/spanien/barcelona/forum/14486.aspx/spanien/barcelona/forum/14486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-11 20:51
el Maestro!

Agree. Det är självklart att Messi är den som ska få den lite friare rollen. Men jag fattar fortfarande inte varför Ibra används som en 'renodlad' striker. Waste of talent.

Nej jag vet inte, svårt. Tycker bara att Zlatan spelar betydligt bättre när han är längre ner i plan. Men i dagsläget spelar ju Messi där.
Barcelona el Maestro!
2010-08-11 20:46
Ämne: Nu har jag inte så b....
"...Hoppas att Pep ser denna match...". Saken är ju den att Zlatan har en friroll ikväll. Det kommer han inte att få i Barca. Den rollen har Messi ibland i Barca. Han sköter den alldeles utmärkt. Zlatan ska vara en 9:a i Barca. Det han behöver möjligen göra är att röra sig och kanske byta plats med de två andra anfallarna. Men friroll kommer han aldrig att få i Barca. Han kan dock komma ner ibland för att delta i speluppbyggnaden. Han kan vara väldig nyttigt då.
Barcelona Sentuary
2010-08-11 20:35
Jaha okej, glömde kolla 8an hehe, men tack.
Barcelona Barca4eva
2010-08-11 20:32
Sentuary

Tv8 ja och har du inte den kanalen, kolla länktips..tv8 visar nämligen oxå matchen på nätet

2010-08-11 20:31
Sentuary

Tv8, om det är Sveriges match du menar. :P
Barcelona Sentuary
2010-08-11 20:29
Var visas matchen?
Andre_D
2010-08-11 20:29
Hahaha det har precis blivit dataintrång på Man Utds hemsida. Benzema, Özil och Sneijder med mera var "klara" för dem.
2010-08-11 20:14
Nu har jag inte så bra koll på hur bra Skottlands landslag är, men j*vlar vad Sverige leker med dem just nu. Hyfsat passningsspel.
Zlatan verkar dessutom ha hittat tillbaka till sin "jag-skiter-i-allt" attityd och gör lite som han vill. Då är han som bäst!

Edit: För att inte misstolkas. Ibra gick inte och känna igen när han kom till Barça. Dem få intervjuer han gjorde pratade han som ett litet barn full av rädsla. Nu för tiden är han, ja, sig själv igen. :)

Hoppas Pep ser den här matchen. Ner med Zlatan längre ner i planen. Hans teknik måste utnyttjas.
Andre_D
2010-08-11 20:06
Barca-anfall av Sverige :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-11 20:05
ZLATAN!

1-0 Sverige!
Barcelona Frodo
2010-08-11 19:33
Bojan fixar och sätter en straff för Spaniens u-21!
Barcelona el Flaco
2010-08-11 19:33
Klubben har idag förlängt med tre spelare som den kommande säsongen kommer lira i B-laget under Luis Enriques ledning. Målvakten Masip förlängde till 2011, medan vänsterbacken Planas och mittfältaren Riverola gjorde det samma till 2012.
Barcelona NoGo™
2010-08-11 19:27
Vem ska ha nr 4? Ja Cesc kanske :p Nej men ge det till Dos Santos då. OM inte nån tar nr 4 den här säsongen så kan man ju bara gissa vem som anländer nästa säsong hehe. Skulle bli förvånad annars.

Mascherano skulle kunna vara en bra värvning faktiskt men känns lite sådär att köpa en så bra spelare och sen inte använda han hela tiden menar Busi kommer ju vara nr1 helt klart så det kan bli lite knepigt om Mascherano inte acceptera att sitta lite bänk.

10 milj plus Hleb som nån var inne på är ju inte så farligt så varför inte.

Edit: Hoppas på en pigg Zlatan nu i landskampen.
Barcelona Unicef
2010-08-11 19:26
Bojan ser pigg ut!
Andre_D
2010-08-11 19:23
el Flaco

Ja verkligen.

Casillas, Valdes, Reina, Palop, Lopez, Asenjo, De Gea osv.
Jämför med England xD
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-11 19:21
Älskarbarcelona

David De Gea
César Azpilicueta
Roberto Canella
Alberto Botia
Álvaro Domínguez
Javi Martínez
F. Mérida
Diego Capel
Daniel Parejo
Jeffren Suárez
Bojan Krkic
Andre_D
2010-08-11 19:20
H.Alavi - Magico!

Jag har för mig att det stod någonstans på fotbollskanalen för en tid sedan att de kommer visa Copa del Rey också...
Barcelona el Flaco
2010-08-11 19:19
älskabarcelona/

Se länktips. Både Bojan och Jeffren spelar från start.

Alex.K./

Asenjos hype var som störst under 08/09 säsongen och efteråt var det många klubbar som rykte i honom, bl.a. Barça ryktades det om. Efter hans skada har hypen naturligtvis dött ut en aning och nu är det istället De Gea som får uppmärksamheten. Svårt att säga vem är den bättre av dessa två, men det De Gea visade upp under förra säsongen såg lovande ut. Spanien har verkligen en bra förmåga att producera fram skickliga målvakter.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-11 19:13
Någon som vet vilka spelar från start i spaniens u21 landslag?
Real Madrid Alex.K
2010-08-11 19:13
Mojito - Culé (un estilo de vida)// Ja RFEF är ju värre än både Uefa och Fifa tillsammans. Förstår inte hur de tänker ibland.

el Flaco// Är inte Asenjo rätt så hypad? Jag tycker helt klart att De Gea är bättre än honom. De Gea visar upp en kyla som är ovanligt bland unga målvakter.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-11 19:07
Synd att vi egentligen inte vet vd Dudek går för då Real tenderar att åka ut direkt i CDR.
Han får inte många chanser nu för tiden.
Annars hade vi säkert kunnat göra en bättre jämförelse målvakterna emellan.

Ang Spanien vs Mexico

Om någon Barcaspelare blir skadad i matchen hoppas jag klubben stämmer förbundet å det grövsta. Inte för att jag räknar med någon ersättning, men det vore bra att göra en markering.
Det slutar väl med att klubben får böta i stället...
Barcelona el Flaco
2010-08-11 19:06
Radical - La Armada Blanca/

Till skillnad från dig så tror jag att Atlético hellre vill behålla De Gea med tanke på att han är en egen produkt.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 18:57
Försöker han efterlikna Higuaita? Då har du inte sett honom. Han gör ju inte precis några cyckelsparkar på linjen som Higuaita. Han har sin egen målvaktsstil.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-11 18:55
Ämne: basaric/

Nej, jag....
Det är mycket möjligt att han skrev som han gjorde för att jag särskrev andra målvakt :P

Nej men förr eller senare så kommer nog De Gea lämna Atlético då storklubbar redan visat intresse (enligt rykten i alla fall, det brukar ligga en viss sanning bakom ryktena) så jag tror att Atlétcio är högst angelägna om att behålla Asenjo även om Joel också visat på stor talang.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-11 18:51
el Flaco

Just nu är Asenjo långtid skadad vilket till en början ger De gea lugn o ro.

Espanaboy

Det jag sätt av Pinto är att han försöker efterlikna Rene Higuaita, Dudek är betydligt rutinerad och meriterad. Jag tror dem flesta här inne hade tagit valt Dudek i en CL Final föra Pinto ifall det skulle krisa.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 18:39
Ämne: Espanaboy//

Dudek....
Dudek har ju inte spelat på flera år så hur skulle han kunna vara det? Sorry, alla Real-fans, men Pinto är bättre.
Barcelona barca111
2010-08-11 18:35
Ursäkta, någon som kan hitta stream till Spaniens U-21 match
Barcelona el Flaco
2010-08-11 18:33
basaric/

Nej, jag vet att det inte var tanken att Asenjo skulle värma bänken under merparten av året, men på grund av De Geas framfart under våren så befinner sig Atlético i den sitsen i nuläget.

Ska bli intressant att se om hur dels klubben väljer att hantera detta och dels om både De Gea och Asenjo lyckas blomma ut ordentligt. Något säger mig dock att en av de måste lämna för att få mer kontinuerligt med speltid.
Barcelona basaric
2010-08-11 18:29
"Atletico Madrid har ju lätt ligans bästa andra målvakt" Vem är den första då?
Barcelona basaric
2010-08-11 18:28
el Flaco

Tror knappast att Atletico köpte Asenjo för att bänka honnom, skadorna började komma då han skrev på för Atletico och De Gea fick chansen och gjorde det bra ifrån sig, dock så tror jag inte att det blir han som vaktar Atleticos mål nu när säsongen drar igång.
Annons: