/spanien/barcelona/forum/1453.aspx/spanien/barcelona/forum/1453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-02-22 21:48
Som flera av er kanske redan vet, förlorade jumbon Aston Villa med hela 0-6 mot Liverpool på Villa Park i den senaste PL-omgången. Idag hade deras A-lag en internmatch mot deras U21-lag - och förlorade med 0-3. Något att tänka på till nästa gång när svenska anglofiler slentrianmässigt hävdar bestämt att "de spanska bottenlagen är sämre än de engelska bottenlagen"....
Barcelona Krabban94
2016-02-22 21:14
@enkos:

Messi och Suarez är ju ofta frivilliga på träningarna...
Barcelona enkos
2016-02-22 21:07
Det är riskabelt att ta bara två målvakter till CL matchen imorgon. Tänk om en skadar sig på uppvärmningen eller blir plötsligt sjuk och den andre får rött kort för målchansutvisning. . Vem av utespelarna skulle då stå i mål ?
Vlom
2016-02-22 20:49
Under gårdagen, postade Joan Laporta ett FB-inlägg med en bild på Cristiano Ronaldo med följande texten "Jag vet varför jag missade straffen, men kommer inte att säga det".

Dessvärre är Laportas FB-inlägg nu borttaget, men jag hann iallafall ta en skärmdump innan den raderades.
Barcelona Reymar
2016-02-22 20:49
Madrid fans:

August: We will get the Treble
December: We will win La Liga & the UCL
February: Our priority is the UCL
May: We have 10 UCL
Vlom
2016-02-22 20:47
@Davids3:

Haha, det trodde man också vid första stunden men Zico sade det faktiskt idag via klubbens hemsida.
Barcelona Davids3
2016-02-22 19:58
@Vlom:

Sa han detta möjligtvis för 10 år sedan men det kom ut först nu :) ?
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-22 19:42
Luis Enrique: "Which instructions do I give the three forwards before a game? I just say 'abracadabra' and magic happens..." #fcblive hahhahhahahahahah
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-02-22 18:55
Katalano

Håller med fullständigt, men det är väl indirekt förstått att brittisk media försöker höja Arsenal så högt som möjligt gentemot Barcelona :).
Barcelona Katalano
2016-02-22 18:23
@Junta Dimision:

Intressant till viss del, men det blir ändå otroligt fel att mäta exempelvis antalet brytningar en defensiv spelare gör per match när Barcelona är det lag som får överlägset minst anfall emot sig pga vår spelstil och förmåga att vinna tillbaka bollar högre upp i planen. I detta avseende hade det varit mer relevant med statistik till hur många procent av brytningsförsöken osv som lyckats/misslyckats istället. För att överdriva å det grövsta så antag att en försvarare lyckas med 100% av sina försök till att stoppa anfall, men bara får 2 försök på sig per match, då skulle statistiken säga att denna är en "sämre" försvarare statistiskt sett.
Barcelona Vampíro
2016-02-22 18:13
The Copa final between Barcelona and Sevilla will be played at Atletico's Vicente Calderon stadium on Sunday 22 May. [catradio tv3]
Barcelona neymar JR
2016-02-22 18:02
Säsongskortet gäller inte för el classico?!?!?
Barcelona Kalixavi
2016-02-22 17:59
Tänkte åka till Barcelona i maj och se Barca-Espanoyl.Någon som vet när de släpper biljetter på Barcelonas hemsida.Är det svårt få tag biljetter till Espanoyl matchen?Brukar det vara utsålt innan?Tacksam för svar någon!
Barcelona R.Gaucho 10
2016-02-22 17:28
@Nesto:

Har bott i Barcelona och har många vänner som är medlemmar i klubben och har många kontakter, jag köper inte biljett utan hyr någons säsongskort, får ge typ 200 euro :)
Barcelona Nesto
2016-02-22 17:25
@R.Gaucho 10:

Hur har du fått tag i dom när dom inte ens gått ut med när de ska släppa biljetterna? Om du nu lagt vantarna på biljetter, hur mycket fick du lägga?
Har själv planer på att åka ner att se El clasico
Barcelona Junta Dimision
2016-02-22 17:25
I länktips hittar ni Independents artikel om en Arsenal + Barcelona elva som enbart är baserad på statistik. Tycker att de visar intressant och relevant statistik men de tar dock inte hänsyn till antalet spelade matcher vilket gör att statistiken inte blir lika pålitlig.
Vlom
2016-02-22 17:22
Zico (ex-player): "Messi is reaching the level of Pele, Garrincha, Cruyff, Beckenbauer and Maradona." [fcb] Haha, Messi har passerat samtliga av dessa legendarer med råge vid det här laget.
Barcelona R.Gaucho 10
2016-02-22 17:17
Då var biljetter fixade till el clasico, blir mitt 4e el clasico på plats! 3 vinster tidigare, så det ska väl gå bra denna gång också!
Hoppas få tag i cup final biljetter nu med
och senare eventuellt cl final biljett, som förra året :D
Visca el Barca!!
Barcelona Bosketts
2016-02-22 15:45
@Visca MSN:

Såklart spännande med tanke på att han gjort en bra säsong och är Barca-produkt. Riktig speedkula också.

Men tycker att han har mycket kvar att bevisa när det kommer till positionsspel och tacklingar.

Rent generellt tycker jag att vindsnabba spelare får för mycket beröm. Det finns liksom betydligt viktigare egenskaper inom fotboll.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-22 15:21
[QUOTE=Erik Satie]Givetvis är det så. Trist bara att jag som sliter för mitt bröd dagarna i ända skall behöva se matchen med en upplösning där jag kan räkna pixlarna på mina två händer. :( [/QUOTE] Har du windows dator så kan du kolla på Viasat Fotboll gratis genom programer Acestream.
Barcelona Erik Satie
2016-02-22 15:14
[QUOTE=Z_Z]Det är väl ändå rätt förståeligt? Om de alltid skulle visa de bästa matcherna med lagen flest ville se, hur värt vore det då för dem att ha andra utbud för just detta. Istället skulle du få se en höjning av priset för baspaketet. [/QUOTE] Givetvis är det så. Trist bara att jag som sliter för mitt bröd dagarna i ända skall behöva se matchen med en upplösning där jag kan räkna pixlarna på mina två händer. :(
Barcelona Liunil Masse
2016-02-22 15:09
Ter stegen Vidal-Piqué-Mathieu-Alba Rakitic-Busquets-Iniesta Messi-Suarez-Neymar Den bästa elvan imorn enligt mig. Kommer inte bli fly förbannad om Masche startar istället för Mathieu, men ser jag Alves i elvan... Så jävla bedrövlig den senaste tiden och tanken att han med sin usla speed 1v1 mot Oxlade eller Alexis... Nä fyy!
Barcelona Liunil Masse
2016-02-22 15:06
Av någon anledning har jag en jävla känsla att Neymar kommer göra horhus med Arsenal imorn och bli matchens spelare. So many pictures in my head :D
Barcelona Z_Z
2016-02-22 15:02
@Erik Satie:

Det är väl ändå rätt förståeligt? Om de alltid skulle visa de bästa matcherna med lagen flest ville se, hur värt vore det då för dem att ha andra utbud för just detta. Istället skulle du få se en höjning av priset för baspaketet.
Barcelona LennyRomario
2016-02-22 15:01
@Reymar:

Och orkar man läsa några rader så säger han att det är svårare att få spelarna fokuserade emot Hull.

Låt inte medias idiotiska rubriker lura dig.
Barcelona Reymar
2016-02-22 14:56
Wenger: Hull more difficult than Barça. Källa Goal.

Wenger drar en kompany men tyvärr kommer MSN skicka dig till ålderdomshem där du tillhör!!!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-22 14:32
Neymar JR - håller med dig angående Neymar han tog mycket ansvar när framför allt Messi var skadad och borta i två månader.
Barcelona Visca MSN
2016-02-22 14:30
Trevligt med en liten intervju med Arsenal-Redaktionen. Hur ser ni härinne på Hector Bellerin? Jag tyckte att han hade varit en trevligt komplement till högerbacken innan denna säsongen, men nu när vi har Roberto där har vi väldigt bra täckning. Tittar ofta på han i Arsenals mat her och tycker han är riktigt bra och sjuk snabb. Är det Barcelonamaterial eller vad tycker ni cules?
Barcelona Visca MSN
2016-02-22 14:30
Trevligt med en liten intervju med Arsenal-Redaktionen. Hur ser ni härinne på Hector Bellerin? Jag tyckte att han hade varit en trevligt komplement till högerbacken innan denna säsongen, men nu när vi har Roberto där har vi väldigt bra täckning. Tittar ofta på han i Arsenals mat her och tycker han är riktigt bra och sjuk snabb. Är det Barcelonamaterial eller vad tycker ni cules?
Barcelona Katalano
2016-02-22 14:04
@dinho the artist:

Jag har också en bra känsla i magen. Jag tror på antingen ett oavgjort resultat (2-2) i en match där vi bränner mängder med chanser eller också en bekväm vinst med 2 bollar. Jag brukar generellt vara nervös inför dessa drabbningar men just nu så känns det oväntat bra i magen. Det är viktigt att vi har ett högt presspel för att vinna tillbaka bollen snabbt och inte låta Arsenal bli bekväma med bollen. Lyckas vi med detta så borde vi kunna göra en del mål framåt mot ett Arsenal som inte är så vana att försvara sig även om de lyckades bra med detta i hammamötet mot Bayern.
Annons: