/spanien/barcelona/forum/14502.aspx/spanien/barcelona/forum/14502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 17:44
Men jag hoppas ändå innerligt på Özil. Killen kommer vara en världspelare inom ett par år och jag hoppas verkligen han blir det i barcas tröja. Han skulle passa perfekt och är billigare än Cesc. Med Özil i truppen besitter Barca en monstertrupp, offensivt sett.

Dock skulle det inte förvåna mig om Pep säger nej. Ibland får han för sig saker bara :P
Atlético addeh
2010-08-09 17:43
Iniesta har genomgått de medicinska testarna under dagen och kommer ikväll börja träna på egen hand på Ciutat Deportiva. Trevligt att hjälten tillbaka.
Atlético addeh
2010-08-09 17:43
Dubbelpost.
Barcelona Frodo
2010-08-09 17:39
el Maestro!

Messi visade förra säsongen och även i VM för Argentina att han kan spela som offensiv mittfältare. Inte lika bra som Xavi eller Iniesta, men vem kan det? Ingen. Detta i kombination med att vi har väldigt många kompetenta anfallare gör att vi har full täckning på de offensiva mittfältsplatserna.
Barcelona Barca4eva
2010-08-09 17:26
"Now the squad must prepare for the first leg of the Copa del Rey against Sevilla this Saturday when the youth players will again feature."

De menar väl Supercupen och inte C.d.R?
Barcelona el Maestro!
2010-08-09 17:25
Att döma av tidningarna i Katalonien känns det som om Ozil är på ingång.
Det sägs att klubbarna är överens och att det är bara Peps godkännande som fattas. Han kan givetvis tacka nej till Ozil och litar sig på de yngre förmågorna.
Det här med Ozil, är det bara för att Sir Alex har börjat nosa på honom, må man tro?

Om Ozil nu skulle värvas i sommar då måste nog Barca strunta i den defensiva mittfältaren som klubben är utefter. De yngre talangerna och Xavi får avlasta Busquets vid behov. Anledningen är helt enkelt att Cesc lär komma i nästa sommar. Skulle Cesc komma i nästa sommar är truppen då fullständig i ett antal säsonger framöver i alla fall när det gäller i mittfält och i anfallet.

Tycker nästan att en offensiv mittfältare är ett måste då Xavi och Iniesta kan drabbas av skador. Thiago och dos Santos ska inte överbelastas. De är för gröna och ska slussas in i laget successivt.
Barcelona DM1982
2010-08-09 17:20
Hoppas att vi slipper se sådana här sjuka saker från Real under säsongen, helt klart ett rött kort. Påminner om när Xabi fick en karatespark på sig.
Barcelona BaraBarca
2010-08-09 16:51
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Jag satt och kolla på Arsenals trupp dom har hela 4st Brittiska spelare i sin trupp,det måste vara rekord,eller.
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 16:38
Zaragoza förlorade mot Tenerife och skribenten skyller förlusten på Tenerifes vårdslösa spel. Skribenten skriver dessutom att det kommer vara Tenerifes enda titel för säsongen. Ja, men hur många titlar kommer Zaragoza då vinna? Är det någon som tror att Zaragoza kommer vinna någon riktig titel?
elbraco
2010-08-09 16:15
Ämne: Det roligaste är att....HAHA, det tänkte jag fan inte på.
Troligt scenario:
Xavi är på semester. Ligger på stranden och får för sig att "nä nu jävlar ska jag jävlas med arsenalfansen", tar fram mobilen och klickar förbi EMD och Sport och väljer istället en italiensk tidning. Ringer en journalist och spyr galla över Arsenal, och sedan fortsätter semestern.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-09 16:05
Det roligaste är att Xavi ska ha "pratat" med Tuttomercato om Cesc affären.
Jo då, Xavi går till en italiensk tidning och spyr galla över Arsenal.

Man måste vara väldigt IQ befriad om man tror på sånt.
Barcelona Rambla~
2010-08-09 15:54
Här dessutom Puyis dementi på hans egna hemsida.
Barcelona Barca4eva
2010-08-09 15:53
Det jobbigaste med tidningarnas skitsnack är att många lättlurade fans går på det och börjar smutskasta personerna som är inblandade, t.ex vissa Gunners om Xavi.
Barcelona Rambla~
2010-08-09 15:48
Xavi är på semester. Varför skulle han uttala sig då? Sådana där uttalanden kommer bara när spelarna intervjuas efter en match (de får en mikrofon uppstucken i facet och så klart en fråga om Cesc) eller på en presskonferens inför en match. Aldrig att han ger sådana intervjuer under sin semester.

Precis som The Sun ljög ihop en story och hittade på egna citat från Puyol.
Barcelona Frodo
2010-08-09 15:42
Jag tvivlar på att det stämmer. Det låter inte likt Xavi att säga så. Det var ju samma sak för några veckor sen då The Sun (som är Englands svar på Aftonbladet) hittade på en story som Puyol hade sagt. Puyol dementerade uppgifterna och sa att han aldrig pratat med någon tidning i England om det. Tror att tidningarna vill elda upp hela historien så mycket dem kan.

I och för sig är de så kallade uttalande klockrena, vare sig dem kommer från Xavi eller ej.;)
Barcelona el Flaco
2010-08-09 15:41
Brasiliens nye förbundskapten Mano Menezes sägs vilja skrota Dungas gamla cyniska fotboll och istället gå tillbaks till ett mer offensivare spelsystem, inspirerad av Barça med ett 4-3-3 formation. Menezes ska även ha gett direktiv att samtliga ungdomslandslag ska spela efter samma spelsystem för att underlätta övergången för unga spelare när de tar klivet up till seniornivå.

Menezes vill att Brasilien ska återfå sin identitet och fotbollsfilosofi och lyfter fram Spanien ”som det enda landslaget i Sydafrika som ville spela en offensiv fotboll”. Menezes sade även Brasilien saknar en klubblagsreferent som Spanien har med Barça.

Jag hoppas verkligen att Mano Menezes, en tränare som jag vet ytterst lite av ska tilläggas, lyckas få la canarinha att spela den typen av fotboll som man vill från de. Vad skönt att Dungas tyranni är nu över!
2010-08-09 15:37
För det första så tror jag knappast att Xavi har sagt det där, det där är så långt ifrån hur Xavi är som person.

För det andra så stämmer det "han" säger :P
Barcelona ballfoot
2010-08-09 15:34
här länken
elbraco
2010-08-09 15:32
enligt någon på arsenals forum ska Xavi har sagt följande (han hade ingen källa så jag undrar om det verkligen stämmer):

"We've given up on the idea of him arriving now, but maybe he'll come in January when Arsenal are out of the Premier League title race," he was quoted as saying by Tuttomercato. "Their team are just not competitive."

Xavi brukar ju vara ödmjuk och det känns inte likt honom men jag kan inte låta bli att gilla det.
edit: det stod något innan om Cesc med men tänkte bara ta upp detta,
2010-08-09 15:19
el Maestro

Damn, that's one ugly baby!
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 15:12
Ämne: Liverpool ryktas läg....
Bara ta honom, Liverpool! Det är lungt, vi har c-lagsspelare som kan ersätta honom hehe.
Barcelona Espanaboy
2010-08-09 15:09
När jag var nere i februari och såg Málaga-matchen var vädret perfekt. Veckan efter snöade det, så det var tur att matchen inte spelades då, för då skulle den antagligen stjutits upp.
Fick se alla världssjärnor förutom Henry, om han nu är en världssjärna hehe.
elbraco
2010-08-09 14:56
Ämne: Ett belgiskt par har....Riktigt ful unge, samma läskiga stirrande ögon på båda bilderna.

1.70-ligan//
Hade inte varit helt osannolikt med tanke på deras ekonomi + Peps ovilja att behålla honom. Han får gärna gå billigt!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 14:06
Liverpool ryktas lägga bud på Hleb.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-09 13:58
El Maestro,

Håller med dig om att våren är en perfekt tid att åka. Var nere i maj 2009 och såg guldfirandet efter Osasunamatchen. hade perfekt klimat och hela staden var grönskande och fin. Matchen i sig var väl inte den bästa, eftersom guldet var klart och Pep sparade alla stjärnor utom Etoo, Abidal och Alves.. Men å andra sidan fick vi ju se guldfirandet :)
Dessutom är det inte många som sett Barca förlora på hemmaplan ;)

Förra året valde vi mars i hopp om att få se så många stjärnor som möjligt, eftersom det är mitt i säsongen. Och vi fick se allihopa, utom Abidal :)

Rent vädermässigt är det såklart skönare ju längre från på våren man åker, men å andra sidan kan det vara en skön kontrast till vintern här hemma att "möta våren" där nere.

Frågan är väl bara om våren har hunnit till Katalonien i januari - månaden som vi funderar på i år.
Barcelona Smogen
2010-08-09 13:12
el Maestro

haha...det är hardcore med Barca som namn.
Själv gick jag en mjukare väg och tog Alma på min dotter, betyder "själ" på spanska och för mig är det mycket vad "mes que un club" står för.
Barcelona el Maestro!
2010-08-09 13:09
Ämne: Tänk om han sedan vi....
Föräldrarna har redan frälsat honom genom att göra honom medlem i klubben!
Kult att det är någon som inte är katalan/spanjor som ska bära det namnet.
Real Madrid Iker y Gonzalo♥
2010-08-09 13:04
Tänk om han sedan vill heja på Madrid. Ironiskt ;)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-09 12:56
el Maestro. När Katalonien är soligt är det som paradiset på jorden. :-)

Vilket grymt namn! :-)
Barcelona el Maestro!
2010-08-09 12:51
Ämne: Jag var också nere o....
Den bästa tiden att vara i Barcelona är under våren tycker jag själv. Då har du även Champions League matcher som du kan att se på. Mars-april brukar vara bäst eller under säsongsavslutningen i maj.
Annons: