/spanien/barcelona/forum/14504.aspx/spanien/barcelona/forum/14504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-09 15:37
För det första så tror jag knappast att Xavi har sagt det där, det där är så långt ifrån hur Xavi är som person.

För det andra så stämmer det "han" säger :P
Barcelona ballfoot
2010-08-09 15:34
här länken
elbraco
2010-08-09 15:32
enligt någon på arsenals forum ska Xavi har sagt följande (han hade ingen källa så jag undrar om det verkligen stämmer):

"We've given up on the idea of him arriving now, but maybe he'll come in January when Arsenal are out of the Premier League title race," he was quoted as saying by Tuttomercato. "Their team are just not competitive."

Xavi brukar ju vara ödmjuk och det känns inte likt honom men jag kan inte låta bli att gilla det.
edit: det stod något innan om Cesc med men tänkte bara ta upp detta,
2010-08-09 15:19
el Maestro

Damn, that's one ugly baby!
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 15:12
Ämne: Liverpool ryktas läg....
Bara ta honom, Liverpool! Det är lungt, vi har c-lagsspelare som kan ersätta honom hehe.
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 15:09
När jag var nere i februari och såg Málaga-matchen var vädret perfekt. Veckan efter snöade det, så det var tur att matchen inte spelades då, för då skulle den antagligen stjutits upp.
Fick se alla världssjärnor förutom Henry, om han nu är en världssjärna hehe.
elbraco
2010-08-09 14:56
Ämne: Ett belgiskt par har....Riktigt ful unge, samma läskiga stirrande ögon på båda bilderna.

1.70-ligan//
Hade inte varit helt osannolikt med tanke på deras ekonomi + Peps ovilja att behålla honom. Han får gärna gå billigt!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 14:06
Liverpool ryktas lägga bud på Hleb.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 13:58
El Maestro,

Håller med dig om att våren är en perfekt tid att åka. Var nere i maj 2009 och såg guldfirandet efter Osasunamatchen. hade perfekt klimat och hela staden var grönskande och fin. Matchen i sig var väl inte den bästa, eftersom guldet var klart och Pep sparade alla stjärnor utom Etoo, Abidal och Alves.. Men å andra sidan fick vi ju se guldfirandet :)
Dessutom är det inte många som sett Barca förlora på hemmaplan ;)

Förra året valde vi mars i hopp om att få se så många stjärnor som möjligt, eftersom det är mitt i säsongen. Och vi fick se allihopa, utom Abidal :)

Rent vädermässigt är det såklart skönare ju längre från på våren man åker, men å andra sidan kan det vara en skön kontrast till vintern här hemma att "möta våren" där nere.

Frågan är väl bara om våren har hunnit till Katalonien i januari - månaden som vi funderar på i år.
Barcelona Smogen
2010-08-09 13:12
el Maestro

haha...det är hardcore med Barca som namn.
Själv gick jag en mjukare väg och tog Alma på min dotter, betyder "själ" på spanska och för mig är det mycket vad "mes que un club" står för.
Barcelona el Maestro!
2010-08-09 13:09
Ämne: Tänk om han sedan vi....
Föräldrarna har redan frälsat honom genom att göra honom medlem i klubben!
Kult att det är någon som inte är katalan/spanjor som ska bära det namnet.
Real Madrid Iker y Gonzalo♥
2010-08-09 13:04
Tänk om han sedan vill heja på Madrid. Ironiskt ;)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-09 12:56
el Maestro. När Katalonien är soligt är det som paradiset på jorden. :-)

Vilket grymt namn! :-)
Barcelona el Maestro!
2010-08-09 12:51
Ämne: Jag var också nere o....
Den bästa tiden att vara i Barcelona är under våren tycker jag själv. Då har du även Champions League matcher som du kan att se på. Mars-april brukar vara bäst eller under säsongsavslutningen i maj.
Barcelona el Maestro!
2010-08-09 12:48
Ett belgiskt par har kallat sin son Barça(förnamn). Barnet heter Barca Beeckman.
Det kallar jag att ha kärlek för klubben. Sonen blev även medlem i klubben.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 12:30
Jag var också nere och såg Barcelona-Malaga!
Planerar också en resa nästa säsong :)
Funderar på om det är värt att satsa på januarimatchen mot Levante? Någon som vet hur vädret är då?
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 12:23
Är det någon som ska åka ner nästa säsong och se Barca? Var nere i februari och såg Barcas 2-1 vinst över Málaga. Man vill bara ner igen!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 11:25
Absolut, det skrev jag i mitt förrförra inlägg.
Ville bara förklara att det inte alls BARA finns ungdomarna tillgängliga om tre mittfältare skadas.
Barcelona Puyi 5
2010-08-09 11:18
Ämne: älskabarcelona,

F....
Glöm inte bort våra talanger sosm jonothan dos Santos som ska fortsätta nästa säsong i a-laget, sen skaäven fontas få chansen
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 11:12
älskabarcelona,

Fast riktigt såå tunt är det inte ;) Saknar vi tre mittfältare (antar att du syftar på Xavi, Iniesta och Busquets) så finns fortfarande Keita, Adriano och ev. Hleb. Sedan kan Messi gå ner på mittfältet, och det finns fortfarande 4 klassanfallare kvar att välja bland där uppe. Likaså i backlinjen, kan Abidal backa upp på mittbacken Adriano ta vänsterbacken, Puyol ta högerbacken vid behov osv..Pep gillar spelare som kan spela på flera postioner och han älskar att exprimentera.

Men du har helt rätt i att det behövs förstärkas! Köp Özil/Capoue eller båda två, och ta hem Ceceres.. sen är har vi en sjuk trupp!
Barcelona älskabarcelona
2010-08-09 11:03
Ämne: Ämne: Nu rykt....
Arsenal har fullt med talanger i laget men det går inte så bra med dom . Jag är glad för att man ger chansen till dom unga spelarna i laget och låter dom utvecklas . Men samtidigt är ja lite rädd för att det blir för många spelare ska få chansen för ofta närmaste säsongen . Vad händer ifall vi saknar 3 mittfältare i en CL match . Tror ni verkligen Dos santos eller Thiago kan ta klivet å bära upp hela mittfältet ? Knappast säger ja även om dom har mycket talang i sig . Det krävs en del rutin också . Jag tycker att vi behöver absolut 1-2 spelare till i laget . Vi har alldeles för tunn trupp.
2010-08-09 10:59
elbraco

Jag visste inte vad jag skulle kalla ytan för, så jag kom på "gyllene zonen" eftersom att det lät rätt :)

Barca o Mort

Jag menar att Villa ska spela som ensam striker och Zlatan-Messi ska spela bakom honom i friare roller.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 10:58
Espanaboy,

Men det vore ändå inte fel med en etablerad spelare till på mittfältet för bredden,särskilt när Toure lämnat. Hållar annars med dig om att B-lagspelarna ska prioriteras, men det kan de göra även om det köps en mittfältare till.
Sen tycker jag inte det behövs köpas in en back, trots Marquez och Chygs sorti.. fram med Fontas!
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 10:52
Ämne: Nu ryktas det även o....
Alla snackar om Özil, Pirlo, Mascherano mf. Varför köpa massa dyra spelare när vi har b-laget i nästhögsta serien ? Jag menar, det är bara och plocka därifrån. Gratis!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 10:37
Nu ryktas det även om Gourguff som ett alternativ nu när Cesc inte kommer. Vad tycker ni om det?
Visst är han en fantastisk spelare med ett grymt skott, men jag ser nog hellre Özil
Atlético addeh
2010-08-09 07:33
Fabregas stannar i Arsenal. Marquez lämnar för NY Red Bulls. Nummer fyra är ledigt. Ett nummer som Jonathan dos Santos använt under hela Asien-turnén och dessutom trivs med det.

Ska bli intressant att se om Jonathan får ta över nummer fyra om han flyttas upp till A-truppen, eller om man "väntar" på Cesc.
Atlético addeh
2010-08-09 07:26
Pep.G

Du missuppfattade nog vad Hetfield menade. Han ville se Villa som striker, och Messi & Zlatan strax bakom i lite "fria" roller. Det betyder inte att Zlatan är mittfältare & Iniesta anfallare. Skulle Pep använda Ibra som mittfältare kan vi lika gärna skicka ligatiteln med ett brev på posten till Peréz.
Barcelona Trippeln
2010-08-09 03:22
Pep.G

Så du menar att Iniesta ska ha en högre utgångsposition än Zlatan,det är absurt!
Barcelona Pep.G
2010-08-09 03:05
Hetfield

Håller med dig i allt du skriver. Hur ska vi göra med Zlatan när han inte duger som striker men är bra på jävligt mycket annat ? Hade jag varit tränare i Barcelona hade jag lätt testat den här formationen någon gång, Xavi och Ibra som mittfältare strax bakom trion Iniesta, Villa, Messi. Det hade varit något att se !
elbraco
2010-08-09 02:35
Ämne: Hetfield

Mellan m....
Eftersom han skrev bakom egna strikern tror jag han menar egna lagets mittfält och motståndarlagets backlinje :) men jag är som sagt rätt säker på att det heter röda zonen, för jag hörde om personen som myntade uttrycket (kommer inte ihåg vem det var heller...)
Annons: