/spanien/barcelona/forum/14551.aspx/spanien/barcelona/forum/14551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-28 11:20
Rambla,

Du har nog rätt. Men vad tror du om möjligheten att få Etienne Capoué eller Özil hit i sommar? Även om Zlatan stannar
Barcelona Riiio!!
2010-07-28 11:16
Någon som vet ifall man kan köpa biljett direkt i luckan samma matchdag eller dagen innan hemmamötet med Valencia??
Det är väll inte smockfullt på arenan just den matchen eller har jag fel???
Barcelona Rambla~
2010-07-28 11:15
Monarca

Jag glömde bort Hleb och Cáceres. De blir med största sannolikhet inte kvar i klubben. De är till salu. Även Victor Sanchez som är tillbaka från Xerez är tveksamt om han blir kvar eller används i Barcelona B. Troligtvis blir han utlånad igen.

1.70

Med tanke på ekonomin så kan du nog utesluta att Zlatan stannar samtidigt som Cesc anländer. Det lär inte gå ihop ekonomiskt och inte heller sportsligt då Iniesta säkert kommer att spela mer ute till vänster än det annars var tänkt om Cesc kommer.
Valencia Monarca
2010-07-28 11:06
Ämne: När det gäller Zlata....
Jo, det skulle han verkligen behöva göra.
Alla lag han spelat i har spelet kretsat kring honom, enda från Malmötiden till Inter. I Barcelona kanske han förstår att det inte kommer bli så men osäker om han kommer klara av bänken.

Hur som helst blir det intressant att följa :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-28 11:02
Jag hoppas att man värvar antingen Cesc eller Özil, plus Senna, samt att Ibra stannar. Och att man antingen tar hem Ceceres eller värvar en ersättare. Och säljer Hleb.

Då har vi ett fantastiskt lag som Pep kan laborera runt med i all oändlighet. Om plånboken tillåter låter jag dock vara osagt..
Barcelona Rambla~
2010-07-28 10:55
När det gäller Zlatan så återstår det ju att se. Han kanske överraskar alla tvivlare och visar upp en annan sida av sig själv? Det känns som om det är lite för tidigt att börja spekulera. Dessutom så vet vi ju fortfarande inte om han blir kvar.
Valencia Monarca
2010-07-28 10:49
Ämne: Ämne: Hur ser....
Det känns inte som att Zlatan är den killen som klarar av att jobba sig in i startelvan. Har svårt att se Barcelona klara allt det här om han stannar, han passar helt enkelt inte in.

Barcelona Rambla~
2010-07-28 10:43
Ämne: Hur ser startelvan u....
Att Zlatan stannar samtidigt som Cesc kommer kan vi nog alla utesluta med en gång. Cesc kommer inte, tack och lov ska tilläggas.

Startelvan lär bli som förra säsongen med undantaget att David Villa kommer att starta istället för Zlatan. Åtminstone i början av säsongen och om alla är friska.

Vår bänk är inte till salu, de är unga spelare och framtidsmän som kommer att få sina chanser under säsongen. Även några talanger från Barcelona B kommer att användas vid några tillfällen. Den som kommer att lämna är Rafa Marquez men han är nog ingenting för Valencia, dessutom så går han till MLS och New York.
Valencia Monarca
2010-07-28 10:36
Hur ser startelvan ut om Zlatan stannar och Fabregas kommer? ;) Sugen att dela med er av bänken då kanske?
Barcelona Rambla~
2010-07-28 10:29
Det här med ett hemligt avtal med Arsenal är ren bs från EMD. Om det nu är så hemligt så hade ju knappast EMD fått nys om det. När det gäller övergångar och förhandlingar från den nya ledningen verkar nästan ingenting sippra ut längre. Titta bara på Chygs försäljning och värvningen av Adriano. Ingen hade en susning om vad som var på gång.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-28 10:23
Rambla~//

Ja, den katalanska sport-pressen är rena vilda västern. Känns ibland som om Sport och EMD vill vara först med stora nyheter så gärna att dom ofta chansar, t.ex. nu som EMDs nyhet om det hemliga avtalet om Cesc. Skulle ett avtal finnas så är dom först och finns det inte så skit samma, verkar de resonera.
Barcelona Rambla~
2010-07-28 10:18
Enligt Sport idag så har varken Senna eller Bruno från Villarreal ens varit aktuella för Barcelona. Snacka om motstridiga uppgifter mellan Sport och EMD. Det går inte att lita på några uppgifter denna sommar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-28 10:14
Känns som Cesc-sagan kan få lite mer tydlighet nu i slutet på veckan då katalanen återvänder till London. Då har han chansen, om han vill, att pressa Wenger och Arsenal för att få igenom en övergång. Tror inte att Arsenal kan/vill hålla kvar sin lagkapten om Cesc själv inte vill stanna.

Däremot om Cesc inte är villig att ta fighten så stannar han, hur som helst hoppas jag att denna otroligt sega historia når sitt slut i nästa vecka.

Angående att Barça och Arsenal har ett "hemligt" avtal tror jag inte alls på. Känns som om EMD skjuter i mörkret där. Visst, man ska aldrig säga aldrig under silly season men det låter väldigt långsökt.

Förövrigt, Thiago Alcántara (såg ni frisparken?!) vilken fucking lirare!
Barcelona Rambla~
2010-07-28 10:07
Angel Di Maria

Jag är inte ute efter något speciellt svar så tagga ner lite. Jag konstaterar bara att klubben Real Madrid, inte fansen för de älskar Raul, har skött det rätt så illa. De har vetat en längre tid att Raul med största sannolikhet lämnar efter denna säsong. De har haft gott om tid att förebereda sig. Det du kommer med är bara en massa bortförklaringar om fans som jobbar osv.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-07-28 09:02
Någon som känner till en bra hemsida där man kan köpa senaste hemmastället, långärmad helst. Den är lite för dyr på den officiella hemsidan runt 80 £..
Barcelona DenOndaZeke
2010-07-28 08:47
3 £ för Senna alltså. Tycker det låter som en bra idé för att ersätta Touré som var för bra för att sitta på bänken och titta på Busquets. Å andra sidan är det så billigt så att jag själv skulle kunna tänka mig att köpa honom. Han kan få ett eget litet skrivbord här inne på mitt kontor och hämta kaffe åt mig.

Vad avser ekonomin så håller jag med vad någon skrev, dvs. att vi varken behöver eller har råd med Cesc just nu. Även om jag inte tror att det händer så föreställ er ett Barca som tvingas sälja spelare för att klara ekonomin, ett Barca som tvingas ta in bwin som sponsor...

Nej Cesc får vänta. Kanske kan Wenger scouta la masia och hitta ett lämpligt bytesobjekt till nästa transferfönster? Kanske måste Arsenal hamna på en femteplats i premier league kommande säsong för att tvingas sälja? Vem vet, inte jag, inte du. Den enda som vet det är Cruyff, för han vet allt.
Barcelona basaric
2010-07-28 02:31
Enligt El Mundo Deportivo så blir det Senna som tar över Toures roll som den defensiva mittfälltarn i Barcelona.

Visst, han är en duktig spelare men hur mycket är man beredd på att slösa på en spelare som fyllt 34 år? Hoppas dom inte tar i om ryktet stämmer.
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-28 02:29
Frodo//

Vad fan kan ledningen göra?

Ska dem dela ut flygblad, göra tv reklam, göra afisher på mindre än 15 timmar för att få dit folk?

Den offeciella hemsidan skrev det 15 timmar innan hans avsked, tror du inte folk sörjde eller tyckte att det var för känslosamt att komma?

Visst man kunde satt datumet några dagar senare än det offeciella beskedet men men.
Barcelona Frodo
2010-07-28 02:10
Angel Di Maria !Hombre!

Rambla försöker inte svartmåla fansen. Jag tror att han snarare ifrågasätter ledningens handlande och jag måste säga att jag till viss del håller med.
Barcelona Riiio!!
2010-07-28 02:08
Någon som vet ifall man kan köpa matchbiljett i luckan vid Camp Nou till matchen mot Valencia, alltså om det går att köpa samma dag som matchen är eller dagen innan eller så??
Det brukar väl inte vara helt smockfullt på just den matchen??

En till fråga.... vet någon när C.L lottas??
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-28 01:57
Rambla~//

Vad vill du ha för svar?

Fansen sket i att komma och hylla Raul trots att dem visste, han betyder inget för fansen.

är det detta svar du vill ha?

Ungefär 21 tiden före avtackningen kom det offeciella beskedet, hur många tror du han ta ledigt från jobbet? Knappt några.

Kaka presenterades efter jobbtid och datumet var satt 1 månad innan presentationen.

Dessutom så var det ingen offeciell avtackning utan mer att Raul skulle lämna besked, det kommer en fetare. Dessutom var det inte känt att han skulle ta förväl några månader innan utan det var tyst från hans sida.
Barcelona Rambla~
2010-07-28 01:06
Zizou_spars

Det där håller inte. Man har känt under flera månader att Raul antagligen lämnar efter denna säsong. Folk arbetade även när Kaka presenterades. Då slog klubben på stora trumman för att få dit folk. Det var pompa och ståt a la Hollywood.
Atlético addeh
2010-07-28 00:41
1.70-ligan

Den nya ledningen har ju ingenting att göra med gammal ost så att säga. Dem får helt enkelt städa upp efter den andra, som verkar ha haft större ekonomiska problem än i alla fall jag trott.
Barcelona Giggity
2010-07-28 00:34
Jag känner mej konspiratorisk ikväll; Rosell pressar ut en massa dåliga ekonomiska nyheter, tycker det har kommit ett par stycken den senaste månaden och gör det därmed enklare att dumpa Unicef och skaffa reklam på tröjan istället eftersom han då kan hävda nödvändighet. Jag kommer bli utbränd om jag får se en Barca-tröja med ett bettingföretag på bröstet.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-28 00:17
H.Alavi,

Jag vet inte vad jag ska tro. Nånstans känner jag på mig att läget inte är så illa, även om det kanske inte är så bra som man trodde för några månader sedan.

Någon mer än jag som tycker det börjar så smått bli lite pajasvarning på det hela, men man vet inte om det är den nya eller gamla ledningen man ska skylla på? :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-28 00:10
1.70-ligan.

Siffrorna stämmer nog inte, eller jag väljer iaf att inte tro på det. Om man nu har så mycket skulder, varför vill man förhandla med Arsenal om Fabregas?

Det är något som inte stämmer.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-28 00:08
Men efter att klubben just "upptäckt" att man gått drygt 700 miljoner kronor (extra tydlig där, hehe) back på ett år, tror ni verkligen att det är realistiskt att man köper en spelare för en sisådär 500milj samma sommar..?

Jag undrar det
ponta p
2010-07-28 00:07
Troooor han menar 30 miljoner kronor.

Oopppsss, lite sent, aja :),
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-27 23:57
el Flaco, 1.70 y addeh

Jo, jag var inte 100 på det men nu är jag det. Märkte att det var något fel efter att jag hade skrivit inlägget. :P
Barcelona el Flaco
2010-07-27 23:56
Ämne: 1.70-ligan.

Oh he....
Marco Sennas prislapp lär ligga runt 2-3 miljoner euro med tanke på hans höga ålder och det faktumet att hans kontrakt med Villareal går ut nästa år.
Annons: