/spanien/barcelona/forum/14548.aspx/spanien/barcelona/forum/14548.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-01 23:03
Till er som är intresserade av Dreambox; Den här boxen rekommenderar jag starkt. Köp till ett parabolpaket som tar 4 olika satelliter, Thor (canal +), Sirus (Viasat), Hotbird(Al Jazira, sportchannel HD) och Astra för extrakanaler.

Al Jaziras sportkanal i HD är det bästa som finns. Engelska kommentatorer, världsklass-analyser av världsklassexperter. Och full HD. Fantastiskt.

Ni kan dela betalningen i 12 månader räntefritt om ni köper genom digitalboxen.com.

Hoppas ni är nöjda med svaret. Undrar ni något så kan ni ta det genom PM.
David_Villa 7
2010-08-01 22:59
Ämne: Hallå vilket, klubbl....
marques ska till ny york red bulls, där hans backe tränar och tillsammans med henry
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-01 22:54
Enligt Pep så är Abidal 4:e valet som mittback ifall det behövs. Därför köpte man in Adriano som ska då slåss med Maxwell om vänsterbacksplatsen. Tills dess får Adriano vara ersättare till 4 olika positioner.
Barcelona Barca o Mort!
2010-08-01 22:49
David_Villa_7

Cáceres inte Caseres. Och de har inte sålt Cáceres eller Henrique vartifrån har du fått det?

Adriano kan inte spela mittback. Mycket fel du hade men jag håller med dig om att vi borde värva en backup till. Om t ex någon åker på en skada / avstängning i CL slutspel som ofta förekommer.

Puyol slutar om 1 år eller 2? Kom igen han är inte 35+...
David_Villa 7
2010-08-01 22:33
jag förstår inte hur barca kommer klara sig under säsongen med 3 mittbackar pique,puyol och milito, möjligtvist abidal elr adriano kan kliva in men om nån av pique och puyol blir skadade så kommer barca få problem på backsidan nu när dom sålt chygrinsky,marques,henrique och caseres, och nu yaya toure som ochså kunde kliva ned, måste värva på backfronten!!
och specielt inte nu när puyol kanske slutar om nåt år 2
Barcelona Rambla~
2010-08-01 22:18
Jag tycker inte alls det känns skönt att Puyi fortsätter i landslaget. Han borde sluta när han är på topp, världsmästare. Nu kan det bara gå nedåt för honom i landslaget. Dessutom så gynnar det Barcelona om han bara fokuserar på klubblaget.

TuRkibATuRAY

Rafa Marquez kommer att presenteras som ny NY Red Bull-spelare på tisdag.
Barcelona Unicef
2010-08-01 22:15
De e inget som säljs på El giganten Siba eller dylikt, De e vell lite som 90talets Piratkort skulle man kunna säga =)Och man kan köpa dom på nätet, men gör de inte för utan någon som ger er "koder" har ni ingen glädje av dom...
Barcelona kev
2010-08-01 22:04
Ämne: nån som vet vart man....
Jag har också funderat på att skaffa mig en sådan men vet absolut inget om det. Vill jätte gärna veta.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-08-01 22:00
nån som vet vart man kan fixa dreambox?

PM mig!!!
Atlético addeh
2010-08-01 21:43
Carles Puyol väljer att fortsätta ytterligare två år i det spanska landslaget. Han tog beslutet efter ha pratat med lagkamrater, coachen och vänner.

Då kommer vår kapten åtminstone fortsätta två år till, vilket känns skönt.
TuRkibATuRAY
2010-08-01 21:39
Hallå vilket, klubblag Ska Marquéz till? Någon som vet
elbraco
2010-08-01 21:39
Ämne: Hejsan!

Mitt namn....
Det är nästan aldrig fullt på Camp Nou så det är nog bara dyka upp i tid till matchen så finns det biljetter :) det är i varje fall vad jag tror (har aldrig varit där själv dock)

Atlético addeh
2010-08-01 21:29
Hetfield

Det är tur det finns sådana spelare som verkligen brinner för sin klubb och aldrig skulle lämna. Hur skulle världsfotbollen se ut annars?

Raúl lämnade visserligen Madrid, men hade aldrig gjort det för några år sedan, så han bör räknas in i samma kategori som övriga du nämnde.

Finns förstår fler, Steven Gerrard är en riktig krigartyp som har ett stort hjärta för sitt Liverpool. Trots alla spekulationer om en ny klubbadress för engelsmannen tror jag det vill väldigt mycket till för att han lämnar. Gerrard skulle enbart lämna om det vore för klubbens bästa.
Atlético addeh
2010-08-01 21:24
När vi ändå är inne på önskevärvningar. En annan Roma-bekanting, Mirko Vucinic, är en spelare jag tror skulle passat in perfekt i Barcelona. Han kan spela överallt i anfallet och även lite släpande. Han är extremt löpstark, har ett tungt och bra skott och har en förvånansvärt fin teknik.

Man kan inte få allt här i livet, fast drömma kan man alltid.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-01 21:21
addeh

Jag är säker på att De Rossi stannar kvar, annars hade de accepterat budet på 50 miljoner från Real Madrid. Totti blev ju också jagad (av bl.a Barcelona och Real Madrid) en gång i tiden, men han stannade.

Spelare som Totti, Del Piero, Raul (nja, han flyttade ju), Maldini, Xavi, Casillas osv. är "untouchables", de ska man inte försöka locka.
Atlético addeh
2010-08-01 21:16
Lundabon

Det finns biljettluckor utanför Camp Nou som är öppet näst intill varje dag, åtminstone alla vardagar. Där pratar dem även engelska så det är lätt att förstå. Att köpta biljetter online är inget jag rekommenderar, om det inte är ifrån den officiella hemsidan.

Lycka till!

Hetfield

Jag förstod detta. För övrigt hoppas jag att De Rossi blir kvar i Roma karriären ut, likt Totti. En klubb som Real Madrid, som han ofta blivit ihop kopplad med, skulle bara förstöra hans karriär. Tror starkt på Roma kommande säsong.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-01 21:12
Jag skulle välja Juan Vargas från Fiorentina. Jag har blivit ”kär” i honom. Kollar jämnt extra noga på honom, om jag kollar på Fiorentina. Stark som en tjur, teknisk, snabb, mycket bra skott, assist delare, kämpig som många andra syd amerikaner (han är från Peru). Kan spela vänsterback och vänsterytter, samt som mittfältare. Bra på båda defensive och offensive. Jag skulle använda honom som mittfältare.

En spelare utan crack stämpel, men som skulle dö av glädje och dö på plan för Barca, jag lovar.

Adios.

2010-08-01 21:07
Delarocha

Du har rätt, det var bara det korkade påståendet "De Rossi är rätt usel" som gav mig intrycket av att du tar saker ur rumpan och utan att tänka två gånger.

addeh

Nej, jag tror inte heller att De Rossi hade passat så bra i Barcelona.
Det var bara önsketänkande :P
Barcelona Lundabon
2010-08-01 21:06
Hejsan!

Mitt namn är Jonatan, jag skriver för första gången här på svenskafans för att jag behöver hjälp från er Barcelona experter här på forumet.

Jag och några polare ska tågluffa och vi har vägarna förbi Barcelona när FCB möter Sevilla i spanska supercupen.

Vi vill köpa biljetter, men vet inte riktigt hur vi ska bära oss åt. Det verkar inte gå att köpa biljetter via klubbens hemsida, vilket är det enda sättet jag köpt matchbiljetter innan.

Ni allvetande på detta forum, vad är det bästa sättet att få biljetter? ska man verkligen lita på andrahands-återförsäljare på nätet? och vilken är isf bäst? Eller kan man få biljett till Barca på ett mer "legitimt" sätt?

Tacksam för svar
Delarocha
2010-08-01 21:02
Hetfield

Påstod inte någonstans att jag inte tittar på Roma. Däremot hoppas jag alltid att de ska förlora. Men att jag aldrig ser dem är inte sant.
Barcelona DM1982
2010-08-01 21:02
Marseille möter Valencia nu, kan bli en intressant match. Man undrar verkligen hur Valencia ska klara sig nu när de har sålt sina bästa spelare.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-01 21:00
Sådana dokusåpor som med Cesc är ytterst jobbiga för den dagliga läsaren.
Men tyvärr har det här fenomenet många napp i sin meritlista.
Sommaren 2008 flyttade Ronaldinho till Milan – med detta efter många rubriker och artiklar om Milans flytt redan under 2007. Jag kommer ihåg hur jag och många andra var totalt mörkrädda att affären verkligen skulle gå hem.
När det var dags för klubbyte för grabben, så var det självklart att han ska till Milan. Hela grundarbetet var redan klart. Dinho var mentalt beredd att byta klubbkläderna till röd-svart. Klubbarna emellan har småpratat och funderat på saken.

Sommaren 2009 kom CR till Real – och detta också efter minst ett år av snack och ”förberedelser”. Calderon hade tom ett hemligt kontrakt med United redan sommaren innan. Och för att inte tala om Kaka som också stod i rubrikerna mycket tidigare.

Förra sommaren täcktes rubrikerna i ”el mundo deportivo” och ”Sport” dagligen med David Villa. Det var ungefär lika mycket som Fabregas nu. Och vart kommer han spela nästa år?

EMD drog med en lång propaganda emot Etoó under ett eller två år – vem vet, det påverkade kanske Guardiola. Journalisterna lyckades i vilket fall att få som de ville.

I år är det Cesc- propaganda dag och natt.
De inblandade är stora tidningar, journalister, spelare och vad ni vill.
Om vi följer mönstret från tidigare dokusåpor, så ser det ut som att han kommer till Barca nästa säsong. En sommar med tjafs ifrån alla fronter – för att lyckas med målet nästa sommaren.

Och förresten – jag personligt slutade läsa de här artiklarna. Efter ett tag blev jag nöjd med att läsa bara ingresserna. Lite senare räckte det för mig med bara rubrikerna. Idag orkar jag knappt med rubrikerna heller.
Kommer han – fine – nej – skit samma.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-01 20:58
Tycker att Cambiasso är bra, dock inte så bra som många andra tycker.

Essien är världens bästa DM och Box-to-box. Ett plus också att han kan spela som mittback, ytterback, offensiv mittfältare, yttermittfältare och har även spelat som anfallare (gjorde givetvis mål då...).
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-01 20:45
Hetfield

Aha, okej.. Blev lite orolig där :) Håller med om De Rossi, men Cambiasso.. Tål inte honom
Atlético addeh
2010-08-01 20:43
Ämne: Det låter ju otrolig....
De Rossi är en fantastisk spelare med många fina kvalitéer. Jag ställer mig dock frågan om han verkligen skulle passa in i Barcelona.

Essien är en spelare jag hade dreglat över att se i den blåröda tröjan. Stabilare spelare får man leta efter.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-01 20:35
Essienesque

Cambiasso? Snälla säg inte att han ryktas till Barca.. Sämre spelare får man leta efter.
2010-08-01 20:35
Ämne: Tack. Jag gillar int....Let's just agree to disagree. Du kan inte påstå att De Rossi är usel när du inte kollar på Roma, du förstår själv hur IQ-befriat det låter.

--------

Rätt så kul att se lille Guily i PSG, det var ett tag sen man såg honom.
Jag kommer aldrig glömma bort målet mot Milan.

Barca!

Nej då, jag frågade bara om ni fick välja en spelare som ni fick se i Barcelona, även om det är orealistiskt, vem skulle det vara?

Då svarade han : Cambiasso.
Barcelona Essienesque
2010-08-01 20:32
Essien hade jag valt för Barca, tycker han är bättre än både Cambiasso och De Rossi.
Delarocha
2010-08-01 20:32
Tack. Jag gillar inte Roma då det är en lika sympatisk klubb som Inter typ. Nej, jag tycker De Rossi är rätt usel och någon tycker att han är mest kompless i världen på sin position är direkt skrattretande men det är väl ett fritt land.

Mutamba är världens bästa ytter tycker jag.
2010-08-01 20:25
Ämne: De Rossi är både dål....
Du har inte så bra koll på Roma huh? Taskig attityd? Han är lagets hjärta, det är hans som eldar på alla andra när laget är nere.

Fritt land, du får tycka vad du vill.
Annons: