/spanien/barcelona/forum/14531.aspx/spanien/barcelona/forum/14531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2010-08-03 09:32
¡Barça! - Crèma Catalana

Imorgon kl. 13.00.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-03 08:33
När spelas nästa försäsongsmatch?
Barcelona 19
2010-08-03 05:22
Någon som vet com nästa match visas på tv? Eller blir det stream igen?
Real Madrid Casillas #1
2010-08-03 05:15
Ämne: Ämne: Hade va....
Det där skämtet var endast respektlöst, även fast det "bara" är ett skämt
Barcelona Trippeln
2010-08-03 01:30
Oha789

Svara pm snabbt,eller in på fb eller msn.
Barcelona Frodo
2010-08-03 01:18
Hetfield

Fler PL-klubbar kommer försöka köpa talanger från utlandet. Dels för att priserna på unga engelska talanger kommer vara skyhöga och dels för att talanger utifrån är bättre. Ta Chelsea till exempel vars två bästa talanger (Kakuta och Borini) är utlänningar.

Jag hoppas att man ändrar lagarna vad det gäller proffskontrakt i Spanien så man slipper se unga talanger bli poachade av PL-klubbar. Alla vet ju vad Wenger och Arsenal är kapabla till när det rör sig om att roffa till sig unga talanger.

Jag tycker att de tacklar problemet på fel sätt. Istället för att se orsakerna till varför de producerar så dåliga spelare så tror de att det är utlänningarnas fel och deras ynglingar inte får chansen.
Atlético addeh
2010-08-03 01:01
Ämne: Bra artikelserie frå....Riktigt bra initiativ av denne Edwin Bateni från Sevilla-redaktionen. Kul idé att Real Madrid's frågor besvarades av två från Peña Madridista de Suécia, det vill säga den svenska fanklubben för Real Madrid. Hatten av!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-03 00:46
PL var egentligen en skit liga innan importerna började ta över lagen. Det är knappast förvånande att de flesta stjärnorna i PL är importer och väldigt få engelsmän.

PL skulle implodera om de var tvungna att ta fram egna spelare, jag undrar hur ett lag som Chelsea skulle klara sig. Roman skulle väl antagligen fly som en liten flicka.
Barcelona Frodo
2010-08-03 00:41
Bra artikelserie från Sevilla-redaktionen. Bra frågor och bra svar från de olika redaktionerna. Synd att vissa i kommentarsfältet inte förstår att det inte är Sevilla-red som svarar på frågorna. Föga överraskande är det madridistas som misslyckas med att förstå att det är folk från deras egna redaktion som besvarar frågorna.
Barcelona Frodo
2010-08-03 00:25
Homegrown-regeln i PL är dålig på många sätt och vis. Tanken är att det ska gynna det engelska landslaget men det kommer snarare ge utrymme till fler mediokra engelska spelare i ligan.
Barcelona Oha789
2010-08-03 00:25
BlueRed

Kan du adda mig på msn vill fråga dig nånting?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-03 00:08
Oha789

Du kan väl gå in på Redaktionssidan och titta vad dem nickar i forumet, och sen skicka ditt PM till dem?
elbraco
2010-08-02 23:59
Ämne: Om man skulle ha den....
Hehe nej dom hade klarat sig galant, regeln innebär att en spelare mellan typ 16-21 år måste ha befunnit sig i klubben i 2 år där emellan och dom värvar ju mest högst...18 åringar kan man väl säga?
Barcelona Barca o Mort!
2010-08-02 23:54
Oha

Intressant analys dock så brister den på vissa platser, eftersom det finns spelare som åkte ut innan de 8 bästa lagen som är bättre än många som inte åkte ut. T ex Ribery, Henry och Drogba är bara några som är bättre än Ghanas bänkvärmare och reserver osv :)
Barcelona Oha789
2010-08-02 23:54
Sam

Är du från redaktionen?

Om så, skriv till min pm?
Barcelona el Maestro!
2010-08-02 23:51
Ämne: Om man skulle ha den....Arsenal har ju många "home grown players", inklusive Cesc. Men syftet är väl ändå att det ska gynna inhemska spelare i längden.
Barcelona Sam
2010-08-02 23:51
Hej
Barcelona Oha789
2010-08-02 23:50
Caps Lock är inte tillåtet. Nästa gång blir det spärr! /Mod
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-02 23:43
Om man skulle ha den regeln så skulle Arsenal upphöra att existera :P
Barcelona el Maestro!
2010-08-02 23:33
Ämne: Hade varit kul med P....Det vore onödigt att ha en sådan regel i Spanien. Vad jag förstår vill man i England att det ska gynna inhemska egna spelare i det långa loppet så att det gynnar landslaget.
Spanien har ett överflöde av talangfulla unga spanjorer som kan ta plats i landslaget. Framtiden är säkrad.

Apropå spanjorer, vad skulle ni tycka att värva Raul Gonzales Blanco som vattenbärare för truppen, nu när han ändå har lämnat marängerna? Så ödmjuk som han brukar vara skulle han kanske ändå gå med på det;-).
David_Villa 7
2010-08-02 23:25
Ämne: Hade varit kul med P....
vad är det för regel, aldrig hört förut?? låter intressant
elbraco
2010-08-02 23:19
Intressant, Puyol förnekar att han var med i intervjun i The Sun på sin blogg. Det var den intervjun där han påstods ha sagt att Fabregas spelar i en klubb han inte vill vara i, och hur smart är det att behålla en sån spelare (typ).
Atlético addeh
2010-08-02 23:18
Nu är det officiellt att Márquez är kritat på för New York Red Bulls. Går inte att känna igen honom i den nya röda matchdräkten. Sad but true.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-02 23:15
Jag tror C+ kommer sänka priset pga att många eller alla PL "lovers" har sagt upp sina abon.. och gått över till Viasat.

Så mitt tips till er vänta och se vad som händer tills slutet av den här månaden eller längre.
Själv tänker jag streama från bet365 helt gratis!
Valencia -GudFadern-
2010-08-02 22:56
Ämne: Läser nu om dreambox....
jag har samma problem som er grabbar..
C+ e så jävla dyrt!!! 300/m= nej tack!

kan man inte bara beställa C+ sport,1,2,HD?
liksom för typ 150 kr/m istället?

eller e det nånn som har någon DReambox eller sånt! jag vill verkligen inte missa matche.

Jävligt tacksamm för svar ;)
Barcelona Barcadinho.
2010-08-02 22:50
oha789:

Du gör en ganska intressant och unik koppling, eftersom du använder vad olika landslag har för betydelse för respektive liga.
Fifa har en rankning bara för landslag och inte för ligor, där de använder bara resultat av respektive landslag i olika turneringar och matcher.
Uefa har en rankning för ligor, men man utgår endast från vad klubbarna i respektive liga lyckats uppnå i tex Cl och EL. Vad landslagen gör spelar ingen roll i den här rankningen.
Uefa har också en rankning för klubbar som består av klubbarnas egna framgångar, vilket är rimligt.
Uefas rankning tar dock hänsyn till de senaste 5 åren.
Det kunde vara intressant och se hur din lista skulle se ut, om man t ex tog med flera vm- turneringar och inte bara den sista.
Men intressant observation som sagt och jag ska berätta om det till mina närmaste fotbollsintresserade.
Vilket jobb du har gjort!
elbraco
2010-08-02 22:49
Hade varit kul med PL:s nya "home-grown player"-regel i La Liga, undrar hur Real hade klarat sig då?
Barcelona Barcadinho.
2010-08-02 22:18
Läser nu om dreambox här och nu förstår jag bättre vad det handlar om. Farsan hade en sån variant, när jag bodde hemma (och det var för många år sen). Det hette något annat då. Det var förstås olagligt, men jag brydde inte mycket om det. Man var bara tacksam för alla sportkanaler i alla möjliga språk. Men jag kör lagligt och smidigt nu för tiden. Orkar inte med att inblanda hela kvartersområdet heller.
Men dyrt blir det: C+ packet: 299, Viasat:199, Medium:159.
Lägg till tv-avgiften varje kvartal, samt kostnaden för bredband och telefoni.
Inte konstigt att vi håller på att bli galna allihop. Hur ska det sluta?
Barcelona basaric
2010-08-02 22:11
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, det erbjudandet tog slut för någon dag sen har jag för mig.
Barcelona Oha789
2010-08-02 22:10
Efter tre veckors spelande har nu fått fram världens åtta bästa lag. Uruguay, Ghana, Holland, Brasilien, Argentina, Tyskland, Paraguay och Spanien. 4 lag från Sydamerika, 3 från Europa och 1 från Afrika. 32 lag har blivit 8 och av de 736 spelarna som var uttagna till VM återstår nu 184 spelare. Jag tänkte att det vore intressant att se vart de spelar till vardags. Vilken är egentligen ligan med de bästa spelarna?

De 184 kvarvarande spelarna håller normalt till i 25 olika länder och ligor, fördelade enligt följande:

1 spelare: Grekland, Norge, Schweiz, Sydafrika, Egypten, Qatar, Skottland, Ecuador och Belgien.

2 spelare: Turkiet, Colombia och Uruguay

3 spelare: Chile och Ghana

4 spelare: Mexiko och Paraguay

5 spelare: Frankrike och Brasilien

6 spelare: Portugal

10 spelare: Argentina

13 spelare: Holland

19 spelare: England

25 spelare: Italien

35 spelare: Spanien

37 spelare: Tyskland

Ligan med flest spelare i världsklass är således tyska Bundesliga och därmed måste detta vara världens bästa liga!

Riktigt så enkelt är det naturligtvis inte men det ger ändå en ganska bra beskrivning över hur verkligheten ser ut. Sådana nedslag behövs emellanåt, särskilt när svensk massmedia väljer att fokusera 70 % på Premier League, 25 % på La Liga(läs Zlatan) och 5 % på Serie A. Just Serie A är anmärkningsvärt tycker jag eftersom de har 25 spelare kvar i turneringen, trots att Italien åkt ut. Om Spanien och Tyskland åkt ut hade dessa ligor haft 15, respektive 14 spelare kvar.

Med enbart den här undersökningen som underlag ter det sig därför inte särskilt märkvärdigt att det just var Italien och Tyskland som var representerade i årets Champions League-final.
Annons: