/spanien/barcelona/forum/14491.aspx/spanien/barcelona/forum/14491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 00:32
Ämne: Espanaboy

Det hel....
Tack!
Barcelonistas
2010-08-07 00:28
espanaboy

de behövs en som kan spela på den defensiva positonen som busi har. helst en spelare som kan aceptera (stavning) bänken.
Barcelona Rambla~
2010-08-07 00:26
Espanaboy

Det hela är mycket enkelt. Det är inte tillåtet för en klubb att ha sitt reservlag/andralag i samma serie som sitt a-lag. Barcelona B får stanna kvar i Segundan.
Barcelona Rambla~
2010-08-07 00:25
Ämne: Rambla

Özil skull....
Klart det är, det vet nog alla. Pengar man får tilbaka utan problem om han inte skulle lyckas eller om han blev överflödig i framtiden. Dock så tror jag att han nog bli dyrare om ryktena stämmer att Manu U och andra klubbar också jagar honom. Madridtidningarna försöker ju få alla att tro Özil redan lovat att gå gratis till dom nästa sommar.
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 00:24
Är det någon som förstår reglerna, som kan förklara vad som skulle hända om Barca B gå upp i La Liga, på ett enkelt sätt? Varför köpa in Mascherano, när man redan har flera duktiga mittfältare, som Sergio B, Victor S, Xavi, Iniesta, Keita och Dos Santos?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-07 00:20
Rambla

Özil skulle man nog kunna få för 10-15 miljoner. Är det inte värt det?
Barcelona Rambla~
2010-08-07 00:12
Mascherano går på minst €25m. Säkert ännu mer om Inter vägrar ge upp honom. Jag tror inte att den här styrelsen vill slänga ut sådana summor för en spelare denna sommar om det inte är Cesc. Bara en känsla jag har.
Barcelona westinho
2010-08-07 00:11
Hetfield

Vi har redan värvat en ettrig jävel, Adriano Correia :). Han kommer dock inte användas på mittfältet..
Atlético addeh
2010-08-07 00:10
Smogen

Självklart finns det alltid möjligheter att en spelare värvas, som du säger har Pep visat intresse för Mascherano förut. Jag tycker dock ett köp av en sådan spelare skulle vara väldigt överflöd. Visst, det skulle vara bättre än ingenting alls, men jag ser hellre att en spelare som Senna värvas. Han är inte lika dyr, skulle respektera bänken mycket bättre, och är dessutom bättre.
Barcelona Rambla~
2010-08-07 00:07
Hetfield

Jag syftade mest på om det nu blir så att Cesc värvas nästa sommar. Då kunde det vara bra med en korttidslösning. Att värva unga talanger som tex Özil är ett för stort vågspel enligt mig även om han ser riktigt bra ut.
Atlético addeh
2010-08-07 00:03
På tal om något helt annat. Barcelonas Cadet B-lag (14-15 åringar) är på de brittiska öarna och kämpar om 'Nike Premier Cup 2010'. Laget har tagit sig ända till final, efter imponerande vinster över lag som Manchester United & Colo-Colo.

Barcelona har vunnit turneringen två gånger tidigare. Första gången, 1999, där vem om inte Andrés Iniesta gjorde det avgörande målet. Den andra gången, 2007, ett lag där bland annat Marc Muniesa huserade som kapten.
Barcelona el Maestro!
2010-08-07 00:02
Det har ju snackats om Arteta som jag personligen tycker borde vara ett bra alterativ nu när Cesc fallet är rökt.
2010-08-06 23:59
Rambla

Jag är otroligt allergisk mot kortsiktiga lösningar, jag har aldrig förstått med "lån" osv.
Lån är för lag som är i trubbel och behöver ta sig ur skiten direkt, men vi har inte det problemet.

Jag håller dock med om att vi måste ha en "Davids" typ. En ettrig jävel som springer även när domaren blåser av för halvtidspaus.
Kort sagt: En Gattuso typ som kan spela fotboll :P
Barcelona Smogen
2010-08-06 23:59
addeh

ok, jag trodde ditt svar på mitt inlägg hade något att göra med det jag skrev. Du bäddade liksom in Mascherano affären och att Rosell inte värvar spelare bara för sin egna skull i ett och samma svar. Som att Rosell och onödiga värvningar skulle vara ett argument till att Barcelona inte skulle värva Mascherano.
Men visst, jag tror och hoppas inte heller att Rosell värvar spelare för sitt egna nöjes skull utan att lyssna på Pep. Även om han sålde Chyg mot Peps vilja.

Hur som helst, tyckte inte Pep att Mascherano var en onödig värvning förra sommaren med Toure och Busquets i laget tror jag inte han tycker det nu heller.
Dvs. jag tror det finns goda möjligheter till att Mascherano värvas oavsett om du eller jag tycker det är en onödig värvning.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:55
Zaragoza är tydligen intrsserade av Ruben Rochina och målvakten Alex Sanchez. Hm, Rochina lär ju behövas i Segundan denna säsong. Även de behöver bredd.
Barcelona el Maestro!
2010-08-06 23:53
Om inte en defensiv spelare köps som ersätter Toure kommer antagligen Víctor Sánchez att stanna eftersom han kan spela som defensiv mittfältare.
Det är bättre än att lyfta upp en yngre som aldrig har fått spela i den positionen i A-lagsspel. Jag kan tänka mig att det är så Zubi kan resonera om Víctor Sánchez.
Till skillnaden från Busquets har han i alla fall sådana egenskaper att han kliver fram och Kan göra mål. Hittills har han imponerat på mig i försäsongen.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:49
Hetfield

Jag är inne på din linje. Det är en sak att ha en tunn trupp när man tränar Atlètic i Terceran som han tidigare gjorde. Då spelar man endast för att klätta i seriesystemet och ingenting annat. Det är då inte värsta grejen att misslyckas och då är det heller inte någon större grej att utnyttja talangerna som finns i canteran som han då gjorde. Det är en helt annan sak när man säger sig vilja utmana för alla titlar. Då behöver man en bredare trupp och framför allt erfarna spelarna som har lite hårdhet i kropp och psyke. Det behöver inte vara cracks, tvärtom ska det vara hyggliga truppspelare. Hitta en Davids nu! Skit samma om han girig, han behövs bara under en säsong. Bara han har rätt attityd när han går ut på planen.
Atlético addeh
2010-08-06 23:49
Smogen

Jag bryr mig inte om Pep vill ha Mascherano eller inte. Det jag försökte poängtera var att jag inte tror Rosell är så dum att han vill värva spelare bara för att känna att det är hans lag och att han äger klubben nu. Förstår du nu?

Och jo, jag tycker Javier är en onödig spelare. Han är både för dyr och för överflödig att ha i laget när han ändå kommer få bära vattenflaskor och sitta på bänken mestadels.
Atlético addeh
2010-08-06 23:45
Rambla

Precis, han är en envis man men när det väl kommer till krita så blir han feg. En sak ska vi dock berömma Pep för, han är genial på att få ut maximalt utav sin trupp. Med det menar jag inte att Guardiola fått ut maxkapacitet utav Zlatan, utan att han är ett geni när det gäller att få spelare att spela på positioner dem normalt sett inte är vana vid. Vi såg det allt som ofta förra säsongen. Dani Alves som anfallare, Maxwell som mittfältare, Yaya som mittback osv. Det ska han ha all cred för.

Med det finns så mycket negativt med en sådan tunn trupp. En eller ett par skador på nyckelspelare så blir det väldigt kämpigt för laget. Det enda jag begär är en komplementspelare till Busquets som pivoté. Annars litar jag faktiskt på canteran till fullo.
2010-08-06 23:42
Pep är fortfarande grön (ja, trots trippeln). Han är alldeles för naiv när det gäller spelartruppen, han tror säkert innerst inne att alla kommer att klara av alla dessa matcher. Han är alldeles för snäll, han vill att truppen ska vara tunn så att alla får speltid.

Han måste lära sig att bli som Ferguson. Ferguson vet när det är dags för en spelare att försvinna, och han lyckas alltid skrapa ihop ett bra lag med rätt så mediokra spelare.
Barcelona Smogen
2010-08-06 23:41
addeh

"Jag tror Rosell har lite mer innanför pannbenet än att han skulle värva onödiga spelare för överflödiga summor bara för att känna att det skulle vara hans lag. "

om du hade klarat av att läsa hela mitt inlägg hade du kunnat läsa att jag skrev
"Dessutom vill Pep ha honom vilket brukar få klubben att slänga upp lite extra slantar. "

i alla fall ville han det förra sommaren, och antar att det inte ändras. som vi alla vet är Pep ganska envis.

Dvs. Mascherano är ingen onödig spelare som skulle värvas bara för Rosells räkning, men jag tror Rosell kan tänka sig att anstränga sig lite extra för att värva honom. Förstår du nu?
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:38
addeh

Vi vet hur Pep är, tjurig som få. Jag är nu rädd för att han kommer att säga han är nöjd den trupp han har. Enligt pressen så var det Cesc eller ingen annan enligt honom. Han kommer säga att canteran erbjuder tillräckligt med alternativ och att han litar på ungtupparna. Sen under själva säsongen blir det som vanligt, han vågar inte spela talangerna i de viktiga matcherna.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:32
Ämne: Rambla~

Nej jag h....Har du en gång provat på spel i den högsta ligan vill du så klart inte gå ner ett pinnhål och spela i Segundan. Dessutom så är han snart 24år så varför ska han ta ett steg tillbaka i karriären? Han är heller inte fostrad från början i La Masia så hur stort hjärta han har för klubben vet jag ej även om det säkert är en hel del, men jag tror att det finns en gräns för detta hjärta hos de flesta spelare i slutändan.
Atlético addeh
2010-08-06 23:32
Rambla

"Klart vi har en tunn trupp och det hade vi även den förra säsongen men på något sätt lyckades spelarna hitta extra syre någon gång i mars när det som bäst behövdes. Jag är tveksam till att de klarar det en gång till och vi riskerar att laget är utbrännt redan i mars."

Co-sign. Tvivlar på att spelarna klarar en sådan prestation igen. Samtidigt ska vi minnas att vi hade problem med den tunna truppen till ett flertal matcher, både när det kom till skador samt avstängningar. Ännu tunnare trupp denna säsong gör ju inte saken lättare.

Angående Víctor Sánchez har jag svårt att se att han skulle platsa i A-truppen, främst med tanke på att Thiago, Jonathan & Oriol Romeu är bättre än Sánchez på alla sätt och vis. Det enda Víctor har som dessa tre saknar är rutinen från regelbundet spel i högsta divisionen, vilket kan ha stor betydelse. I detta fallet tror jag inte det spelar någon roll, och en utlåning vore det sämsta som kunde hända. Sälj, eller låt honom hjälpa Barcelona B i Segundan, där lär han åtminstone behövas.
Barcelona westinho
2010-08-06 23:29
Rambla~

Nej jag håller med. Det är nog inte så kul för honom att spela i segundan när han nyss spelat en säsong i primeran. Det skulle isåfall vara för sitt hjärta för klubben..

Jag har också fått nog av alla dessa utlåningar, men om Pep ser något i honom så kanske man inte borde sälja honom.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:25
westinho

Då kommer vi till frågan. Hur gärna vill Victor Sanchez spela i Segundan? Speciellt när han nu har smakat på spel i Priméran under en säsong.

Nej, sälj säger jag. Han kommer aldrig att ta en självklar trupplats i Barcelona. Sluta upp med dessa onödiga utlåningar hela tiden. Lägg till en köp-tillbaka-klausul då om det gör några gladare.
Barcelona Rambla~
2010-08-06 23:22
Klart vi har en tunn trupp och det hade vi även den förra säsongen men på något sätt lyckades spelarna hitta extra syre någon gång i mars när det som bäst behövdes. Jag är tveksam till att de klarar det en gång till och vi riskerar att laget är utbrännt redan i mars.

Säsongen startar ju heller inte på bästa sätt när 7 landslagspelare blir uttagna till en meningslös jippolandskamp på andra sidan det stora havet, när de fortfarande är på semester. Har det någonsin skett förut? Nu riskerar vi att få nyckelspelare skadade eller ur form när säsongen startar.

Till sist. Vad är vitsen med en pressrelease angående affären Cesc? För att tala om vad? Att elaka Arsenal inte ville vika sig? Det har hela tiden varit de som har haft det avgörande beslutet i sin hand utan att Barcelona kan göra någonting åt det. Deal with it! Det var bland det fånigaste jag varit med om.
Barcelona westinho
2010-08-06 23:21
Jag har aldrig tyckt om Victor Sanchez som spelare. Han har aldrig bevisat för mig att han skulle kunna spela i Barcelona, men under de två första försäsongsmatcherna nu har han faktiskt imponerat på mig lite.

Mallorca, Racing, Sporting och Levante har alla kontaktat klubben för att få låna V.Sánchez nästa säsong.

Det troligaste är att han lånas ut till någon av dessa klubbar, men elmundodeportivo skriver att han kan stanna i Barcelona. Då kommer han spela med Barcelona B och hjälpa dem i segundan.

Eftersom Barcelona nu kan använda b-lagsspelarna hur mycket som helst i A-laget tycker jag detta är ett bra alternativ.
Atlético addeh
2010-08-06 23:20
Ämne: Jag tror mascherano ....
Jag tror Rosell har lite mer innanför pannbenet än att han skulle värva onödiga spelare för överflödiga summor bara för att känna att det skulle vara hans lag.

Jag hoppas dom tänker till och gör en vettig värvning som både är smart ekonomiskt och sportsligt.
Barcelona Smogen
2010-08-06 23:16
Jag tror mascherano kommer värvas. Han ville komma redan förra året och då fanns både Toure och Busquets i truppen, så varför inte nu?

Dessutom vill Pep ha honom vilket brukar få klubben att slänga upp lite extra slantar.

Samt, tror jag gärna Rosell vill värva ett par riktiga klass spelare inför säsongen för att det ska bli lite mer "hans" lag.
Annons: