/spanien/barcelona/forum/14487.aspx/spanien/barcelona/forum/14487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-08-10 11:08
Mitt i all Özil-hysteri har Zaragoza meddelat att man värvat vår Juvenil A-målvakt Alex Sanchez, som det ryktats om nu ett tag. I 2+4 säsonger ska han tillhöra Saragossa.

-------------------------------------------

Samtidigt är våra spanjorer i Mexiko och förbereder sig inför match, otränade.

Xavi: "We'll play as long the coach wants We're at his service. Of course we'll notice the inactivity. Don't you see we're overweight!"

---------------------------------------------

Kom igen nu, Pep! Det vore idiotiskt att inte tacka Ja till en så pass bra spelare som Özil, när vi dessutom är i behov av just hans spelartyp. Och till det priset..
Atlético addeh
2010-08-10 11:08
Özil pryder första sidorna i EMD & Sport även idag. Vore fint om någon kunde öppna käften och säga hur det egentligen står till, blir så less på alla dessa rykten.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-10 11:05
Rambla~: Provocera? Nej, nej. Det är sanningen. It's the spanish way!

Hetfield- Megan Fox is a dude: Allvarligt, vad har det med saken att göra? Varför tar du upp det? Var det lite känsligt det jag tog upp?

Mojito - Culé (un estilo de vida): Samma fråga till dig, varför tar du upp det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 11:03
Rent spontant känns det som att man bara vill veta hur det blir snart. Om det blir någon mittfältare till och vem det isåfall blir..
Barcelona Espanaboy
2010-08-10 10:54
Özil är ju tydligen ett barca-fan och han kostar lite, så det blir lätt att få hit honom.
Rambla~
Det är faktiskt en del värvningar som har varit riktiga floppar de senaste åren. Keirrison och Henrique som du nämde. Det är ju tredje säsongen nu som Henrique är utlånad. Hur kan man köpa en spelare och sen låna ut honom tre säsonger! Även Chygrynskj och framförallt Hleb har varit riktiga floppar! Pep handplockade ju Chyggrynskj, så det är helt och hållet Peps, att 100 miljoner rann iväg.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 10:39
Hela den här Özil-historien känns konstig. Det är i stort sett bara Sport och EMD som rapporterar om den, att han i stort sett är klar men att man väntar på Peps okej.

Verkar det troligt att man förhandlar med en klubb och spelare utan ens ha koll på om Pep vill ha honom? Det känns ju lite långsökt för är det något Rosell själv har ifrågasatt är det ju Txikis värvningar av Keirrison och Henrique. Nej, det här stinker som sagt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-10 10:32
elsafrånunderjorden

Tänk om Wenger hade spenderat lite mer tid åt att (försöka) bygga ett vinnarlag och lite mindre tid åt att spionera utanför la Masia, då hade vi kanske sluppit hela historien med Cesc...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-10 10:30
adil

Hehe, jag lovar att jag ska hålla truten om han kommer.

Elsafrånunderjorden

Du och ditt lag borde nog fokusera på att knipa 4:e platsen igen, sedan skylla på att Wenger behöver mer tid (haha!) för att bygga ett lag. Det ska bli kul att få se er åka på däng igen i CL, sen dunka varandra i ryggen för att ni är medelmåttor med hyfsad ekonomi.
Way to go Wenger!
Barcelona Rambla~
2010-08-10 09:33
Ämne: Det är nog dags för ....
Det var nog bland det dummaste. Ditt försök att provocera faller platt. Jag tror knappast någon behöver tala om för Cesc hur gärna han själv vill till Barcelona. Nu blev han tvingad att stanna kvar i Arsenal så var du nöjd med det. Dra nu upp trosorna från knävecken Elsa och ge dig av här ifrån.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-10 08:37
Det är nog dags för Puyol och Xavi att tala ut i pressen om hur gärna de vill se Özil i Barcelona. Annars kanske han kan göra ett val i lugn och ro och vem vet vilken klubb det blir då.
Barcelona Denyo
2010-08-10 02:49
God natt alla cules hoppas vi vaknar imorgon och att det står att özil är klar han kommer behövas.

in pep we trust
adil,
2010-08-10 01:32
addeh

Det är just det faktum att han är en extraordinär lagspelare för sin ringa ålder som jag fallit för. Han känner inte behovet att göra femtioelva överstegare och skjuta från 50 meter bara för att. Trots att han har enorm talang sätter han alltid laget framför sig själv.

Han påminner väldigt mycket om Iniesta. En vänsterfotad sådan.
adil,
2010-08-10 01:27
Hyder

Tror inte jag misstolkat något. Hittade länken där han säger det. Han är inte en beundrare av den spelartypen men tycker det är bra att ha några i laget.

Sen tycker jag inte han exprimenterar med spelare på olika positioner så mycket. Han exprimenterar väl mest med elvan i sig och roterar. Annars känns det mest som att han ändrar enskilda spelarpoitioner endast vid enstaka tillfällen och när det är en nödvändighet vid skador etc.
Atlético addeh
2010-08-10 01:23
adil

Det klart, han kanske inte passar in i gruppen eller liknande. Det har jag dock väldigt svårt att tro, en sådan ödmjuk grupp och en sådan ödmjuk spelare som Özil borde inget gå snett.
Barcelona Hyder
2010-08-10 01:22
Att Pep inte skulle vara ett fan av spelare som kan spela på flera positioner är rentutsagt en misstolkning. Det är inte för inte som han gillar att exprimentera med spelare på olika positioner (se Alves, Touré, Messí och Maxwell som exempel) för att sedan värva Adriano. Tror inte att en enda tränare i världen (inte ens Domench) ser det som negativt att man kan använda sig av en spelare på flera olika positioner vid behov. För mig känns det rätt logiskt också.
adil,
2010-08-10 01:20
Addeh

Ja. Det finns dock inte mycket som talar emot att Özil skulle lyckas hos oss. Ingenting för att vara ärlig, eftersom hans profil stämmer överrens med kraven som sagt.

Hetfield

Hoppas vi värvar Özil bara för din skull. Varje gång jag varit på forumet senaste veckorna har du nämnt hans namn. ;D
Atlético addeh
2010-08-10 01:14
adil

Jag resonerar i samma banor. Jag tror Pep är rädd för att "faila" med ännu en värvning, även om det bara är att slunga iväg honom nästa sommar om det inte går som planerat.
2010-08-10 01:13
Nej seriöst, jag behöver Özil i laget! Jag har stått ut med skit värvningar som Caceres, K9, Chyg, Zlatan, Hleb (bläh), Henrique osv.

Pep, you owe me this one!
Nåja, vi får se hur det blir imorgon, bara att hålla tummarna.
adil,
2010-08-10 01:10
Alltså, Özil passar precis in på den profil Barcelona kräver. Ung men långt ifrån diva, snarare stor lagspelare, ödmjuk och sist men inte minst; Cule sedan barnsben.

Tror dock forfarande att Guardiolas projekt La Masia går före Özil. Hoppas inte det för det vore mycket synd. Som ni säger är det bara sälja vidare Özil om det inte bär sig.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 01:09
Nu ska jag sova, godnatt!

Hoppas att man vaknar upp imorgon och ser att Denni Avdic är klar för Barcelona.
Eller Özil.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 01:09
Aja, dags och sova. I morgon får vi säkert veta hur det ligger till.

Bona nit!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 01:07
Ja, visst finns det talanger att ta från Akademin, men det borde inte hindra att man köper en av världens största talanger till ett reapris! Xavi är snart till åren gången och då finns det plats för både Özil och de egna talangerna.. det borde finna speltid för dem alla redan i år, särskilt om Hleb lämnar.

Hoppas innerligt inte ryktet om att Pep tackat nej stämmer.. Snälla Pep, tänk till.
Atlético addeh
2010-08-10 01:06
Det är nästan så jag vill att Barça värvar Özil enbart för Hetfield inte ska börja grina. Skämt osido, men det verkar minst sagt som han skulle vara mer än välkomnad bland supportrarna i alla fall. :D

För övrigt finns inga direkta uppgifter på att Pep verkligen tackat nej till Özil. Det brukar inte vara mycket som stämmer inne i huvudet på de spanska journalisterna.
adil,
2010-08-10 01:05
westinho

Jo, kan tyckas konstigt. Men det var nog i samband med Adriano värvningen som Guardiola uttalade sig i den frågan.

"I am not a fan of versatile players but Adriano is very good". Något i den stilen lät det.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 01:05
Skulle Pep föredra spelare som bara kan spela på en position? Sen när då? Det är ju precis tvärtom. Varför gillar han värvningen av Adriano tex?
Atlético addeh
2010-08-10 01:02
Glöm inte heller att vi har extremt många spelare från akademin på uppgång nu. Vet inte med mig att vi har haft så många lovande spelare som i år?

På samtliga positioner, förutom anfallet, ser det onekligen bra ut från canteran. Ganska bra fördelat ändå, då just anfallet är det vi behöver oroa oss för minst. :P
Barcelona westinho
2010-08-10 01:01
Ämne: Rambla

Å andra si....
Det stämmer nog. Jag läste också att Pep föredrar spelare som bara kan spela på en position. Kändes lite konstigt då man fått ett helt annat intryck.
2010-08-10 01:01
"Som rapporterats av tv-nätet skulle överföringen prissättas mellan 12 och 15 miljoner euro och bara väntar på att Guardiola skulle ge sitt godkännande för Özil blaugrana kan bära.
Förhandlingarna, som genomförs i strikt diskretion, tycks ha kommit till stånd och lång väntan mittfältare kan personifieras i Mesut Özil.

Google translation, inte det bästa men ni förstår själva poängen. Nu ligger allt i Peps händer, om han godkänner det så kan Özil bli vår väldigt snart.

Kom igen Pep, förstör inte detta! Låt mig inte göra en Dave Chappelle, f*ck your couch!
Barcelona Barcelona!!
2010-08-10 01:00
Hoppas verkligen att Barca värvar Özil, riktigt bra spelare. Skulle va bra att ha som inhoppare, tycker Barcas mittfält är lite tunnt just nu.

Denna startelvan hoppas jag på:
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Ibrahimovic-David Villa

Valdes självklar i målet. Backlinjen också ganska klar, med Milito som förste inhoppare. Mittfältet ser som sagt tunnt ut, vad har Barca att slänga in vid underläge? Keita? han är visserligen bra, men ser mer han som en stabil defensiv spelare. Anfallet ser grymt ut och presterar inte Ibra, Messi och Villa på högsta nivå så finns både Pedro och Bojan på bänken.

En ny mittfältare behövs, sen är truppen komplett!
adil,
2010-08-10 00:59
Rambla

Å andra sidan kommer vänsterkanten knappast behövas täckas upp av en Özil med Villa, Pedro, Bojan och Iniesta som går före på den kanten..

Lägg till att Pep inte är ett fan utav spelare med förmåga att spela på många positoner. Har för mig att jag läste det. Eller så kanske det var tvärtom. ;D
Annons: