/spanien/barcelona/forum/14518.aspx/spanien/barcelona/forum/14518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hassan
2010-08-07 13:14
Addeh

Jo, Pep lär göra det och samla sina yngre förmågor. Kritiken mot Del Bosque är stor i Katalonien p.g.a. av att han tagit ut alla förutom Iniesta från Barcelona.

Tack för de vänliga orden ang. bloggen.

Lucho

Nja, jag skulle mer säga att Arteta är plan b för Cesc och inte för en defensiv mittfältare i laget. Annars håller jag med dig om att Barca skulle må bra av att ha ett monster på bänken eller i elvan som Yaya var.

Arteta ser jag dock som ett klockrent köp. Billigare än Cesc men en spelare som mycket väl kan vara riktigt bra i en klubb som Barca med spelare som Messi bredvid sig.
Barcelona Lucho
2010-08-07 13:07
Arteta känns inte riktigt rätt i och med han är mer av en speluppläggare (typ Xavi) och det är väl inte där truppen som tunnast.

Det Barcelona behöver är ju en ny Touré, dvs en stor elak typ som kan spela pivote och som har allt det där som Busquets saknas. MD gissar för övrigt idag att denna skulle kunna vara Javi Martinez. Vore inte fy skam imho...
Barcelona el Flaco
2010-08-07 13:06
Ämne: Vem kommer att ersät....Har för mig att det var Xavier Sala i Martín som sade att klubben hade runt 80 miljoner euro att handla för. Rosell, Bartomeu och Faus har däremot sagt att budgeten för spelarköp ligger på 50 miljoner euro efter köpet av Villa och försäljningarna av Touré och Chygrynskiy.

Efter värvningen av Adriano har klubben därmed ca 40-45 miljoner euro kvar att köpa spelare för.
Atlético addeh
2010-08-07 13:05
Hassan

Bara att få ihop sju A-lagsspelare blir en tuff uppgift i sig för Pep. Gällande Arteta tycker jag det är en bra spelare som har goda kvalitéer för att passa in i Barcelonas spel. Att han är fostrad i klubben är en bonus.

Läsvärd blogg för övrigt, keep up the good work!
Real Madrid Hassan
2010-08-07 12:59
Vem kommer att ersätta Busquets ifall han är skadad eller är avstängd? Keita kan visserligen slängas in där då han är en central mittfältare, men tror att Barca skulle kunna behöva ett tyngre alternativ.

Rosell sade att de hade kring €89 miljoner (före Adriano köpet) att spendera om jag inte minns fel. Varför inte köpa en defensiv mittfältare till laget?

Ledningen kanske gör allt de kan i smyg för att signera en sådan spelare, vem hade ni i sådana fall sett som defensiv mittfältare?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-07 12:57
darre2

Det var hans bror Giovanni som hotade med att sluta i landslaget då J2S inte togs ut i VM-truppen.
Real Madrid Hassan
2010-08-07 12:56
Det är mycket som inte stämmer hos det spanska fotbollsförbundet. För det första är planeringen åt skogen med landskampen och den spanska supercupen. Själv hade jag varit tokig om jag varit i Peps kläder.

Snackas om att Pep ska använda sig ut av Plan B, Arteta. Vad säger ni om honom? Kan han vara något för Barcelona som truppspelare? Själv tycker jag att han alltid varit underskattad på de brittiska öarna.

Cesc är historia som jag skrivit på bloggen. Men nästa år ska det mycket till om han inte signerar för er.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-08-07 12:51
Hej.
Någon som har länk till våra canteranos final match i Nike Premier Cup?

Visca el Barca
Barcelona Lucho
2010-08-07 12:42
Man får intrycket att Supercupen inte väger så tungt för spelarna. Hade den gjort det borde dom ju ha satt sig på tvären och krävt att få vara med istället för att åka iväg till Mexico. Att som spelare tacka nej till en träningsmatch brukar ju inte vara något större problem...
darre2
2010-08-07 12:35
har inte jonathan slutat i mexicos landslag?
Barcelona el Flaco
2010-08-07 12:17
Enligt Sport ska Jonathan dos Santos ha begärt att inte delta i jippomatchen mot Spanien för att på så sätt vara speltillgänglig mot Sevilla i supercupen och han ska tydligen ha fått sin vilja igenom. Det mexikanska förbundet gav dos Santos tillstånd att inte behöva åka hem till Mexiko.

Goda nyheter för Pep inför supercupen, men det löser fortfarande inte problemet med att få ihop tillräckligt många A-lagsspelare till mötet mot andalusierna.
Barcelona Frodo
2010-08-07 12:07
Gio Chanturia, en talangfull anfallare från akademin lämnar för Chelsea. Han bildade en ruskig trio på topp tillsammans med Deulofeu och Etock i Juvenil B tror jag att det var.

Det ryktas även om att b-lagets anfallare Rochina och målvakten Sanchez (Juvenil A) ska lämna för Zaragoza. Båda spelade för det spanska u-19 landslaget i somras.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-07 12:06
Vem är Capoue? Jag har hört hans namn förut men aldrig sett han spela . Nån som har gjort det som skulle kunna beskriva han lite . Jag litar inte på Youtube :P
Barcelona Busquets who?
2010-08-07 12:03
Barcadinho.:
Caceres är alldeles för usel med bollen för att kunna spela i Barcelona. Jag trodde det var relativt väldokumenterat.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-07 11:56
Victor Sanchez räcker inte för a-laget. Han har fått en del chanser tidigare i ligan/cupen och han lyckades inte övertyga var sig mig eller tränaren. Det gick och lägga märke till att han är en sämre spelare, jämfört med de övriga på plan. Jag tar inte träningsmatcherna nu på allvar, även om han presterade bra nu. Barca har mött svaga klubbar i ganska slappa matcher (fysiskt sätt). Det ger inte mycket indikationer. Vi har tre veckor på oss att lösa problemet med en ny mittfältare.
Oavsett, så tycker jag att det är dags att auskultera in Dos Santos i a-laget. Han bör få mer speltid nu. Han är 20-år redan och det är dags för honom att få smaka på den svåraste nivån mer på allvar. Jag tror på honom och jag tror att Pep gör det också. Jag vill se honom spela 10-15 matcher nästa säsong (en del som inhoppare), nu när man inte har 5 – matchar begränsning med b-laget.
Vem vet, han kommer kanske och bevisa att Cesc inte är absolut måste i framtiden heller, åtminstone inte för vilket pris som helst.

En sak till som jag håller tummarna för är om Cáceres – jag hoppas att alla inblandade, från Pep till Zubi, kommer att vara så upptagna med annat (resor, supercup, Milans match ) att de inte hinner fixa en ny klubb för honom. Jag hoppas att tiden kommer att rinna iväg så att han slutligen hamnar kvar i klubben. Risken är förstås att Pep skiter i honom i alla fall och låter honom värma bänken som Chyg eller Hleb gjorde förut. Men jag tycker det kan vara skönt att veta att han är med. Pep verkar tro att spelarna har en evig duracel energi och ben från järn. Men jag vill ha extra spelare i fall skador kommer.
Ska vi inte värva nya så kan vi åtminstone använda de som redan finns, istället för att låna ut dem.
Barcelona westinho
2010-08-07 11:24
Ämne: Även jag har kommit ....
Ibra var väl lite vassare denna matchen än förra, och gjorde mål. Messi fick spela en kvart och gjorde två mål, som vanligt fantastisk. JDS gjorde en stabil insats. I övrigt var det väl ingen som utmärkte sig speciellt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-07 10:59
Även jag har kommit hem från en veckas semester vid medelhavet. Ser att Barca slog något asiastiskt allstar-gäng.. någon som kan säga hur spelarna skötte sig? allt från Ibra till Messi och juniorerna..

Ser även att det inte blir någon Cesc - föga förvånande.
Har inte hört så mycket väsen om andra ev. värvningar, undrar om det ens blir någon.. vad tror ni?
Hoppas innerligt att Capoue eller Özil dyker upp
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 10:58
Får spelare som Messi, Xavi och Iniesta komma ner och hjälpa b-laget i segundan, precis som Victor Sánchez, Dos Santos och Mino kommer upp till a-laget?
Mascherano är alldeles för defensiv för att spela i barca, där man spelar offensivt. Keita är ett undantag, han är defensiv, men han är duktig offensivt också. Det är inte Mascherano.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-08-07 09:24
Just uppvaknad efter jättesen hemkomst från en semester som bl.a. gick genom Kataloniens, Aragons och Navarras bergstrakter. Fantatiskt vackert må jag säga.

Några gånger frågade jag vilket lag de höll på lokalt. I Katalonien blev svaret:

- Barcelona, Madrid no vale mucho aqui.

D.v.s. Madrid stod inte högt i kurs där. Dessutom ser katalanerna det som så att det var FCB som vann VM i Spaniens namn.

I de andra regtionerna var svaret alltid att de höll på det lokala laget. Då ställde jag frågan vilket de tyckte bäst om av Barcelona eller Madrid. Svaret var unisont:

- Självklart Barcelona. Vi har inget emot dem.

Madrid var alltid det mest avskydda laget. Folk ser det som centralmaktens lag, gynnat av överheten och stött av uppblåsta skrytmånsar från huvudstaden.
Peshmerge
2010-08-07 05:08
Jag skulle bara vilja ha in Mascherano. Om Barca ville betala 40 milj för Cesc. Varför inte ge 25 milj för Mascherano som Pool vill ha.

Barca gjorde världens dummaste affär med Shakhtar och gav f*n 25 milj för Chygrinsky som han inte var ett pis värd. Och Mascherano är inte sämre för att man ska betala mindre. Han skulle vart perfekt i Barca. Sen är truppen typ spikat.
Barcelona Abdiii
2010-08-07 04:04
förra matchen*
Barcelona Abdiii
2010-08-07 04:03
Özil + JDS (som kan spela defensiv mittfältare som vi såg första matchen) är lösningen!
Özil accepterar nog bänken även om jag tror han skulle få rätt mycket speltid och ta upp Thiago efter den kommande säsongen!
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-07 03:39
Ämne: Zaragoza är tydligen....
Rambla

Hur stor chans är det att Ruben Rochina lämnar Barca - B för spel i Zaragoza, vad tror du?, stannar han eller lämnar han?, vad är bäst för konkurransen är stor i A-laget en säsong i segundan hjlälper men har han tålamod...

Tacksa för svar
Barcelonistas
2010-08-07 00:48
Espanaboy

Ja iofs men ja anser fortfarande att vi behöver någon på mittfältet. någon xavi,iniesta typ, özil vore bra + att han är ett barcafan!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-07 00:36
Rambla

Äh, om Özil vill till Barcelona så kommer Werder att lyssna på honom. Varför?

Jo, om Werder ska börja tjafsa med Özil så kan han hota med att lämna som Bosman, och då får Werder ingenting. Så i slutändan så är det värt att sälja Özil för 15-20 miljoner.
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 00:34
Ämne: espanaboy

de behö....
Victor Sánchez! Han är en defensiv mittfältare och kan dessutom acceptera bänken!
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 00:32
Ämne: Espanaboy

Det hel....
Tack!
Barcelonistas
2010-08-07 00:28
espanaboy

de behövs en som kan spela på den defensiva positonen som busi har. helst en spelare som kan aceptera (stavning) bänken.
Barcelona Rambla~
2010-08-07 00:26
Espanaboy

Det hela är mycket enkelt. Det är inte tillåtet för en klubb att ha sitt reservlag/andralag i samma serie som sitt a-lag. Barcelona B får stanna kvar i Segundan.
Barcelona Rambla~
2010-08-07 00:25
Ämne: Rambla

Özil skull....
Klart det är, det vet nog alla. Pengar man får tilbaka utan problem om han inte skulle lyckas eller om han blev överflödig i framtiden. Dock så tror jag att han nog bli dyrare om ryktena stämmer att Manu U och andra klubbar också jagar honom. Madridtidningarna försöker ju få alla att tro Özil redan lovat att gå gratis till dom nästa sommar.
Annons: