/spanien/barcelona/forum/14508.aspx/spanien/barcelona/forum/14508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2010-08-06 19:48
Undra va 'Jeffren' tänker nu ;PP
Va de inte han som stolt skrev här om att han nyligen köpt en ny Barça tröja med namn och nummer Fabregas #4?
Barcelona Messidinho_10
2010-08-06 19:44
Hyder

Alltså Rosell är pinsam han gav Arsenal typ 300miljoner för Fabregas vad förväntade han sig att dem skulle säga JA eller? Höj budet för helvete och få hem honom innan det är försent.
Barcelona Hyder
2010-08-06 19:42
Perez hade förmodligen kunnat värva Cesc med den haken att han skulle slänga upp 65milj tillsammans med Thiago och Dos Santos. Då är jag fullt seriös. Han får oftast det han vill, men till vilket pris?
Barcelona westinho
2010-08-06 19:40
Det är inte lönt att diskutera värvningar med messidinho...
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-06 19:38
Messidinho_10//

Om vi hade haft Peréz hade vi kanske haft Ronaldo i laget och inte enda spelare från La Masía, kanske inte ens Messi då Peréz har absolut noll tålamod utan bara värvar till höger och vänster.
Barcelona Hyder
2010-08-06 19:36
Messidinho_10

Hur skulle det gå till? Betala 60 miljoner? Då är jag glad att vi har Rosell som president. Arsenal har gjort det ganska klart för sig att man inte vill släppa Cesc. Möjligtvis om man hade lagt ner en otrolig summa pengar som inte går att tacka nej till, men det vore ju bara dumt. Jag tror inte att Laporta hade betalat dem pengarna heller.

Tack för att Rosell inte är som Perez. 700 miljoner för Kaká säger väll sitt.
Barcelona Hyder
2010-08-06 19:36
Dubbel
Barcelona Messidinho_10
2010-08-06 19:33
Nu får Rosell ta och skräpa sig, hade vi haft Laporta lr Perez, så hade Fabregas varit klar idag vare sig Arsenal hade velat eller ej!!!

Atlético addeh
2010-08-06 19:28
Hetfield

Plus att journalisterna även förvränger nyheterna för att göra det så komplicerat och dumt som möjligt. Endast för att locka läsare.

Att journalister i övrigt har världens tråkigaste arbetstider & knappt har någon fritid alls är en annan femma. Men den biten av yrket som du talar om måste vara väldigt simpelt. :D
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 19:28
Rambla//

Jag tycker inte att £30 är för låg summa för att få hem Cesc. Möjligen maximalt 45 miljoner euro, om Wenger stretar emot vilken han troligen kommer att göra.
Det finns en logik i när Barca hävdar att man inte vill betala överpris för en spelare som kommer från La Masia. Precis som du skrev längre ner.
Jag hoppas att Wenger och Cesc nu har en överenskommelse om att han ska släppa honom i nästa sommar för Cesc lär ju kanske inte bli lika bra som han var i förra säsongen med tanke på allt som har hänt. Det finns en risk att hans motivation går ner av naturliga skäl i den kommande säsongen. Sen är han ju egentligen ganska skadebenägen vilket gör, om olyckan är framme, så kan han vara skadad halva säsongen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-06 19:27
Lite ironiskt att pga att Cesc är en av få ärliga och schyssta fotbollsstjärnor så tänker inte han tvinga sig ifrån Arsenal alltså går hans flytt om intet. Men samtidigt gör samma ärliga beteende att han inte heller ljuger för fansen vad han egentligen ville vilket gör att dom nu har en kapten som egentligen inte vill vara där.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-06 19:18
Någon som kan bekräfta om det är med Fabregas, är det verkligen sant att förhandlingarna avslutade?? Isåfall ska jag supa skallen av mig ikväll.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-06 19:17
addeh

Sportbladet tar nyheterna från andra sajter, så det är inte heller deras nyheter, jag antar att de har tagit nyheterna från franska L'Equipe.

Världens lättaste jobb måste väl vara att ta nyheterna från andra källor, använda google translate och klistra in :P
Det är vad deras "journalister" gör och får betalt för.
Atlético addeh
2010-08-06 18:48
Ämne: Abidal kan bli avstä....
Det kom knappast som någon överraskning. Abidal har ända sedan incidenten med den franska landslaget pekats ut som en utav busarna. Jag har inget emot att Abidal inte längre får spela landslagsfotboll, han har själv uttalat sig om att han bara vill ägna tid åt Barcelona nu.

För övrigt så är inte Sportbladet något pålitlig källa. :P
Barcelona Espanaboy
2010-08-06 18:33
Abidal kan bli avstängd från landslaget. Han pekas ut som en av ledarna i träningsbojkotten i Frankrike under VM. Han och fyra andra ska förhöras.
Källa:Sportbladet
Atlético addeh
2010-08-06 18:33
"Granero y Higuain"

Bara för att David Villa alltid presterade i sina tidigare klubblag & landslaget betyder inte det att han kommer lyckas i Barcelona. Nu skriver jag väldigt anti-Villa, trots att jag älskar spelaren. Det jag försöker poängtera är bara att ingen kan känna sig helt säker på sin plats i startelvan, förutom Messi.
Atlético addeh
2010-08-06 18:29
Gonzalo Il Pipita | "Hombre"

"Nu kan Zlatan få sin favorit roll där han har mycket boll och kan stå för kreativiteten helt själv"

Zlatan är den enda av Barcelonas anfallare som bara kan spela centralt. Åtminstone känns det så. Pep har aldrig testat spela med Ibra ute på någon kant, enbart som en renodlad striker, som i sin tur han väldigt lite boll. Precis samma roll som Eto'o hade i laget.

David Villa har bevisat både i klubblaget och i landslaget att han kan spela både centralt, där han är som bäst, men även ute på en kant. Samma gäller resten utav anfallarna, de kan alla spela på olika positioner, medans Zlatan bara spelar på en.

Det jag försöker få fram är att Ibra inte kommer få spela i sin favoritposition nästkommande säsong, utan får behålla sin nummer nio roll.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-08-06 18:23
addeh

Alla förutom Messi ja;)

Men jag tror David Villa är helt självskriven, David Villa underpresterar aldrig det är just därför han är den bästa anfallaren i Europa.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita | "Hombre"
2010-08-06 18:22
Jag tror att Ibra kommer göra en betydligt bättre säsong än förra. Förra säsongen var han tvungen att ersätta etoo som målskytt, men nu är det Villa som ska göra det. Nu kan Zlatan få sin favorit roll där han har mycket boll och kan stå för kreativiteten helt själv. Han gör sig själv rättvisa i den rollen bakom anfallaren.

Det är bara kolla i hans tidigare klubbar, där har han spelat tillsammans med en måtjuv.

Juventus: Trezeguet
Inter: Cruz
Barca: Villa?
Barcelona Espanaboy
2010-08-06 18:20
Ämne: westinho

Jag vet ....
Frodo
Varför tackar du nej till Cesc? Utveckla gärna!
Det är klart att Pep kommer starta säsongen med Villa-Ibra-Messi. Man lägger inte ner dyra pengar på en kille och bänkar honom efter en säsong.
Atlético addeh
2010-08-06 18:15

För dem flesta känns David Villa självklart i startelvan. För mig är han inte det. Pep har visat flera gånger att han kan bänka vem som helst (i stort sett) och alltid kommer spela med dem som tillför mest.

Att rangordna anfallarna i denna upplaga av Barcelona är otroligt svårt, frånsett nummer ett. Jag tror David Villa kommer få en ärlig chans att ta en plats i startelvan, men presterar han inte, hoppas jag heller inte Pep tvekar att bänka honom. Zlatan hade nog hoppats på en bättre första säsong än vad det blev, och detsamma kan ske för Villa, även om han rent spontant känns helt perfekt för Barcelona som spelartyp.

Jag tror det kommer bli ovanligt mycket rotation i anfallet kommande säsong. Att utnämna en starttrio är väldigt svårt, men att Pedro är före Zlatan i "rangordningen" är för mig självklart.
Barcelonistas
2010-08-06 18:14
Gonzalo Il Pipita | "Hombre" Real Madrid

ja de är väldigt stor chans att de blir så om ibra underpresterar. tom bojan bänka han när vi spelade viktiga matcher som mot villarreal,sevilla.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-06 18:09
Läste tidigare här är Messi också bort nu ? som Alves och Ibrahimovic ? varför ska de spelas landskamper när säsongen börjar snart och spelarna har inte tränat fullt. Hoppas bara Pep funderar på hur startelvan ska vara.
2010-08-06 18:06
Ok.

Många verkar föredra Pedro, men tror ni inte Zlatan kommer bli bättre med Villa då zlatan kan agera framspelare och målskytt på samma gång?

Jag tror Pep kommer ge Zlatan en ärlig chans först, tar han den så spelar han fler matcher än pedro. Tar han inte den så kommer Pedro permanent bänka zlatan!

Visst är det möjligt att de kan bli så?
Barcelona Frodo
2010-08-06 17:59
westinho

Jag vet inte hur jag ska tolka hans uttalande och hur man ska kategorisera spelarna.

Espanaboy

Jag tackar nej till Cesc.

Den som spelar bäst och är bäst för laget. I dagsläget har Pedro pole position om du frågar mig.
Barcelonistas
2010-08-06 17:58

Pedro utan tvekan just nu iallafall!

tycker anfallet ska se ut så här pedro--villa--messi, ibra har varit en stor besvikelse, ja trodde faktiskt han skulle ge baca den dimension som skulle göra oss oslagbara men nej de blev bara sämre..

Barca - Inter de var där han skulle ge oss den dimension mot lag som kör anti fotboll ala chelsea. inter rånade oss på flera miljoner laxar och ett lejon!
Barcelona westinho
2010-08-06 17:57
Ämne: Ämne: Zubizar....
Antar att han menar så ja..
elbraco
2010-08-06 17:55
Ämne: Zubizarreta (sports ....
Vad räknas som first level players? Såna som inte är stora stjärnor men kan tävla i de bästa ligorna, typ Abidal, Maxwell, Keita?
2010-08-06 17:53
Pedro vs Zlatan

Vem tycker ni ska mest speltid?
Barcelona Espanaboy
2010-08-06 17:53
Jag tycker bara Cesc är bra i Arsenal, inte i landslaget. Men samtidigt, han har ju liksom inte riktigt fått chansen i landslaget. Han får aldrig starta. Men vem tackar nej till en Cesc i toppform.
Annons: