/spanien/barcelona/forum/14496.aspx/spanien/barcelona/forum/14496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2010-08-06 22:43
Oha789

ursäkta nyfikenheten, men varför behöver du få tag på dom nu?
Barcelona westinho
2010-08-06 22:35
Fábregas passningsspel lyser klart i PL, men det är inte konstigt eftersom de flesta i den ligan är träfötter. Det enda som gör honom utöver det vanliga är hans statistik. Det är imponerande att göra så mycket mål och så många assist.

Men 60 miljoner euro är överpris. 45 hade jag kunnat gå med på.

Skönt att det är slut iallafall.
Barcelona Oha789
2010-08-06 22:29
Jag behöver någon som är Online. Jag behöver få tag i dom nu..

Har redan skrivit till alla deras mailar men dom verkar inte ha sätt den.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-06 22:28
Heywood Jablome

Tycker du att det är rimligt att lägga 60 miljoner på en 22 åring som inte har vunnit något med Arsenal, han är inte ens i närheten av att vara ordinarie i landslaget (Pedro fick betydligt mer speltid) och han är en egen produkt?

Om du svarar ja på den frågan så undrar jag vad du har rökt.
Rosell är en klok man som inte går med på den där grodätande Wengers orimliga krav.

60 miljoner? Vart får han den siffran ifrån?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-06 22:27
Oha789

Skicka PM till dom..

Länktipset står det alla som är i redaktionen
Barcelona Oha789
2010-08-06 22:24
Någon i Redaktionen skriv till min PM behöver få tag i er!
Atlético Blyger
2010-08-06 22:19
Tror faktiskt inte att ni skall vara så ledsna för att Cesc inte kunde värvas till er. Ni hade behövt börja spela på ett annat sätt än ni nu gör för att han skulle kunna göra sig rättvisa. Ni säger att ni saknar mittfältare. Ja synd att Toure inte stannade. Men det är väl en annan spelartyp ni saknar om jag förstår er rätt -låt Pedro spela på mitten då och då. Det kommer han att klara av med bravur.

Det som är synd för er med att F inte ansluter är att ni skulle kunna ha utvecklat ert spel med utgångspunkt i hans spel - men det tror jag inte Pep skulle vara beredd att göra ändå.. Fast jag hoppas att jag har fel.
Barcelona Barca4eva
2010-08-06 22:17
Äntligen är det över! =D
Barcelona Mangi
2010-08-06 22:05
Barcelona ville värva Fabregas av den enkla anledningen att vårt mittfält är alldeles för tunt! Vi alla såg mot Inter hur sårbara vi är när Iniesta eller Xavi är borta!

Inter kunde koncentrera sig på att radera Xavi samt förlita sig på att Keita och Busques inte skulle axla Iniestas kreativitet!

Jag håller definitivt inte Er som påstår att vi kan förlita oss på Barca B spelare för att fylla den rollen, dom spelarna bör fortfarande slussas in i laget, framförallt i hemmamatcherna i ligan, men vi kan inte räkna med att dom ska kunna ersätta en Iniesta eller Xavi!

Vi behöver definitivt en Kreativ mittfältare av rang till! Hleb hade varit idialisk, men Guardioloa har förstört hans självförtroende och jag har svårt att se honom lyckas i Barcelona givet detta, synd för det var en klasspelare!

Det var allt för mig
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-06 21:47
Nu när jag tänker efter tycker jag nästan att vi blev förtrollade över tanken att Cesc skulle komma hem. Det var en done deal, enligt många och vi glömde av att Arsenal faktiskt till vilket pris (enligt Wenger) ville behålla honom.

Rosell, Zubi och Pep, sätt er ner och hitta en mittfältare.

Vi hade väl fan 89 miljoner att värva för innan Adriano-affären? Han hade inte brutit något bankvalv om han hade lagt 60-70 miljoner på Cesc.
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 21:43
Ämne: Ämne: Ämne....
Nämen, det kan ju vara 39,5 miljoner euro eller något liknande. Att Summan ligger under 40 miljoner euro kan vara ett sätt för Rosell att politisera saken(tilltala fansen). D.v.s. ett sätt att rättfärdiga hans tidigare uttalande om att klubben inte kommer att bryta "bankvalvet" för att köpa loss Cesc.

Hur som helst så kvittar det då Arsenal inte är bereda på att sälja Cesc i denna sommar.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-06 21:35
Korrekt, Barcelona lade inget upp bud över 40 miljoner euro och kommer inte att göra det heller.

Jag tror att det var lite önsketänkande från Rosells sida att tro att Arsenal släpper deras bästa spelare och deras kapten för så lite pengar.

Fortsätter Arsenal sin följetong som de har gjort de senaste säsongerna så kan vi Cesc för ungefär 40 miljoner i framtiden.

Hetfield. Det var ju knappast meningen att det skulle bli som det blev för Zlatan och Chyg. I Guardiolas bok så skulle nog de båda starta mestadels av matcherna. Som tur är har vi alltid haft en bra akademi som är redo att ta steget in i a-laget och jag ser inte varför de inte skulle klara av det nu heller.

De enda gångerna Busquets kommer att vara borta nästa säsong är när han kommer att vara avstängd.
Barcelona basaric
2010-08-06 21:34
Jag står och jonglerar med smalbenet.. ser faktist roligt ut.
Barcelona westinho
2010-08-06 21:10
Ämne: Ämne: Inget a....
Fel.

Barcelona har själv sagt att inget av buden överskred 40 miljoner euro.
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 21:01
Barcelona Oha789
2010-08-06 20:51
Kan Redaktionen kontakta mig! Jag behöver få tag i nån!
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 20:50
Ämne: Inget av buden Barce....Det finns väl ingen annan än klubbarna som vet hur mycket det senaste budet egentligen var(och agenten). Några tidningar spelkulerade att det skulle vara 42 miljoner euro.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-06 20:48
Gonzalo Il Pipita | "Hombre"//

Kostade inte Mourinho Real Madrid runt €8m i ren övergångssumma? Du och jag har tydligen helt olika uppfattning om begreppet "struntsumma".
Barcelona Criff
2010-08-06 20:47
Gonzalo Il Pipita | "Hombre", Samma bra relation som han hade med Ferguson o gänget när han köpte Ronaldo? :P
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 20:47
Ämne: "Perez hade för....
Perez och bra relationer med andra klubbar?
Perez brukar låta plånboken tala. Det är så han brukar slå sönder spelarmarknaden för resten av klubbarna.
Undrar bara hur han lyckas låna ihop alla dessa penagar från bankerna?
Barcelona westinho
2010-08-06 20:46
Inget av buden Barcelona lade överskred 40 miljoner euro. Laporta la första budet på 35 miljoner euro om jag inte minns fel.
Barcelona Oha789
2010-08-06 20:44
Heywood Jablome

Kolla din PM
elbraco
2010-08-06 20:44
Ang. Can Barca i frågan om försäsongsturnéer och att de är positiva för ekonomin. Vad mer än biljettpriser tjänar Barca på det? Får man betalt av t.ex. koreanska fotbollsförbundet för att spela mot K-League allstars. Dum fråga kanske men jag kommer inte på nåt speciellt bra svar...
2010-08-06 20:41
Haha "bra relationer med klubbarna", den var bra!
Delarocha
2010-08-06 20:39
Vilken spelare har ni värvat för 25 miljoner från Inter? Har jag missat något?
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 20:39
Minsann, det var inte Rosell som la fram första budet som var 30 mille euro. Det var Laporta.
Rosell och Company har tydligen lagt det andra budet som troligen ligger runt 40 mille euro. Rosell har således höjt Laportas bud men ävan han misslyckades
Real Madrid Gonzalo Il Pipita | "Hombre"
2010-08-06 20:38
"Perez hade förmodligen kunnat värva Cesc med den haken att han skulle slänga upp 65milj tillsammans med Thiago och Dos Santos. Då är jag fullt seriös. Han får oftast det han vill, men till vilket pris? "

Perez får oftast det han vill genom bra relationer med klubbarna. Han har år efter år försörjt inter med klassspelare som figo, sneijder och cambiasso. Nu får vi deras tränare för struntsumma och deras viktigaste spelare för 25 miljoner € som barca betalade för Dimitry chygrinski.

2010-08-06 20:36
Sen undrar jag lite till er som säger att Rosell gjorde fel som la ner Cesc-transfern. Vet ni ens vilket pris Arsenal begärde? Tänk om priset var €80-90m, gör Rosell fortfarande fel då? Nu kommer vi nog aldrig få veta men det känns dumt att såga Rosell längs fotknölarna om man inte har all relevant fakta tillgänligt.
Delarocha
2010-08-06 20:35
Varför blir det 100 om man räknar med Eto'o. Om man räknar Eto'o som något annat än 0 kr får man gärna förklara det för mig. Han sa ju att han hade suttit av kontrakten annars typ. Då hade vi ju inte fått en enda krona för honom.
Barcelona Espanaboy
2010-08-06 20:35
Ska se Norwich-Watford i engelska The Championschip nu. I dessa sommartider finns det ingen bättre fotboll. Det är först när La Liga börjar som den riktiga fotbollen börjar. Barca gör samtidigt rätt i som inte köper Cesc, därför att inte barcas ekonomi inte är den bästa ju nu. Man har ju fått låna 1,5 miljon.
Annons: