/spanien/barcelona/forum/14515.aspx/spanien/barcelona/forum/14515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2010-08-08 21:56
Villarreal 0 - 2 Besiktas
Mainz 2 - 0 Malaga
Los Angeles Galaxy 2 - 3 Real Madrid

vafan e detta för resultat, de skämmer ut la liga, kvittar om det är träningsmatch eller om det är b-spelare som spelar, titta bara på barca, bara de gör sin uppgift !!

BARCA BARCA BAAARCAAA !!
Atlético addeh
2010-08-08 21:55
1.70-ligan.

Det är inte så att Zlatan är dålig när han spelar i den släpande rollen bakom två anfallare. Det är mest det att jag tycker Messi är så oerhört mycket bättre än vad Ibra är i den positionen. Är det så att Pep kommer använda sig utav ett nytt spelsystem med en släpande spelare bakom två anfallare tror jag inte Zlatan kommer vara förstahandsvalet.

el julio

Ärligt talat, någon spelfördelare kan du inte påstå Zlatan vara. Även om han inte alltid kommer till sin rätt som striker tycker jag han gör sig bättre där än som släpande anfallare. Så bra är han inte att han ska få ha någon "fri roll" i världens bästa klubblag.
Barcelona Davids3
2010-08-08 21:53
Jag måste bara säga en sak, gud bevara LA MASIA !!
Dom e helt enkelt för bra, jag vill fan flytta till spanien i framtiden och kasta in min son där när han är 3 år gammal !! =D
Jag tycker fan inte vi ska köpa en enda spelare mer, vi har så vi klarar oss, skulle skador uppkomma har vi våra kära b-spelare, vi måste satsa på dom fullt ut, visst vi kanske förlorar 1 eller 2 matcher, men man ska ha tålamod och i framtiden kommer vi inte ångra oss för de minuterna vi gav dom, det kanske dyker upp spelare som xavi om inte bättre !

Jag har en fråga, Villareal B som spelar i segunda kom nu 6a och va faktist nära att flyttas upp, men frågan är.. hade det fått flyttas upp ?

Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-08 21:49
Blir en otroligt spännande dag imorgon med återkomsten av spanska VM spelarna & Martín Cáceres, Hoppas den sist nämnda får en ärlig chans i år.

Ser att många vill se Jonathan Dos Santos som DM mot Sevilla, med all respekt för Jonathan och de asiatiska lagen, med det är en STOR skillnad att spela mot ett hungrigt Sevilla i en super cup final än i en betydelse lös vänskapsmatch och dessutom så är Jonathan en en playmaker inte en DM, så där är jag orolig över vem ska ska spela mot Sevilla
Barcelona el julio
2010-08-08 21:49
Ämne: Mojito

Han har mi....
Håller inte alls med angående Ibra... Spelsinnet skall användas.

el julio
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-08 21:46
addeh,

men kom inte zlatan lite mer till sin rätt idag som släpande?
Atlético addeh
2010-08-08 21:41
Mojito

Han har mixtrat runt lite mer spelare på olika positioner, som vanligt alltså. I dagens match spelade Adriano som högerback & Abidal som mittback. Troligtvis kommer dem även ha dem positionerna i Supercup-mötet mot Sevilla på lördag.

När varken Busquets eller Oriol Romeu, som är de två enda renodlade defensiva mittfältarna fanns att tillgå under Asien-turén, har Pep spelat med Jonathan dos Santos som pivoté i samtliga matcher. Detta har funkat elegant, och jag ser det faktiskt inte omöjligt att Jonathan lyfts upp till A-truppen då han nu bevisat att han kan spela på samtliga mittfältspositioner. Han känns för övrigt mycket mer mogen i sitt spel än Thiago, som också kan vara ett alternativ för A-truppen.

Även Zlatan har delvis fått spela i en annorlunda roll, som släpande bakom två anfallare. En riktig nummer tio roll alltså. Tycker personligen inte detta är något att satsa på, då jag inte ser Ibra som någon spelfördelare alls.

Pep har ställt upp med sedvanliga 4-3-3 uppställningen i samtliga matcher.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-08 21:26
Culés;

jag har inte kunnat se någon match så här långt på försäsongen och skulle vilja ha svar på följande fråga;

Har ni kunnat se någon taktisk förändring från Peps sida, t ex i presspelet eller rollfördelning.

Jag vet att de flesta ordinarie inte har varit med, men det finns ju ändå anledning att slipa på taktiken oavsett spelarmaterial.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-08 21:17
addeh:
Ja, jag håller med. Han spelade bra i Xerez.
Vilket lyft Xerez fick i slutet på säsongen. De lyckades plocka många poäng under våren med bl a att slå Atletico Medrid borta, Villarreal hemma och flera till.
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 21:15
Levante passar inte Victor. Nykomlingar försvarar sig bara och det passar inte Victor. Det var samma i Xerez. Dom ställde spelarbussen framför mål inför varje match. För att Victor ska utvecklas så måste han spela i ett offensivt lag. Tex Depor, Mallorca.
Atlético addeh
2010-08-08 21:06
Barcadinho.

"Han ligger ungefär på den här nivån. Mellan segundan och primeran."

Jag tycker Víctor håller La Liga-klass, helt klart. Att han inte är en spelare för de absoluta topplagen är en annan sak. Han var klart en utav Xerez bästa spelare under förra säsongen. Ett mittenlag i La Liga skulle passa Sánchez perfekt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-08 21:00
Tror ni det blir några fler nyförvärv? Vem/vilka tror ni på i sådana fall? Känns som att tiden håller på väg att rinna ut med tanke på att det vore bra om ett ev förvärv får vara med lite på försäsongen.. jag är hyfsat nöjd med truppen och tror inte vi behöver förstärka för Chygy och Marquez, då det finns egna talanger och ev Caceres där.. men en mittfältare till behövs, gärna Özil eller ny Yaya.

Vad tycker ni?
Barcelona Barcadinho.
2010-08-08 20:53
Ämne: Nykomlingen Levande ....
Bara att Victor inte ger Levante a bad karma som han har gjort med Xerez...
Jag skojar - jag tycker att det passar honom. Han ligger ungefär på den här nivån. Mellan segundan och primeran.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-08 20:47
Ämne: Ämne: Jag ser....
Vampiro/

Det stämmer nog. Jag googlade som snabbast och såg att Argentina hade en match mot Paraguay 09-09-10, med Messi på plan.
Klints rapport från Getafe matchen är från 09-09-12.
Messi hoppade in och gjorde andra målet.
Atlético addeh
2010-08-08 20:42
Nykomlingen Levande är intresserade av Víctor Sánchez, och uppges vilja låna mittfältaren.

Jag förstår om Sánchez hellre vill få regelbunden speltid i ett lag som Levante, än att spela i andradivisionen med Barcelona B.
Barcelona Vampíro
2010-08-08 20:20
Ämne: Jag ser inget hinder....
Getafe borta i andra omgången? Han gjorde förövrigt mål i den matchen.
Atlético addeh
2010-08-08 19:43
el Flaco

Med tanke på att både Bojan & Jeffren deltagit under försäsongen lär dem vara spelklara tills lördag, precis som du säger. Det skulle gynna både laget spelmässigt, och Pep, som slipper tänka på att få ihop sju spelare från A-truppen.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-08 19:42
Jag ser inget hinder till att Messi o Z är med i truppen. Jag kommer ihåg att Messi hade en likadan situation förra säsongen, då han återvände från Argentina en dag innan vi hade en borta match.
Pep tog honom med till matchen.
Jag kommer tyvärr inte ihåg mot vilket lag det var och om han fick speltid. Men han åkte med.
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 19:41
Ämne: Både Messi och Zlata....
Det är klart att Bojan ska spela, om han finns att tillgå! I bästa fall spelar man med Messi, Bojan och Zlatan mot Sevilla. Det är så klyddigt med uttagna spelare i landslag hit och dit.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-08 19:37
Jag håller med om Ferguson – en fantastisk tränare som behärskar fotbollen på alla sätt och viss – från taktiska beslut under matcher – uppmuntra spelare så att de överpresterar – karismatisk människa.
Jag skulle gärna veta mer om hur han jobbar. Jag vet att han inte sköter träningspassen på plan, utan låter sina assisterande att göra det. Till skillnad från Guardiola som är jämnt på plan och håller själv med bollen. Så på något sätt håller Fergie distans till spelarna.
Capello så nån gång att tränaren inte ska vara en kompis med spelarna och att man ska hålla en viss distans. Men han fick stor kritik just för det av John Terry sist i VM. Terry önskade sig att Capello skulle vara varmare och närmare.
Det känns som att Fergie får varma och personliga relationer med sina spelare trots allt. Han är mer som en fadersfigur typ på ett sätt, samtidigt som han behåller distansen.

Jag vet också att han kallar spelare till privata samtal, men sånt gör många andra med. Det är inte ovanligt. Jag vet inte om han går så långt som Pep som kan bjuda sina spelare på restaurangs besök. Så intim är Fergie inte, tror jag. Men jag är säker på att han lyckas att smitta United-aura över sina spelare. De är stolta att vara där. Trots det att de värvas från andra klubbar, så känner dem att de är hemma. De älskar sin nya identitet.

Självklart är han en sådan som har levt fotbollen sen barndom och han är pigg i huvud. Hans ögon lyser ibland under matcherna som om det var hans första match någonsin. Kunskaper om själva spelet finns i mängd och passion för sporten syns hur tydligt som helst.
Kul att ha brinnande själar som aldrig slocknar. Han kommer nog dö med en boll i handen.
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 19:37
Ämne: Ämne: Med så ....
Klart han hinner tillbaka, men han kanske är sliten, precis som Zlatan.
Barcelona el Flaco
2010-08-08 19:36
Både Messi och Zlatan spelar på onsdag och de kommer förmodligen återvända till Katalonien tidigast onsdagsnatt, alternativt senast torsdagsmorgon. Hinner de tillbaka i lagom tid för att delta i träningspasset på torsdag finns det kanske en liten chans att de kan få spela mot Sevilla.

Bojan och Jeffren har nog större möjligheter att få lira på lördag med tanke på att det spanska U-21 landslaget spelar på tisdag. Även om dessa två inte har deltagit särskilt mycket under försäsongen har de tränat tillsammans med Juvenil laget under den här tiden som Peps manskap har befunnit sig i Asien.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-08 19:26
Ämne: Med så här duktiga u....
Hinner inte Messi tillbaka hem innan supercupen? Argentina ska ju spela i Irland, så det blir inte sån lång resa som för de andra som ska resa över atlanten.
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 19:22
Med så här duktiga unga spelare behöver vi inte vara oroliga inför matchen mot Sevilla. Hur tror ni vi kommer ställa upp? Pinto lär få fortsatt förtroende i mål. Tror Pep kör med Edu Oriol, Ibra och Adriano där framme.
Barcelona Espanaboy
2010-08-08 19:15
Ämne: Kommer Iniesta kunna....
Ja, han har fått ledigt från jippomatchen mot Mexiko, så han kommer spela mot Sevilla. Han kanske fick ledigt av Del Bosque för att han gav Spanien guldet(he,he).
Barcelona el Flaco
2010-08-08 19:08
Ämne: Kommer Iniesta kunna....
Allt lär väl bero på om Iniesta är i tillräckligt bra fysisk form för att spela den matchen. Med tanke på hur pass få A-lagsspelare som är tillgängliga tror jag nog ändå att Iniesta kommer göra sitt bästa för att kunna delta.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-08 18:57
Kommer Iniesta kunna delta i matchen mot Sevilla?
Barcelona el Flaco
2010-08-08 18:53
Jag trodde att Pep skulle låta Milito och Muniesa få spela ihop idag i minst en halvlek för att kunna vara någorlunda samspelta mot Sevilla, men med tanke på att Muniesa fick agera vänsterback idag tror jag inte att han kommer få chansen från start på lördag. Fontàs har nyligen kommit tillbaka från sin fotskada och lär inte heller få spela i supercupen med tanke på att han inte har fått speltid under försäsongen. Lutar mot att det blir Milito-Abidal som mittbackspar i första mötet.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-08 18:14
Vem ska ta över efter Chyg och Marquez som har flyttat. De är en intervju med dom tre mittbackar som möjligen kommer att få chansen den här säsongen Fontas, Muniesa, och Sergi Gomez.
MF Doom
2010-08-08 17:58
Ämne: Ferguson är fotbolle....
United har flera unga spelare som fick spela idag som kan bli något bra denna säsong.
Annons: