/spanien/barcelona/forum/14516.aspx/spanien/barcelona/forum/14516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-03 19:53
el Flaco

Det senaste officiella från AFA (förbundet) är att Messi är uttagen. Det är från 29 juli. Så vad sporttidningarna nere i Barcelona skriver ska vi nog ta med en nypa salt än så länge.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 19:44
Angående Arteta, glöm inte bort att Zubi faktiskt fösökte värva honom två gånger då Zubi var sportdirektör i Athletic. Jag tänkte inte på det i morse. Då kanske det trots allt finns en liten tanke hos Zubi efter allt.

Enligt EMD så kan Arteta ersätta Yaya som pivote och bli ett bra komplement åt Busquets. Självklart kan han också avlasta Xavi eller Iniesta högre upp på mittfältet. Anledningen till att Arteta en gång lämnade Barcelona var att han hade både Pep och Xavi framför sig i kön för att få speltid. Vid den tidpunkten spelade ju Pep och Xavi pivotes.

Om Barcelona ger upp Cesc (man lär ju bli tvungen som det ser ut) och kan istället värva Arteta till ett bra pris, vilket man tror, öppnar det också upp för ännu en värvning. Troligtvis då en mittback. Detta är spekulationer enligt EMD, ta det för vad det är.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 19:43
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Jag har för mig att jag läste om det på Sport, men har det blivit bekräftat från det argentinska förbundet?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-03 19:30
el Flaco

Har för mig att Messi blev "befriad" från landskampen mot Irland.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 19:20
Jag undrar hur vi ska klara oss mot Sevilla den 14 augusti med tanke på att nästan alla våra offensiva spelare har blivit uttagna till landslagsspel tre dagar innan.

Zlatan med Sverige, Bojan och Jeffren har blivit uttagna till det spanska U-21 landslaget, Dani Alves ska delta i Brasiliens vänskapsmatch mot USA i New Jersey och jag har för mig att Messi ska åka med det argentinska landslaget till Dublin för att möta Irland.

Lägg även till att det spanska fotbollsförbundet har fortfarande inte sagt ifall Barçaspelarna kommer vara tvingade att åka med till Mexiko för att delta i uppvisningsmatchen därborta, eller om Del Bosque kommer välja att inte ta med de.

Hatar dessa onödiga vänskapsmatcher.
Barcelona ★ Legend Killer ★
2010-08-03 18:47
AK_Barca

Jag rekommenderar barcelonagruppen.se Där brukar jag hyra lägenhet rätt så billigt, I april så bodde jag på paseo de garcia, Riktigt grym område,Och inte så långt ifrån camp nou heller.Har även bott på fontrodona, Men den var inte lika fin och lyxig område.

När det gäller biljetter köp dom utanför camp nou, Mot deportivo fick jag grymma platser bara cira 12 rader från planen,mittemot barca bänken för cira 820 kr,

Lycka till
Atlético addeh
2010-08-03 18:36
AK_Barca

De gånger jag har varit i Barcelona har jag bokat allt separat, dvs resa, boende samt matchbiljett. Mitt enda tips om du vill flyga för ett överkomligt pris är att resa med Ryanair.

Som flera redan har nämnt har tarrak skrivit en väldigt bra reseguide som du bör läsa igenom. Lycka till!
Barcelona el Maestro!
2010-08-03 18:08
Ämne: Hej!

Jag är ny h....
Om du vill ha en bra reseguide till Barcelona. Ta en titt på länken. Det var väl Tarrak, har jag för mig, som har fått ihop denna.
Barcelona basaric
2010-08-03 18:06
Messi och hans flickvän Antonella umgås med ett par smarta delfiner.
Barcelona westinho
2010-08-03 18:03
Tycker det är väldigt ofta det kommer någon ny på forumet och frågar samma frågor som alla andra nya. Välkommen förresten...

Här finns väl en reseguide, fast den kanske inte har all information. Jag tycker den borde ha det iallafall.
Barcelona AK_Barca
2010-08-03 17:53
Hej!

Jag är ny här på forumet, har följt det ett par år men registrade mig för några dagar sen. Jag tänkte åka till Barcelona i höst för att titta på match, mot Valencia eller Sevilla. Så jag undrar om ni har några tips eller råd hur jag bör göra. Är det billigast om man tar ett paket via en resesida, eller kan man fixa billigare om man beställer allt separat? Vilka platser är bäst att beställa? så vitt jag vet brukar platser högst upp ingå i priset, och man kan lägga till pengar för andra platser. Vilka är bäst?

Skulle även vilja veta om det är något annat jag behöver tänka på.

Tack på förhand!
Barcelona Davids3
2010-08-03 17:12
hur får man stjärna bredvid sitt namn :P
David_Villa 7
2010-08-03 16:53
jag tror inte att baqrcelona kommer värva arteta, tror större del på özil som är ett framtids löfte och som ochså har sagt att barcelona är hans favorit klubb
Atlético addeh
2010-08-03 16:40
Hetfield

Kan ju vara för att Arteta inte är någon spelare man tänker på i förstahand. Trots att han faktiskt är en utav de främsta mittfältarna i Premier League varken skrivs eller pratas så mycket om honom.

el Flaco

Det är sant, The Sun om några ska man inte ta på fullaste allvar. Dock brukar det ofta vara något som stämmer med ett rykte men även om vissa är helt påhittade går det alltid spekulera.
Atlético addeh
2010-08-03 16:36
adil

Sergio har under sin karriär inte haft några skadebekymmer. Men det räcker med en feltajmad tackling med dobbarna före så är Busquets borta i en månad. Det går aldrig lita på att en spelade aldrig går skadad.

Nja, jag skulle inte vilja säga att vi är i lika stort behov av en kreativ offensivare mittfältstyp än en pivoté. Men det skulle helt klart göra gott för truppen. I och med att Iniesta är så skadebelägen skulle det kännas skönt att ha någon mer att tillgå än Keita.

Som du nämner i sista stycken, bara de kommer överens om en överkomlig summa så är Arteta mer än välkommen.
Deportivo Jakobsson
2010-08-03 16:36
Haha, ja The Sun ska man inte ta på allvar. Det säljs knappt ett enda exemplar av den tidningen i Liverpool efter Heyselkatastrofen. I Liverpool trakter så får man inte ens nämna The Sun och på dom flesta Liverpool-sajter (inklusive SvenskaFans) så får man inte ens länka från The Suns hemsida. Även Everton-fans har varit emot tidningen då The Sun smutskastat scousers rent generellt.

Så ta dessa rykten med en nypa salt. Dock vore Arteta en bra värvning för er. :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-03 16:28
elbraco

Jag röstar på Mexes. Han kan spela som mittback och även som defensiv mittfältare i värsta fall.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 16:25
Med tanke på att Arteta-ryktet kommer från The Sun tar jag inte det på allvar för fem öre.

*Rycker på axlarna*
elbraco
2010-08-03 16:25
Ämne: Mikael Arteta, en av....
Då borde du veta att han heter Mikel ;)

Tror Arteta är ett påhittat rykte, precis som The Sun hittade på att Puyol har snackat om Fabregas...
En ung defensiv mitt som kan flytta ner till mittback nu hade varit klockrent.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-03 16:22
Hehe rätt så lustigt att ingen pratade om Arteta men nu när det ryktas om honom så är han helt plötsligt klockren.

Värst vad det vänder snabbt i fotbollsvärlden :D
adil,
2010-08-03 16:10
addeh

Just nu är Yayas ersättare prio nr 1 ja. Samtidigt finns det hur många billiga och bra alternativ som helst att ersätta Yaya och det är nog bara en tidsfråga innan "mr X" blir prestenterad. Och vi behöver knappast vara rädda över pivote platsen då Busquets aldrig går skadad.

När man är ute efter offensiva mittfältare är det som en annan värld. Spelarna är dyrare och svårare att hitta. För mig känns det som att vi är i lika stort behov av en offensiv mittfältare som en pivote, men tanke på Iniestas skadebenägenhet samt att Andres och Xavi skulle dra nytta av lite avlastning. Man kommer ju bara inte stå ut med ytterligare en skada på Iniesta där det inte finns någon som kan ta över spakarna och sköta hans jobb. Keita i all ära, en underskattad mittfältare, men han är inte den typen som behövs när Iniesta är skadad.

Arteta är precis den typen, och jag ser inte varför han i dagsläget inte skulle kunna göra ett lika bra jobb för oss som en dubbelt så dyr Fabgreas.

Än så länge är det ju bara rykten kring Arteta men kan man komma överrens om en beskedlig summa så skulle jag inte tacka nej.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-03 15:46
Edit: el Flaco bekräftade.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 15:44
Ämne: Innan han vann valet....
Nej det gjorde han inte. Rosell sa bara att han och hans team tänkte värva in spelare som tränaren behövde.
Atlético addeh
2010-08-03 15:44
adil

"Konstigt att det pratats så lite om en av Premierships bästa mittfältare."

Håller med dig. Arteta hör man förvånansvärt lite om, trots att han faktiskt är en utav de främsta mittfältarna i världens så kallade bästa liga.

Det tål att diskuteras om Arteta är lämplig eller inte. Han har både åldern inne (28 år) och är fostrad i Barcelona.

Även om jag gillar spelaren och anser att han har kvalitéer för att passa in i laget, ser jag helst att ingen värvning görs. I och med den ekonomiska situationen klubben befinner sig i känns en sådan värvning lite väl onödig, då en ersättare till Yaya måste anses som prioritet.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-03 15:41
Innan han vann valet lovade han att han skulle göra en stor värvning om han vann..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-03 15:37
Ämne: Jag är inte intresse....
Mig veterligen har inte Rosell utlovat någon stor värvning, bara att klubben har 50 miljoner att spendera i detta transferfönster.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-03 15:32
Jag är inte intresserad av Arteta . Tråkigt ifall Rosels " Stora " värvning skulle bli just Arteta . Han gjorde bra ifrån sig i Everton för 2 år sen men senaste säsongen så var det betydligt sämre . 20 Milj för just han känns lite väl för mycket . Kanske bättre att satsa på Hleb då istället ?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-03 15:29
el Flaco

Kan mycket väl vara så.
Eller så är det en rökridå..!

Själv kan jag tycka att Pep och Lucho borde ha bäst koll på vilka spelare som klarar av att bredda truppen när det gäller B-lagstruppen.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 15:25
Mojito/

Guardiola säger själv att det finns än en möjlighet att det kan komma förstärkningar, men jag tror inte att det kommer ske något nytt på marknadsfronten den närmaste veckan med tanke på att både Bartomeu och Zubi befinner sig i Asien med laget. Kanske har dessa två herrar följt med på turnén för att hålla ett öga på B-lagsspelarna för att bedöma ifall de klarar av bredda truppen istället för att värva?
Barcelona Criff
2010-08-03 15:05
Jag tror Henrique kommer komma tillbaks. Så fort han får EU pass. Känns lite som det är det dem inväntar.
Annons: