/spanien/barcelona/forum/14490.aspx/spanien/barcelona/forum/14490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-08-11 12:17
Ämne: Ämne: Det jag....Han har spelat i den offensiva postionen några gånger. Inte omöjligt att han kan spela där igen tidvis om Maschareno skulle komma.
Atlético addeh
2010-08-11 12:08
Ämne: Det jag kan tänka mi....
Busquets är som klippt och skuren för den defensiva mittfältsrollen i Barcelona. Även om Pep gillar att skifta positioner på spelare tror jag Sergio är en utav få som kommer behålla sin position för all framtid. Hittills har har knappast visat några direkta offensiva kvalitéer, därav en anledning till varför många föredrog Yaya framför spanjoren också.

Där ser jag för övrigt lite sparkapital i Busquets, hans offensiva kvalitéer borde kunna förbättras ganska mycket. Han är ganska lång och borde kunna vara ett hot i luftrummet. Antar att han måste bygga på sig lite för att inte bli ner plockad i luftrummet så lätt som han faktiskt kan bli nu.
Barcelona el Maestro!
2010-08-11 12:01
Det jag kan tänka mig att Pep skulle kunna göra om han köper Mascherano är att spela Busquets mer högre upp för att då och då ersätta Xavi medan Mascherano tar den defensiva positionen.

Har man bra spelare i truppen hittar man alltid lösningar när någon blir skadad eller är i behov av avlastning.
Atlético addeh
2010-08-11 12:00
Laget reser till Sevilla på lördagen. Både Dani Alves, Ibra, Messi, Bojan samt Jeffren ska vara tillbaka gott och väl innan dess. Det kan nog bli ganska bra detta ändå.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-11 11:59
Vilka idioter.. Milan vill alltså låna Zlatan i ett år, men vill att Barca ska betala hälften av Zlatans lön under lånetiden? Är dom helt borta eller?
Barcelona Denyo
2010-08-11 11:47
lägg till också att Mascheranos drar på sig typ 3 röda kort på en säsong också så 3 matcher blir det garanterat med 10 spelare!

epsanaboy// keita är för övrigt en av peps favoriter tror han kommer köra han rätt friskt!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 11:39
Jag fattade nog ska du se.
:)
Atlético addeh
2010-08-11 11:38
el Flaco

Då Bojan & Jeff endast ska resa från finland (inte lika långt som USA/Mexico) ser jag goda möjligheter att dem spelar på lördag. Även av den anledningen som du var inne på, att dem deltagit under hela försäsongen. Har för mig att dem tränade med Juvenil A när övriga drog iväg till Asien.

Följer Messi med till Sevilla tror jag han spelar från start, utan tvekan.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 11:25
Ämne: Espanaboy,

Hahah,....
Ironi. Fattar du inte.
Barcelona el Flaco
2010-08-11 11:23
addeh/

Ah okey, då måste jag ha missförstått dig, my bad.

Håller med dig om Adriano, han har spelat ganska bra under försäsongsmatcherna och som jag var inne på innan så har han tränat med laget sedan dag ett under försäsongen. Hans fysiska kondition är nog bra skikt för att kunna spela en tävlingsmatch.

Jag hoppas också på att Bojan och Jeffren hinner tillbaks för att spela på söndag och kanske även Zlatan då även han har deltagit under hela försäsongen. Med tanke på att Messi endast åkte med till Asienturnén kanske han får börja på bänken som bäst på Sánchez Pízjuan.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 11:23
Håller med addeh. Läsvärd och bra text, el Flaco!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-11 11:22
Espanaboy

Nej tror verkligen inte han bänkar Busi, han kommer fortfarande att spela Iniesta, Busi, Xavi även om Mascherano kommer.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 11:21
Espanaboy,

Hahah, hur kan du kalla en vänskapsmatch mellan Mexiko och Spanien för "årets match", när det har spelats en VM-final en månad tidigare?
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 11:20
Mascherano är egentligen den enda mittfältaren som jag vill ha till Barca. Men om han kommer till Barca, kommer ju Pep köra med Iniesta, Xavi och Mascherano på det centrala mittfältet, och Keita har ju ändå gjort sig förtjänt av en plats i laget. Det är heller inte rätt mot unga spelare som JDS, Thiago, Víctor Sánchez mf, att köpa in nya spelare på deras position och satsa på dem istället. Det är väl tänkt att Mascherano ska konkurera om Keitas plats på mittfältet, för Mascherano har ju precis inte tänkt att komma till Barca för att värma bänken.
Atlético addeh
2010-08-11 11:15
el Flaco

Det var ju det jag försökte poängtera. Adriano har dessutom spelat utomordentligt som högerback, inte minst mot Gouan, så jag tror det kommer lösa sig bra utan Alves. Jag tror mer på Bojan & Jeffren till lördagens match. Tyckte det var lite konstigt att Nolito var den enda anfallaren som deltog under gårdagens träning & jag hoppas det tyder på att Pep räknar med Bojan & Jeffren.

Diggar för övrigt din "Pedros y Chygrynskiys", instämmer med allt du skrev. Läsfärd.
Barcelona el Flaco
2010-08-11 11:09
addeh/

Alves åkte från Kina till USA på söndag och nu ska han ta ett flyg tillbaka till Barcelona. Värsta jorden runt resa för brassens del. Tror inte ens att Alves har så pass mycket energi att orka spela mot Sevilla på söndag. Det är nog bättre att låta honom få vila och spela med Adriano som högerback istället med tanke på att han har deltagit i hela försäsongen från scratch.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 11:06
Grabbar! Årets match ikväll! Mexiko-Spanien! Missa bara inte den! Vem blir matchhjälte! 22.00 alltså hehe!
Atlético addeh
2010-08-11 11:03
Rambla

Om Dani Alves åker med till Sevilla tror jag han spelar. Annars vore det bara ännu mer onödigt resande för brassen. Men, Dani Alves är ju känd för att aldrig på slut på energi så det skulle å andra sidan inte förvåna mig om hans fanns med i truppen. Hoppet finns där i alla fall.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-11 10:58
Ja, det är ju verkligen intelligent att köpa Mascherano. Sälj Toure som är flera grader bättre och mångsidigare för en dammsugare som inte kan passa om så hans liv hängde på de.

Way to go!

Rambla

Inte lika fail som att ha C.Ronaldo som lagkapten för Portugal i VM.
Det måste ha varit some good ass mushrooms som tränaren åt då han kom på tanken.
Barcelona Rambla~
2010-08-11 10:56
Ämne: Jag tror att jag läs....
Jag läste att Thiago i sådana fall kommer att tacka nej för hans intention är att fortsätta spela för Spanien. Det skrevs också att del Bosque funderade på att kalla upp honom till det spanska landslaget bara för att binda upp Thiago för framtiden. Hur trovärdigt det är går att så klart att spekulera.
Barcelona Frodo
2010-08-11 10:51
Jag tror att jag läste någonstans (kommer inte riktigt ihåg var) att Menezes funderar på att kalla upp Thiago till det brasilianska landslaget. Om detta nu stämmer så visar det hur pass högt värderad Thiago är.

Han platsar ju inte än men Brasilien vill väl säkra upp hans tjänster i framtiden då han spelar för Spaniens ungdomslandslag för tillfället.
Barcelona westinho
2010-08-11 10:51
Vågar man hoppas på att Mano Menezes hellre satsar på Alves än Maicon som högerback?
Barcelona el Flaco
2010-08-11 10:38
Ämne: Dani Alves spelade 9....
Om vi lägger åt sidan det faktumet att Dani Alves fick spela hela matchen och tränarens märkliga val av Robinho som lagkapten, så är det skönt att läsa att Brasilien gjorde en spelmässigt bra match ifrån sig och gick tillbaka till det mer typiska brasilianska spelstilen.

Nu var det i för sig en betydelselös vänskapsmatch, men intentionerna att återvända till en mer underhållande fotboll verkar åtminstone finnas där med Mano Menezes som förbundskapten.
Barcelona westinho
2010-08-11 10:35
Messidinho_10

Barcelona ville också behålla Yaya, det var ju han som ville lämna.
Barcelona Rambla~
2010-08-11 10:29
Dani Alves spelade 90 min i natt när Brasilien slog USA. Han lär vara ganska så trött när han anländer till Barcelona. Kan säkert bli ett alternativ på bänken på lördag. Det beror väl på hur pass sent han är tillbaka antar jag.

Vad tänkte den nya brassetränaren på när han utsåg Robinho till lagkapten? Hur mycket tydligare fail kan det bli? :D
Barcelona Rambla~
2010-08-11 10:22
Ramadan Kareem föresten, till alla våra musmlimska culés och vänner på forumet. ;)
Barcelona ★Sami★
2010-08-11 10:15
Wow Carvalho till Real. Grymt köp av dom. Bara att gratulera!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-11 10:11
Det finns ingen chans att vi köper Mascherano för 150mkr som backup till Busqetes, isåfall hade vi lika gärna behållt Yaya!
Barcelona älskabarcelona
2010-08-11 09:43
Pep Pep Pep . Hur kan han ha i tanke att tacka nej till Özil när vi är i behov av en eller 2 mittfältare . Ja älskar pep som tränare under en säsong . Men under silly seasons tid så hatar ja han ! Riktig Riktig dålig vad det gäller med spelarköp . Antaglingen så köper han fel spelare eller så köper han inte när han ska . Han borde få kicken under silly seasons tid och sedan få jobbet tillbaka :P .
Barcelona Rambla~
2010-08-11 09:35
Hassan

På vilket sätt menar du att han kommer allt mer nämare? Det enda jag ser, är en agent som babblar på i media och försöker sälja in sin klient som vill lämna sin nuvarande klubb. Detta ännu tydligare nu när de fick reda på att det nog inte blir en övergång till Inter.
Annons: