/spanien/barcelona/forum/14530.aspx/spanien/barcelona/forum/14530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona san_miguel
2010-08-04 12:58
Tack tack
Barcelona ballfoot
2010-08-04 12:58
http://www.veetle.com/index.php/channel/view#4c0a3ad36eeb2
Barcelona El Ilusionista
2010-08-04 12:56
En bra Veetle-stream.

Länktips
Barcelona Barcelona10Messi
2010-08-04 12:56
Härlig stream, finns en liten jävla kvadrat i mitten av bilden, inget farligt dock :)
Barcelona Messidinho_10
2010-08-04 12:54
Stream???
Barcelona san_miguel
2010-08-04 12:52
Nån som har en bra stream till matchen?
Barcelona Barcelona10Messi
2010-08-04 12:52
Haha sån kung han är :D
Canaletes
2010-08-04 12:46
Messi o hans tjej badar med delfiner :)

länk*
Barcelona Rambla~
2010-08-04 12:34
El Kaiser:

Klubben har något som heter FCBEscola. Där är det mer på lek och man tränar typ 2ggr per vecka. Det handlar om 7-manna fotboll. Jag antar att föräldrar får anmäla sina barn utan att man på något sätt är bunden till klubben. Det är ju barn det handlar om. Dessa FCBEscola finna på flera platser ute i världen. Står i artikeln.
Atlético addeh
2010-08-04 12:30
Jag undrar om Hleb kommer få speltid. Magkänslan säger nej, men tiden får utvisa.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-04 12:24
Det ska bli roligt att få se Benja, han utmanar varje gång.

Nu får vi också se om Zlatan orkar röra på fläsket :)
Atlético addeh
2010-08-04 12:22
Dagens startelva:

Pinto - Ilie, Sergi Gómez, Milito, Maxwell - Sergi Roberto, Jonathan dos Santos, Adriano - Edu Oriol, Ibrahimovic, Benja

El Kaiser de Michoacán

Det stämmer att Martí Riverola kom till klubben redan som 5-åring. Pep Guardiola uttalade sig om spelaren igår och sade att han är ett praktexempel på en egen produkt, vilket jag kan hålla med honom om.

Tycker för övrigt det ska bli spännande att se de nya gröna matchtröjorna, som ser otroligt snygga ut.
Barcelona Klint
2010-08-04 12:22
Startelvan: Pinto; Ilie, Sergi Gómez, Milito, Maxwell; Sergi Roberto, dos Santos, Adriano; Edu Oriol, Benja, Ibrahimovic.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-04 10:45
Vilken härlig dag snart dags för match!!!
jeffren
2010-08-04 10:15
Så då har man förnyat sitt medlemskort till kommande säsong underbart:-) Nya tag nya möjligheter:-)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-04 10:03
Läste nyss på den officiella hemsidan att Martí Riverola kom till Barça när han var 5 år (!) gammal. Stämmer det verkligen? Tar Barcelona verkligen in så unga spelare? Om det stämmer och om Riverola någon dag skulle ta klivet upp till A-laget så behöver vi i alla fall inte bråka hurvidare han är egen produkt eller ej för det svaret känns ganska givet. Fan, 5 år hatten av för Martí! =)

jeffren
2010-08-04 09:55
För Rosenborg-AIK spelar idag och vinnaren där skal spela två ssita matcher i kvalet (alltså hemma/borta) sedan är det tid för oss att komma med i lottningen:-)
jeffren
2010-08-04 09:54
Hej alla glada:-)

Lottningen på Fredag är inför den sista kval-omgången
Barcelona el Maestro!
2010-08-04 09:31
Ämne: el Maestro!

nej j....
Ja, det är säkert kvalet.
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-08-04 09:27
el Maestro!

nej jag tror att det är en kvalomgång till som dom lottar till ?
Barcelona el Maestro!
2010-08-04 09:24
Jag som trodde att lottningen skulle äga rum senare i augusti! Det sker tydligen nu på fredag. Eller är det spelet innan gruppspelet som ska lottas?

Fredag 6/8
12:00. Eurosport
Viasat Fotboll Lottning: UEFA Champions League.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-08-04 09:09
Messi missar matchen
Barcelona el Maestro!
2010-08-04 08:15
Ämne: Angel Di Maria !Homb....
9 spelare från talangfabriken i det landslag som vann VM, det är verkligen ett mått på att akademin håller högsta klass. Inget tvivel om det. Det är fakta. Det går inte att argumentera emot.
Barcelona Frodo
2010-08-04 05:18
Angel Di Maria !Hombre!

Det finns saker att kritisera Barca för men ungdomsverksamheten? Är du seriös?

9 spelare ur den spanska VM-truppen som vann guld och 8 spelare från u-19 laget som kom tvåa kommer från ungdomsakademin. Vi har all anledning att tro på la Masia då akademin hittills inte gjort oss besvikna. Det är klart att alla talanger inte kommer att blomma ut men vår ungdomsverksamhet har visat sig vara vårt starkaste kort. Vi har större anledningar att oroa oss över värvningar då en hel del har floppat de senaste åren.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-04 03:11
Ämne: ÄR det verkligen svå....
Av allt jag skrev fick du in Busquets bara. Då borde du lika gärna skriva ett inlägg om Busquets! Men du tog upp våra talanger jag gav på exempel. O nej kom inte o skyll på skador och allt! Ni hade mer skador första matchen i Camp Nou och det var ändå ganska jämt, men då undrar jag vad som hände andra matchen. Den sagan har alla hört. Och bara för de angående Busquets, de gillar att visa sig för att få förtroende och som han gjorde det.
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-08-04 02:58
ÄR det verkligen svårt att läsa?

Jag skrev att Majoriteten av matcherna så startade inte Busquets, utan toure. Busquets spelade finalen för att alves och abidal missade matchen. Det är först i år han tog platsen som ordinarie.

Yes, ni hade otroligt tur med skador, medans vi hade ett helvette den säsongen. Jag tror att vi spelade el classico med 10 spelare borta.
Barcelona Criff
2010-08-04 02:54
Angel Di Maria !Hombre!, Precis som han skrev här nedanför så var Busquets startman i CL finalen, och var en avgörande faktor mot slutet av säsongen.

Bra bredd? Tycker dem flesta spelare du nämner där satt mer på bänken än något annat.
Gudjohnsen fick knappt spela, Sylvinho var backup till Abidal, gjorde en grym CL final match, annars spelade han inte så värst mycket så att kalla han bredd vetifan.
Caceres fick inte spela något heller.

Så jag förstår inte riktigt varför bredden skulle vara anledningen till att vi vann 6 titlar?

tycker snarare det var att vår startelva var i stort sett helt skadefri hela säsongen och alla var superhungriga på titlar.
2010-08-04 02:30
Juste, glömde Busquets också som idag är Spanien och Barcelonas ordinarie DM.
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-04 02:29
Ämne: Antonio Puerta

J....
haha de typiskt missade senaste matchen pga av träning men det spelar inte så stor roll för det mesta B-lagspelare men ändå intressant :)
2010-08-04 02:28
Ämne: Jag tycker faktist a....
Året vi vann allt, hade vi 2 bänkspelare som hade flyttats upp till A-laget just den säsongen, nämligen Jeffren o Pedro. Den sistnämnde va på bänken under CL finalen och det var 7 andra egna produkter på plan. Det handlade inte om bredden det året, vi hade tur med skadorna. Ingen säger att alla B-lag spelare blir nåt men det finns alltid en eller två som är tillräckligt bra för att ta steget upp.

Guardiola ger förtroende och dom visar uppskattning på ett riktigt bra sätt (Pedro). Så finns inget med övertro gubben.
Annons: