/spanien/barcelona/forum/14505.aspx/spanien/barcelona/forum/14505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-08-07 15:45
Grymt skönt att följetongen om Fabregas är slut, det blev en olustig historia det där.

Har dock en känsla av att han kommer nästa säsong och då utan tjaffs. Fick samma vibbar över det här som det som hände med Villa förra säsongen. Först en massa prat om att han är klar och ska komma, sedan stannar han kvar i klubben. Säsongen efter så kommer Villa utan att man ens har tänkt på att han kan komma.

Skulle inte förvåna mig om det finns en deal om att Fabregas ska komma nästa säsong, precis när den här är slut.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 15:32
Fontàs har äntligen fått el alta medica imorse och tränade ihop med resten av laget. Han hade drabbats av en fotskada för tre månader sen och kortade ner sin semester för att återvända innan och komma igång med sin rehabilitering. Dessvärre drabbades yttern Tello av en skada under samma träningspass och väntas vara borta i ca 3-6 veckor.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-07 15:30
Barcadinho

Puyol startade som en högerback (om jag inte missminner mig nu), så han har nog teknik.

Däremot så är han inte så graciös som Pique, han har en mer ettrig "bulldog" stil än Pique.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-08-07 15:30
Ämne: Barcadinho.:
Proble....
Haha snacka om att gå till överdrift. Caceres har inte sämre speluppfattning än exempelvis puyol har. Och han
är verkligen inget träben som inte har tecknik atthantera en boll. Med tid och förtroende kan han växa och bli riktigt stark. Det såg man i vm vilka kvalitéer han har när han fick spela. Snabb,brytningsäker och läser spelet bra. En duktig försvarare som bara kommer bli bättre oavsett vart han spelar
Barcelona Oha789
2010-08-07 15:05
Jag tror jag har tapppat räkningen för hur många Real Madrid har köpt.

Vet inte längre hur många som är mittfältare och anfallare längre.

Barcelona Busquets who?
2010-08-07 14:43
Barcadinho.:
Problemet är att smarta motståndartränare kommer att köra närmast man-man på alla barcelona-spelare och låta Caceres vandra med bollen. Med hans träben och dåliga nerver är det ett recept för katastrof.

Bättre att han går till en kontringsklubb eller typ Premier League där en mittback kan klara sig med andra spetsegenskaper.
Canaletes
2010-08-07 14:34
Jonathan Dos Santos verkar ha haft en bra kväll ;) hehe

länk
Barcelona Barcadinho.
2010-08-07 14:28
addeh - nej inte under en sten, utan under ett täcke. Det är ju kallt i norden.
Nej, Puyi är inte så teknisk, som jag ser det.
Men jag tar det en annan gång om det passar.
Atlético addeh
2010-08-07 14:20
Barcadinho.

"Tom Puyol håller knappt Barcas tekniska krav."

Jag undrar om du sovit under en sten de senaste tio åren eller om du har rökt något. Att Puyol inte skulle innehava den tekniken som krävs för att spela i Barcelona är bara bullshit. Få såpass fysiska mittbackar som har den tekniken som vår kapten besitter.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-07 14:16
Busquets who?

Ja visst, grabben är inte så ympad bra med bollen vid fötterna, men han har andra bra egenskaper. Ibland blir det som en obsation att man tittar endast på en enda egenskap Jag menar överhuvudtaget i Barca, inte bara Cáceres fall. Det viktigaste är att man kompletterar varandra.

I ärlighets namn så tycker jag inte att t ex Alves är särskilt teknisk Det räcker med att titta på hans usla inlägg som har så dålig precision. Och han slarvar också med passningar. Men han lever gott och väl på andra bra egenskaper. Tom Puyol håller knappt Barcas tekniska krav. Det mesta av hans passningar går vid sidled och är korta. Men han kompenserar det med annat, t ex fysiken.
Sen erkänner jag att det är lite personlig favör runt Martin. Jag gillar att titta på honom spela, eftersom han är speciell och lämnar intryck.
Han spelade bara två matcher i vm, mot Holland och Tyskland, alltså han har svårt och vara ordinarie i landslaget, men jag var glad och se honom på plan. Jag tittade extra noga när han hade bollen.
Han räcker kanske inte för Barca, men jag tycker inte att Guardiola är konsekvent – en del spelare gör en enda tabbe eller två och det räcker, medan andra kan fortsätta tabba, utan några reaktioner. Självklart vet vi inte vad som pågår bakom tv-skärmen, under träningarna och annat. Det är också viktigt.
Men det blir som det blir - tiden kommer att visa om Pep har gjort ett misstag här eller inte. Grabben har många år framför sig.
Atlético addeh
2010-08-07 14:15
el Flaco

Det beror ju helt på när Messi & Zlatan är tillbaka i träning med laget. Reser dem till Barcelona den 11:e, borde dem faktiskt kunna återgå till träning dagen efter. Tänker man efter låter det ju inte helt orimligt, men det är fortfarande tveksamt om dem kommer spela. Att Pep inte har någon utav de sex anfallarna som finns i A-truppen att tillgå är ett stort problem.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 14:06
addeh/

Både Argentina och Sverige spelar sina matcher den 11 augusti så jag vet inte om de hinner tillbaks för att spela mot Sevilla med tanke på allt resandet.

Dani Alves kan vi nog med största sannolikhet räkna bort. Han ska resa idag till New York och sedan resa tillbaks till Barcelona. Nästan en jorden runt resa för brassens del. Inte ens Alves har en sådan pass bra fysisk kondition att orka med alla de kilometrarna.

Jag tror inte heller att Puyol, Xavi, Piqué, Pedro, Villa och Valdés kommer kunna delta mot Sevilla på lördag eftersom de knappt kommer ha hunnit träna med laget innan dess. Inte den bästa tänkbara försäsongen för dessa spelare direkt.
Atlético addeh
2010-08-07 14:05
El Kaiser de Michoacán

Så vitt jag förstod det gällde det en permanent övergång angående Rochina & Aléx, men Barça skulle ha en återköpsklausul på båda spelarna.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 13:58
El Kaiser de Michoacán/

Jag uppfattade ryktet om Rochina och Alex att det rörde sig om att Zaragoza skulle endast låna de, eventuellt att Barça skulle ha en återköpsklausul ifall de bägge spelarna lämnade.
Atlético addeh
2010-08-07 13:56
el Flaco

Egentligen borde dem vara tillbaka och redo för spel i Supercupen när dem återvänder den 11:e? Jag tänker på Zlatan, Messi samt Dani Alves som faktiskt deltagit under försäsongen.
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 13:53
Ämne: Ämne: Är dem ....
Men man kan samtidigt se positivt på det. Barcaspelarna har en match i benen, det har inte sevillaspelarna.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-07 13:53
Trist att tappa Gio Chanturia, han verkade vara riktigt lovande.

Det här ryktet med Alex och Rochina, gäller det lån eller övergång? Just Rochina känns väldigt talangfull även om han verkar lite valpig emellanåt.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 13:50
Ämne: Är dem barcaspelare ....
Dani Alves, Messi och Zlatan är även de uttagna av sina respektive landslag till vänskapsmatcher. Och med tanke på att Barçaspelarna lär återvända till Spanien runt den 11:e augusti lär de knappast vara fit for fight mot Sevilla på Sánchez Pízjuan.
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 13:46
Är dem barcaspelare som är uttagna till jippomatchen mellan Spanien-Mexiko tillgängliga för spel mot Sevilla? Om inte. Då tycker jag man ska ställa upp så här: Pinto- Dani Alves, Milito, Abidal, Maxwell-Dos Santos, Keita, Iniesta-Messi, Zlatan, Adriano. Bänken: Mino, Muniesa, Montoya, Victor Sánchez, Alcántara, Hleb, Benja. Ett lag som kan slå Sevilla!
Barcelona Frodo
2010-08-07 13:35
Hassan

Romeu i b-laget är ett monster men är kanske något år ifrån att vara redo för a-lagsspel.
elbraco
2010-08-07 13:27
Ämne: Vem är Capoue? Jag h....
Spelar i Toulouse som def mitt tillsammans med den "större" talangen Moussa Sissokho, han har en spelartyp som är lite av en blandning mellan Y Toure och Marquez, jobbar hårt, bra brytningar, "städgumma" i mittfältet och har väldigt bra krossbollar/långpassningar. Finns på Utube, bara att söka :)
Atlético addeh
2010-08-07 13:18
Ämne: Vem kommer att ersät....På svaret vem som kommer agera komplementspelare till Busquets har jag inget konkret svar på. Behåller vi denna truppen som är nu kommer antaglien Xavi, som spelat på positionen förr, eller som du nämnde Keita gå ner och axla pivoté-rollen när Sergio inte spelar.

I Barcelona B finns även en mycket intressant spelare, Oriol Romeu, som spelade U19-EM för Spanien för en vecka sedan. Frågan är om han är redo för ett steg, som ändå är väldigt stort, upp till A-truppen redan i år. Oriol är den enda spelaren Luis Enrique har till sitt förfogande inför B-lagets säsong i andradivisionen och en säsong för Romeu där skulle bara göra honom gott.

Nåväl, tiden får utvisa hur det blir. Jag hoppas fortfarande på Senna.
Real Madrid Hassan
2010-08-07 13:14
Addeh

Jo, Pep lär göra det och samla sina yngre förmågor. Kritiken mot Del Bosque är stor i Katalonien p.g.a. av att han tagit ut alla förutom Iniesta från Barcelona.

Tack för de vänliga orden ang. bloggen.

Lucho

Nja, jag skulle mer säga att Arteta är plan b för Cesc och inte för en defensiv mittfältare i laget. Annars håller jag med dig om att Barca skulle må bra av att ha ett monster på bänken eller i elvan som Yaya var.

Arteta ser jag dock som ett klockrent köp. Billigare än Cesc men en spelare som mycket väl kan vara riktigt bra i en klubb som Barca med spelare som Messi bredvid sig.
Barcelona Lucho
2010-08-07 13:07
Arteta känns inte riktigt rätt i och med han är mer av en speluppläggare (typ Xavi) och det är väl inte där truppen som tunnast.

Det Barcelona behöver är ju en ny Touré, dvs en stor elak typ som kan spela pivote och som har allt det där som Busquets saknas. MD gissar för övrigt idag att denna skulle kunna vara Javi Martinez. Vore inte fy skam imho...
Barcelona el Flaco
2010-08-07 13:06
Ämne: Vem kommer att ersät....Har för mig att det var Xavier Sala i Martín som sade att klubben hade runt 80 miljoner euro att handla för. Rosell, Bartomeu och Faus har däremot sagt att budgeten för spelarköp ligger på 50 miljoner euro efter köpet av Villa och försäljningarna av Touré och Chygrynskiy.

Efter värvningen av Adriano har klubben därmed ca 40-45 miljoner euro kvar att köpa spelare för.
Atlético addeh
2010-08-07 13:05
Hassan

Bara att få ihop sju A-lagsspelare blir en tuff uppgift i sig för Pep. Gällande Arteta tycker jag det är en bra spelare som har goda kvalitéer för att passa in i Barcelonas spel. Att han är fostrad i klubben är en bonus.

Läsvärd blogg för övrigt, keep up the good work!
Real Madrid Hassan
2010-08-07 12:59
Vem kommer att ersätta Busquets ifall han är skadad eller är avstängd? Keita kan visserligen slängas in där då han är en central mittfältare, men tror att Barca skulle kunna behöva ett tyngre alternativ.

Rosell sade att de hade kring €89 miljoner (före Adriano köpet) att spendera om jag inte minns fel. Varför inte köpa en defensiv mittfältare till laget?

Ledningen kanske gör allt de kan i smyg för att signera en sådan spelare, vem hade ni i sådana fall sett som defensiv mittfältare?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-07 12:57
darre2

Det var hans bror Giovanni som hotade med att sluta i landslaget då J2S inte togs ut i VM-truppen.
Real Madrid Hassan
2010-08-07 12:56
Det är mycket som inte stämmer hos det spanska fotbollsförbundet. För det första är planeringen åt skogen med landskampen och den spanska supercupen. Själv hade jag varit tokig om jag varit i Peps kläder.

Snackas om att Pep ska använda sig ut av Plan B, Arteta. Vad säger ni om honom? Kan han vara något för Barcelona som truppspelare? Själv tycker jag att han alltid varit underskattad på de brittiska öarna.

Cesc är historia som jag skrivit på bloggen. Men nästa år ska det mycket till om han inte signerar för er.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-08-07 12:51
Hej.
Någon som har länk till våra canteranos final match i Nike Premier Cup?

Visca el Barca
Annons: