/spanien/barcelona/forum/14483.aspx/spanien/barcelona/forum/14483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-08-10 19:06
Hur man säga att Özil håller på denna nivån? Kolla på Zlatan som är en betydligt bättre spelare än Özil, inte fan har han anpassat sig!
Pedro anpassade sig betydligt snabbare och bättre.
Så att säga att Özil håller på denna nivån är lite sådär, han behöver säkert tid att anpassa sig osv..
Barcelona thiago alcantara
2010-08-10 19:04
tycker att JDS ska få en plats i A-laget för han har visat att han är mogen mer än vad thiago visat

den har med özil vet jag inte vad jag ska säga vill inte säja att vi ska hämta honom, vill inte säga hellre hämta inte men om han kommer då kommer jag att säga vad jag tycker
adil,
2010-08-10 18:58
addeh

Om pep är smart och flyttar upp JDS, tar in Özil exempelvis och en billig pivote så kommer vi ha ett mycket saftigt och krigståligt mittfält, utan att ens ha nyttjat hela den tillgängliga budgeten. Men jag antar att truppen kommer vara alldeles för BRED för Peps smak då..

Özils pris var ju väldigt lockande, synd att inget av det stämde? Det kändes som att det låg en gnutta substans i det men samtidigt var det ihåligt. Så lätt är det kanske inte trots allt för en utomstående yngling att få krita på för Barca..
Barcelona ★Sami★
2010-08-10 18:57
Vad tror ni om Sevilla matchen? Vinst eller förlust?
Själv tror man på 1-3
Barcelona el Flaco
2010-08-10 18:50
Hm, sporttidningar som hittar på falska rykten för att få upp folkets intresse och sälja några exemplar. Är detta verkligen något som förvånar er?
Barcelona Rambla~
2010-08-10 18:50
Läs den här artikeln, för jävla bra är den.

"If all the statements are true, then was it Barcelona who tapped Cesc using the players or Cesc tapped Barcelona to buy him using his friends (some of the most powerful players in Barcelona’s squad? That's if you buy all this circus. I don't."

Haha, en sådan klockren kommentar. :D
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-10 18:47
Jävla skittidningar, hur kan man gå från "Özil är klar-behövs bara godkännande från Pep" till "Nej, jag har inte pratat med Barcelona".

F*ck them.
Atlético addeh
2010-08-10 18:42
adil

"När det gäller Iniestas position känns det som att Özil är hästlängder mer mogen för den rollen än vad till exempel Thiago är. Det är också Özils naturliga position, dvs lite högre upp än Xavi."

När Iniesta spelar på mittfältet spelar han varken högre upp i banan än Xavi, eller tar mindre defensivt jobb. Så där kan jag inte hålla med dig.

Glöm heller inte bort Keita, som Pep faktiskt matchade väldigt mycket förra säsongen och hör till en utav hans favoriter.

Offensivt sett behövs inga fler inköp, om jag får säga mitt. Hade dock inte tackat nej till Özil om ryktet med den låga övergångssumman stämt, vilket nu inte var fallet.

En komplementspelare till Busquets är det som behövs, förstår inte vad Pep ska med alla dessa offensiva mittfältskrafter till när vi endast har EN pivoté.
Atlético addeh
2010-08-10 18:35
Hetfield

Då blir de överflöd som hete duga. Ronaldinho & Messi på varsina kanter, Batigol centralt. Vad kan gå fel? :D
Barcelona Rambla~
2010-08-10 18:33
Fan vad man stör sig på Sport och EMD dessa dagar. Båda skriver att allt är klart med Özil och att endast Peps Ja fattas. Några timmar senare har de mage att basunera ut nyheten att både Werder och Özil själv förnekar en deal. Det utan att ens vara i närheten av att be om ursäkt eller hänvisa till att de hade fel när de skrev att allt var klart. Fähundar!
adil,
2010-08-10 18:23
Angående Özil och hans defensiv. Visst, han är inte den som tar stort defensivt ansvar, men det har heller inte varit hans direktiv. I Barcelona skulle han jobba hemåt tills han stupar. Dessutom är han inte den som ska avlasta Xavi. Den äran får gärna JDS bli tilldelad. Han är troligtvis mogen för att kunna göra ett fullgott jobb på Xavis position de få gånger han kommer få chansen. Xavi är en av dem som spelar mest i laget, så Jonathans speltid kommer att bli begränsad och han behöver inte känna ett alltför tungt ansvar på sina axlar.

När det gäller Iniestas position känns det som att Özil är hästlängder mer mogen för den rollen än vad till exempel Thiago är. Det är också Özils naturliga position, dvs lite högre upp än Xavi.

Således skulle vi kunna ha både JDS och Özil i truppen utan problem. En Özilvärvning skulle alltså inte vara helt poänglös. Antingen floppar han eller så blir han ett riktigt giftigt alternativ på bänken som man kan uttnyttja vid många tillfällen, exempelvis när spelet låst sig. Ingen förlorar något på detta så långt jag kan se.

Dessvärre är ju ryktet mer eller mindre avskrivet.. Men det kan hetta till igen. ;P
Andre_D
2010-08-10 18:12
Hetfield

klockren
Länktips: www.klockren.nu/
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 18:09
hahah, F*go!
2010-08-10 18:02
Drömscenario för mig (vilket inte kommer att ske på 1 miljon år):

1. Ronaldinho bantar. Milan river kontraktet och Ronaldinho återvänder hem till Barcelona i god form.

2. Barcelona vinner trippeln med Ronaldinho och Messi på varsin kant.

3. Batistuta och Rivaldo tar på sig skorna och bestämmer sig för att börja spela fotboll i 1-2 år, de hoppar in i Barcelona.

4. Totti och De Rossi kommer till Barcelona.
F*go halkar och bryter benet.
Barcelona Rambla~
2010-08-10 18:01
Ämne: Det ultimata hade va....
Det bör Fontás kunna göra då det tidgare var hans position.
Atlético addeh
2010-08-10 17:57
Rambla

"Du stöder samtidigt världens mest underbara och vacktraste klubb"

Stödjer gör ju även fansen. Jag skulle vilja påstå att man som medlem är delägare i klubben. :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 17:52
Det ultimata hade varit om:

* Özil kommer
* Caceres stannar

* Hleb säljs
* ev går Mascherano motsatt väg

I övrigt förtsärker Fontas, JDS och Thiago A-truppen. Kan inte Fontas lira DM förresten?
Barcelona davidpique93
2010-08-10 17:43
agående özil så tycket jag, som dom flesta här, att vi borde slå till. Skulle vara grymt skönt med en spelare på bänken som vi VET håller på den nivån. Inget ont mot thiago och jonathan , men ingen av dom är spelare vi skulle kunna förlita oss på om vi hamnar med mkt skador på mittfältet.

från en sak till en annan, Är det någon här på forumet som ska och se Sverige-Ungern den 3 september?
Barcelona älskabarcelona
2010-08-10 17:39
Vi hade enligt vad ja vet ,50 milj euro att handla för när Rosel vann valet. Chiggy såldes senare . Dom pengarna gick åt Adriano .Nu lär vi sälja även Caceres och Hleb. Varför inte köpa Özil för 10- 15 milj . Sedan ger man Hleb + 10 milj, som Liverpool vill ha för Mascherano ?
Barcelona Rambla~
2010-08-10 17:29
Ämne: Tja, har bara en lit....- Medlem hur länge du vill men du får betala årsavgift varje år.

- Jag tror att medlemskapet ligger på ca €170/år. Löser du medlemskapet tex efter att halva året redan har gått betalar du endast halva beloppet för det året.

- 20% i rabatt på hemmatmatcher (har jag för mig). Du får även förtur att köpa biljetter till CL-matcher. Ja, alltså chans att köpa biljetter innan de släpps för allmänheten.

- En medlemstidning fast den är på spanska

- Fritt inträde till Barça museum

- Chansen att vara en av de 10 som vid varje hemmamatch får sitta brevid presidenten i presidentboxen.

- 5% i rabatt på FCBotiga och 10% i rabatt om du handlar online

- Har även för mig att du får ett grattis-SMS när du fyller år också :P

Glömde en sak:

- Du stöder samtidigt världens mest underbara och vacktraste klubb
Barcelona tikitaka
2010-08-10 17:22
Tja, har bara en liten fråga angående att bli medlem i FCB. När man väl blir medlem, är man medlem då för alltid eller bara en viss period och vad är de största fördelarna med att vara medlem. Och vad ligger det på?

Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 17:04
Fabiano ser ut att lämna Sevilla för Marseille. Tråkigt för Sevilla och tråkigt för La Liga. Inte ens särskilt mycket pengar får man för brassen, då något företag tydligen äger ca 70% av honom?
Barcelona NoGo™
2010-08-10 16:55
Målvakten Àlex till Zaragoza, två års kontrakt och kan förlängas och Barça har en rebuy option på 4 år så de kan köpa tillbaka han.

Han kommer tydligen att börja i Zaragoza B.

Se länktips.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-10 16:54
I vilket fall som helst så måste Rosell köpa, en nyvald president som han är så måste han infria sina löften iafall några..
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 16:46
För övrigt skriver EMD att Löx uppmuntrar Özil att flytta till Katalonien.

Kom att tänka på en sak, OM Özil kommer, hur troligt är det att det köps en DM också egentligen? Jag skulle vilja ha båda egentligen, men om man får välja en så är väl DM viktigare då vi trots allt har Thiado och JDS som offensiva.
Atlético addeh
2010-08-10 16:43
Hetfield

Det är väl ungefär så dem flesta resonerar. Då Pep prövat med Jonathan som pivoté, något som fungerat utmärkt, tror jag även han kommer få avlasta Busquets emellanåt.

Jag godtar för övrigt din deal. :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-10 16:41
Gonzalez_Barca,

Absolut, jag gillar Maxwell skarpt. Killen gör alltid sitt jobb och klagar aldrig. Dock tror jag Adriano är en bättre spelare, även på vänsterbacken som klubben kommer ha stor nytta av.. han kan ju dessutom spela överallt nästan :D
Men Maxwell får nog räkna med speltid även i år, hoppas jag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-10 16:37
1.70-ligan.

Jo det känns ganska bra med backuppsättningen, sen så får vi inte glömma Maxwell som hade en mycket bra säsong förra året med tanke på hans lilla prislapp.

Messidinho_10

Du menar väl back-up till Xaviniesta? :P
Köp özil för 12, någon ersättare för Toure för max 20 och vi har handlat perfekt denna Silly Season. Eller satsa på JDS och Thiago, och köp Mascherano.

Blir spännande dom här 20 dagarna som är kvar av SS :)
2010-08-10 16:36
Vad sägs om detta:

Flytta upp JDS till A-laget, han får då avlasta Xavi.

Köp Özil, då får han avlasta Iniesta, och hoppa in på kanterna om det behövs.

Deal :D?
Barcelona Messidinho_10
2010-08-10 16:36
Vi måste köpa minst 2spelare till en ersättare till Yaya och en ersättare till Xavi/Iniesta.

Rosell öppna plånboken!!
Annons: