/spanien/barcelona/forum/14489.aspx/spanien/barcelona/forum/14489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Denyo
2010-08-11 01:43
addeh //
absolut han har gjort sitt val, men tycker fortfarande yaya var bättre på dem flesta punkter.
tror knappast att mascherano ser sig sitta på bänken är man nyckel lirare i liverpool kapten för det argentinska landslaget så har jag mycket svårt o se vad han har i barca o göra.
Atlético addeh
2010-08-11 01:24
Denyo

Jag tror Yaya enbart hade stannat om han var första valet som defensiv mittfältare. Nu har Pep gjort sitt val, Busquets är nummer ett, och jag har svårt att se någon peta honom från den positionen.
Barcelona Denyo
2010-08-11 01:22
Förresten någon som ska ner och se Barca-milan?
Barcelona Denyo
2010-08-11 01:21
addeh//

yaya ville lämna för att han inte fick speltid det stämmer. men varför gav inte pep han mer speltid bara det är det jag inte förstår. helldre att han gav han mer spel tid så han skulle kunna vara bekväm och fortsätta spela en att man ska lägga ner massa pengar på mascherano,på så sätt hade han även kunnat spara pengar!

och yaya kunde sköta uppgiften minst lika bra som Sergio B om inte bättre! kände mig mer trygg med yaya på planen och även i passningarna en Sergio B
men men vad ska man göra nu nu är han borta.. =/

Atlético addeh
2010-08-11 01:16
Denyo

Du glömmer en viktig sak. Det var Yaya som ville lämna klubben, Pep hade ingenting med den saken att göra. Ivorianen krävde mer speltid och valde att flytta på sig.
Barcelona Frodo
2010-08-11 01:04
Kommer ni ihåg clownen som skrev om hur man skulle få stopp på Messi inför Arsenal-matcherna? Att det bara skulle krävas några bensaxar från Vermaelen eller nåt åt det hållet. Samma person tror på tidningarnas påhittade uttalande från Xavi. Man förväntar sig inga intelligenta inlägg från deras fans men redaktionen borde kunna använda sig av logiskt tänkande ibland.
Barcelona Denyo
2010-08-11 00:59
jag undrar verkligen hur pep tänker ibland.

1. mascherano vad har han som inte yaya har?
2. ska man betala 25 miljoner euro när man hade yaya som är bättre en busquets o mascherano?
3. hur mycket kommer han få spela om Busquets ska vara 1 pivote.

hela ekvationen går inte ihop enligt mig!

özil to be or not to be.
jag hoppas verkligen han kommer ska bli riktigt spännande o se vad killen kan göra i barca med tanke på hur bra han är i Werder bremen och schalke 04. kolla länken killen har endå skills till att utmana och ge truppen en bred och sen slå sig in ordentligt precis som iniesta gjorde.
Barcelona VizzlA^^
2010-08-11 00:58
Bartra är den som mest liknar Piqué i sin spelstil..hoppas han får en del speltid tillsammans med fontas i backlinjen i år (muniesa ska vi inte ha för bråttom med)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-11 00:38
Kan styrelsen börja agera snart!
Barcelona Rambla~
2010-08-11 00:32
Ämne: Det står på El País ....
Som sagt, jävla skittidningar. De har ingen skam i kroppen med alla sina lögner och påhitt. Sen har de mage att direkt efter lögnerna själva publicera dementin från Werder som om det vore den självklaraste saken i världen utan att nämna hur fel man hade.
Barcelona westinho
2010-08-11 00:29
Det står på El País nu också att Werder Bremen och Özil förnekar allt, vilket bevisar att detta ryktet är påhittat av de katalanska tidningarna.
Spanien NoVa*
2010-08-11 00:28
Tack för svaren. Tyckte det lät lite för billigt för att vara sant. Men som alltid ingen rök utan eld. Och i ert fall så ser jag det som troligt iom att ni inte får Cesh.
Barcelona Rambla~
2010-08-11 00:23
NoVa

El Pais är en seriös tidning men i det här fallet har de nog hämtat uppgifterna från de allt för optimistiska sporttidningarna Sport och EMD i Barcelona. Precis som brittiska Telegraph själva hämtat uppgifterna från El Pais.

Tidningen skriver mest om in och utrikesnyheter och politik. Sportnyheter hämtar de nog mest in från andra tidningar. Både Werder och Özil själv har ju idag dementerat att något skulle vara klart. Kanske förs det förhandlingar bakom kulisserna, det får vi nog veta så småningom.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-11 00:20
Jag har imponerats av Fontás de matcher jag sett honom, t ex i lag-VM(?).
Passnings-, positions- & brytningssäker.
Kanske mer lik Piqué i sin spelstil då han är precis lika elegant med bollen.

Tror mycket på honom och hoppas att han kommer tillbaka starkt efter skadan.

Men precis som vi alla kan konstatera, det kryllar av lovande backar, och i och med försäljningen av Dima och Rafa kommer någon av dem att ges rätt så mycket speltid redan i år-
De andra kommer få bra matchning i Segundan, och när väl Abidal och Puyol trappar ner så kommer det att finnas alla möjligheter för dem att ta chansen.
Barcelona westinho
2010-08-11 00:20
Ämne: According to Spanish....
El país är Spaniens största morgontidning om jag inte misstar mig, hur trovärdig den är vet jag inte.
Atlético addeh
2010-08-11 00:18
Rambla

Störst framsteg under våren måste nog ändå Marc Bartra gjort. Vilken spelare. Han tog enormt ansvar när både Muniesa & Fontás var skadade och var en gigant i backlinjen under hela kvalet. Spelade även riktigt stabilt under U19-EM.
Spanien NoVa*
2010-08-11 00:17
According to Spanish daily El Pais, The 21-year-old will sign a four-year deal with the European champions worth €10 million (£8.3m)

Är "El Pais" spansk skvallerpress eller är detta något som kan ligga inärheten av sanningen?

Välmött
Real Madrid Hassan
2010-08-11 00:16
Jösses..läste någonstans att Mascherano skulle vilja flytta till Barcelona. Precis det jag snackat om under hela sommaren.

Får Barcelona Mascherano då har Pep gjort en riktigt bra deal. Tänkte skriva mer om argentinaren imorn. Kan bli en kul avslutning på silly för er.
Atlético addeh
2010-08-11 00:16
Frodo

Av just den anledningen ser jag helst att någon utav mittbackarna flyttas upp till A-truppen inför säsongen. Och som sagt, jag rankar Fontás högst av dem i nuläget. Dessutom är Andreu en utav Pep's favoriter och han har flera gånger uttalat sig om att han ingår i framtidsplanerna.

För övrigt börjar även Sergí Roberto börjar hacka i hälarna på både Thiago & Jonathan dos Santos när det gäller mittfältspositionerna i B-laget.
Barcelona Frodo
2010-08-11 00:12
addeh

Värt att tänka på är att Sergio Gomez tagit oerhört stora kliv framåt och även han kan ses som en potentiell framtidsspelare som mittback. Det kommer att vara en fruktansvärd konkurrens på mittbacksplatserna och mittfältsplatserna kommande säsong i b-laget. Segundan kommer att ge en bra indikation på om spelarna är av det rätta virket eller ej.

Edit: Rambla hann före.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 00:11
Det är helt sjukt hur många talanger vi har! La Masia är det absolut finaste Barcelona har och något man ska vara enormt stolta över. Att sedan inte alla av dessa talanger blir världspelare är ju självklart, men visst tror jag vi får ett par stycken ur den kullen vi har nu :)

Nu blir det att sova, godnatt!
Barcelona Trippeln
2010-08-11 00:10
DriveBy2

Omg,du påminner om mig när jag var ny här.Fick en spärr med en veckas mellanrum i snitt,lol.

Ett annat samtalsämne.
Det känns riktigt skönt att ha 3 talanger som spås en lysande framtid,jag kan nästan vara hundra procent säker om jag säger att en av Muniesa,Barta och Fontas kommer bilda mittbackspar tillsammans med Pique i framtiden.SKÖNT!
Barcelona Rambla~
2010-08-11 00:08
Ämne: Det är väl ingen som....
Glöm inte bort Sergio Goméz som har imponerat stort på Pep under försäsongen och som gjort otroliga framsteg under våren med Barca B under slutspelet när Fontás och Muniesa var skadade.
Barcelona Rambla~
2010-08-11 00:06
Haha, vilken nolla!
Real Madrid DriveBy2
2010-08-11 00:02
Suck. Spärrad. /Red

Barcelona westinho
2010-08-11 00:02
Ämne: fack u barca fak bar....
:)
Atlético addeh
2010-08-10 23:59
Det är väl ingen som är utpekad som bäst av Muniesa, Bartra eller Fontás.

Frodo

"för tillfället är Fontás mest redo men jag tycker att både Muniesa och Bartra har större potentia"

Co-sign. Precis så tänker jag också. Tar Fontás platsen brevid Piqué när Carles lägger skorna på hyllan tror jag det blir svårt för Muniesa eller Bartra att peta honom.

Rambla/

Jo, jag håller med dig. Muniesa har visat både i B-laget & under försäsongen att han har ett lugn inom sig som är helt ofattbart med tanke på hans ringa ålder. Jag tror dock Fontás är den enda utav dessa tre som är redo för A-lagspel redan denna säsong. Samtidigt pekar jag heller inte ut någon av dem som den naturliga ersättaren till Puyol.

Tycker åtminstone det är trevligt att vi har tre unga backtalanger som alla spås en lysande framtid. Man tycker att någon av dem borde lyckas.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-10 23:57
Jag föredrar Muniesa, av det lilla jag har sett så påminner han mig om Maldini (sen skadar det inte att båda är vänsterfotade).

När Pep tog fram Pedro och Busquets så var jag helt förbluffad, jag tänkte "Vi är världens bästa klubb, och Pep tar fram de här från ingenstans". Boy..was I wrong or what? Jag litar på Pep när det gäller ungdomar.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 23:50
Jo, Fontás har nu varit ordinarie i Barcelona B under två säsonger och samtidigt tränat med a-truppen från och till. Han bör var mest redo för att ta klivet upp. Pep har följt honom noga nu under en längre tid.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 23:50
Muniesa är väl yngre än Fontas dessutom?
Annons: