/spanien/barcelona/forum/14540.aspx/spanien/barcelona/forum/14540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2010-08-01 16:24
Ämne: Vad tycker ni om at....
grym ide, kan erbjuda hjälp om det behövs
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-01 16:24
Vad är detta för skitsnack?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-01 16:20
Även om Rafa tappat speeden och tajming i brytningar den här året, så sitter fortfarande krossbollarna i honom.

Kommer ihåg en match mot Racing(tror jag att det var) på Camp Nou i år, där han slog en grym boll till Iniesta som satte bollen i nät. Senare i matchen slog han också till med en fantastisk frispark.

Tack för allting Rafa! Du har gjort så mycket för oss och förtjänar inte att bara bli ihågkommen för sista säsongen.
Barcelona Xavi11
2010-08-01 16:19
Vad tycker ni om att jag kommer nog starta en hemsida som www.arsenal.se fast med barcelona?
Barcelona NoGo™
2010-08-01 15:59
Alltså det är ju nästan som man får en liten tår i ögat när man kollar på Rafa Marquez videos på Youtube. Riktigt grym spelare och frågan är ju om det finns nån mer mittback som har/hade samma elegans och känsla i högerfoten, makalöst alltså.

Grande Rafa och tack för allt!
elbraco
2010-08-01 15:53
Ämne: Hm inväntar vågen av....
äh, den var la inte så farlig? Helt neutral och icke provocerande mot något lag eller spelare. Tyckte mer det var konstigt att han tog upp Pique & Puyols tröjpåsättning på Cesc som en seriös grej...
Barcelona C.Andrés
2010-08-01 15:42
Hm inväntar vågen av arsenal fans som kommer att skrika som galningar pga den nya artikeln.
Barcelona petersays
2010-08-01 15:35
Satt precis och kollade priserna för Canal Plus. 300 spänn i månaden är ju bara löjligt! Snacka om att be folk att streama matcherna. Vill man dessutom ha Premier League så får man betala nästan lika mycket til hos konkurrenten.
elbraco
2010-08-01 15:17
"I cannot confirm nor deny anything. In the last six months, this story has made our lives difficult. At the moment, what is important is that when Cesc comes back, that he comes out. For me, I have nothing more to add. The conversations with the players have to be private because I cannot come out every time I speak with a player."

Wenger på presskonferensen (igår?).
Uppenbarligen vill Wenger att Cesc ska tala ut, får se hur det blir eftersom Cesc själv har sagt att det är bäst att vara tyst och se vad som händer.

Elsafrånunderjorden//
Cesc sa väl i höstas att han tänkte stanna?
Hursomhelst så har han lovat att vinna en stor titel med Arsenal så på sätt och vis så har han ju
lovat Arsenal att stanna tills det händer.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-01 15:17
Hetfield- Megan Fox is a dude: Snygg provocering där.
Barcelona Criff
2010-08-01 15:15
David Villa: ”Själv så älskar jag Valencia men jag visste at jag var tvungen att lämna klubben om jag ville vara med och vinna de största titlarna i fotboll.”

Intressant att Villa också ville lämna för att vinna titlar! :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-01 15:13
Ämne: Hetfield- Megan Fox....
Fabregas saknar testiklar, det är nog därför han sitter i skuggan och låter andra få göra det smutsiga jobbet.

Jag önskar bara att Barcelona kunde skippa Cesc, låt honom få stanna i Arsenal. De behöver honom om de ska komma 4:a igen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-01 15:01
Hetfield- Megan Fox is a dude

För att Barca ska sluta jaga Fabregas måste han själv sluta hålla käften i media och säga till sina landslagspolare att han vill till Barca.

Nu har Wenger ledsnat på Cesc också och säger att han måste börja prata.
Barcelona Xavi11
2010-08-01 14:48
Tjena!

Tycker inte ni det saknas en hemsida som www.arsenal.se fast med barcelona? Med bloggar, forum, nyheter, och allt? Tycker inte ni det är en bra idé. Jag fundrar på att fixa det. Vad tycks?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-01 14:43
Rambla

Rätt så lustigt att de flesta retade Berlusconi för hans "vänta i sista sekunden" metoden , och nu gör vi exakt samma sak med Cesc.

Skippa Cesc, vi kan alltid köpa honom om 2-3 år. Köp istället Özil som lär kosta en tredjedel av det Fabregas kostar, och han är dessutom betydligt mångsidigare än Fabregas.

Det som gör mig så förbannad är den här j*vla "katt och mus" leken mellan Barcelona och Arsenal. Wenger säger "nej vi säljer inte" och Barcelona väntar på att Wenger ska bli desperat.

Vad måste Wenger göra för att Barcelona ska sluta jaga efter Fabregas? Ska han behöva springa naken i Barcelona och skrika "Nej, jag vill inte sälja Cesc!".

Atlético addeh
2010-08-01 14:25
¡Barça! - Crèma Catalana

Okej, ber om ursäkt att jag inte läste uppmärksammat. Då vet jag faktiskt inte, ska du ha en "riktig" matchtröja får du vara beredd att lägga en tusenlapp.

I svenskafans-shopen kan du köpa förra säsongens matchtröja för 600 kronor. Väntar du några veckor kommer du nog kunna köpa den nya tröjan där också. Det kan nog vara lite billigare än på den officiella hemsidan.
2010-08-01 14:17
Jag vet men skrev ju "den officiella hemsidan är för dyr, kommer kosta mig lite över 1000;- om jag köper den därifrån." Men tack ändå :)
Atlético addeh
2010-08-01 14:03
Rambla

"Pep är faktiskt den enda som hela tiden vägrat att prata om Cesc. Han säger samma sak varje gång frågan kommer på tal. Cesc är en arsenalspelare, vill de inte sälja är det inget vi kan göra åt saken."

Co-sign. Pep är den enda som agerat professionellt kring Cesc-såpan.

¡Barça! - Crèma Catalana

Du kan alltid köpa matchtröjor och en massa andra prylar i deras online-shop. Se länktips.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-01 14:00
Känns som att själva idén o få hem "den förlorade sonen" är större än Cesc som fotbollsspelare.

Tycker inte att 50 milj. Euro är för mycket för Cesc. Tänk att han då har minst 7-8 år i klubben. Det är en bra investering. Det är däremot inte hela världen om han förblir en Gunner.
Barcelona petersays
2010-08-01 13:53
"Till den 31:a Augusti?! Ska den här soppan (SS) vara så länge? Ahh...fyfan =/ "

Vilket för mig in på nästa punkt. Ska vi verkligen göra om förra årets misstag och värva spelare så sent att de missar försäsongen eller bli cuptied som praktexemplet Chyg?
2010-08-01 13:46
Någon som vet var man kan köpa nya matchtröjan? Ska köpa den långärmade med Iniesta på ryggen.. Den officiella hemsidan är för dyr, kommer kosta mig lite över 1000;- om jag köper den därifrån.
Barcelona Barca4eva
2010-08-01 13:45
Rambla~

Till den 31:a Augusti?! Ska den här soppan (SS) vara så länge? Ahh...fyfan =/
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-01 13:44
petersays: Mycket bra sagt där om Cesc.
Barcelona el Maestro!
2010-08-01 13:44
Ämne: Han har ju för tusan....
Det är hans själv som ska skyllas för det här. Han verkar gilla uppmärksamheten. Annars hade han kunnat sätta stopp. Han kanske bara njuter av att läsa om spekulationerna?
Barcelona Rambla~
2010-08-01 13:43
Så nu ska man jämföra Cesc med ett hus? Har ett hus en egen vilja och åsikt? Om så är fallet, förklara för mig på vilket sätt.
Barcelona Rambla~
2010-08-01 13:42
Oavsett vad som har sagts eller inte sagts av Cesc, Wenger och Barcelona, så har han ett kontrakt med Arsenal som han ska respektera. Vill Arsenal sälja, fine, då är det bara att förhandla, men om de vägrar så är det bara att sitta ner i båten och gilla läget. Barcas ledning sitter och hoppas fram till den 31 augusti att något ska ske. Det är så jävla idiotiskt och man blir bara så trött på hela skiten.

petersays

Du kan kritisera ledning och spelare för kommentarer de slänger ur sig men Pep är faktiskt den enda som hela tiden vägrat att prata om Cesc. Han säger samma sak varje gång frågan kommer på tal. Cesc är en arsenalspelare, vill de inte sälja är det inget vi kan göra åt saken.
Barcelona petersays
2010-08-01 13:40
Han har ju för tusan kontrakt med Arsenal till 2015!! Nä, jag blir riktigt jäkla sur på den här historien!
Barcelona petersays
2010-08-01 13:38
Wenger i fredags:
"“We do not negotiate,” he said at Friday’s press conference. “If I want to buy your house and you don't want to sell, you don't negotiate with me, that's completely normal."
Barcelona Barca4eva
2010-08-01 13:35
Messi

"Vi kommer till Storbritannien. Om du är på en pub eller klubb och ser förbi våra förklädnader ska du få en belöning, lovar han."

Hahaha, synd att jag inte kan vara där och leta ^^
Barcelona petersays
2010-08-01 13:34
Ja hela Cesc-soppan är ju en riktig surdeg. Lägg ned säger jag. Man börjar ju förstå Arsenal-fansen som kommer in och klagar på den spanska pressen och på våra spelares och tränares uttalanden. Om inte Cesc själv går ut och säger något, så ge fan i det. Och jag tycker vi ska ge fan i det ändå. Jag vill inte se honom i laget för de pengarna som Arsenal begär. OCh hade han VERKLIGEN velat komma hit hade han väl för tusan inte vart så jäkla dum att han förlängde kontraktet så sent som i höstas, vilket såklart motiverar Wengers pris.

Nä, en avhoppad ungdomsspelare som ska köpas tillbaka för 40M plus kallar jag idiotiskt. Lägg ned, med de pengarna kan vi köpa en erfaren mittback och en erfaren pivoté, som kan rotera med våra ordinarie spelare samtidigt som vi bygger in ungdomarna i laget. Och ändå kommer vi ha 20M kvar.

Men det är klart. Man värvar väl kanske för värvandets skull också. Prestige. Kända namn. Jag gillar det inte.
Annons: