/spanien/barcelona/forum/14488.aspx/spanien/barcelona/forum/14488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedro Rodriguez
2010-08-12 21:52
Enligen Barcastuff twitter så är han snart klar för oss.
Barcelona Pedro Rodriguez
2010-08-12 21:49
barcastuff: Liverpool accepted a bid of 15M plus Barcelona players Hleb. Mascherano has a personal agreement with Barcelona. ole!

Det ser ut som att Masch är snart klar för oss.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 21:41
Kort klipp från dagens träningspass i länktipset.

elbraco
2010-08-12 21:24
Ämne: Ämne: Apropå ....
Sagna har gjort det innan med...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-12 21:16
Ämne: Apropå klubbar med s....
Jag måste bara få använda en av Madrid fansen mest använda ord sedan förra året..

HYCKLARE :P
Barcelona Frodo
2010-08-12 21:15
Apropå klubbar med svårigheter så är det komiskt att Arsenals officiella hemsida publicerade en artikel där Sagna uttryckte sin önskan om få Spahic till klubben. Deras hemsida tog snabbt bort artikeln men andra tidningar snappade upp hans ord. Jag undrar hur Arsenalfansen känner sig nu? Håller de på att implodera inombords med tanke på Sagnas hemska gärning?
Barcelona Koeman!!
2010-08-12 20:40
Rivaldo, vilken legend =)
Barcelona el Flaco
2010-08-12 20:33
Hetfield/

Även om det hade funnits någon substans i Mallorca-ryktet så tror jag inte att en klubb med ekonomiska svårigheter som Mallorca hade haft råd att betala Rivaldo den lönen han hade krävt. Tråkigt, för det hade verkligen varit kul att få se Rivaldo lira i spanska ligan på nytt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-12 20:29
el Flaco

Hehe, vi är på helt olika poler när det gäller frågan om Özil. Du är konservativ, vilket syns allra minst i "Pedros y Chygrynskiys".

Jag skulle svimma om Rivaldo blev klar för Mallorca, och antagligen få andnöd om han blev klar för oss (kommer aldrig ske).
AndreD
2010-08-12 20:27
Villas första träning?
Barcelona el Flaco
2010-08-12 20:26
De sju Barçaspelarna som åkte med till Mexiko, tillsammans med Messi, Alves och Zlatan, har återvänt till Katalonien och deltog idag i träningspasset.

De enda frånvarande var Bojan och Jeffren. Det var dock väntat att dessa två sistnämnda inte skulle träna med laget idag. Redan igår stod det på klubbens hemsida att Bojan och Jeffren endast skulle hinna med att träna på fredagmorgon, det sista träningspasset innan matchen mot Sevilla på lördag.
AndreD
2010-08-12 20:19
Han gör nog som min morbror och kör tills han blir 50
Barcelona älskabarcelona
2010-08-12 20:10
HAHA Rivaldo tänker aldrig sluta med fotbollen som det seru ut :P .
Barcelona Sam
2010-08-12 20:09
Jag tror faktiskt att han skulle klara sig ganska bra i laget. Bara slänga in honom sista 10-15 min. Hade vart underbart.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 20:07
Hetfield/

Rivaldo befann sig nyligen i Mallorca, troligen på semester, och vissa medier, bl.a. AS, skrev något om att han hade pratat med några representanter från klubben, men Mallorca har förnekat dessa rykten.

Och förresten, lol åt det faktumet att jag hellre vill se Rivaldo som förstärkning än Özil.
2010-08-12 20:04
"Actually him and his agent are working on a deal with mallorca and he could sign for them in the next few days. ITS CRAZY he is 38 and still capable of playing wow rivaldo you are amazing, but i think he is asking for too much 2 million for a contract, i hope they reach an agreement"

Rivaldo i Mallorca? Får jag svimma?

Barcelona Sam
2010-08-12 20:01
Ämne: Ämne: Vi värv....
Skriver under.
2010-08-12 19:55
Ämne: Vi värvar Rivaldo!....
Han kan ju knappast vara sämre än Zlatan :P
Barcelona Sam
2010-08-12 19:51
Vi värvar Rivaldo!
Andre_D
2010-08-12 19:39
På tal om Zahavi, här kommer lite tråkig/rolig/ointressant fakta.
Han är farbror till 1991 födda Alex Zahavi som en gång i tiden (2005-2007) spelat i barcas ungdomslag.

Mycket bra analys av dig petersays btw.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 19:25
tarrak:

Hehe, jag tror att Txiki är allt annat än välkommen till Athletic. De har haft sina dispyter under årens lopp. Det får nog bli La Real i sådana fall.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 19:23
Ämne: petersays/

"....
Spelare som är max 23 år ska tilläggas. Så Jonathan Soriano, Nolito, Armando (mittback), Edu Oriol, Benja och nyvärvade vänsterbacken från Sant Andreu innefattas inte i den regeln. Fast de spelarna är ju som sagt där för att förstärka Barcelona B från första början.
Barcelona petersays
2010-08-12 19:22
Angående Diego så är senaste ryktet om honom att:

"11 augusti
Tuttosport: Den FIFA-agent som arbetade med Diegos övergång till Juventus, Giacomo Petralito, har kommenterat en eventuell övergång till Wolfsburg för brassen: "Att det finns intresse är bortom allt tvivel. Vi bör veta mer inom två dagar."

Den tyska skvallerblaskan menar att Juventus accepterat ett bud på €16 miljoner för Diego. Detta bör tas med en nypa salt även om det är som man brukar säga - ingen rök utan eld..."
Barcelona tarrak
2010-08-12 19:21
Rambla

Skönt att höra. Skulle vara kul om han kunde gå tillbaka till sina rötter och göra något för den baskiska fotbollen, helst i Athletic, men jag antar att Real ligger närmare hjärtat.
Barcelona petersays
2010-08-12 19:18
Ämne: petersays/

"....
Åh jäklar! Visste jag inte om. Ändrar i inlägget.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 19:16
petersays/

"Det vi vet är hur som helst att Atletic-spelarna har max fem matcher med a-laget innan de blir capped och inte får spela mer för Atletic den säsongen".

Nu när Barça B spelar i Segunda A kan B-lagsspelarna pendla mellan A- och B-laget hur många gånger som helst under säsongen.
2010-08-12 19:14
Arnesens styrka ligger i att nosa fram oslipade talanger som får speltid och utvecklas till storstjärnor, det är inte vad Chelsea vill ha. Då är frågan: Vad ska Txiki göra i ett lag som kräver storstjärnor på en gång?

-----

Inte för att jag gillar Diego på något sätt, men han vore den typen av spelare som kan avlasta både Xavi och Iniesta. Han var ju briljant i Werder Bremen, men vem vet.

Özil FTW.

Barcelona petersays
2010-08-12 19:12
Jag undrar just hur mycket mer vi kommer värva i sommar? Det börjar ju bli på sluttampen. Vissa spelare blir cuptied och ingen kommer hinna med försäsongen.

Kommer det bli en mittback? Kommer det bli en offensiv mitt? Kommer det bli en defensiv mitt? Väldigt svårt att avgöra.

Mittback:
Det känns som att vi kan ha tillräckligt med back-up i mitten trots att vi förlorat både Marquez och Chyg. Abidal kan flytta in, Milito är tillbaka i form. I klubben finns Muniesa, Fontás och Bartra. Är det nog med erfarenhet?
Prioritet: Låg
Drömvärvning: David Luiz eller nån gammal räv
Troligt scenario: Ingen värvning
Överraskningsscenario: Caceres får nytt förtroende

Defensiv mitt:
Bara Busquets som renodlad defensiv mitt. Back-up från Atletic möjlig. Keita, Pique och Dos Santos ses som möjliga inhoppare men nog måste vi ändå ha en starkare back-up som ger Busquets en kamp om platsen. Och vad händer om han skulle åka på en skada?
Prioritet: Hög, luckan efter Yaya är stor
Drömvärvning: Ingen aning
Troligt scenario: Mascherano
Överraskningsscenario: Senna eller Toulalan

Offensiv mittfältare:
Efter Cesc-gate äntligen kunnat avskrivas, för denna säsong, så har blickarna mest riktats mot Jonathan Dos Santos och Thiago Alcantara. Är de verkligen redo för att flyttas upp? Ja säger vissa, nej säger andra. Vi har Adriano som nyförvärv och Keita som inte spelade så värst mycket förra säsongen. Dessutom en Iniesta som varit väldigt mycket skadad och inte alls varit i närheten av sin form under trippelsäsongen.
Prioritet: Medel
Drömvärvning: 05/06 års Deco
Troligt scenario: Inget händer eller Özil värvas
Överraskningsscenario: Hleb stannar eller Diego kommer in
Barcelona el Flaco
2010-08-12 19:12
En annan sak som Txiki ska ha cred för är att han valde att inte förnya sitt kontrakt under sommaren 2009, när Laporta försökte binda fast både Txiki och Pep under en längre period. Txiki kunde lätt gått med på att skriva på ett lukrativt kontrakt och sen få en ersättning ifall/när Rosell efter sin valseger bestämt sig för att göra sig av med honom. Istället valde Txiki att gå ut stillsamt och med hedern i behåll.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 19:04
tarrak

Jag har inte hört något mer och jag antar att Arnesen sitter säkert på sin plats.
Annons: