/spanien/barcelona/forum/14512.aspx/spanien/barcelona/forum/14512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-10-27 14:52
Jeffren är 23 år och tror inte han kommer bli den vi hoppades på. Keita tycker jag ska lämna i sommar. Hans ålder talar emot och det finns spelare underifrån som är på väg uppåt och väntar på sin chans. Sen har hans senaste prestationer inte varit imponerande.

Afellay skulle vara en grym värvning och då har vi äntligen en riktig vänsterytter. Cesc känns för dyr och med den ekonomi som vi har så har vi verkligen inte råd att spendera 500 miljoner för en spelare. Vi måste värva smart och Afellay är en smart värvning.
Barcelona el Flaco
2010-10-27 14:29
Nina: "Agapito är fantastiskt okarismatisk."

Det samma kan sägas om Sandrusco.

Angående Jonathan dos Santos så tror jag inte Zaragoza hade varit ett bra alternativ för honom i dagsläget. Visserligen kanske han får mer speltid där, men Zaragoza är inte direkt ett lag som styr spelet och har mycket bollinnehav dessa tider. Jonathan är en spelare som måste ha mycket boll och styra matchtempot.

Personligen hoppas jag inte att ynglingen lånas ut. Att spela i Segunda är nog en tillräckligt stor utmaningen för honom just nu. Denna säsongen i Barça B kommer göra honom gott för att senare (förhoppningsvis) ta klivet upp till A-laget.
Barcelona Rambla~
2010-10-27 14:27
Jeffrén 4 veckor? Suck, grabben har verkligen fått sin beskärda del av otur de senaste två säsongerna. Hm, hela 4 veckor för att en axel gått ur led?
Barcelona Rambla~
2010-10-27 14:21
Jag har svårt att se JDS lånas ut under två säsonger då hans kontrakt går ut 2012. Det kulle möjligtvis kunna bli 1,5 år då med start redan nu i januari. Som brukligt kommer väl Zaragoza försöka få till en köpklausul, något jag tror de kan glömma och kanske även kan vara ett hinder för att klubbarna ska kunna komma överens.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-27 14:20
Men Pep kommer ju inte tacka ja till Afellay trots att han kostar 2 miljoner, han ska ju satsa på ungdomarna ju! Keita är framtiden för oss, det är han som ska prioriteras istället för andra blivande stjärnor!
Bojan är nästa Raul, Thiago är nästa Zidane, JDS är nästa Xavi. Pep tror att de kommer att bli bättre än alla andra ser ni, han nöjer sig med en liten trupp där ungdomarna aldrig får speltid.

Ironi.
Barcelona westinho
2010-10-27 14:02
Barcelonistas

Klart det är bra att Nolito vågar utmana. Men det blir lite lättläst om han gör det varje gång, det fanns lägen då han hade kunnat passa bollen till en fristående medspelare. Han måste variera sig mer, jag tror både Bojan och Pedro blev lite frustrerade på honom.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 13:53
Stackars Rosell! Agapito är fantastiskt okarismatisk.

Det har ju pratats om Bojan hit och dit i tre år nu så det är väl hög tid för nästa.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-27 13:44
Nina -
Det är kanske inte rent tillfällighet att din bekant har hört talas om sådana rykten just nu. Det kan mycket väl finnas lite substans i det hela.
Det vad jag tänker på är att Zarazoga möte nyss Barca i ligan och många från den katalanska staben var på plats. Inte minst Rosell som säkerligen spenderade flera timmar med Zaragozas president innan matchen enligt gammalt bruk.
Jag kan tänka mig att presidenterna emellan snackade och JDS och nosade på olika möjligheter.
Barcelonistas
2010-10-27 13:28
hahaha skojar ni sälja keita? igår såg ja hur keita förde spelet när xavi och iniesta inte spelade.

sen hur kan ni säga att han nilito är egoistisk? bara för man dribblar och vill utmanna? han var enligt mig tillsammans me keita matchens bästa spelare.
Barcelona C.Andrés
2010-10-27 13:20
Tror dessvärre att Afellay för 2 miljoner är rent bulls*it. Men man hoppas lite ändå:p
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 13:07
Nja, själva tiden kan man ju ta med en nypa salt. Kan vara rent önsketänkande (eller motsatsen) från hans sida. Eller ett försök till humor som inte riktigt framgår i text alla gånger. (Dock förefaller det otroligt att han skulle hitta på något rakt upp och ner eftersom han trots allt är ganska högt uppsatt i organisationen. Det var via honom jag kunde sätta Canal Plus i förbindelse med Cuartero och Nayim - intresseklubben antecknar, mycket användbar kontakt faktiskt.)

Ser dock hellre att vi behåller Ander.
Atlético addeh
2010-10-27 12:48
Nina

Jag tror mycket väl Jonathan dos Santos skulle göra sig väl i Zaragoza, och en utlåning i januari känns möjlig. Men precis som Klint var inne på låter en låneperiod på två år väldigt märklig, och jag undrar hur mycket sanning det ligger i din väns rykte. För B-lagets skulle vore det så klart en försvagning om Mexikanen lånas ut, men å andra sidan kanske det vore nyttigt för honom, då han numera står i skuggan av Thiago.

---

Afellay för £2? Slå till direkt.
Barcelona GDS-17
2010-10-27 12:37
Jag ber om ursäkt för dubbel post. Min dator krånglade : (((
Barcelona GDS-17
Westinho

Det tycker jag med. Thiago såg ju trött ut efter 75-80.

Afellay för 2 miljoner? För mig låter det jätte bra. Han är teknisk, snabb och bollskicklig. Det såg vi mot Sverige. Han kan spela till vänster i anfallet och vi kan ha Iniesta hela tiden i mitten där han är som bäst. Sen kan Afellay vår system och taktik. Han har ju spelat i holland vilka också spelar totalfotboll.
Barcelona GDS-17
Westinho

Det tycker jag med. Thiago såg ju trött ut efter 75-80.

Afellay för 2 miljoner? För mig låter det jätte bra. Han är teknisk, snabb och bollskicklig. Det såg vi mot Sverige. Han kan spela till vänster i anfallet och vi kan ha Iniesta hela tiden i mitten där han är som bäst. Sen kan Afellay vår system och taktik. Han har ju spelat i holland vilka också spelar totalfotboll.
Barcelona westinho
2010-10-27 12:28
GDS-17

Sant! Det tänkte jag inte på. Han kunde iallafall fått komma in tidigare istället för Thiago.
Barcelona GDS-17
2010-10-27 12:21
Westinho

JDS kunde inte komma in istället för Keita, för då hade Barca haft mer än fyra B lag spelare samtidigt på planen.
Barcelona geriii
2010-10-27 12:21
Sagrada Familia //

Nej mitt hjärta bultar för ett annat lag är dock inte 100 på att jag kommer sälja, det är ju det hetaste el classico på länge känns det som, men kommer ett riktigt bra bud måste jag nog tacka ja då pengar smäller högre just nu, tyvärr.

Som sagt är ni intresserade av två biljetter till El Classico den 28e nov så hör av er till pudenda@hotmail.com. Högsta bud för närvarande 300euro/biljett.
Barcelona westinho
2010-10-27 12:15
Bartra sprang upp lite för ofta igår tyckte jag. Han borde stannat i sin backposition oftare och passa upp bollen. Det är okej om man som mittback springer upp sådär ibland, men om man gör det så får man inte tappa boll när man är ur position sen. Det gjorde Bartra ett par gånger, kan bli livsfarliga kontringar.

Nolito, precis som ni säger, alldeles för egoistisk. Vill för mycket.
Keita ska absolut inte säljas någonstans.

Förstod inte riktigt varför Pep inte gjorde några byten tidigare. JDS kom in i 87' minuten, varför så sent? Han kunde kommit in tidigare istället för Keita.
Barcelona FC BARCELONA <3
2010-10-27 11:17
Alltså snälla grabbar vadå köpa och sälja spelare hit o dit efter varje match, ni beter er precis som alla real fans efter en olyckad match. Ha tålamod istället, jag tycker att alla som spelar i Barcas a lag förtjänar en plats där!
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-27 11:10
geriii //

Varför sälja? ÅK! : )
Fast du kanske inte är Barcafan men bara medlem för att tjäna en slant ;) ?

Sitter på 2 guldklimpar själv precis bakom Barcaklacken, till salu? - Aldrig :D
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 10:36
Meddelandet
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 10:36
Det är en vän till mig vid namn Ruben Ramos som sagt att det talas om det, han arbetar på Ciudad Deportiva. (Betyder ju förstås inte att det måste ligga något i det, märk väl.)
Och det var just särskilt det där med "två år" jag reagerade på också. Känns som en märklig låneperiod.

Tror dock han skulle göra sig rätt bra i Zaragoza.
Barcelona Klint
2010-10-27 10:29
Nina (Red.)

Var har du läst/hört detta? Att låna ut honom under två säsonger låter onekligen märkligt. Känns mer logiskt att låna ut honom kommande halvår och därefter ta ett beslut om framtiden. Men i och för sig, Barcelona har ju fått för sig att låna ut spelare till höger och vänster de senaste säsongerna.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-27 10:25
Nina - hur kommer man resonera om Zaragoza hamnar i la segunda?
Samma liga som b-laget alltså.

(kaffe nu)
Barcelona Barcadinho.
2010-10-27 10:21
Rambla - jag tog kanske för mycket med "skämma ut sig".

Men poängen är att han försökte göra lite för mycket på egen hand, bara för att ta chansen att visa fram fötterna. Laget står förre tycker jag, även om man får en chans. En briljant assist räknas som ett mål och är man delaktig i samspelet på ett bra sätt så ger det också massa med plus poäng i huvud på Pep. Man behöver inte göra allt själv för att visa att man är duktig.

Det känns lite sådär när man försöker göra mycket på egen hand men misslyckas i precis alla försök. Det skulle se bättre ut om han lyckades några gånger igår.

Härligt talat så tyckte jag igår att Bojan var likadant när han fick möjligheten i det offensiva delen. En extra dribbling eller så istället för att spela enkelt och öppna spelet för laget Han vill leverera så klart.

Messi är också så ganska ofta, men han lyckas också så därför är det förlåtit.

Allmänt så tycker jag att alla b-spelare väljer rätt om de tar ett steg bakåt med framfötterna och visar ödmjukhet och lugn. Det blir mindre press på dem och det kommer att funka bättre. Välj den säkrare och enklare för att börja med förre individualistiska nummer.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-10-27 10:08
God morgon!

Har fått det omtalat för mig att Jonathan Dos Santos kan vara på väg till Zaragoza redan i vinter (även om det mesta "pekar på att han först kommer i sommar").
Det ska röra sig om ett lån på två säsonger då han vill få mer speltid och Piqué ska ha talat i varma ordalag om Zaragoza.

Vad tror ni?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-27 10:04
Carlos Tevez verkar vara sugen på att lämna Man C (can't blame him), dock står det att han vill återvända till Argentina för att han saknar familjen.

Varför inte satsa på Tevez? Barcelona måste vara mycket mer lik den argentinska kulturen än vad England lär vara. Jag tror inte heller att Tevez gillar England då han knappt pratar engelska.
Barcelona geriii
2010-10-27 09:21
Tja boys!

Jag säljer två biljetter till årets slutsålda El Classico på Camp Nou den 28 november.
Biljetter är belägna på nedre kortsida och högsta bud för närvarande är 280euro/biljett.

Hör av er till pudenda@hotmail.com vid intresse!

Barcelonistas
2010-10-27 09:19
Nolito kommer bli hur bra som helst en rikti bra spelare!
Annons: