/spanien/barcelona/forum/14543.aspx/spanien/barcelona/forum/14543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-03 21:53
Riiio!!

Ta Valencia matchen Villa mot sitt ex lag det kommer bli intressant. Ligg ute i god tid och köp biljett på hemsidan så är du säkrad.
Barcelona Xavi11
2010-08-03 21:48
Jag kommer skapa en hemsida som www.arsenal.se fast med Barcelona. Och jag undrar om några skulle vilja hjälpa till på den, med att skriva, vara bloggare, vara moderator på forumet, eller vara redaktör. Vi kommer även lotta ut lite priser då och då. Och vilka kommer vara aktiva på den?

Om ni vill hjälpa till på den, kontakta mig i PM:)
Barcelona Hyder
2010-08-03 21:46
Förstår bara inte varför man ska köpa in ett framtidslöfte på det offensiva mittfältet när man redan har två sådana i Thiago och JSD. Özil är bra men både Alcantara och Jonathan är säkrare kort. Dem vet exakt hur man ska spela, vart man ska stå, vart alla andra spelarna befinner sig och så vidare. Att dem sedan har en enorm potential gör bara saken bättre.

Titta bara på matchen mot Bilbao som "Oha789" syftar på. Dos Santos kommer in och spelar på ett tillslag hela tiden. Det är ett effektivt och underhållande spel han visar upp. En rutinerad spelare som Hleb hade exempelvis ingenting att sätta emot vid en jämförelse prestationsmässigt dem båda emellan.

Så länge det finns potential, kreativitet och kvalité i ungdomsleden säger jag att man ska satsa på just ungdomarna. Speciellt om det väger mellan ett ungt nyförvärv och en ung egen produkt.
Barcelona el Maestro!
2010-08-03 21:38
Ämne: Rambla

Det finns ....Det skulle vara en dröm att uppfylla för Arteta om han kan få spela för FC Barcelona. Det skulle dessutom öppna upp en dörr för honom att bli uttagen till landslagsspel i Spanien. Han har hittills inte haft en chans till det trots att han skulle kunna ta en plats i landslaget.
Kanske ännu en konkurrent till Alonso?
Barcelona Riiio!!
2010-08-03 21:35
Neeed Heelp!! =)

Står mellan andra omgången, hemmamatchen mot Hercules eller hemmamatchen mot Valencia lite senare.
Flyg är sak samma eftersom priserna är ungefär samma. Boende är tutto completto också så det skippar vi.

Det jag undrar är vad man väljer, Hercules för att det är första hemmamatchen (om det nu spelar nån roll?), att man förhoppningsvis kan få grymmt bra sittplatser på långsida nedre, målrik match, att ingen av spelarna förmodligen är skadade eller i alla fall avstängda och för att det helt utan problem går att köpa biljetter samma dag som matchen är eller dagen innan???

Eller tar man Valencia matchen som är ungefär en månad senare, kanske osäkert på det där med biljetterna och att någon/några spelare kanske missar matchen (va nere senast för-förra säsongen mot Malaga och missade Puyol för han va avstängd, förbannad som fan blev man haha).

Vad väljer man????
Barcelona Oha789
2010-08-03 21:20
Efter det Guardiola har sagt om b-Laget är jag väldigt motiverad till att se vad La masia kan bjuda och inte vad Özil eller andra kan bjuda.

Jag såg Föra året en match där JDS kom in i spel. Han spelade 15 minuter och killen visade verkliken hur man kan spela underhållande.

Han gav passningar på ett tillsag och inte två.
Han viste vart alla spelare var placerade och det gick riktigt snabbt. Det var som om han var en vägg och så fort man passa honnom så valade bollen vidare till nästa spelare.

Sedan har jag hört väldigt gott om Thiago och Soriano. Jag skulle vilja att dom får chansen är Özil.
Barcelonistas
2010-08-03 21:19
mascherano är den sista pyssel biten som fattas i barca nu när yaya har lämnat. för vi behöver nån som kan ersätta busi när han kanske blir skadad.
David_Villa 7
men özil ser man som ett framtidslöfte får börja på bänken i några år, kan ju försöka erbjuda ett kontrakt som gör att han bli kvar i werder bremen i 2 år till.
Barcelona Rambla~
Det tror fan att de flesta lockas av att värva Özil. Speciellt nu när han fått sitt genombrott i och med VM. Fast en klubb som Barcelona, som redan har sina offensiva och kreativa spelare på mittfältet som ingen spelare i världen för tillfället rubbar på är Özil nästan överflödig. Visst, han hade säkert kunna fungera hur bra som helst i Barcelona men jag har mer och mer insett att han behövs desto mer i andra klubbar som saknar dessa alternativ. Han måste få vara en spelare ett lag bygger mycket av sitt spel kring honom, något jag inte kan se Barca kommer att kunna göra i dagsläget eller den närmaste framtiden.
Atlético addeh
2010-08-03 21:16
Hetfield

En ersättare till Yaya måste köpas in. Värvar vi Özil måste vi fortfarande leta efter någon pivoté. Vid ett köp av Arteta får vi en spelare som kan spela överallt på mittfältet, då behöver vi inte värva mer. Pep har ju själv uttalat sig om att han tycker om att jobba med tunn trupp.
David_Villa 7
2010-08-03 21:13
Ämne: hur får man stjärna ....
helt ärligt så har jah ingen aning om hur man får stjärna ?? haha bara fått det konstigt nog
Barcelona Hyder
2010-08-03 21:11
Rambla~

Håller med dig. Jag tycker absolut inte att Özil skulle vara en bra värvning. För att han ska utvecklas ordentligt måste han spela och i dagsläget och förmodligen flera år framåt kommer Pedro och Iniesta ta hand om de positioner som Özil kan spela på. Det är lite väl optimistiskt att tro att Özil skulle kunna axla Xavis roll på ett tremannamittfält med ett sådant defensivt ansvar dessutom.

Thiago och Dos Santos finns självklart att tillgå och någon av dem kan till och med få ett mindre genombrott redan i år. Men att köpa en ung Özil vore bara väldigt, väldigt osmart för att det är inte så att Thiago och Dos Santos väntas blomma ut vid 27 års åldern utan de väntas blomma ut någorlunda inom 2-3 år. Då blir helt plötsligt Özil ännu mer överflödig.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 21:02
Ämne: Rambla & addeh

Nj....
Jag tror att Pep har en annan syn när det gäller Thiago och JDS än du. De ska självklart slussas in försiktigt och inte brännas ut på direkten med för stort ansvar.

Özil ses också som ung och oerfaren fortfarande på högsta nivån trots sitt fina Vm. En bra turnering gör inte att du axlar ett stort ansvar i en storklubb per automatik.

Tror du att han vill vara en bänkis? Hans ambitioner är nog större än så. En bänkis lär han bli även i Real Madrid om han hamnar där. Jag menar, de har Kaka, VdV och Canales de ska hitta speltid för på samma position.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-03 20:50
Rambla & addeh

Nja, varför skulle han bli överflödig? Han kan spela som CM (Xavi) , COM (Iniesta) och på kanterna (Messi och Pedro). Han kan rotera runt, men då får han vara beredd på att bli en bänkis.

Thiago och JDS är inte ens i närheten av att vara redo för att ta steget in i A-laget. Sad but true.
Jag tror att vi förblindar oss på deras potential, men potential leder inte alltid till att man blir en bra/lyckad spelare *host* Guti.

Atlético addeh
2010-08-03 20:49
Hetfield

"Jag förstår fortfarande inte poängen med att värva Arteta när man kan få Özil för liknande pris."

Özil är ju en bra mycket mer offensivare speltyp som kan spela både på mittfältet och i anfallet. Tysken är ingen spelare som går ner och tar axlar Busquets uppgift som Arteta skulle kunna göra. Där tror jag vi ser skillnaden, även om Özil inte vore helt fel heller, fast på ett annat sätt.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 20:37
Hetfield

Vid en första anblick så är en värvning av Özil mest logisk och fördelaktig. Fast om du leker med tanken att Barça kallt räknar med att Cesc åtminstone värvas till nästa säsong. Vad blir det då av Özil? Han blir överflödig, speciellt om nu också Thiago och JDS är tänkta att slussas upp till a-truppen. Då är det säkert lättare att hantera en allt mer åldrande Arteta.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 20:33
Messi lär inte spela enligt Pep. Barca får mindre betalt, €200.000, om inte Messi spelar minst 30 min. Jag tror nog att Peps ord väger tyngst här. Skaderisken är för stor efter endast en träning efter ett långt uppehåll.
2010-08-03 20:31
Rambla

Det finns ingen chans i världen att Arteta tackar nej till att komma hem, det kan jag nästan garantera. Han kommer att få bra betalt i Barcelona, bo i hemstaden, spela i en klubb som vinner titlar och han kan umgås med sina vänner.

Med allt det där sagt, jag vill ha Özil (med risk för att bli tjatig). Jag ser inte poängen med att värva en 28 åring för 15-20 miljoner.

------

Äh, brittisk media får Aftonbladet att se ut som rena seriösa tidningen.
Det är inte så konstigt att landslaget och spelarna är livrädda för tidningarna. De är vulgära och brutala.
MF Doom
2010-08-03 20:25
Ämne: el Flaco

Det sena....
Messi kommer att spela, Barca blir annars av med massa pengar om han bara kommer att sitta på bänken. Läste att det fanns någon slags avtal om man nu ville ha dom pengarna man kommer att få när Barca spelar så skulle Messi, Alves & Ibra spela annars fick man mindre. Kan ha varit bullshit iförsig men Messi lär spela.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 20:24
Seriöst, vad är det egentligen med brittisk press? Snacka om att försöka piska upp stämningen och starta ett krig. Vad i helvete angår det dem eller Arsenal för den delen, vad Barcelona väljer att sända på sin egna Tv-kanal? Den är för klubbens socios och det angår fan inte någon annan vad som sägs eller visas där. Vilken soppa detta är.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 20:19
Hetfield

Lite mindre klubbar (med all respekt) har en tendens att alltid övervärdera sina största stjärnor. Jag blir inte förvånad om de kräver €25m för honom. Visserligen så försöker de få honom att förlänga sitt kontrakt nu och göra honom till den bäst betalda spelaren i truppen. Nåja, låt oss vänta och se om det faktiskt ens finns ett intresse från Barcelonas sida. Jag är ännu inte övertygad om det.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-03 20:11
el Flaco//

Ja precis, det stod på Sport men som Rambla sa så kanske det inte stämmer.

Barcadinho//

Luis Fabiano är inte uttagen i Brasiliens trupp till matchen mot USA.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-03 20:08
Lägg till en resa från China - typ 14 timmar, fem dagar innan matchen. Det är en jobbig flygresa.

Hetfield - Arteta vet hur man försvarar. Özil är en "dansare".
Barcelona el Flaco
2010-08-03 20:03
Rambla/

Härligt, då kommer i princip alla våra anfallare spela för sina respektive landslag tre dagar innan mötet mot Sevilla. Det kommer bli en utmaning för Pep att ens lyckas få ihop sju spelare från A-laget till den matchen.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-03 20:01
Vi får hoppas på att Sevilla också kommer att vara reducerad för samma anledning.
Spelare som riskerar att vara borta kan vara
Zokora, Romaric (?) – Elfenbenskusten möter Italien i London.
Fabiano – Brasilien mot USA i NY.
Samt, Capel, Negredo och Navas kan också vara aktuella för Del Bosque.

Annars kommer det gå som det gick första mötet i CdR, när Barca hade en reducerad lag på plan :-(
2010-08-03 20:00
Om Everton går med på 10-15 miljoner så säger jag bara: Slå till!
Men om de ska göra en så kallad "Lendoiro" och övervärdera Arteta så ska man skippa Arteta.

Jag förstår fortfarande inte poängen med att värva Arteta när man kan få Özil för liknande pris.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 19:53
el Flaco

Det senaste officiella från AFA (förbundet) är att Messi är uttagen. Det är från 29 juli. Så vad sporttidningarna nere i Barcelona skriver ska vi nog ta med en nypa salt än så länge.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 19:44
Angående Arteta, glöm inte bort att Zubi faktiskt fösökte värva honom två gånger då Zubi var sportdirektör i Athletic. Jag tänkte inte på det i morse. Då kanske det trots allt finns en liten tanke hos Zubi efter allt.

Enligt EMD så kan Arteta ersätta Yaya som pivote och bli ett bra komplement åt Busquets. Självklart kan han också avlasta Xavi eller Iniesta högre upp på mittfältet. Anledningen till att Arteta en gång lämnade Barcelona var att han hade både Pep och Xavi framför sig i kön för att få speltid. Vid den tidpunkten spelade ju Pep och Xavi pivotes.

Om Barcelona ger upp Cesc (man lär ju bli tvungen som det ser ut) och kan istället värva Arteta till ett bra pris, vilket man tror, öppnar det också upp för ännu en värvning. Troligtvis då en mittback. Detta är spekulationer enligt EMD, ta det för vad det är.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 19:43
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Jag har för mig att jag läste om det på Sport, men har det blivit bekräftat från det argentinska förbundet?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-03 19:30
el Flaco

Har för mig att Messi blev "befriad" från landskampen mot Irland.
Annons: