/spanien/barcelona/forum/14537.aspx/spanien/barcelona/forum/14537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-08-05 14:09
Så förbannade idioti är det hela. Del Bosque hamnar mellan stolarna, eftersom det spanska förbundet har skrivit ett kontrakt med det mexikanska om att Spanien måste ställa med minst 60 procent av laget som spelade VM. Annars blir man av med en mängd kassapengar. Kontrakatet är skrivet för flera månader sen.
Messi var tvungen att spela igår för att inte Barca skulle bli av med 200 000euro.
Alla de här träningsmatcherna och vänskapslandkamper är spel för galleriet. Det är pengar det handlar om. Vart finns det för behov för mexikanska och spanska landslagsspelare att träna, knappt en måndag efter VM? Inte alls. Samma sak gäller för många andra lag.
Och att man tvingar ställa med bra spelare är också för pengarnas skull.
Stora fotbollsspelare har blivit kossor som kontorsittare försöker mjölka så mycket pesos som möjligt. Sånt äcklar mig faktiskt.
Och varför har RFEF en 7-manna krav som gäller också i CdR. Ju, det vill inte att de här turneringarna ska hamna i papperskorgen. Och finns det bara ett sportligt intresse här från deras del? Så klart finns det till en viss mån, eftersom man vill behålla den gamla traditionen med cupspel. Men de här matcherna är också en ekonomisk källa för förbundet och pengarna spelar också roll.
Varför har Fifa hittat på confederations Cup? För pengarnas skull framförallt.

Och de bästa spelarena betalar för allt detta – de mjölkas från alla håll och vi tittare, ska bara tacka och ta emot en 1000 kr biljett utan att blinka.
Barcelona el Maestro!
2010-08-05 14:05
Ämne: Don Pelayo. Jag har ....
Keita, Ibra, Alves och Messi är väl också kallade till sina landslag?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-05 14:03
Don Pelayo. Jag har alltid sett del Bosque som en sympatisk herre. Det är förbundet som rullas i tjära och fjädrar.

Förstår inte riktigt hur de tänkte där.

Kan det bli en sån här startelva mot Sevilla:

Pinto.
Dani Alves - Milito - Abidal - Maxwell
Iniesta - Keita - Adriano
Messi - Ibrahimovic - Tello (?)
Spanien Don Pelayo
2010-08-05 13:58
Förstår om Ni är missnöjda (jag hade hellre sett att VDB tog ut en helt ny trupp med tänkbara reserver) men klaga inte på del Bosque, han är uppbunden av förbundet till det här kontraktet.

Förstår inte för min värld varför man överhuvudtaget lägger träningslandskamper så tätt efter ett mästerskap och så nära inpå ligastarten men det är en annan diskussion.
Barcelona Rambla~
2010-08-05 13:57
Inte nog med att vi blir av med de 7 som är uttagna för Spanien. Vi blir även av med JDS som är uttagen för Mexiko. Ska vi ställa upp med Barcelona B mot Sevilla? Det lutar åt det.
Barcelona basaric
2010-08-05 13:54
Under sin tid med Real Madrid så har Raul bytt tränare 19 gånger.
Barcelona el Maestro!
2010-08-05 13:26
Ämne: Det känns som att de....
Kanske man skjuter upp matchen då.
Barcelona el Maestro!
2010-08-05 13:25
Det är priset man får betala när man har en stort del av Spaniens bästa spelare i truppen. Inte mycket att göra åt saken. Förbundet vill givetvis tjäna ett par miljoner på kuppen.
Barcelona Vampíro
2010-08-05 13:23
Vem har kommit på den här regeln med att man ska ha sju spelare från "startelvan"? Vadå är det förbundet som bestämmer hur lagen ska spela? Det är ju tränarens jobb att ta ut de spelarna han tycker är bäst, förbundet ska väl inte ha någon inverkan?
2010-08-05 13:16
Det känns som att del Bosque inte har något val. Det är förbundet som ska ha kritik.

Denna regel som säger att sju spelare från startelvan måste spela. Vad händer om de sju inte kan spela? Får Sevilla alla poängen?
Barcelona Rambla~
2010-08-05 13:01
addeh

Jag tror inte att VDB har något val, han är tvingad till att ta ut vm-hjälarna pga kontraktet förbundet har skrivit med mexikos dito.
2010-08-05 13:00
För helvete, vad irriterad jag blir alltså. Jag hoppas verkligen att förbundet flyttar cupfinalen åtminstone.
Barcelona Vampíro
Det negativa med det här nya systemet är ju att topplagen kan få möta i sista kvalomgången, minns t.ex förra året då Arsenal mötte Celtic, ett lag som vanligtvis är med i gruppspelet. Men jag gillar dock att de mindre kända klubbarna får visa upp sig och det har ju t.o.m blivit ett par skrällar här och där.

Btw Viasat Fotboll visar CL-finalen från 08/09. Värt att kolla :D.
Barcelona Rambla~
elbraco

Det där med "sexigare klubb" syftar han nog på vilken typ av spelare de värvar. ;)
Atlético addeh
2010-08-05 12:58
Ämne: Del Bosque har tagit....
Del Bosque är en idiot och kommer alltid förbli det. Han kunde gärna plockat med sig Bojan & Jeffren, nu har han tagit med sig hela Barcelonas centrallinje.

Detta blir en utmaning som hete duga för Pep Guardiola.
Barcelona Frodo
2010-08-05 12:58
Man är inte förvånad över att det spanska fotbollsförbundet agerar som amatörer.

Nu var truppen uttagen. Jävla idioter!
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:55
Del Bosque har tagit ut 7 barcaspelare till den "superviktiga" matchen mot Mexiko. Den som lämnas hemma är Iniesta.

Tack så jävla mycket RFEF för att ni inte ger Barcelona en sportslig chans att kunna hävda sig i Supercopan. AS!
Atlético addeh
2010-08-05 12:53
Rambla

Ja Dynamo Kiev, Sporting Braga, Young Boys, Auxerre & Sampdoria är alla svåra kvalmotståndare för Sevilla, som ändå borde vinna mot samtliga. Ska blir intressant att följa, lottningen sker imorgon.
elbraco
2010-08-05 12:52
Ämne: Jag tycker att ni gö....

Läs mitt inlägg så ser du att jag inte jämför er med City, skrev bara att jag tycker dom värvar smartare.
Men det är precis som du skriver, ni värvar spektakulärt men ni får ändå inte ut det resultat som eran transferbudget ser till att ni borde få.
Att ni sedan har mer historia, är en "sexigare" klubb (vilket är en totalt subjektiv åsikt) var det ingen som skrev något om.
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:48
Visst är det så att Sevilla får en rätt så tuff motståndare just pga att man ändrade för någon säsongen sen och seedade lagen i sista kvalomgången till CL?

Jag menar, om det varit fri lottning kunde de lottas mot riktiga blåbärslag. Jag har för mig att detta var ett av Platinis påfund när han tog över som Uefa-president just för att ge de mindre kända lagen en lite lättare väg till gruppspelet i CL/EL.
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:45
Meessii10

Helt rätt angående Barcelona inför säsongen 08/09. Säsongen innan då de kom 3:a så var det bara placering 1 och 2 som var direktkvalifiderade för CL, 3:an och 4:an fick kvala. Det ändrades som sagt just efter det.
Atlético addeh
2010-08-05 12:44
Ämne: Nej nej, detta blev ....
& om jag inte är helt ute och cyklar så kommer ett Bundesliga ta över tredjeplatsen från Serie A nästa år.
2010-08-05 12:41
Såg precis på UEFA:s hemsida att Valencia är direktkvalificerade.
Atlético addeh
2010-08-05 12:41
Att lagen som placerade sig 1-3 får direkt plats till Champions League är knappast något som tillkommit till denna säsong.
Barcelona Meessii10
2010-08-05 12:40
Rambla~

Haha e inte så insatt i sånt. Men tack för infot haha :)
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:39
Nej nej, detta blev ändrat till förra säsongen. Lag 1-3 är direktkvalificerade för CL. Försök hänga med lite va. :P

PS. Detta gäller för de 3 största ligorna. Serie A (ev går Bundesliga förbi efter denna säsongen), PL och Liga BBVA DS.
Barcelona Meessii10
2010-08-05 12:35
Rambla~//

Va jag vet kvalar de som kommer trea i ligan? De va väl därför barcelona kvalade 2008/2009 när man vann hela turneringen. Året innan hamnade man på tredjeplats då villareal tog andra platsen bakom Real madrid som kom på första!
2010-08-05 12:35
Rambla. My bad. Tackar!

Varför är det så den här säsongen?
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:32
Mohamed, en rättelse. Valencia ska knappast kvala till CL. De är med sin tredjeplats i ligan direktkvalificerade för CL denna säsong.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-05 12:20
Espanaboy

Medlemsskapet kostar 150 EURO.

För detta får du rabatterade biljettpriser (20%), nyhetsbrev via mail, samt en tidning i månaden (som dock är på spanska).
Till detta kommer så klart andra saker som tillgång till hemsidans medlemsportal med tävlingar, bra priser i supportershopen mm.

Det bästa är ändå att du som medlem har tillgång till att köpa matchbiljetter mycket tidigare än icke medlemmar, samt att du blir "delägare" i världens bästa klubb!
Annons: