/spanien/barcelona/forum/14498.aspx/spanien/barcelona/forum/14498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-10 12:36
Angående Özil,

Är det något vi har lärt oss, framförallt denna sommaren, så är det väl att varken EMD eller Sport är något att lita på. Özil kan bli klar senare idag men det kan lika gärna var så att Barcelona aldrig ens har varit intresserade av honom och inte tagit kontakt alls med varken Özil eller Bremen.

Sen har jag samma fråga som Frodo stälde för ett tag sen till er som har sett Özil lite mer. Fixar han att spela som Xavi och Iniesta som alltid tar sitt ansvar i defensiven? För det jag har sett av honom så verkar han vara en 10a som har ganska dåliga defensiva kvalitèr. Men då ska jag erkänna att jag mest har sett honom var i VM samt i U21-EM. Men framförallt i VM hade han ju både Khedira och Schweinstiger bakom sig och tog inte mycket defensivt ansvar. Hur spelar han i Bremen?
Atlético addeh
2010-08-10 12:36
Suñol

Är inne på samma spår som du. Tror Atlético har något stort på gång, inte bara i år, utan många år framöver. De har värvat otroligt smart faktiskt & deras trupp ser onekligen bra ut.

el Maestro

Visst vore det underbart. Tycker dock inte Atléti vikt ner sig, det känns som det sitter i hos spelarna. De har inte vunnit mot storebror på tio år om jag inte minns fel. Hoppas det blir ändring detta år. :D

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-10 12:27
elsafrånunderstenen

Varför tar jag upp Cesc? Tja, det kanske är mer relevant att diskutera detta eftersom det är synnerligen enkelt att se igenom vad du egentligen vill, nämligen att provocera.
Hur känns det förresten att ha en kapten som mot sin vilja får stanna kvar i klubben?

Det enda som gör det känsligt är att du och flera andra gooners inte fattar att de uttalanden som gjorts (inte fejkade intervjuer och påståenden) av barcaspelare grundats på det som Cesc sagt till dem personligen.

Vidare hänvisar jag till Ramblas svar 11.13

Angående Özil tror jag inte varken Puyol eller Xavi blivit ombedd av någon att kommentera ryktena kring Özil. Om så blir fallet kommer de som vanligt bara att säga sanningen, och inte glida undan som en viss Arsenalkapten.

Och förresten: var det känsligt att jag tog upp Wenger och la Masia???
Barcelona ★Sami★
2010-08-10 12:11
Hallå grabbar kom hem igår från Barcelona! Hoppas ni har haft det bra:)

Visca Barca!
Barcelona el Maestro!
2010-08-10 12:11
Ämne: addeh: Atletico har ....
Min förhoppning är väl att Atletico Madrid kan kanske äntligen ta tre poäng mot ärkerivalen Real Madrid. De har ju vikit ner sig varje försök mot Real Madrid i senaste åren.
Barcelona Suñol
2010-08-10 12:02
Enligt EMD så ska Pep bestämma sig dom närmaste timmarna ... med nypa salt då
Barcelona Suñol
2010-08-10 12:00
addeh: Atletico har för en gångs skull inte bara köpt namn utan värvat riktigt smart och om Godin och Luis Felipe kan gör försvaret stabilare så fattas det väl bara en riktig bra speluppläggare för att kunna vara med och utmana om titeln.
elbraco
2010-08-10 11:59
Så här står det i den tyska tidningen längst ner typ (Läst tyska i två år så ni får ha överseende med den dåliga översättningen :)):

"Barcas önsketransfer är på plats, Özil är en mycket billigare "ersättningslösning"(eller nåt..). Men Guardiola ställer sig frågande om den internationella men relativt oerfarna Bremer (Bremenspelare) verkligen kan göra sig användbar."

Det gamla vanliga alltså...det är bara att vänta på att Pep bestämmer sig. Hoppas hoppas hoppas!
Barcelona Criff
2010-08-10 11:56
Länktips till Nina som var inne för några dagar sen och frågade om detta. Om du inte redan sett det så är det nu officiellt :)
Barcelona Suñol
2010-08-10 11:55
Det som bekymrar mest är att ingen ersättare till Yaya har köpts in, Knappast att oriol kan ta den platsen i år och Jonathan är ju mer en nummer 6 xavi typen. Sedan så kan Thiago och JDS vara hur talangfulla som helst men av det jag sett så är dom knappast redo att det ansvar som krävs redan den här säsongen. Sedan så har dom flesta världslagen mer en fyra A-lags spelare för mittfältspositionerna så den finns ju plats för bra inslussnings möjligheter även om en eller två mittfältare skulle värvas in ... Och kan man få Özil för "ynka" 13-14 miljoner euro så ska man bara slå till. Du får ju garanterat igenom dom pengarna om det skulle vara så.
Atlético addeh
2010-08-10 11:47
Orkar inte med att Özil-talk för tillfället. Tiden får utvisa tyskens vara eller icke vara i Barça.

Så för att byta diskussionsämne lite, detta är en sak jag har tänkt på. Vilket lag tror ni kommer bli årets överraskning i ligan? Både Getafe & Mallorca, som var förra säsongens utropstecken har tappat sina nyckelspelare och jag tror det kan bli svårt för dem båda lagen att placera sig på den övre halvan.

Tror faktiskt inte på någon överraskning i år, inte bland de sex högst placerade lagen åtminstone. Barça, Real, Atlético, Villarreal, Valencia & Sevilla tror jag kommer tampas om platserna ute i Europa.

Höjer även ett finger för Almería. Det är ett spännande lag som spelar attraktiv fotboll. En plats på den övre halvan borde inte vara några problem för laget.
Barcelona el Flaco
2010-08-10 11:42
Förstår inte poängen med att värva in unga lovande spelare från andra klubbar när vi redan har dessa spelartyper inom den egna leden. Jag tar Thiago och/eller Jonathan före Özil sju dagar i veckan.

Özil har kanske mer rutin från seniornivå, men Thiago och Dos Santos har flera år bakom sig av att spela i La Masia och har lärt sig triangelspelet in och utantill.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 11:42
Messidinho,

Det står att allt egentligen är klart för Özil till Barca.. egentligen!

Det som kvarstår är att Pep som uppenbarligen inte vill ha honom..
Atlético addeh
2010-08-10 11:35
Ämne: Jag fattar inte varf....
Han är ung, billig, etablerad på seniornivå samt gjorde ett fantastisk VM-slutspel.

Özil har kvalitéer för att lyckas i en klubb som Barcelona, det är jag övertygad om. Jag tror inte han kommer ha någon "fast" position, han kan spela både på mittfältet och i anfallet. En spelare som kan användas på många olika positioner, precis som Pep gillar.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-10 11:34
Nu skriver även tysklands största tidning om Özil, för er som kan tyska kolla länken!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-08-10 11:30
Jag fattar inte varför alla vill ha Özil för. Visst han är en riktigt grym spelare, men vart kommer han att spela. På mittfältet eller på anfallet? Vi kan ju inte bänka özil, eller? För enligt mig så går Pedro före honom alla dagar i veckan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 11:27
Även Bremens lokaltidning har "Özil till Barca-ryktet" på dess framsida. Förhoppningsvis blir dett, till skillnad från Cesc-soppan, en kortvarig transfersaga och vi får snart veta hur det blir.

Om det blir så bra att han blir barcaspelare hoppas jag han blir det redan i veckan. Vi behöver han mot Sevilla :P
Atlético addeh
2010-08-10 11:23
Köper Chelsea Özil för £15,6 som det talas om, och man i efterhand får reda på att det faktiskt bara krävdes ett okej från Pep's sida för en övergång till Barça istället. Ja då vet jag inte vad jag tar mig till.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 11:21
Dessutom, vem vill spela för Chelsea om de kan slippa? :P
Atlético addeh
2010-08-10 11:20
Ämne: chelsea lägger "....
Äh, det är så löjligt alltihop. Det är för övrigt ingen jättesumma pengar, då Barça sägs vara överens med Werder Bremen om en liknande summa.

Både Sport & EMD påstår ju att Bremen har "accepterat" Barças bud, och bara inväntar ett okej från Pep Guardiola.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 11:19
Rambla,

Det var därför jag satte "jättebud" inom situationstecken :P
Barcelona Rambla~
2010-08-10 11:17
Jättebud? Tillåt mig garva. Det är ungefär samma bud som Barca sägs vara överens om med Werder enligt Sport. I de trakterna i alla fall.

Dessutom så blir det svårt att spela tillsammans med Ballack då han ej är kvar längre. :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 11:15
chelsea lägger "jättebud" på Özil
Barcelona Rambla~
2010-08-10 11:13
Elsa

Då kan man ju undra varför du tar upp Özil? Vad har du och Arsenal med det och göra?

Sanningen är väl snarare att du och många arsenalfans tror på all skit ni fylls med av brittiska tidningar. Puyol har fått gå ut på sin egna hemsida och dementera saker han påstås ha sagt. Xavi har varit på semester till igår. Jag tror knappast han har gett några intervjuer bara för att tala om Cesc.
Barcelona westinho
2010-08-10 11:08
Mitt i all Özil-hysteri har Zaragoza meddelat att man värvat vår Juvenil A-målvakt Alex Sanchez, som det ryktats om nu ett tag. I 2+4 säsonger ska han tillhöra Saragossa.

-------------------------------------------

Samtidigt är våra spanjorer i Mexiko och förbereder sig inför match, otränade.

Xavi: "We'll play as long the coach wants We're at his service. Of course we'll notice the inactivity. Don't you see we're overweight!"

---------------------------------------------

Kom igen nu, Pep! Det vore idiotiskt att inte tacka Ja till en så pass bra spelare som Özil, när vi dessutom är i behov av just hans spelartyp. Och till det priset..
Atlético addeh
2010-08-10 11:08
Özil pryder första sidorna i EMD & Sport även idag. Vore fint om någon kunde öppna käften och säga hur det egentligen står till, blir så less på alla dessa rykten.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-10 11:05
Rambla~: Provocera? Nej, nej. Det är sanningen. It's the spanish way!

Hetfield- Megan Fox is a dude: Allvarligt, vad har det med saken att göra? Varför tar du upp det? Var det lite känsligt det jag tog upp?

Mojito - Culé (un estilo de vida): Samma fråga till dig, varför tar du upp det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 11:03
Rent spontant känns det som att man bara vill veta hur det blir snart. Om det blir någon mittfältare till och vem det isåfall blir..
Barcelona Espanaboy
2010-08-10 10:54
Özil är ju tydligen ett barca-fan och han kostar lite, så det blir lätt att få hit honom.
Rambla~
Det är faktiskt en del värvningar som har varit riktiga floppar de senaste åren. Keirrison och Henrique som du nämde. Det är ju tredje säsongen nu som Henrique är utlånad. Hur kan man köpa en spelare och sen låna ut honom tre säsonger! Även Chygrynskj och framförallt Hleb har varit riktiga floppar! Pep handplockade ju Chyggrynskj, så det är helt och hållet Peps, att 100 miljoner rann iväg.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 10:39
Hela den här Özil-historien känns konstig. Det är i stort sett bara Sport och EMD som rapporterar om den, att han i stort sett är klar men att man väntar på Peps okej.

Verkar det troligt att man förhandlar med en klubb och spelare utan ens ha koll på om Pep vill ha honom? Det känns ju lite långsökt för är det något Rosell själv har ifrågasatt är det ju Txikis värvningar av Keirrison och Henrique. Nej, det här stinker som sagt.
Annons: