/spanien/barcelona/forum/14541.aspx/spanien/barcelona/forum/14541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-08-15 14:32
Ämne: Ämne: MF Doom....
Eto'o såldes ju för att det till slut blev för enkelt att läsa Barcas spel. Ibra togs ju in för att förändra spetsanfallet.
Pep är inte världens bästa värvare tyvärr...
Barcelona Trippeln
2010-08-15 14:31
Det känns som Messi börjar få för mycket luft och det börjar irritera mig rejält.Du är inte den enda stjärnan i laget!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-15 14:29
Boixos Nois 81

Messi är en omtänksam spelare och person, minns du inte när han skänkte straffen till Zlatan då han hade det som allra tuffast?
Barcelona Boixos Nois 81
2010-08-15 14:18
Ämne: MF Doom

Samu gick....
Svara ärligt!

Hur många ggr har vi inte sett att Zlatan är fri o borde få en pass men istället så skiter de i att passa honom..Jag har sett det MÅNGA ggr. Messi har tyvärr blivt Kataloniens gullegris och d är ingen snack om det.
Jag menar hur bra var Messi igår? Han var bra i 3 min men sen förvann han helt... Jag tycker att Barca behandlar Zlatan väldigt orättvist..han är en sån spelare som måste få många bollar ayy kämpa på.
För 2 år sen behandlade man Etoo skit och nu är det Zlatans tur. Zlatan lyckades i Ajax, Juve och Inter... killen gjorde 16 mål (bara Etoo som lyckats göra fler mål än Zlatan första säsongen) och då ska vi komma ihåg att vi har haft de bästa spelarna i världen som Romario, Ronaldo, Ronaldino, Hagi, Stoitchkov...

Om det är nån som ska kritiseras så är det Pep som har gjort de konstigaste köpen i Barcas historia... 1. Chygrinskin man köper honom för 250 m och säljer honom året efter för 150 m. 2. köpet av Keirrison, jag vet inte ens hur killen ser ut trots att han är en barca spelare(?) ja den listan kan också blir hur långt som helst. 3.Att de sålde Etoo...kom igen den killen gjorde lätt över 25 mål varje säsong o så väljer man att sälja honom. Hade han varit Katalan tror ni att man hade sålt honom? Nej!

Jag brukar väldigt sällan skriva men nu ville jg få ut all ilska :)
Barcelona Messidinho_10
2010-08-15 14:09
Eller så visar Canal+ den. Hur många av er har skaffat de kanalerna nu?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-15 14:08
Om matchen visas på TV är det ju också första gången man får se talangerna på riktigt. Det är stor skillnad på halvtaskig stream på en liten dataskärm än vad det är på TV. Ska jag vara ärlig såg jag inte så mycket vem som var vem på min stream igår.

Edit: Har vanligtvis TV4 Sport men sitter ute på landet utan många kanaler, anledningen till att jag kollade på datorn.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-15 14:06
Tråkigt om Joan Gamper ej visas på TV4 Sport. Det är en rolig match och dessutom där man presenterar alla spelarna. De unga spelarna kommer troligen återigen få chansen och Pep gör nog många byten.
Barcelona el Maestro!
2010-08-15 14:05
Ämne: el Maestro!

Joan ....
Det får man verkligen hoppas på. Man vill inte se den matchen på stream. Det är då laget ska presenteras för fansen och även den nya presidenten.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-15 14:01
el Maestro!

Joan Camper matchen kommer visas det är jag nästan helt säker på antagligen på tv4sport.
Barcelona el Maestro!
2010-08-15 13:58
Ämne: Det känns ju inte so....Det är väl lite skillnad. Ronaldo är den största stjärnan i det lag han spelar i. Han leverer dessutom trots att han inte vann någon titel ännu med sitt lag.

Edit: Jag skulle vilja säga att det är upp till Zlatan själv att visa att han förtjänar sin plats i laget i den kommande säsongen. I annat fall så rycker han om en säsong. Bojan lär i så fall ta hans plats.
Så allt hänger på honom. Det är samma villkor för alla. Det vet han nog om det.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-15 13:51
Det känns ju inte som att man är speciellt sugna på att ha kvar Zlatan, utan mer som att man verkligen vill bli av med honom. Jag har mycket svårt att se samma sak ske med exempelvis Ronaldo i Real... Tänk om de skulle behandla honom på det viset...
Barcelona el Maestro!
2010-08-15 13:46
Jag kollade runt för att se om någon kanal sänder Joan Gampermatchen den 25 augusti. Der verkar inte så. Den matchen spelas väl den 25 augusti?
Det blir nog via datorn man får se matchen då.

Tråkigt om den matchen inte visas på TV då Barca möter det klassiska Milano-laget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-15 13:41
Ge Zlatan en chans. Låt honom starta några matcher i början av ligan, sen om han spelar dåligt så tar vi in en hungrig Pedro.
Men jag tror Ibra kommer spela bra i år. Hoppas han bara inte får "Nr 9 rollen", för då står han bara still däruppe och gör ingenting. Pep måste hitta en roll som passar Ibra bra. Det blir en utmaning.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-15 13:35
MF Doom

Samu gick igenom precis samma sak, men han bet ihop och han vann trippeln med Barcelona. Jag kan förlåta att en spelare är dålig spelmässigt, men det är oförlåtligt att gå runt som att det är en picknick, det är vad som stör mig med Ibra.

Men, han har visat att han vill stanna och om Pep kan hitta en position som passar honom så får han stanna. I en perfekt värld så säljer man Ibra och köper två spännande spelare istället.
MF Doom
2010-08-15 13:30
Ämne: Tror ni att Zlatan k....
Tror inte det, det är snart 3 månader sedan Barca har gjort det mesta för att kasta ut Ibra. 3 månader av skit i media, Ibra har väl kopplats ihop med varenda toppklubb i Europa. Så behandlas en dyr värvning hos Barca. Anpassningstid o.s.v finns inte, mer än en klubb, allt ska vara så ödmjukt är inget annat är skådespel för mig. Att Ibra nu också gör en bra pre-season är för mig komedi på hög nivå om han blir ivägskickad. För säg vad man vill så räcker inte Bojan som backup. Kanske i enstaka matcher i ligan. Bojan behöver en utlåning och speltid i varje match, sen hämtar man hem honom efter en/två säsonger i något annat lag. Då har han fått speltid, bättre fysik o.s.v Villa Ibra Messi är givna för mig i starten. Pedro/Villa/Ibra får rotera då det är bra med vila för toppspelare också. Även Bojan bör få speltid för han blir nog kvar.

Zlatan har inga bollar kvar för min del om han stannar trots att jag vill det, även han själv har sagt att han stannar. Men får man skit i 3 månader så är det under för mig att man fortfarande ens målar för Barca. Pep har jag tappat all respekt för sedan några månader tillbaka och det börjar även nu att höjas röster mot honom i Katalonien. Varför tror ni att han endast tecknar kontrakt för ett år i taget? När det väl gå så dåligt att sluta är det ända alternativet för Pep så kommer han att fly så fort att vi inte ens märker det.
Barcelona MQUC
2010-08-15 13:22
Inte för att va efterklok men jag tycker det är för riskabelt att spela Abidal som mittback, inte för att han är en dålig försvarare utan för att man gång på gång får se när han gå helt bort sig på inlägg från kanterna, han går fram på första utan att vända sig om så han kan se att han borde markera en farlig huvudspelare istället, 3-1 målet igår va ett bra exempel på detta och det kändes så jävla bekant, för orutinerad som mittback helt enkelt och det känns allt annat än säkert i viktiga matcher mot vassa forwards.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-15 13:19
Steaua/Bukarest

Med tanke på att han sprang oxh kämpade bra igår samtidigt som han gjort mål tre matcher irad så hoppas i alla fall jag att han startar mot Sevilla i returen. Ligapremiären är dock för långt fram för att jag ska kunna uttala mig. Kan hända mycket på träning samt två matcher tills dess. Men i nuläget platsar han.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-15 13:10
Tror ni att Zlatan kommer att finnas med i Barcelonas start 11a i när ligans startar om han blir kvar i klubben?
Eller tror ni att han kommer få sitta lika mycket på bänken som i slutet av förra säsongen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-15 13:07
Blev imponerad av Sergi Gómez igår. Bra passningar och uppspel. Nu har vi sjukt många mittbackstalanger. Det verkar ju va fyra stycken som har potential att gå hela vägen till A-laget i framtiden.

Hoppas även att JDS får starta några matcher den här säsongen. Om han spelar tillsamans med Xavi och Iniesta på mitten kommer man se hur bra han är.

Bojan gjorde mig dock besviken. Det var inte riktigt hans match. Vi får hoppas han kan ta ett steg i utvecklingen den här säsongen. Det börjar bli dags nu.

Och sen fattar jag inte varför Pep helt plötsligt inte är så populär. Det börjar seriöst gå till överdrift. Vad skulle han ändrat med laguttagningen idag? Väldigt svår upppgift med så många spelare borta.

Sen så så har vi definitivt en chans att vända på Camp Nou. Vi har 8-0 på de de senaste 2 åren. Jag tror vi grejar det.
Barcelona Barca Barca
2010-08-15 13:06
Helt okej match av våra cantoranos igår. Man får inte glömma att det är lättare för spelare som Thiago, Dos Santos eller Romeu att göra mycket bättre ifrån sig när man har Iniesta, Xavi och resten av A lags spelarna. Sen lägg till en mycket viktig faktor i vårat spelsystem, mittbackarnas uppspel är nästa det viktigaste vi har, hur ska våra mittfältare få bollen om inte mittbackarna kan spela upp dom och Milito är ingen mästare på att spela upp bollen på ett bra sätt, man märker det tydligt när Xavi o Iniesta spelar att dom får lite större problem när Milito spelar som mittback. Annars tycker jag att våra " valpar" skötte sig bra. Även om Pep ibland gör konstiga beslut så kan man inte kritisera han, det finns inte många tränare som har ett sånt förtroende för klubbens produkter som våran Pep. Sevilla får det jävligt tufft på Camp Nou, dom kommer inte bara möta vårat a-lag utan det laget som vann VM åt spanien.
Barcelona A.Gaudi
2010-08-15 12:52
Får väl se om Özil hinner spela CL kvalet eller inte. ifall han spelar det lär han stanna där säsongen ut, kanske att han går nånstans i vinter. men om han går som free agent måste han ju komma till barca ifall klubben vill det, han är ju trots allt ett barca fan främst.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-15 12:29
Özil blev rejält upprörd när Bremen nobbade Reals bud. Han skriver väl snart på för marängerna...
Barcelona ★Sami★
2010-08-15 11:27
Håller med Navas. Det kommer bli tufft:)
Atlético addeh
2010-08-15 11:16
BlueRed & Heywood

Stämmer in i kören. Sevilla-publiken var helt fantastisk igår, det är bara applådera dem.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-15 10:44
Några korta saker som jag tänkte under o efter matchen-

1) Alves såg väldigt pigg ut första halvleken men han försvann helt i 2:a. Hela kantspelet försvann under 2:a, eftersom Maxwell orkade inte längre springa upp o ner. Han spelade vänsteranfallare på pappret, men täckte hela tiden neråt också. Kantspelet försvann pga kondition.

2) JDS och Thiago har mycket kvar vad det gäller fysik och rutin. Båda var bra på det offensiva men inte tillräckligt på det defensiva. JDS såg i vissa stunder inte veta vart han ska springa. Thiago har tappat bollen ett par gånger sjukt lätt. Tänk att Bojan ser fysiskt ut jämfört med de två, så förstår ni min poäng.

3) Det var fel att låta Bojan spela hela matchen. Han var sliten och dessutom trivdes inte mycket på kanten. Pep skulle byta in Jeffren typ i 70 min mot Bojan för att få pigga ben, samt för att få fart på kanten. Jeffren är ju snabb och är mer naturlig kantspringare.

4) Det tredje målet kom 2 minuter efter det att Guardiola gjorde ett byte i backlinjen. Adriano kom in istället för Milito och Abidal flyttade centralt. Det är typiskt att släppa sådana mål då. Det tar ju tid för mittbackarna att hitta sina nya positioner och komma överens om vem som gör vad. Men jag klantar inte Pep för det förstås. Det är saker som händer.

5) Mina barn spelar en match e.m som är viktigare att vinna än Barcas match. D
Barcelona Boixos Nois 81
2010-08-15 08:03
Ämne: Glöm inte att Abidal....
Precis vad har det med Barcelona att göra?
Hela laget var ju emot tränaren
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-15 02:51
Busquets who?

Vad har det med Barcelona att göra?
Barcelona Busquets who?
2010-08-15 02:41
Glöm inte att Abidal är en av gängledarna i det franska landslaget som skämde ut sig. Abidal, Evra, Ribery och Gallas, de tuffa grabbarna från förorten, som förstörde hela landslaget inifrån.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-15 02:06
BlueRed. Magic! Ja, det måste jag också göra. Det hade varit fantastiskt. Den som säger att spansk läktarkultur suger borde göra ett studiebesök på Sánchez Pizjuán
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-15 02:01
Heywood Jablome

Låter ännu bättre när det är såhär! (Länktips)

Det här är varför jag ska ner till Sevilla och se dem live den här säsongen. Ja, ett stort plus att man får se ett riktigt bra lag spela fotboll också. :)
Annons: