/spanien/barcelona/forum/14484.aspx/spanien/barcelona/forum/14484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-10 13:37
El Kaiser de Michoacán: Pratar vi om det? Iaf så tror jag absolut inte det.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 13:36
Elsa

"Tror du alla uttalanden är fejk och att den engelska pressen har gått ihop för att svartmåla Barcelona?"

Svar: JA
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-10 13:31
Rambla//

Att Touré kommer att saknas och det därmed blir tunnt bakom Busquets är vi överens om. Och jag har skrivit innan att jag ville ha Senna till den positionen men det har ju ledningen dementerat så det kan vi förmodligen släppa.

Det jag skrev om innan gällde inte pivote-positionen utan Xavi och Iniestas positioner och där undrar jag fortfarande om Özil kan spela. Har som sagt inte sett hnom sådär jättemycket men av det jag har sett och hört så verkar inte vara den spelartypen och därav min tveksamhet.

Elsafrånunderjorden//

Har jag fel då? Handen på hjärtat, tror du att er kapten hade varit kvar i Arsenal om han själv fick bestämma med tanke på hans senaste uttalande?
Barcelona Tan
2010-08-10 13:29
Ämne: Förlåt om jag drar u....
Jag har längtat efter 31 augusti ända sedan sommaren startade. Silly season är definitivt inte min favoritperiod på året. I år kändes det extra osäkert med tanke på presidentval och allt. Men på den punkten är jag positivt överraskad, trots att jag fortfarande är skeptisk till Rosell.
Barcelona Tan
2010-08-10 13:27
Ämne: el Flaco & El Kaiser....
Även Messi, Pedro och Jeffren kan nog spela på mittfältet om det skulle behövas. Även om jag håller med om att det känns lite tunt. Samt att dessa herrar väl är mer lämpade att ersätta Iniestas roll än Xavis. Jag känner ändå att det kanske är pivote-rollen som är den mest utsatta i vårt nuvarande lag. Hade inte haft något emot en erfaren def mittfältare som backup till Busi. Därför var jag för en värvning av Senna eller någon liknande spelare.

Ersättare till Xavi är svårt att hitta på marknaden tror jag. Vår viktigaste spelare i mina ögon. Den som spelar här ska styra hela vårt spel. Därför hade jag gärna sett en spelare från akademin. Om Dos Santos är redo kan han täcka både denna och pivote-positionen. Är han det är dock frågan. Jag har sett aldeles för lite av honom för att bedöma det.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-10 13:23
Rambla~: För att jag ville diskutera Özil transfern. Jag och Arsenal? Om du inte ser det så är jag också registrerad som fan till Barcelona.

Puyol har dementerat ett uttalande så vitt jag vet, självklart var Xavi's senaste "uttalande" fejkat/missförstått. De uttalar sig ofta utan respekt men det där var uppenbart fel.

Tror du alla uttalanden är fejk och att den engelska pressen har gått ihop för att svartmåla Barcelona?

Mojito - Culé (un estilo de vida):
Då har du fel där i början. Nej det var inte känsligt.

El Kaiser de Michoacán:
Ja herregud...
Barcelona Rambla~
2010-08-10 13:21
Nu försöker Mascheranos agent sälja in honom igen till Barca. Det blev visst ingenting med Inter. :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 13:21
Förlåt om jag drar upp diskussionen igen, men EMD skriver nu att det INTE finns en överenskommelse med Bremen.

De skriver även Mascherano kan gå motsatt väg om Hleb lämnar för pool.

Någon mer än jag som börjar längta till den 31 augusti?
2010-08-10 13:19
addeh//

OK, det du skrev om Özil och hans spelstil låter ju inte alltför lovande om man ser till Barcelonas behov. För det är ju faktiskt till Xavi och Iniestas positioner som vi behöver bredd och inte dom positioner som du beskrev att Özil spelar på. Låter nästan som el Flaco skrev att Özil är mer lik Messi än vad han är lik Xavi.

el Flaco//

Såg att du skrev likande om Thiago och Dos Santos innan. Vi verkar vara överens om den saken i alla fall. Jag tror förövrigt att framförallt Thiago kommer att gå riktigt långt. Han har varit en av mina fravoritspelare under en tid trots begränsad speltid. Axelpassn mot Man City i förra Gamper-turneringen är ju bara för jävla skön!
Barcelona Rambla~
2010-08-10 13:18
Trots det anser jag att Xavi är den som verkligen behöver avlastning. Han har typ spelat non-stop under två säsonger nu. Det håller inte hur länge som helst.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 13:17
Ämne: Rambla~

Haha! Ger....
Mm, Cole gör saker med bollen som Messi typ kan drömma om. :D
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-10 13:17
Özil är mer av en "Iniesta" än "Xavi". Han är den typen som vill utmana och använda farten till att skapa trubbel för motståndaren. Så nej, om han kommer så är det inte för att avlasta Xavi, utan mer för att avlasta Iniesta och kantsspelarna.
Barcelona Frodo
2010-08-10 13:15
Rambla~

Haha! Gerrard bekräftar mina tankar om att han är en av de absolut mest korkade spelarna inom toppfotbollen.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 13:13
el Flaco & El Kaiser

Enbart i ligan spelade Yaya 1542 min, det är ca 17 hela matcher trots att han inte ansågs få så mycket speltid. Då var han ändå den som fick spela minst jämfört med Busquets. Tänk om Xavi eller Busi också får lite skadebekymmer denna säsong? Lägg till bortfallet av alla minuter Iniesta inte spelade pga skador. Är ni fullständigt övertygade att Thiago, JDS eller tom kanske Oriol Romeu fixar att kompensera de minuterna?

Jag är väldigt tveksam till att de i DAGSLÄGET är mogna för den uppgiften.
Atlético addeh
2010-08-10 13:09
Ämne: Enligt el pais ska d....
Nu när dem ändå ska iväg för den där jippomatchen känns det skönt att dem inte kommer få spela så mycket med tanke på den stora skaderisken.

Samtidigt blir jag bara förbannad att dem överhuvudtaget måste åka iväg för den landskampen, när dem ändå inte kommer sätta någon prägel på matchen under deras 15 minuter.
Barcelona el Flaco
2010-08-10 13:08
El Kaiser de Michoacán/

Håller med om i princip allt du skrev om i ditt sista inlägg. Angående det du skrev om Thiago och Jonathan dos Santos så skrev jag något liknande för mer än en timme sedan.
Atlético addeh
2010-08-10 13:06
El Kaiser de Michoacán

Özil tar inget defensivt jobb varken i landslaget eller i Bremen. Han har spelat både som i en nummer tio roll, men även på kanterna och centralt som anfallare.

Kort och gott är Özil ingen spelare som kan ersätta varken Xavi eller Iniesta när det gäller defensiven.
2010-08-10 13:04
el Flaco//

Det är ungefär den uppfattningen jag också har fått av Özil och den gör mig osäker om han verkligen passar in. Dessutom är det inte speciellt lätt att anpassa sig till Barcelonas spelstil oavsett hur duktig fotbollsspelare man än är. Känns som Helb, Henry och Zlatan har demonstrerat det med all önsvärd tydlighet.

Detta betyder natuligtvis inte per automatik att Özil skulle floppa (om han nu kommer) men risken finns. Och även om Thiago och Dos Santos har betydligt mindre rutin jämfört med Özil så kan detta kompenseras med kunskap om Barcelona och om spelstilen som råder här.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 13:00
Gerrard (Liverpool): ""Messi can do some amazing things, but anything he can do Joe Cole can do as well, if not better." [bbc]

Heheh, tack för ett gott skratt Stevie. :P
elbraco
2010-08-10 12:55
Ska Marquez lira mot Spanien förresten?
Barcelona el Flaco
2010-08-10 12:54
El Kaiser de Michoacán/

Jag minns att en katalansk krönikör, minns inte hans namn eller tidningen han arbetade för, som nyligen skrev att Özil är mer likt Messi i sin spelstil än Xavi. Att Özil inte har förmågan att kontrollera bolltempot i en match på samma sätt som Xavi kan. Journalisten var därmed tveksam om tysken var kapabel till att ersätta katalanen som spelmotor i Barça.

Själv har jag sett alldeles för lite av Özil för att ge en rättvis bedömning, men av det jag såg under VM så hade han en betydligt offensivare utgångsposition på planen än vad Xavi brukar ha och ibland kunde man till och med se Özil befinna sig ute på kanten.
Barcelona westinho
2010-08-10 12:48
Enligt el pais ska de flesta av Barcelonas spelare endast spela 15 minuter mot Mexiko. Hoppas det stämmer, skaderisken är stor.
2010-08-10 12:43
Elsafrånunderjorden//

Hur fan kan man komma in här och försöka provocera när Cesc själv har sagt att han ville flytta till Barcelona? Snacka om bjuda på öppet mål. Kontringen blir liksom ganska enkel:

Arsenals överlägset viktigaste spelare och tillika lagkapten vill inte ens spela för klubben om han själv hade fått bestämma!
2010-08-10 12:36
Angående Özil,

Är det något vi har lärt oss, framförallt denna sommaren, så är det väl att varken EMD eller Sport är något att lita på. Özil kan bli klar senare idag men det kan lika gärna var så att Barcelona aldrig ens har varit intresserade av honom och inte tagit kontakt alls med varken Özil eller Bremen.

Sen har jag samma fråga som Frodo stälde för ett tag sen till er som har sett Özil lite mer. Fixar han att spela som Xavi och Iniesta som alltid tar sitt ansvar i defensiven? För det jag har sett av honom så verkar han vara en 10a som har ganska dåliga defensiva kvalitèr. Men då ska jag erkänna att jag mest har sett honom var i VM samt i U21-EM. Men framförallt i VM hade han ju både Khedira och Schweinstiger bakom sig och tog inte mycket defensivt ansvar. Hur spelar han i Bremen?
Atlético addeh
2010-08-10 12:36
Suñol

Är inne på samma spår som du. Tror Atlético har något stort på gång, inte bara i år, utan många år framöver. De har värvat otroligt smart faktiskt & deras trupp ser onekligen bra ut.

el Maestro

Visst vore det underbart. Tycker dock inte Atléti vikt ner sig, det känns som det sitter i hos spelarna. De har inte vunnit mot storebror på tio år om jag inte minns fel. Hoppas det blir ändring detta år. :D

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-10 12:27
elsafrånunderstenen

Varför tar jag upp Cesc? Tja, det kanske är mer relevant att diskutera detta eftersom det är synnerligen enkelt att se igenom vad du egentligen vill, nämligen att provocera.
Hur känns det förresten att ha en kapten som mot sin vilja får stanna kvar i klubben?

Det enda som gör det känsligt är att du och flera andra gooners inte fattar att de uttalanden som gjorts (inte fejkade intervjuer och påståenden) av barcaspelare grundats på det som Cesc sagt till dem personligen.

Vidare hänvisar jag till Ramblas svar 11.13

Angående Özil tror jag inte varken Puyol eller Xavi blivit ombedd av någon att kommentera ryktena kring Özil. Om så blir fallet kommer de som vanligt bara att säga sanningen, och inte glida undan som en viss Arsenalkapten.

Och förresten: var det känsligt att jag tog upp Wenger och la Masia???
Barcelona ★Sami★
2010-08-10 12:11
Hallå grabbar kom hem igår från Barcelona! Hoppas ni har haft det bra:)

Visca Barca!
Barcelona el Maestro!
2010-08-10 12:11
Ämne: addeh: Atletico har ....
Min förhoppning är väl att Atletico Madrid kan kanske äntligen ta tre poäng mot ärkerivalen Real Madrid. De har ju vikit ner sig varje försök mot Real Madrid i senaste åren.
Barcelona Suñol
2010-08-10 12:02
Enligt EMD så ska Pep bestämma sig dom närmaste timmarna ... med nypa salt då
Barcelona Suñol
2010-08-10 12:00
addeh: Atletico har för en gångs skull inte bara köpt namn utan värvat riktigt smart och om Godin och Luis Felipe kan gör försvaret stabilare så fattas det väl bara en riktig bra speluppläggare för att kunna vara med och utmana om titeln.
Annons: