/spanien/barcelona/forum/14492.aspx/spanien/barcelona/forum/14492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:49
Hetfield

Jag är inne på din linje. Det är en sak att ha en tunn trupp när man tränar Atlètic i Terceran som han tidigare gjorde. Då spelar man endast för att klätta i seriesystemet och ingenting annat. Det är då inte värsta grejen att misslyckas och då är det heller inte någon större grej att utnyttja talangerna som finns i canteran som han då gjorde. Det är en helt annan sak när man säger sig vilja utmana för alla titlar. Då behöver man en bredare trupp och framför allt erfarna spelarna som har lite hårdhet i kropp och psyke. Det behöver inte vara cracks, tvärtom ska det vara hyggliga truppspelare. Hitta en Davids nu! Skit samma om han girig, han behövs bara under en säsong. Bara han har rätt attityd när han går ut på planen.
Atlético addeh
2010-08-06 23:49
Smogen

Jag bryr mig inte om Pep vill ha Mascherano eller inte. Det jag försökte poängtera var att jag inte tror Rosell är så dum att han vill värva spelare bara för att känna att det är hans lag och att han äger klubben nu. Förstår du nu?

Och jo, jag tycker Javier är en onödig spelare. Han är både för dyr och för överflödig att ha i laget när han ändå kommer få bära vattenflaskor och sitta på bänken mestadels.
Atlético addeh
2010-08-06 23:45
Rambla

Precis, han är en envis man men när det väl kommer till krita så blir han feg. En sak ska vi dock berömma Pep för, han är genial på att få ut maximalt utav sin trupp. Med det menar jag inte att Guardiola fått ut maxkapacitet utav Zlatan, utan att han är ett geni när det gäller att få spelare att spela på positioner dem normalt sett inte är vana vid. Vi såg det allt som ofta förra säsongen. Dani Alves som anfallare, Maxwell som mittfältare, Yaya som mittback osv. Det ska han ha all cred för.

Med det finns så mycket negativt med en sådan tunn trupp. En eller ett par skador på nyckelspelare så blir det väldigt kämpigt för laget. Det enda jag begär är en komplementspelare till Busquets som pivoté. Annars litar jag faktiskt på canteran till fullo.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-06 23:42
Pep är fortfarande grön (ja, trots trippeln). Han är alldeles för naiv när det gäller spelartruppen, han tror säkert innerst inne att alla kommer att klara av alla dessa matcher. Han är alldeles för snäll, han vill att truppen ska vara tunn så att alla får speltid.

Han måste lära sig att bli som Ferguson. Ferguson vet när det är dags för en spelare att försvinna, och han lyckas alltid skrapa ihop ett bra lag med rätt så mediokra spelare.
Barcelona Smogen
2010-08-06 23:41
addeh

"Jag tror Rosell har lite mer innanför pannbenet än att han skulle värva onödiga spelare för överflödiga summor bara för att känna att det skulle vara hans lag. "

om du hade klarat av att läsa hela mitt inlägg hade du kunnat läsa att jag skrev
"Dessutom vill Pep ha honom vilket brukar få klubben att slänga upp lite extra slantar. "

i alla fall ville han det förra sommaren, och antar att det inte ändras. som vi alla vet är Pep ganska envis.

Dvs. Mascherano är ingen onödig spelare som skulle värvas bara för Rosells räkning, men jag tror Rosell kan tänka sig att anstränga sig lite extra för att värva honom. Förstår du nu?
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:38
addeh

Vi vet hur Pep är, tjurig som få. Jag är nu rädd för att han kommer att säga han är nöjd den trupp han har. Enligt pressen så var det Cesc eller ingen annan enligt honom. Han kommer säga att canteran erbjuder tillräckligt med alternativ och att han litar på ungtupparna. Sen under själva säsongen blir det som vanligt, han vågar inte spela talangerna i de viktiga matcherna.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:32
Ämne: Rambla~

Nej jag h....Har du en gång provat på spel i den högsta ligan vill du så klart inte gå ner ett pinnhål och spela i Segundan. Dessutom så är han snart 24år så varför ska han ta ett steg tillbaka i karriären? Han är heller inte fostrad från början i La Masia så hur stort hjärta han har för klubben vet jag ej även om det säkert är en hel del, men jag tror att det finns en gräns för detta hjärta hos de flesta spelare i slutändan.
Atlético addeh
2010-08-06 23:32
Rambla

"Klart vi har en tunn trupp och det hade vi även den förra säsongen men på något sätt lyckades spelarna hitta extra syre någon gång i mars när det som bäst behövdes. Jag är tveksam till att de klarar det en gång till och vi riskerar att laget är utbrännt redan i mars."

Co-sign. Tvivlar på att spelarna klarar en sådan prestation igen. Samtidigt ska vi minnas att vi hade problem med den tunna truppen till ett flertal matcher, både när det kom till skador samt avstängningar. Ännu tunnare trupp denna säsong gör ju inte saken lättare.

Angående Víctor Sánchez har jag svårt att se att han skulle platsa i A-truppen, främst med tanke på att Thiago, Jonathan & Oriol Romeu är bättre än Sánchez på alla sätt och vis. Det enda Víctor har som dessa tre saknar är rutinen från regelbundet spel i högsta divisionen, vilket kan ha stor betydelse. I detta fallet tror jag inte det spelar någon roll, och en utlåning vore det sämsta som kunde hända. Sälj, eller låt honom hjälpa Barcelona B i Segundan, där lär han åtminstone behövas.
Barcelona westinho
2010-08-06 23:29
Rambla~

Nej jag håller med. Det är nog inte så kul för honom att spela i segundan när han nyss spelat en säsong i primeran. Det skulle isåfall vara för sitt hjärta för klubben..

Jag har också fått nog av alla dessa utlåningar, men om Pep ser något i honom så kanske man inte borde sälja honom.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:25
westinho

Då kommer vi till frågan. Hur gärna vill Victor Sanchez spela i Segundan? Speciellt när han nu har smakat på spel i Priméran under en säsong.

Nej, sälj säger jag. Han kommer aldrig att ta en självklar trupplats i Barcelona. Sluta upp med dessa onödiga utlåningar hela tiden. Lägg till en köp-tillbaka-klausul då om det gör några gladare.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:22
Klart vi har en tunn trupp och det hade vi även den förra säsongen men på något sätt lyckades spelarna hitta extra syre någon gång i mars när det som bäst behövdes. Jag är tveksam till att de klarar det en gång till och vi riskerar att laget är utbrännt redan i mars.

Säsongen startar ju heller inte på bästa sätt när 7 landslagspelare blir uttagna till en meningslös jippolandskamp på andra sidan det stora havet, när de fortfarande är på semester. Har det någonsin skett förut? Nu riskerar vi att få nyckelspelare skadade eller ur form när säsongen startar.

Till sist. Vad är vitsen med en pressrelease angående affären Cesc? För att tala om vad? Att elaka Arsenal inte ville vika sig? Det har hela tiden varit de som har haft det avgörande beslutet i sin hand utan att Barcelona kan göra någonting åt det. Deal with it! Det var bland det fånigaste jag varit med om.
Barcelona westinho
2010-08-06 23:21
Jag har aldrig tyckt om Victor Sanchez som spelare. Han har aldrig bevisat för mig att han skulle kunna spela i Barcelona, men under de två första försäsongsmatcherna nu har han faktiskt imponerat på mig lite.

Mallorca, Racing, Sporting och Levante har alla kontaktat klubben för att få låna V.Sánchez nästa säsong.

Det troligaste är att han lånas ut till någon av dessa klubbar, men elmundodeportivo skriver att han kan stanna i Barcelona. Då kommer han spela med Barcelona B och hjälpa dem i segundan.

Eftersom Barcelona nu kan använda b-lagsspelarna hur mycket som helst i A-laget tycker jag detta är ett bra alternativ.
Atlético addeh
2010-08-06 23:20
Ämne: Jag tror mascherano ....
Jag tror Rosell har lite mer innanför pannbenet än att han skulle värva onödiga spelare för överflödiga summor bara för att känna att det skulle vara hans lag.

Jag hoppas dom tänker till och gör en vettig värvning som både är smart ekonomiskt och sportsligt.
Barcelona Smogen
2010-08-06 23:16
Jag tror mascherano kommer värvas. Han ville komma redan förra året och då fanns både Toure och Busquets i truppen, så varför inte nu?

Dessutom vill Pep ha honom vilket brukar få klubben att slänga upp lite extra slantar.

Samt, tror jag gärna Rosell vill värva ett par riktiga klass spelare inför säsongen för att det ska bli lite mer "hans" lag.
Atlético addeh
2010-08-06 23:03
Jag börjar bli ordentligt orolig för den tunna trupp som i nuläget finns att tillgå inför säsongen. Förra säsongen, hade vi en väldigt tunn trupp, 22 spelare. Vi klarade av att vinna ligan, med nöp och näppe, men en bredare trupp hade inte skadat.

Inför den kommande säsongen har vi just nu 20 spelare i A-truppen. Visserligen är den inte helt spikad ännu, och det är fortfarande oklart hur det blir med spelare som Hleb & Víctor Sánchez, även om ingen av dem verkar ingå i Pep's framtidsplaner.

Säsongsstarten börjar närma sig, och vi har en väldigt tunn trupp - alltför tunn. Förra året var det precis att vi klarade oss på fem mittfältare, som ska fylla tre platser till varje match. Nu finns fyra mittfältare i truppen. Jag hoppas innerligt att Zubi tar tag i detta, för något måste ske. Även om spelarna från den egna akademin utvecklats till det bättre under året som gått är det ingen som känns redo för steget upp till A-truppen, ingen mittfältare i alla fall.

En pivoté måste värvas, och det är snarast möjligt.
Barcelona Smogen
2010-08-06 22:43
Oha789

ursäkta nyfikenheten, men varför behöver du få tag på dom nu?
Barcelona westinho
2010-08-06 22:35
Fábregas passningsspel lyser klart i PL, men det är inte konstigt eftersom de flesta i den ligan är träfötter. Det enda som gör honom utöver det vanliga är hans statistik. Det är imponerande att göra så mycket mål och så många assist.

Men 60 miljoner euro är överpris. 45 hade jag kunnat gå med på.

Skönt att det är slut iallafall.
Barcelona Oha789
2010-08-06 22:29
Jag behöver någon som är Online. Jag behöver få tag i dom nu..

Har redan skrivit till alla deras mailar men dom verkar inte ha sätt den.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-06 22:28
Heywood Jablome

Tycker du att det är rimligt att lägga 60 miljoner på en 22 åring som inte har vunnit något med Arsenal, han är inte ens i närheten av att vara ordinarie i landslaget (Pedro fick betydligt mer speltid) och han är en egen produkt?

Om du svarar ja på den frågan så undrar jag vad du har rökt.
Rosell är en klok man som inte går med på den där grodätande Wengers orimliga krav.

60 miljoner? Vart får han den siffran ifrån?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-06 22:27
Oha789

Skicka PM till dom..

Länktipset står det alla som är i redaktionen
Barcelona Oha789
2010-08-06 22:24
Någon i Redaktionen skriv till min PM behöver få tag i er!
Atlético Blyger
2010-08-06 22:19
Tror faktiskt inte att ni skall vara så ledsna för att Cesc inte kunde värvas till er. Ni hade behövt börja spela på ett annat sätt än ni nu gör för att han skulle kunna göra sig rättvisa. Ni säger att ni saknar mittfältare. Ja synd att Toure inte stannade. Men det är väl en annan spelartyp ni saknar om jag förstår er rätt -låt Pedro spela på mitten då och då. Det kommer han att klara av med bravur.

Det som är synd för er med att F inte ansluter är att ni skulle kunna ha utvecklat ert spel med utgångspunkt i hans spel - men det tror jag inte Pep skulle vara beredd att göra ändå.. Fast jag hoppas att jag har fel.
Barcelona Barca4eva
2010-08-06 22:17
Äntligen är det över! =D
Barcelona Mangi
2010-08-06 22:05
Barcelona ville värva Fabregas av den enkla anledningen att vårt mittfält är alldeles för tunt! Vi alla såg mot Inter hur sårbara vi är när Iniesta eller Xavi är borta!

Inter kunde koncentrera sig på att radera Xavi samt förlita sig på att Keita och Busques inte skulle axla Iniestas kreativitet!

Jag håller definitivt inte Er som påstår att vi kan förlita oss på Barca B spelare för att fylla den rollen, dom spelarna bör fortfarande slussas in i laget, framförallt i hemmamatcherna i ligan, men vi kan inte räkna med att dom ska kunna ersätta en Iniesta eller Xavi!

Vi behöver definitivt en Kreativ mittfältare av rang till! Hleb hade varit idialisk, men Guardioloa har förstört hans självförtroende och jag har svårt att se honom lyckas i Barcelona givet detta, synd för det var en klasspelare!

Det var allt för mig
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-06 21:47
Nu när jag tänker efter tycker jag nästan att vi blev förtrollade över tanken att Cesc skulle komma hem. Det var en done deal, enligt många och vi glömde av att Arsenal faktiskt till vilket pris (enligt Wenger) ville behålla honom.

Rosell, Zubi och Pep, sätt er ner och hitta en mittfältare.

Vi hade väl fan 89 miljoner att värva för innan Adriano-affären? Han hade inte brutit något bankvalv om han hade lagt 60-70 miljoner på Cesc.
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 21:43
Ämne: Ämne: Ämne....
Nämen, det kan ju vara 39,5 miljoner euro eller något liknande. Att Summan ligger under 40 miljoner euro kan vara ett sätt för Rosell att politisera saken(tilltala fansen). D.v.s. ett sätt att rättfärdiga hans tidigare uttalande om att klubben inte kommer att bryta "bankvalvet" för att köpa loss Cesc.

Hur som helst så kvittar det då Arsenal inte är bereda på att sälja Cesc i denna sommar.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-06 21:35
Korrekt, Barcelona lade inget upp bud över 40 miljoner euro och kommer inte att göra det heller.

Jag tror att det var lite önsketänkande från Rosells sida att tro att Arsenal släpper deras bästa spelare och deras kapten för så lite pengar.

Fortsätter Arsenal sin följetong som de har gjort de senaste säsongerna så kan vi Cesc för ungefär 40 miljoner i framtiden.

Hetfield. Det var ju knappast meningen att det skulle bli som det blev för Zlatan och Chyg. I Guardiolas bok så skulle nog de båda starta mestadels av matcherna. Som tur är har vi alltid haft en bra akademi som är redo att ta steget in i a-laget och jag ser inte varför de inte skulle klara av det nu heller.

De enda gångerna Busquets kommer att vara borta nästa säsong är när han kommer att vara avstängd.
Barcelona basaric
2010-08-06 21:34
Jag står och jonglerar med smalbenet.. ser faktist roligt ut.
Barcelona westinho
2010-08-06 21:10
Ämne: Ämne: Inget a....
Fel.

Barcelona har själv sagt att inget av buden överskred 40 miljoner euro.
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 21:01
Annons: