/spanien/barcelona/forum/14535.aspx/spanien/barcelona/forum/14535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-03 12:07
Rambla

Pep har ju visat öppet att varken Hleb, Caceres eller Henrique har någon framtid i Barcelona, resten är upptill Zubi att bli av med de. Det är inte Peps fel att de är kvar, men det är hans fel att de är här till att börja med (i alla fall Hleb och Caceres).

Samtidigt som jag köper resonemanget så förstår jag inte riktigt poängen med att ha spelare i truppen när Pep inte litar de för fem öre. Jag önskar bara att man kunde sälja alla tre så snabbt som möjligt så att man kan köpa andra spelare.
Måste tillägga att jag tycker att Henrique förtjänar en chans, han har varit bra i både Leverkusen och Racing.

--------

Ett köp av Arteta låter inte dåligt, han är ju Evertons bästa spelare (by far) och en av PL:s bästa kreativa mittfältare. Jag får lite Deco vibbar från honom.

Men 20 miljoner är för mycket för en 28-åring, om de går med på 15 miljoner så är det bra, eller möjligen Hleb+ 5 miljoner.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 11:59
Hetfield

Jag anser bara att även Pep ska komma till insikt att det inte kan värvas hur mycket som helst efter det att tom hans egna värvningar floppat. Detta har han säkert inga problem med, han klagar i alla fall inte öppet om det. Jag vill bara att han ska använda alla resurser som finns att tillgå och försöka göra någonting bra av det. Även om vi inte gillar Hleb, om inte Henrique och Cáceres är startmaterial i Barcelona, så borde han kunna köra på en säsong med dessa spelare. Det är sådant en bra manager ska kunna klara av anser jag. Vi tycks ju inte bli av med dessa spelare heller.
2010-08-03 11:51
Rambla & Klint

Jag tycker inte att Pep är så envis, han vet när han ska släppa spelare när det skadar mer än det gör nytta. Både Hleb och Chyg var "hans" köp, och båda kommer inte att få spela för Barcelona.

Vi vet att Pep prioriterar försvarare som kan hantera bollen på ett bra och smidigt sätt, redan där kan vi stryka bort Caceres. Det spelar ingen roll om han har en enorm potential, han är en fara för laget.

Caceres är en högerback i Juventus, och av de matcherna jag fick se så var han rätt så bra. När han är högerback så innebär det mindre defensivt ansvar, och han får gå med på anfallen. Då är han rätt så överflödig när vi har Alves (som aldrig vilar) och Adriano som kan spela där, men även Puyol.

Kort och gott? Nej tack till Caceres. Hellre att man ger den chansen till Fontas/Muniesa. De är båda duktiga, och de kan hantera bollen.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 11:47
Klint:

Jag antar att han ansluter samtidigt som våra världsmästare, har inte sett något annat.

Dock så tror jag inte att Cáceres själv vill vara kvar i klubben. Visst, hade han fått hyfsat med speltid så hade han säkert gärna stannat men han vet med sig att det på sin höjd blir något inhopp i CdR eller om de andra alternativen ej är disponibla. Dessutom så vet vi alla vid det här laget hur Pep är och hur han resonerar. Tjurigheten själv personifierad, vilket börjar störa mig allt mer. Även Henrique hade varit ett bra alternativ att ha på bänken.
Barcelona Klint
2010-08-03 11:37
Rambla~

Det låter som ett bra alternativ. Cáceres är ung och kan spela på alla platserna i försvaret. Ser ingen anledning till att han inte skulle få ytterligare en chans i klubben.

På tal om honom så har det väl inte stått någonstans om när han ska vara tillbaka? Eller är det den 9 augusti som gäller för honom också?
Barcelona Rambla~
2010-08-03 11:20
Röster börjar höjas över att Cáceres bör få en ny chans. Med tanke på att vi bara har 3 renodlade mittbackar i truppen så undar jag om inte Pep borde tänka om. Om Puyol får skadeproblem denna säsong, han hade faktiskt några sådana den förra säsongen och med tanke på att Milito faktiskt bara varit tillbaka lite drygt en halv säsong efter sitt skadehelvete, så behöver vi fler alternativ. Visst talangerna finns ju där men de verkar ju inte få permanent plats i truppen ännu. Om vi nu inte har pengar att värva för (de som finns är ju reserverade för en ev värvning av Cesc) så anser jag att Pep får fan sluta upp och vara så förbannat envis och inse att ekonomin inte är tillräckligt bra för värvningar och att behövs bättre bredd i truppen.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-03 11:19
C. Ronaldo:
"God sent me to earth to show how to play football"

L. Messi:
"I didn't send anybody"

Fun or just lame? ;)
Barcelona DM1982
2010-08-03 11:08
Arteta är nog lite för gammal. Annars en väldigt bra spelare som skulle kunna göra bra ifrån sig i Barca. 200 miljoner är inte dyrt, helt ok pris.
Canaletes
2010-08-03 11:07
Interviu med Andrés "Lo puto crack" Iniesta
Barcelona Rambla~
2010-08-03 10:56
Arteta? Snällla, det är inte ens ett rykte. Påhittat av The Sun som så mycket annan skit de senaste veckorna.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-03 09:33
Okej, tack!
Barcelona Klint
2010-08-03 09:32
¡Barça! - Crèma Catalana

Imorgon kl. 13.00.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-03 08:33
När spelas nästa försäsongsmatch?
Barcelona 19
2010-08-03 05:22
Någon som vet com nästa match visas på tv? Eller blir det stream igen?
Real Madrid Casillas #1
2010-08-03 05:15
Ämne: Ämne: Hade va....
Det där skämtet var endast respektlöst, även fast det "bara" är ett skämt
Barcelona Trippeln
2010-08-03 01:30
Oha789

Svara pm snabbt,eller in på fb eller msn.
Barcelona Frodo
2010-08-03 01:18
Hetfield

Fler PL-klubbar kommer försöka köpa talanger från utlandet. Dels för att priserna på unga engelska talanger kommer vara skyhöga och dels för att talanger utifrån är bättre. Ta Chelsea till exempel vars två bästa talanger (Kakuta och Borini) är utlänningar.

Jag hoppas att man ändrar lagarna vad det gäller proffskontrakt i Spanien så man slipper se unga talanger bli poachade av PL-klubbar. Alla vet ju vad Wenger och Arsenal är kapabla till när det rör sig om att roffa till sig unga talanger.

Jag tycker att de tacklar problemet på fel sätt. Istället för att se orsakerna till varför de producerar så dåliga spelare så tror de att det är utlänningarnas fel och deras ynglingar inte får chansen.
Atlético addeh
2010-08-03 01:01
Ämne: Bra artikelserie frå....Riktigt bra initiativ av denne Edwin Bateni från Sevilla-redaktionen. Kul idé att Real Madrid's frågor besvarades av två från Peña Madridista de Suécia, det vill säga den svenska fanklubben för Real Madrid. Hatten av!
2010-08-03 00:46
PL var egentligen en skit liga innan importerna började ta över lagen. Det är knappast förvånande att de flesta stjärnorna i PL är importer och väldigt få engelsmän.

PL skulle implodera om de var tvungna att ta fram egna spelare, jag undrar hur ett lag som Chelsea skulle klara sig. Roman skulle väl antagligen fly som en liten flicka.
Barcelona Frodo
2010-08-03 00:41
Bra artikelserie från Sevilla-redaktionen. Bra frågor och bra svar från de olika redaktionerna. Synd att vissa i kommentarsfältet inte förstår att det inte är Sevilla-red som svarar på frågorna. Föga överraskande är det madridistas som misslyckas med att förstå att det är folk från deras egna redaktion som besvarar frågorna.
Barcelona Frodo
2010-08-03 00:25
Homegrown-regeln i PL är dålig på många sätt och vis. Tanken är att det ska gynna det engelska landslaget men det kommer snarare ge utrymme till fler mediokra engelska spelare i ligan.
Barcelona Oha789
2010-08-03 00:25
BlueRed

Kan du adda mig på msn vill fråga dig nånting?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-03 00:08
Oha789

Du kan väl gå in på Redaktionssidan och titta vad dem nickar i forumet, och sen skicka ditt PM till dem?
elbraco
2010-08-02 23:59
Ämne: Om man skulle ha den....
Hehe nej dom hade klarat sig galant, regeln innebär att en spelare mellan typ 16-21 år måste ha befunnit sig i klubben i 2 år där emellan och dom värvar ju mest högst...18 åringar kan man väl säga?
Barcelona Barca o Mort!
2010-08-02 23:54
Oha

Intressant analys dock så brister den på vissa platser, eftersom det finns spelare som åkte ut innan de 8 bästa lagen som är bättre än många som inte åkte ut. T ex Ribery, Henry och Drogba är bara några som är bättre än Ghanas bänkvärmare och reserver osv :)
Barcelona Oha789
2010-08-02 23:54
Sam

Är du från redaktionen?

Om så, skriv till min pm?
Barcelona el Maestro!
2010-08-02 23:51
Ämne: Om man skulle ha den....Arsenal har ju många "home grown players", inklusive Cesc. Men syftet är väl ändå att det ska gynna inhemska spelare i längden.
Barcelona Sam
2010-08-02 23:51
Hej
Barcelona Oha789
2010-08-02 23:50
Caps Lock är inte tillåtet. Nästa gång blir det spärr! /Mod
2010-08-02 23:43
Om man skulle ha den regeln så skulle Arsenal upphöra att existera :P
Annons: