/spanien/barcelona/forum/14485.aspx/spanien/barcelona/forum/14485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-10 01:23
adil

Det klart, han kanske inte passar in i gruppen eller liknande. Det har jag dock väldigt svårt att tro, en sådan ödmjuk grupp och en sådan ödmjuk spelare som Özil borde inget gå snett.
Barcelona Hyder
2010-08-10 01:22
Att Pep inte skulle vara ett fan av spelare som kan spela på flera positioner är rentutsagt en misstolkning. Det är inte för inte som han gillar att exprimentera med spelare på olika positioner (se Alves, Touré, Messí och Maxwell som exempel) för att sedan värva Adriano. Tror inte att en enda tränare i världen (inte ens Domench) ser det som negativt att man kan använda sig av en spelare på flera olika positioner vid behov. För mig känns det rätt logiskt också.
adil,
2010-08-10 01:20
Addeh

Ja. Det finns dock inte mycket som talar emot att Özil skulle lyckas hos oss. Ingenting för att vara ärlig, eftersom hans profil stämmer överrens med kraven som sagt.

Hetfield

Hoppas vi värvar Özil bara för din skull. Varje gång jag varit på forumet senaste veckorna har du nämnt hans namn. ;D
Atlético addeh
2010-08-10 01:14
adil

Jag resonerar i samma banor. Jag tror Pep är rädd för att "faila" med ännu en värvning, även om det bara är att slunga iväg honom nästa sommar om det inte går som planerat.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-10 01:13
Nej seriöst, jag behöver Özil i laget! Jag har stått ut med skit värvningar som Caceres, K9, Chyg, Zlatan, Hleb (bläh), Henrique osv.

Pep, you owe me this one!
Nåja, vi får se hur det blir imorgon, bara att hålla tummarna.
adil,
2010-08-10 01:10
Alltså, Özil passar precis in på den profil Barcelona kräver. Ung men långt ifrån diva, snarare stor lagspelare, ödmjuk och sist men inte minst; Cule sedan barnsben.

Tror dock forfarande att Guardiolas projekt La Masia går före Özil. Hoppas inte det för det vore mycket synd. Som ni säger är det bara sälja vidare Özil om det inte bär sig.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 01:09
Nu ska jag sova, godnatt!

Hoppas att man vaknar upp imorgon och ser att Denni Avdic är klar för Barcelona.
Eller Özil.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 01:09
Aja, dags och sova. I morgon får vi säkert veta hur det ligger till.

Bona nit!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 01:07
Ja, visst finns det talanger att ta från Akademin, men det borde inte hindra att man köper en av världens största talanger till ett reapris! Xavi är snart till åren gången och då finns det plats för både Özil och de egna talangerna.. det borde finna speltid för dem alla redan i år, särskilt om Hleb lämnar.

Hoppas innerligt inte ryktet om att Pep tackat nej stämmer.. Snälla Pep, tänk till.
Atlético addeh
2010-08-10 01:06
Det är nästan så jag vill att Barça värvar Özil enbart för Hetfield inte ska börja grina. Skämt osido, men det verkar minst sagt som han skulle vara mer än välkomnad bland supportrarna i alla fall. :D

För övrigt finns inga direkta uppgifter på att Pep verkligen tackat nej till Özil. Det brukar inte vara mycket som stämmer inne i huvudet på de spanska journalisterna.
adil,
2010-08-10 01:05
westinho

Jo, kan tyckas konstigt. Men det var nog i samband med Adriano värvningen som Guardiola uttalade sig i den frågan.

"I am not a fan of versatile players but Adriano is very good". Något i den stilen lät det.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 01:05
Skulle Pep föredra spelare som bara kan spela på en position? Sen när då? Det är ju precis tvärtom. Varför gillar han värvningen av Adriano tex?
Atlético addeh
2010-08-10 01:02
Glöm inte heller att vi har extremt många spelare från akademin på uppgång nu. Vet inte med mig att vi har haft så många lovande spelare som i år?

På samtliga positioner, förutom anfallet, ser det onekligen bra ut från canteran. Ganska bra fördelat ändå, då just anfallet är det vi behöver oroa oss för minst. :P
Barcelona westinho
2010-08-10 01:01
Ämne: Rambla

Å andra si....
Det stämmer nog. Jag läste också att Pep föredrar spelare som bara kan spela på en position. Kändes lite konstigt då man fått ett helt annat intryck.
2010-08-10 01:01
"Som rapporterats av tv-nätet skulle överföringen prissättas mellan 12 och 15 miljoner euro och bara väntar på att Guardiola skulle ge sitt godkännande för Özil blaugrana kan bära.
Förhandlingarna, som genomförs i strikt diskretion, tycks ha kommit till stånd och lång väntan mittfältare kan personifieras i Mesut Özil.

Google translation, inte det bästa men ni förstår själva poängen. Nu ligger allt i Peps händer, om han godkänner det så kan Özil bli vår väldigt snart.

Kom igen Pep, förstör inte detta! Låt mig inte göra en Dave Chappelle, f*ck your couch!
Barcelona Barcelona!!
2010-08-10 01:00
Hoppas verkligen att Barca värvar Özil, riktigt bra spelare. Skulle va bra att ha som inhoppare, tycker Barcas mittfält är lite tunnt just nu.

Denna startelvan hoppas jag på:
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Ibrahimovic-David Villa

Valdes självklar i målet. Backlinjen också ganska klar, med Milito som förste inhoppare. Mittfältet ser som sagt tunnt ut, vad har Barca att slänga in vid underläge? Keita? han är visserligen bra, men ser mer han som en stabil defensiv spelare. Anfallet ser grymt ut och presterar inte Ibra, Messi och Villa på högsta nivå så finns både Pedro och Bojan på bänken.

En ny mittfältare behövs, sen är truppen komplett!
adil,
2010-08-10 00:59
Rambla

Å andra sidan kommer vänsterkanten knappast behövas täckas upp av en Özil med Villa, Pedro, Bojan och Iniesta som går före på den kanten..

Lägg till att Pep inte är ett fan utav spelare med förmåga att spela på många positoner. Har för mig att jag läste det. Eller så kanske det var tvärtom. ;D
Barcelona Rambla~
2010-08-10 00:58
Samtidigt som jag blir irriterade minns jag ändå tillbaks hur många gånger vi gnällt över att inte talangerna får chansen. :P

Fast å andra sidan, vi såg förra säsongen när en spelare som Jeffren inte ens blir inbytt sista 15 min i matcher där man leder med flera mål.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 00:57
Men ärligt talat, hur troligt är det att ryktet " Guardiola rejected Özil" stämmer? Jag menar att Özil ens är nära Barca vet man inte om det stämmer, om man ser till den nya ledningens sätt att arbeta.

Om jag inte minns fel så har även Pep sagt att det kan behövas förstärkas på mittfältet..?

För övrigt tycker jag inte Pep borde ha ensamt styra över inköpen. Precis som han inte hade när Chyg såldes..
Barcelona Messidinho_10
2010-08-10 00:56
Özil är i dagsläget mycket bättre spelare än JDS och Thiago. Så jag säger ja till Özil som backup till Iniesta/Xavi.
Barcelona westinho
2010-08-10 00:56
Att Pep tackar nej till Özil förstår jag, om priset legat på 25 miljoner euro t.ex. Men nu skulle det vara ett riktigt kap. Precis som Rambla sa, om han misslyckas i Barca kan man sälja honom vidare utan problem.

Hoppas inte det stämmer, vet inte hur trovärdiga de spanska radiokanalerna är. Men visst låter det som en typisk sak vår envisa tränare kan göra..
2010-08-10 00:55
Det vore verkligen typiskt Pep att blunda för en bra värvning för att istället värva en helt randomspelare bara för sakens skull.

Träna ett lag kan han, men att köpa spelare är inte hans grej.
Atlético addeh
2010-08-10 00:55
Rambla

Jag nämnde det i mitt inlägg. Han har spelat på båda kanterna i Werder Bremen och även centralt som anfallare. Det vill säga att han är en spelare som borde passa Pep, på det viset, att han är tillgänglig på många olika positioner.

Klockren värvning på alla sätt och vis.
adil,
2010-08-10 00:54
Slår vad som att Pep resonerar som så att det inte finns någon anledning till att värva Özil när han har JDS till sitt förfogande.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 00:52
addeh

Lägg också till att Özil kan täcka upp vänsterkanten precis som Iniesta. Han är verkligen spelbar på många positioner. Det är en grym värvning och ger samtidigt Thiago och JDS nyttig konkurrerns om speltiden.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 00:51
westinho,

Om pep tackar nej till Özil förstår jag verkligen INGENTING..
Barcelona Denyo
2010-08-10 00:50
westinho//

lämmna gärna en länk på det du referar till.
fattar inte hur pep tänker özil är en framtids man hämta honom innan någon annan gör det!

iniesta-fabregas-özil om 3 säsonger det skulle vara riktigt vasst mittfält! jag tycker pep gör ett stort misstag om han inte värvar özil! och han kan inte kolla tillbaka på sina floppvärvningar
1.chygrinsky han var helt tagen ut luften ingen visste vem han var
2. hleb lätt o säga i efterhand men skulle han verkligen passat in i barca?

o sen vara rädd för att värva!

stort misstag iaf om han inte värvar honom med tanke på att inom 3 säsonger så lär den av dem största i barca pensionera (XAVI).
Barcelona Rambla~
Nej jag tror på detta, det blir ingen Özil. Det är så typiskt Pep att det mycket väl kan stämma. Jag personligen anser att han kastar bort den här säsongen bara för att det inte blev någon Cesc.
Atlético addeh
Rambla

"Vill man slänga ut sådana pengar på Cesc så visar det klart och tydligt enligt mig att man verkligen vill förstärka sitt mittfält."

Ja, det håller jag med dig om. Att dem kunde gå över £40 för Cesc, som visserligen är från La Masia men knappast hästlängder bättre än Özil, vore det konstigt om Rosell inte kunde punga ut £10 för tysken, som dessutom kan spela på fler positioner.

Enligt mig får både Özil & JDS/Thiago plats i truppen. Ärligt talat, fyra mittfältare kan inte täcka tre positioner under en hel säsong. Sex mittfältare är ta mig fan ett minimum, förra säsongen var det knappt det fungerade med fem.

Tror dock fortfarande Pep kan sitta på en rädsla när det gäller en värvning av Özil. Klart han inte vill göra något förhastat och bara köpa. Det har ju som bekant gått åt pip svängen dem senaste gångerna.
Barcelona westinho
2010-08-10 00:48
Ämne: Finns det något som ....
Rac1 och Cadena Ser har nyligen berättat att Pep tackat nej. Hur trovärdigt det är vet jag inte.
Annons: