/spanien/barcelona/forum/14529.aspx/spanien/barcelona/forum/14529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:39
Nej nej, detta blev ändrat till förra säsongen. Lag 1-3 är direktkvalificerade för CL. Försök hänga med lite va. :P

PS. Detta gäller för de 3 största ligorna. Serie A (ev går Bundesliga förbi efter denna säsongen), PL och Liga BBVA DS.
Barcelona Meessii10
2010-08-05 12:35
Rambla~//

Va jag vet kvalar de som kommer trea i ligan? De va väl därför barcelona kvalade 2008/2009 när man vann hela turneringen. Året innan hamnade man på tredjeplats då villareal tog andra platsen bakom Real madrid som kom på första!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-05 12:35
Rambla. My bad. Tackar!

Varför är det så den här säsongen?
Barcelona Rambla~
2010-08-05 12:32
Mohamed, en rättelse. Valencia ska knappast kvala till CL. De är med sin tredjeplats i ligan direktkvalificerade för CL denna säsong.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-05 12:20
Espanaboy

Medlemsskapet kostar 150 EURO.

För detta får du rabatterade biljettpriser (20%), nyhetsbrev via mail, samt en tidning i månaden (som dock är på spanska).
Till detta kommer så klart andra saker som tillgång till hemsidans medlemsportal med tävlingar, bra priser i supportershopen mm.

Det bästa är ändå att du som medlem har tillgång till att köpa matchbiljetter mycket tidigare än icke medlemmar, samt att du blir "delägare" i världens bästa klubb!
Atlético addeh
2010-08-05 12:15
Espanaboy

Har inga källor på detta men är ganska säker på att medlemsavgiften ligger på 1500 kronor. Jag är själv inte medlem, men dem flesta är nöjda och säger att det är värt priset.
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 11:48
Ska bort. Jag återkommer imorgon. När är nästa match?
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 11:31
Ämne: Ämne: Förrest....
Men vad är det du får som medlem i FC Barcelona. Billigare biljetter? Vad kostar medlemavgiften?
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 11:26
Tack! När man tippar rätt resultat en match, hur många poäng får man då?
jeffren
2010-08-05 11:22
Ämne: Förresten, är det nå....
Du går in via Barcelonas hemsida och nix det är inte Barcelonas Sverige klubb
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 11:17
Ämne: Ämne: Tack så....
Men om Valdes blir avstängd eller skadad. Då måste man ju kunna lita på Pinto, att han går in och gör sitt jobb. Eller hur? Han är hur som helst en riktig lagspelare som inte deppar ihop bara för att han får sitta på bänken för det mesta.
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 11:12
Förresten, är det någon som kan förklara vad man får om är medlem i barca? Är man i såfall medlem i barcas sverigeklubb?
Barcelona älskabarcelona
2010-08-05 11:08
Ämne: Tack så mycket! Jag ....
Jag tycker om Pintos personlighet . Och han har aldrig nåt emot att sitta på bänken . Han är alltid uppe först och hoppar när Barca gör mål . Han älskar klubben och jag är mycket nöjd med han på bänken så länge han inte spelar nån viktig match :P
Barcelona älskabarcelona
2010-08-05 11:05
Jag vill så gärna se El Classico i slutet av nov . Hur stora är chanserna att få bilj till den matchen om man är medlem i Barcelona ?
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 11:03
Tack så mycket! Jag ska fundera på om jag ska bli medlem. Är det någon mer som tycker att Pinto inte håller för att spela i världens bästa klubblag? Jag menar. Han gör ju misstag varenda match han står. Jag tycker det är bättre att ge Mino chansen som andramålvakt eller att köpa in en ny målvakt och sälja Pinto.
jeffren
2010-08-05 10:56
Ämne: Hej alla barcafans! ....
Välkommen!

Då hoppas jag att du även sänt in pengar för kommande säsong som medlem i F.C Barcelona:-)
Barcelona Espanaboy
2010-08-05 10:43
Hej alla barcafans! Jag är ny här på forumet. Blev medlem häromdagen. Jag har varit ett stort barcafan sedan några år tillbaka. Var borta i februari i Barcelona och såg Barca-Malaga. Häftig upplevelse!
jeffren
2010-08-05 10:19
Hmmm ja det är en märklig historia både med Zlatan affären och denna nu med Fabregas, men jag tror som Ni skrev att det handlar mer att personen ifråga verkligen måste sätta ner foten säga till sin agent-JAG VILL BORT innan dess händer inget,så kom igen nu Fabregas
Barcelona Martiinh0
2010-08-05 10:17
älskabarcelona//

Hmm. Jag tror det var mer Inter som tvingade bort Zlatan mot den prissumman. Det var ju helt sjukt. Vilken jävla affär av Inter....
Barcelona älskabarcelona
2010-08-05 10:14
Jag tror att det handlar mer om att höja priset på Fabregas ( bluff från Wenger ) Som sagt så har spelare på den nivån, makten att lämna laget när dom vill . Fråga bara Zlatan ;)!
jeffren
2010-08-05 10:12
Så sant 30 är för lite samma hände med Villa (nu kommer jag inte ihåg summorna) men har för mig att Barca hljde priset till slut? och det gör dom även här:-) Att behålla en spelare som vill bort skapar bara problem
Barcelona Martiinh0
2010-08-05 10:10
Men fabregas kommer inte säljas för 30 millar ändå.. tror dom måste dubbla det så kanske det vattnas hos wenger.. Fast nja. Han vill ha kvar fabregas till varje pris tror jag ...
jeffren
2010-08-05 10:05
Samma reaktioner fick jag när jag skrev om David Villa och helt plötsligt blev han klar, dessa båda affärer är ganska snarlika med ett undantag att ljushuvudet Wenger babblar på som om han är den avgörande personen ifrågan
Barcelona Martiinh0
2010-08-05 10:00
Dröm vidare jeffren
Barcelona älskabarcelona
2010-08-05 10:00
Ämne: Fabregas klar inom e....
Jag hoppas du har rätt :D . Idag så ska Fabregas och Wenger träffas . Hoppas på goda nyheter senare idag !
jeffren
2010-08-05 08:55
Fabregas klar inom en vecka:-)? har köpt Barcas nya tröja och givetvis så la jag till namn och nr och med stolthet så bär jag följande namn och nr

Fabregas 4
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-08-05 03:50
Jag tycker att ni gör ett grovt övertramp och jämför oss med City!

Nästan så att man blir illamående.

Vi har tillskillnad från city:

*Historia, inga no bodies!

*Spelare som vill spela i klubben för att nå sportslig framgång, och inte för stålarna.

* Vi har till skillnad från city kända för att värva spektakulärt!

* Vi använder våra egna pengar, vår klubb ägs av Socios. Ingen rik miljardär kan aldig någonsin köpa upp klubben. Presidenten får inte investera sina egna pengar eller tjäna pengar på klubben.

* Vi är en betydligt sexigare klubb!!

Jag tycker faktist att många av er borde kliva av från dem höga hästarna och sluta klandra alla för att dem inte har så många egna produkter i laget. Ni har en just ni en väldigt bra fungerande ungdomsakademi där varje upp och nedstigande led klickar. Alla har inte den möjligheten att dem kan flytta upp upsjö med spelare och se vilken som platsar.
Skulle andra lag ha den kontinuiteten och samma möjlighet som ni att flytta upp egna spelare utan att förlora på det, så skulle dem definitivt göra det.
Atlético addeh
2010-08-05 01:18
Essienesque

Kolo är en fantastisk ledare både på och utanför plan, men att ge kaptensbindeln till någon man precis värvat känns fortfarande fel i mina öron. Säga vad du vill, men det är min åsikt.

"Alla klubba är inte så lyckligt lottade som exempelvis Barca och har en massa ledargestalter från sin ungdomsakademi, se; puyol, xavi.."

Skulle inte vilja påstå att Barcelona enbart hade tur när man vaskade fram ledargestalter som Puyol & Xavi. Dock håller jag med dig om att vi är lite bortskämda med den varan och min syn på andra klubbar kanske är lite orättvis i vissa fall.
Barcelona Pedrito
2010-08-05 01:09
City har värvat såna mängder med spelare så några av dem blir automatiskt smarta..
elbraco
2010-08-05 01:06
Tycker faktiskt också att City ändå har värvat smart. Dom tror jämfört med Real inte att de bästa spelarna genast ger det bästa laget, även om dom värvar stora spelare. Dom värvar högklassiga spelar som samtidigt gör grovjobbet, t.ex. Tevez, Yaya,Silva och Adebayor om man vill....
Att dom betalar sjukt höga löner är ju en annan grej.
Annons: