/spanien/barcelona/forum/1454.aspx/spanien/barcelona/forum/1454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2016-01-03 20:11
Despite the day off, Vidal and Arda have trained at sports centre today. They will be registered tomorrow and can play from then on. [sport]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zyzz
2016-01-03 19:59
Flavia: Jo han är bäst genom tiderna. Det finns ingen som har haft sådan lekstuga som honom genom en hel karriär.
Barcelona koeman92
2016-01-03 19:58
@Davids3:

Niet. Inte en enda.
Barcelona socccerfan1
2016-01-03 19:53
Ikväll, Madrid får straff, och vinner. Cr7 gör mål . Spela det så vinner ni cassssh
Barcelona Davids3
2016-01-03 19:42
@Neymar N11:

Jag kanske borde veta det, men Real madrid har alltså aldrig någonsin vunnit trippeln? inte ens under Francos tid ?
Barcelona Neymar N11
2016-01-03 19:34
Jordi Masip, 27 years old = 1 Treble Real Madrid, 113 years old = 0 Treble Happy Birthday Jordi Masip!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-03 19:33
@Barclasico:

"The Mirror"
Barcelona BARCA-més que un club
2016-01-03 19:29
Messi gör Hattrick på onsdag mot Espanyol så gå nu vidare med den jävla diskussionen.

Ska man hoppas på Valencia tar poäng ikväll från Marängerna , för mot oss krigar dom som om deras liv står spel.
Barcelona ArdaTuran7
2016-01-03 19:16
Tjena. Första gången jag skriver här. Kunde inte bara sitta och läsa kommenterar här på forumet, utan ville bli engagerad jag med.

Det jag vill säga i mitt första kommentar är att tänk POSITIVT istället för två tappade poäng tänk på en poängs vinst. Samtidigt så har Real match och om man tänker som jag POSITIVT så kommer Real att förlora.

Nu ska vi köra över Espanyol!
Barcelona enkos
2016-01-03 19:05
En kapten har inte rätt att diskutera med domare. En kapten har inga andra rättigheter som en vanlig spelare. .
Barcelona Barca4life98
2016-01-03 19:03
LE saknar inte bollar. Säger han något eller byter ut någon utav MSN så ge dom honom ett helvete typ...
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-03 19:02
Grejen är detta med Messi och gå fotbollen är tyvärr tränarens jobb! Visst har Messi ett eget ansvar men för helvete LE ska kunna skälla it spelare som går på plan ! Det är ett problem vi hat haft i Barca ett tag våra tränare har saknar cajones!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-03 18:53
Mess's gå fotboll svider fortfarande för mig. Det drabbar hela laget. Hoppas att Lucho har studerat detta och tar snack med Messi. Vi ser all att Messi's rörelsemönster har varit samma sen han kom tillbaka från skadan. Gå från mittcirkeln till motståndarnas straffområde i 90 min. Vi har också sett att Rakitic och Suarez är de som pressar åt honom. Man håller ju tummarna att han ser detta själv och vill göra nånting åt saken med.Svider som fan att vi tappa poäng mot Dep och Esp. Nej Messi är inte immun mot kritik. Ta av er glasögonen o skilj på de som bara trollar och de som kritiserar. Matchen från igår påminde en match från föra året i samma period. Har försökt förtränga så gott jag kan domarna från igår. Det går bra hittills. En liten fråga. Vad säger ni om nya kaptener? Första kapten som Busi och andra kapten Masken. Jag tycker att de spelarna är de som ledar laget varje match. Det är de som sliter, krigar och tar diskussionerna med domarna. De är de riktiga ledarna på fotbollsplanen. Anser att Busi har växt enormt senaste två säsonger som ledare. Han och där och flåsar nacken på båda motståndarna och domarna i varje situation. (Bara en liten tanke)
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-03 18:48
Att man ens diskuterar Messis framtid i Barca lär dig folk aldrig ? Visst Messi kanske är i en form svacka men är det konstigt? Varför oroliga redan nu, ha lite tålamod helvete det är Messi ni pratar om! Börja ni kolla på Barca igår eller?
Barcelona enkos
2016-01-03 18:37
Flavia
Jag är övertygat om att Barca aldrig skulle vunnit 25 titlar utan Messi. Vi skulle inte ens spelat final ifjol utan hans briljans mot Bayern. Samma sak i de två föregående finaler mot United. . Messi som om några dagar blir guldbollvinarren för 5 gånger ska man bara resa sig upp när man får höra hans namn.
Flavía
2016-01-03 18:34
Tydligen så har Espanyols president (Joan Collet) sagt att Neymar blev utsatt för rasism från Espanyol supportrarna i lördags.
Barcelona enkos
2016-01-03 18:34
Zyzz
Tyvärr blir det så när forumet får besök av falska idioter när de i själva verket är både Barca och Messi hatare.. ingen klok människa kan ens snacka skit om världens gen tidernas bästa spelare som även när han inte är på sin nivå ändå får högsta betyg och gör mycket som tex igår prickar ribban och vid minst två tillfällen passar fenomenala målgivande passningar till Neymar och Iniesta men dessa missade. . Folk är förblindade av Messias dominans att de bara stilar sig på statistik och vill att bara han ska rädda oss match efter match , och om fallet inte blir så är de snabba att peka just Messi som syndabock. Dessa idioter bör man spärra från forumet för dessa är som sagt falska Barca fans..
Flavía
2016-01-03 18:33
Barcelona will formally ask the Liga if their delegate included the racist chants against Neymar in his match report yesterday. [catradio]
Flavía
2016-01-03 18:31
Enkos. Nej, nej och nej. Att vinna 25 titlar är hela lagets förtjänst, inte enbart Messi. Eller tycker du på fullt allvar att Argentinas 0 titlar också beror på Messi? Man vinner, kryssar och förlorar som ett lag. Punkt. Zyzz Väldigt tveksamt om Messi verkligen är bäst genom tiderna, däremot är argentinaren onekligen bäst i början av slutet på 2000-talet och under hela 10-talet såhär långt.
Barcelona Zyzz
2016-01-03 18:00
Vad är detta? Här kommer man in på forumet och så ser man att det diskuteras ang. hur viktig Messi är... Vi pratat om världens bästa fotbollsspelare genom tiderna!!! Redan där är diskussionen över!
Barcelona enkos
2016-01-03 17:58
Någon som på allvar tror att vi hade vunnit CL sista 3 gånger utan Messi? Att vi ens skulle varit i final? Bara idioter som o smyg är Messi hatare kan hävda att vi är bättre lag utan Messi eller att vi skulle klarat oss bra utan Messi. Vi gjorde det i 2 månader då vi haft skitmotstånd på papper och så fort vi möte ett starkare jag som Sevilla torskade vi men hade stora problem att slå Leverkuzen bla.. ett undantag är Real matchen men hade vi ens vunnit den utan Messi i laget som gav oss psykologiskt stöd. . Att idioter vill förminska Messis betydelse ät bara löjligt . 25 titlar med Messi alltså, jag är tveksamt om vi hade vunnit 5 utan honom..
Barcelona MessiyoyO 10
2016-01-03 17:33
Ali G Är helt övertygad om att vi inte hade varit lika framgångsrika utan Messi. Det behövs knappast en diskussion kring den punkten. Sa att vi aldrig hade varit där vi är idag utan Messi, inte att vi hade varit dåliga. Sen är det faktiskt ca 22-24 spelare som gör ett lag och ja, det är inte bara en utav dessa som gör allt, men Messi har gjort otroligt mycket. Att folk vill minimera hans prestationer för att han haft en "svacka" är löjligt.
Barcelona Barclasico
2016-01-03 17:22
German goalkeeper Marc-Andre ter Stegen could leave Barcelona if the club receive an offer of over €28million - (The Mirror) Är de helt jävla pantade i huvet? Hur efterblivna får man vara? Varför sälja en framtidsvakt? Varför är horungen bortomeu kvar? Så jävla många frågor, men inte alls så många svar!!!!!!!!!!!! Im off!
Barcelona S.Eto'o
2016-01-03 16:56
Vilken sjuk säsong halilovic har!!!! En light Messi/Iniesta
Barcelona Ali G
2016-01-03 16:48
Messiyoy0 10

Vi hade aldrig varit där vi är utan Messi? Du vet väl att ett lag består av elva spelare och inte en. Messi är tidernas bäste spelare men man kan ställa sig frågan hade vi varit framgångsrika utan honom? Ja det tror jag.

Spanien under 2008-2012 rankas som tidernas bästa landslag och dem bestod av sju Barca spelare i startelvan. Barca hade bättre spelare i övriga positioner som togs upp av Madrid spelare bl.a Arbeloa,som är så mycket sämre än Alves.
Henry, Etoo, Villa, Pedro, Ibrahimovic och Alexis är inga direkt dåliga anfallare.

Så nog kan man diskutera huruvida vi hade varit "där" vi är utan Messi.
Barcelona S.Eto'o
2016-01-03 16:35
Skulle Adama Traore springa mer defensivt i matcherna skulle han lätt konkurrera med spelare som Lukaku Barkley för Bästa yngsta spelaren. När Aston villa fansen samt match kommentatorerna anser honom (trots att han inte har startat en enda match) som Aston villas bästa spelare vet man att killen besitter enorm potential. Hans assist till gill igår var otroligt skickligt gjort där han från egen planhalva dribblade bort 4-5 spelare innan han skickade in en bra inlägg som gill förvaltade på bästa möjliga sätt. Trots det tycker jag att Barcelona gjorde fel beslut att låna ut honom till 20 placerade aston villa istället för villareal eller ett annat la liga klubb.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2016-01-03 16:19
Att kryssa de senaste matcherna har varit surt. Det går inte att förneka. Vi har inte på något sätt gjort bort oss eller slarvat bort något. Vi har alla svåra matcher på hemmaplan i vår. Valencia, Sevilla, Madrid, Atletico, Athetlic Bilbao, Celta.

Vår höst var bättre än vad man kunde tro med tanke på vår transferban och Messis skada.

Jag är fortfarande optimistisk. Nu får vi in Arda och Vidal och det kommer ge Lucho mer alternativ. Vi har ju sett de senaste matcherna att Sergi Roberto är den enda spelaren på bänken som kan förändra någonting.

Det som gör mig positiv är att vi tillsammans med Lucho och spelarna inte låtsats vara överlägsna. Madrid förra året skröt om deras 22 raka vinster och att de skulle kamma hem trippeln.

Vid första motgång föll de ihop som ett korthus. Våra spelare faller inte ihop. De växer sig starkare vid poängtapp.

Atletico däremot får vi se upp med. De släppar inte in mål. Det är glimtar av gamla Atletico som vann ligan. Och då har inte ens Jackson Martinez eller Vietto nått toppform än.

Barcelona MessiyoyO 10
2016-01-03 15:46
Messi har väl gjort 7 mål på de senaste 9 matcherna efter hans skada. Då gäller det för samtliga turneringar. Han har väl 3-4 assists också. Hur kan man få det till att han ska säljas? Om en spelare gör 10-11 poäng på 9 matcher efter flera veckors frånvaro så är det inget annat än världsklass på den gubben. Hade det varit någon annan spelare i Messis situation så hade man skrivit krönikor om honom. Men visst, Messi har satt ribban högt för sig själv.

Det är pinsamt att folk skriker att man bör sälja Messi! Hur gamla är ni? Han ni ens förstått vad han har gjort för Barca? Vi hade aldrig varit där vi är idag utan Messi. Det är en spelare som det inte ens går att beskriva.

Kan förstå att man irriterar sig över att han går lite för mycket men tror att det är lite av försiktighetsskäl. Man ser ju vilket jävla driv killen har när han får bollen. Helt magisk. Vet att han kommer att köra skiten ur sina motståndare nu under våren. Tålamod....
Barcelona Smogen
2016-01-03 15:18
@BARCA-més que un club:

Synd att vi skulle slarva bort Thiago för hans skull bara.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-01-03 14:57
Fabregas måste vara den söligast mittfältaren i historien alltså , tur vi blev av med han killen är sämst alltså..
Annons: