/spanien/barcelona/forum/1452.aspx/spanien/barcelona/forum/1452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-01-03 21:42
Snälla Neville släng in Piatti/Rodrigo...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-01-03 21:41
Jösses vad den här domaren gillar att bestraffa bollhållande spelare. Kanske fjärde gången det sker den här matchen.
Barcelona Andresito
@Amo.38:

Det är närmare 2-1 än 1-2. Valencia har slarvat med sina målchanser, Madrid har endast haft några halvchanser. Men som vi vet så är det knappast någon fördel mot Madrid, en halvchans brukar räcka för dem.
Barcelona Z_Z
@Amo.38:

Bättre än vanligt första 30 men sedan har det sett tämligt mediokert ut. Dock borde Real haft straff idag vid 0-1. Men sett till vad man fått med sig i år så är det lite uppfriskande att de inte fick det.
Barcelona Amo.38
2016-01-03 21:38
YES 1-1!! Inte för att jag kollar men hur ser de ut? Är Real lika kassa som vanligt?
Barcelona 1.70-ligan
2016-01-03 21:35
Känns rätt bra att vi aldrig drog hårdare i Abdennour
Barcelona Andresito
2016-01-03 21:33
@Gabriel:

Mycket klokt. Läste det citerade stycket ett par gånger och insåg hur jävla sant det är. Jag tänkte precis likadant, häng med i alla turneringar tills vi har full trupp i januari och lägg i högsta växeln efter det.

Det är egentligen nu vår säsong börjar. Backlinjen har varit konkurrenskraftig hela säsongnen, men nu får även spelarna framför Busquets lite eld i röven och förhoppningsvis kommer både fler chanser skapas och även att förvaltas, för annars finns det någon annan på bänken som gärna hoppar in och tar hand om det.
Barcelona Ali G
2016-01-03 21:32
@enkos:

Är det någon som borde bli spärrad så är det fan du! Du är en pajas som skriver mer om Madrid än Barca och det där ska vara straff!
Barcelona Katalano
2016-01-03 21:31
Barcelonistas & enkos

Nog för att jag inte brukar försvara Ali G, men nog var det där en tydlig straff för Real Madrid när Bale fälldes i alla fall och det är inget fel med att påpeka det härinne.
Barcelona NeymarJ11
2016-01-03 21:29
Haha dem har mage o klaga på domaren i Puertan!! Tydligen får vi och Atletico allt på silverfat
Barcelona Barcelonistas
2016-01-03 21:27
Ali G - Real hade flytt föra matchen där dom fick 2 straffat serverade på ett silverfat.
Barcelona enkos
2016-01-03 21:26
Kan moderator spärra denna Ali G från vårt forum. Det är en madritista som gjort falsk konto här. Skriver massa skit och påhitt..
Barcelona ArdaTuran7
2016-01-03 21:25
Nu hoppas man på att valencia vänder på detta och sätter två bollar i andra! In med Negredo i andra Gary!!
Barcelona Barcadinho.
2016-01-03 21:24
Gomez har en skön drive, alltid framåt.

Pepe trampar ena gången på ansiktet på en valnecia spelare, är på väg att sparka på bröstet på en annan och tredje gången gills, krockar och fixar straff. Han har inga koll på sina ben, inte medvetet men en klantig grabb...
Barcelona Gabriel
2016-01-03 21:22
När jag ser Real Madrid spela fotboll så blir jag inte alls orolig för dem, det finns så många uppenbara svagheter i deras kollektiv att det är sjukt. De har haft ett lite enklare schema efter Villarreal men de blev totalt utspelade i deras vinstmatchen även efter den förlusten. Dock tänker jag inte jinxa för mycket för jag minns att jag skrev samma sak när Real Madrid vann CL. De är typ årets bugglag, med mest tur och flyt genom tiderna så tänker inte lägga den jinxen i universum. Men om man glömmer bort mina tvångssyndrom och bara pratar fakta så är Real Madrid ett högst mediokert lag med inhandlade superstjärnor. Om man jämför våra poängtapp, med undantag Celta Vigo så har vi fortfarande varit det bästa laget. Vi har radat upp målchanser där vi nästintill vid varje poängtapp borde och skulle gjort minst 3 mål. Så är det inte med Real Madrid, bara idag har dem väl haft en målchans och det var också där de gjorde mål. Vi hade tusen lägen mot Valencia men effektiviteten är som vanligt vår största ackilleshäl. Jag är dock inte speciellt orolig, våran effektivitet är alltid som vassast i slutfasen av CL eller i finaler. Vi blir lite lama i vanliga ligamatcher, vilket är synd men även mänskligt. Vi kan alla enas om att utgångsläget borde ha varit bättre med tanke på hur det såg ut efter el clasico, men de tankarna blir också paradoxalt med tanke på vad man hade förväntar sig i och med transferförbudet, den tunna truppen och Messis skada - då handlade det om att hålla ut till januari och inte ligga för långt efter. Just nu är vi alltså jävligt mycket med i leken, minst sagt. Vi får in Arda och Vidal nu och förhoppningsvis värvas ytterligare en anfallare. Vi har också alla de svåra matcherna i ligan på bortaplan avklarade. Det kommer att flyta på bättre och bättre nu framöver, efter Espanyol i cupen blir det enklare. Jag är positiv! Visca el Barça!
Barcelona neymar JR
2016-01-03 21:20
Valencia är inte bra, andre Gomez som är fantastisk och fixar allting
Barcelona Andresito
2016-01-03 21:18
Bale skulle haft en straff där faktiskt. Men känner man den spanska domarkåren rätt så kommer en kompensation att komma i andra halvlek.
Barcelona El Tridente

Valencia missar 2 solklara målchanser men mot oss i 86 minuten och ENDA skottet på mål i hela matchen och gör 1-1.

Här bör dom leda 3-1. Valencia det bättre laget första 45 min.
Barcelona Barca4life98
Dom spelar bra Valencia. Abdennour är en risk bakåt men annars ser du skapligt ut. Man har ju; Negredo, Piatti, Santi Mina, Rodrigo på bänken!? Alla är ju offensiva och 1-2 borde ju komma in kanske.
Barcelona Ali G
Real Madrid blir rånade. Bale ska ha straff
Barcelona neymar JR
2016-01-03 21:17
Andresito Inte nog med hans framfart, men han besitter en gudomlig bollbehandling a la iniesta när det stämmer för honom. Oerhört lugn med boll oavsett läge
Barcelona [Carles Puyol 5]
1-1 fan va gött
Barcelona MessiyoyO 10
A.Gomes gör en magnifik första halvlek. Hotar ständigt framåt och nu gav det utdelning. Intressant spelare. Mycket bättre spel från Valencia sista 15-20 min.
Barcelona Andresito
2016-01-03 21:16
Vilken ångvält Gomes är, svårstoppad när han får upp farten.
Barcelona Federer
Fan vad duktig André Gomes har varit.
Barcelona Federer
Amunt Valencia!
Barcelona Busquets
2016-01-03 21:15
Jaaaaaaaa

Håll detta nu Valencia. Grande andre gomes.
Barcelona Zyzz
SÅJAAAA!!!
Barcelona neymar JR
Pepes försvarsspel haha! Värre än matheiu
Barcelona Zyzz
Sätt den här nu då!!!