/spanien/barcelona/forum/14510.aspx/spanien/barcelona/forum/14510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-06 16:08
¡Barça! - Crèma Catalana

Wenger menade jag. Trött efter jobbet. :)

Rambla

Det skulle förvåna mig om Cesc stannar ännu en säsong om de inte vinner något nu. Inte nog med det så har han Arshavin som ständigt ger ut klumpiga kommentarer om att han o Clichy vill till Barca osv. Men det är spelare med ambitioner och ingen vill spela i ett "storlag" som aldrig slåss om det största.
Barcelona Frodo
2010-08-06 16:08
Rambla~

Självklart är det inte alltid de största talangerna som lyckas. Deulofeu sägs ju vara den största talangen i akademin men vad jag läst så sägs hans karaktär inte vara den bästa. Det är väl bara hans huvud som kan vara i vägen för honom.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 16:02
Barcelonito

Det är mycket möjligt att Arsenal och Barca är överens om en värvning till nästa sommar a la Ronaldo till Real Madrid. Nu får Wenger chansen att i lugn och ro planera och samtidigt tiden att hitta en erättare till Cesc. Det är bara spekulationer nu men så kan det mycket väl ligga till.
Atlético addeh
2010-08-06 15:55
Ämne: Frodo

Nej det kan....
Tur är en stor del i det hela om man ska lyckas slå sig in i en klubb som Barcelona. Ta Pedro som exempel, han hade faktiskt en hel del tur, naturligtvis blandat med bra prestationer. Henry underpresterade, Bojan var skadad & på vårkanten blev även Zlatan skadad. Då fanns det inte så mycket att välja på. Pedro fick chansen - tog chansen, nu är han som jag ser det given i startelvan.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-06 15:54
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Mellan Cesc och Fabregas? :)
Barcelona Rambla~
Ämne: varför vill vi ens h....
Samma här och så kommer det att bli nu också.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Kan vara en överenskommelse mellan Cesc och Wenger också. Jag minns att Henry ändrade sig i sista sekunden säsongen 06 och stannade i Arsenal och hoppades att vinna CL med klubben.

Vinner inte Cesc något med Arsenal så har han slösat bort sin tid. Arsenal kommer aldrig någonsin att bli lika stor som en klubb som Barcelona och nu verkar det som att även City kan gå före dom i ligan.

Wenger har blivit av med många spelare tack vare att dom inte vinner.
Barcelona David - barca
2010-08-06 15:52
varför vill vi ens ha Fabregas för undrar jag..
Tror både dos santos och framförallt thiago är redo för mer speltid i A-laget om så behövs.
Måste sägas att det ser lovande ut tycker jag på de två offensiva mittfältsplatserna: med både dos santos, thiago, sergi roberto och riverola som alla ser riktigt bra ut tycker jag!
Fabregas har redan lämnat en gång, ge någon annan chansen.

Vill så sjukt mycket att de satsar på de som redan finns i ungdomsleden än fabregas asså...
2010-08-06 15:52
Rambla~

Nej det är fel. Det ska stå "I cannot deny that joining a club like Barcelona was an attractive move for me" Men skitsamma det är fel översatt på deras hemsida bara.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 15:51
Frodo

Nej det kan jag inte minnas. Dock ska vi vara på det klara med en sak. Stora talanger i all ära men har de psyket och fysiken att till slut lyckas fullt ut i a-laget? Det är lätt att ibland vi överhypar våra talanger. Det ska också till mycket tur för att tex Thiaga eller JDS ska lyckas. Vara på rätt plats vid rätt tidpunkt tex.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 15:48
¡Barça! - Crèma Catalana

"I cannot deny that joining a club like Barcelona was not an attractive move for me."

Det är från Arsenals hemsida. Översatt till svenska blir det ungefär:

Jag kan inte förneka att ansluta till en klubb som Barcelona skulle vara en attraktiv flytt för mig.

När du översätter engelska till svenska kan du inte alltid översätta ord för ord, utan det är innebörden av va du säger som är det intressanta.

På svenska uttrycker man sig inte på det viset, att en flytt INTE skulle vara en attraktiv flytt utan man säger istället att det vore en attraktiv flytt.
Barcelona Frodo
2010-08-06 15:47
Rambla~

Vet du om canteran haft så många bra talanger någonsin? Jag syftar på kvantitet nu för det verkar finnas så många potentiella a-lagsspelare i b-laget. Innan har man ju oftast kunna peka ut ett fåtal som hade stor möjlighet att slå sig in i a-laget men nu känns det som att flera kan göra avtryck.
2010-08-06 15:44
Ah okej då är det goal som inte kan översätta.. Jag håller med dig, han borde snackat för länge sen istället för att göra det jobbigt för båda parter.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 15:43
Ämne: Rambla

Nej överst....
Nej vadå? Han har klart och tydligt visat med sitt uttalande att han verkligen ville till Barcelona men samtidigt inte har cojones att säga det offentligt inför Arsenal och dess fans. Skönt att slippa ryktena nu. Hoppas att han blir kvar karriären ut där i London.
Barcelona el Flaco
2010-08-06 15:42
Ämne: Rambla

Nej överst....
Det kanske är Goal som har översatt det fel. På Sport står det att Cesc sa "jag kan inte förneka att skriva på för Barça hade varit en attraktiv flytt för mig".

Hur som helst är jag glad att Fabregas äntligen har öppnat käften och deklarerat att han ska stanna i Arsenal. Klubben slipper därmed spendera 45 miljoner euro på en spelare som vi inte ens var i desperat behov av.
Atlético addeh
2010-08-06 15:41
Känns mer som man läser nöjesbladet än på ett Barcelona-forum för tillfället. C'mon, vem bryr sig vilka Piqué & Laporta hänger med under deras lediga tid. Att Joan var en riktigt player visste vi sedan långt tillbaka. :D
2010-08-06 15:37
Rambla

Nej överstätter du det så står det: "Jag kan inte förneka, att flytta till Barcelona var inte en attraktiv flytt för mig"
Barcelona Rambla~
2010-08-06 15:34
Det ska bli intressant och se nu om klubben väljer att gå för någon annan spelare eller nöjer sig med vad som finns i canteran.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 15:27
Ämne: "I cannot deny ....
Det säger att han verkligen ville till Barcelona men inser att Wenger inte låter honom gå. Väluppfostrade Cesc vill inte bråka om saken och accepterar klubbens och managerns vilja.
2010-08-06 15:24
"I cannot deny that joining a club like Barcelona was not an attractive move for me." - Fabregas

Varför säger han detta nu då?
Barcelona Rambla~
2010-08-06 15:22
Ämne: Espanaboy,

-Arsen....
Ja det krävs väl knappast någon Einstein för begripa att klubben tackar nej. Spelaren däremot verkar ju sugen...
Barcelona Qanii
2010-08-06 15:20
Ämne: Nu är det väl 100 % ....Du ska nog inte yttra dig om varken Cesc har hjärta för klubben eller inte! Jag tycker det är kanon att han stannar kvar i arsenal och kommer till oss när xavi börjar gå mot sitt slut. Vi har redan xavi och fabregas är en sämre kopia för tillfället men kommer säkerligen utvecklas med åren...

Dessutom gapar ledningen om att vi har skulder hit och ditt då är det väll bättre att inte köpa spelare för så mkt pengar då vi handlat villa redan. Satsa på det egna spelarna vi har redan grymt bra lag glöm inte bort spelare som keita som var underbar förra året. Om fabregas skulle komma så innebär det mindre speltid för spelare som pedro, bojan jeffren.

Jag är bara lite orolig när det handlar om back platserna om nu inte caceres inte blir kvar. Visst vi har abidal som kan spela som mb men ändå. Sen skulle det vara skönt med en senna.
Barcelona Smogen
2010-08-06 15:17
fan va skönt, slipper vi mer tjat om Fabregas.

Jag är visserligen rätt övertygad om att han kommer nästa sommar, men nu kanske Barca kan koncentrera sig på att hitta en ersättare till Toure istället!
Barcelona älskabarcelona
2010-08-06 15:10
Nu är det väl 100 % klart att det inte blir nån Fabregas . Jag personligen hoppas nu på att han aldrig får chansen att spela för Barcelona igen. Den killen har inte nån hjärta för klubben .
Barcelona Farbror Bosse
2010-08-06 14:55
Espanaboy,

-Arsenal tackar nej...!

Barcelona Espanaboy
2010-08-06 14:43
Abbe
Men om världens största klubb kommer med ett kontrakt, vem tackar nej då?
Barcelona Abbe.
2010-08-06 14:34
Ämne: Bruno Soriano, som b....
Länktips.
Barcelona Espanaboy
2010-08-06 14:27
Bruno Soriano, som barca vill ha, är uttagen till landskampen mot Mexiko. Varför inte nappa på honom. Han lär inte kosta så mycket heller.
Barcelona el Flaco
2010-08-06 14:20
Barças egen hemsida bekräftar nu att Dani Alves inte kommer kunna spela den sista träningsmatchen på söndag eftersom han ska ta ett flyg imorgon till New York i samband med Brasiliens vänskapsmatch mot USA.

Messi däremot kommer spela på söndag mot Beijing Guoan och på måndag är det tänkt att han ska åka till Dublin, där Argentina ska möta hemnationen.

I artikeln står det också att Keite inte kommer bli uttagen till Malis vänskapsmatch mot Guinea och maliern kommer därmed vara tillgänglig för spel mot Sevilla. Det står även att Hleb har blivit uttagen till Vitrysslands trupp mot Lituania, men det är nog ingen som kommer sakna honom ändå.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 14:00
Har ni hört ryktet om att Piqué har ihop det med colombianska sångerskan Shakira? Detta trots att båda har förhållanden. Jag tror dock att det mest bara är skvaller. Din lyckliga fan Piqué om det stämmer. :P
Annons: