/spanien/barcelona/forum/14546.aspx/spanien/barcelona/forum/14546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-07-30 23:00
Ämne: Ämne: Argenti....
De är ju lite fel ute på websidan. Dunga är inte längre seleccionador brasileño. :P
Barcelona el Flaco
2010-07-30 22:03
Ämne: Argentina låter Mess....
Även Dani Alves har blivit uttagen i Brasiliens trupp mot USA som spelas den 10:e augusti i New Jersey.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 21:52
Argentina låter Messi slippa träningslandskampen. Det måste innebära att han är tillgänlig i supercopan?

Dessvärre så är Jeffren och Bojan uttagna till U21 och spelar match 3 dagar innan.
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ¢¾
2010-07-30 21:47
Nu får du sluta att spamma länkar till din streamsida./ Mod
Barcelona Rambla~
2010-07-30 21:42
Ämne: Rambla

Vad syftar....
Han har snackat senast idag. Visserligen sade han samma sak han tidigare sagt men detta är dagsfärskt.
Atlético addeh
2010-07-30 21:42
Imorgon kommer Messi & Dani Alves tillbaka från sina semestrar. De kommer under lördagen genomgå de medicinska testerna för att sedan resa med övriga gruppen till Asien på söndag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-30 21:35
Rambla

Vad syftar du på nu (Wenger babblar en hel del)?
Barcelona el Flaco
2010-07-30 21:23
Ämne: Rambla

Oriol Rome....
Co-sign och lägger även till Bartra som en av de jämnaste spelarna för Spanien under hela turneringen.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 21:22
Okej, det är nu uppenbart att det inte blir någon Cesc denna sommar efter Wenger senaste uttalande. Jag förväntar mig nu av ledningen att man omdelebart ger upp detta spår och koncetrerar sig på andra viktiga mål. Det går fan inte slösa bort mer tid på denna såpa. Speciellt inte när Cesc själv inte vågar säga ett pip.
Atlético addeh
2010-07-30 21:17
Rambla

Oriol Romeu var inte Spaniens stabilaste spelare enbart i finalen, han har varit det under hela turneringen. Både Thiago & Pacheco har blixtrat till flera gånger i turneringen, men har vissa stunder sett väldigt nonchalanta ut.
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-30 21:13
länktips
ni som vill kolla lite på Madrid ;) senare 2-6 förlusten för oss madrid :(
Barcelona Barcadinho.
2010-07-30 21:13
el Flaco -
Ja visst, det kan vara nyttigt att förlora ibland, även om det svider mycket.

(ha en bra kväll)
Barcelona Barcadinho.
2010-07-30 21:11
Tråkigt för Spanien att förlora den här matchen, när de kunde döda matchen första halvan.
Men jag tycker inte att det fanns på plan spelare som kan spela a-lags spel, åtminstone inte som ordinarier. De kommer inte att klara det fysiska spelet som krävs.
Det är en enorm skillnad mellan en tackling i dagens match, jämfört med en vanlig laliga match. Självklart inte som en ung mittback som är så pass viktig position. Starka a-lags anfallare skulle ”äta upp” med sin fysik de här smala grabbarna.
Det skulle vara smart för Real att låna ut Canales nästa säsong. Han kommer att sitta mycket på bänken och det är inte bra för hans utveckling. Jag håller inte med att han är överskattad. Man ser att grabben har en stor potential (tyvärr).
Barcelona Frodo
2010-07-30 21:11
Rambla

Håller med dig om att de offensiva spelarna var dåliga. De tog dåliga beslut och försökte göra mycket själva. Dessutom satte de väldigt lite press på bollhållaren i andra. Frankrikes offensiva spelare i andra spelade å andra sidan smart. Man såg att de inte hade lika mycket kapacitet som de spanska spelarna men de var aggressiva i pressen och spelade bollen på en eller två touch hela tiden.

Håller med dig om att Romeu slet. Vilket monster han är. Kan förstå att ledningen inte verkar vara så desperata över att finna nån pivote på marknaden.
Barcelona el Flaco
2010-07-30 21:06
Frodo: "Trots detta tror jag inte att resultatet är det viktiga för landslaget i framtiden utan snarare att spelarna visade att de kan spela fotboll och är att räkna med i framtida a-lagssammanhang".

Sammanfattar bra det jag själv tänkte på efter slutsignalen. Många av Barçaspelarna i U-19 har visat glimtar av sin förmåga och att de borde räknas med i framtiden och det är det viktigaste. Bartra, Oriol och Thiago är väldigt lovande talanger som klubben bör ta hand om. Ska bli intressant att se hur dessa ungdomar hanterar denna motgången, som väl får räknas som den första under deras korta karriärer. Det kanske kan de göra de gott i längden.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 21:03
När allt från anfall ner till mittfältet förutom Oriol inte är det minsta aggressiva i andra halvlek då istället Frankrike tvärt emot vad de var i första halvlek, var supertaggade och aggressiva, lär ju inte Spanien vinna en sådan här match. Man klarar inte av att få längd på sina anfall utan tappar hela tiden bollen i uppfspelsfasen utan att sen heller vara aggressiva och jobba tillbaka, då blir det ju heller inte lätt för försvaret.
Barcelona Frodo
2010-07-30 20:57
Orutinerat av Spanien att släppa matchen. Istället för att rulla boll i andra halvlek började de istället chansspela och släppte in Frankrike i matchen. Pacheco spelade väldigt omoget och gjorde det svårt för sina lagkamrater ett flertal gånger. Försvarsspelet var virrigt mot slutet vilket var synd.

Första halvleken var klockren. Trots detta tror jag inte att resultatet är det viktiga för landslaget i framtiden utan snarare att spelarna visade att de kan spela fotboll och är att räkna med i framtida a-lagssammanhang.
Canaletes
2010-07-30 20:56
fan va syyynd!!! :(

afrikanerna vann! Skämt åsido, no offense
Barcelona Rambla~
2010-07-30 20:55
älskabarcelona

Det samma kan sägas om vår Thiago, helt under isen han också. Den enda som slet och försökte var ju Oriol på mittfältet. Pacheco, Keko, Canales, Thiago, de kreativa spelarna var alla odugliga i andra halvlek. Det är sådant som coachen ska fixa till.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-30 20:53
Imponerad av Batra . Påminer väldigt mycket om Lucio . Sen undrar ja vad håller Canales på med ? Killen har spelar seniorfotboll och spelar helt bedrövligt idag . Såååå överskattad spelare!!
Barcelona Jack Ryan
2010-07-30 20:53
Synd om Spanien. Men dom kunde inte avgöra matchen och då kan man åka på skit mål...
Barcelona Rambla~
2010-07-30 20:52
Jag begriper inte hur Spanien kan förlora mot detta mediokra Frankrike. De har ett lag som är klasser bättre ändå lallar de bara runt på planen när Frankrike blir aggressiva i andra halvlek. När de ligger under så spelar de bara runt bollen istället för att lyfta in bollar i frankrikes straffområde. Den där coachen Luis Milla är lika usel som vanligt.
Barcelona Smogen
2010-07-30 20:42
vilket uselt försvarsspel av spanien...trist
Atlético addeh
2010-07-30 20:26
Hyder

"Visst är det så att B-lagsspelarna nu får skifta hur mycket Pep vill mellan a-laget och b-laget? I och med att man tillhör Segunda nu? Hoppas att jag har rätt."

Det stämmer, Pep får låna spelare hur mycket han vill den kommande säsongen.

Kunde för övrigt inte gett någon bättre förklaring än den du på Senna. Han är klockren.
Barcelona el Flaco
2010-07-30 20:23
Hyder/

Håller med om att Senna hade varit ett bra alternativ, men Zubi gick som sagt ut idag och dementerade att klubben har varit ute efter honom. Vi får se hur det utvecklar sig under den kommande månaden.

"Visst är det så att B-lagsspelarna nu får skifta hur mycket Pep vill mellan a-laget och b-laget? I och med att man tillhör Segunda nu? Hoppas att jag har rätt."

Ja, det stämmer. Läste om det på klubbens hemsida för några veckor sen.
Barcelona Hyder
2010-07-30 20:19
el Flaco

Co-sign. Därför skulle Senna vara perfekt. Han är rutinerad, väldigt bra med fötterna, billig, erfarenhet av spansk fotboll och han har redan spelat med Xavi och Iniesta (vi vet alla vad det ledde till). Då har jag inte ens nämnt att han är en personlig favorit också men det kanske var rätt tydligt :)

Oriol kan då ta steget upp som en mycket, mycket mer erfaren och mogen spelare om ett år alternativt får han kanske känna på en del a-lagsspel i Copa del rey eller mindre ligamatcher.

EDIT: Visst är det så att B-lagsspelarna nu får skifta hur mycket Pep vill mellan a-laget och b-laget? I och med att man tillhör Segunda nu? Hoppas att jag har rätt.
Atlético addeh
2010-07-30 20:16
Bartra drar ut på en dribblingstur á la Lucio. Härligt att se!
Barcelona Jack Ryan
2010-07-30 20:13
Bartra!!!
Barcelona kev
2010-07-30 20:09
oj oj Frankrike bjuder på motstånd.
Barcelona el Flaco
2010-07-30 20:00
Ämne: Är rätt så säker på ....
Hur mycket jag gillar Oriol Romeu så ställer jag mig tveksam till huruvida han är redo för att agera back-up till Busquets redan den kommande säsongen. Ser hellre att klubben värvar in en billig, rutinerad och temporär pivote för att sedan flytta upp Romeu längre fram. Ett år i Segunda A med regelbundet speltid hade varit positivt för ynglingen.
Annons: