/spanien/barcelona/forum/14477.aspx/spanien/barcelona/forum/14477.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-13 23:31
Rambla

Det är faktiskt enkelt. Pep ville och kunde bli av med Deco, Ronaldinho och Samu för att de tillhörde "förra eran". Det var inte hans köp, så han hade fria händer att göra så.

Zlatan är hans värvning, det är inget snack om saken. Om han uttrycker öppet att han vill bli av med Zlatan så låter det ungefär såhär: "Förlåt för att jag har slösat ungefär 70 miljoner (inklusive Eto'o marknadsvärde) på en spelare som inte funkar".

Antingen så är han för envis eller så är hans ego för enorm för att kunna erkänna det öppet. En väldigt intressant sak (vilket visar att även godhjärtade Pep har lite av en orm i sig) är att genom Rosell så kunde Pep bli av med Chyg utan att få kritik.

Pep visste givetvis att hans 25 miljoners värvning var helt fel, han visste det redan den dagen Chyg fick speltid. Men tänker han erkänna det? Givetvis inte. Så vad gör man då?
Jo, man använder ursäkten "Presidenten behövde pengarna".
Barcelona ★Sami★
2010-08-13 23:31
Dags att kolla film. Imorgon blir Mascherano klar:)
Visca Barca Ha det bra alla!
Barcelona Rambla~
2010-08-13 23:30
1.70

Det att han inte nämner om förhandlingar med spelare pågår och i så fall vilka är ju bara bra. Det är bättre att de förhandlingarna är hemliga för pressen. Vi ser ju hur det annars går. Özil har varit klar, igår var Mascherano klar men idag verkar de inte ens vara intressanta.

Men jag tycker att han ger intrycket av att han har fullt förtroende för canteranos. Varför inte säga vilka de är då? Jag vill veta nu och vill veta om de blir uppflyttade eller inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-13 23:28
Håller med er verkligen. Börjar också bli riktigt trött på att det går så segt att värva. Cesc-gate var helt otrolig. Istället för att hålla på med det hela sommaren kunde vi ha köpt en pivote och möjligen en till mittfältare och sedan fokusera på försäsongen och ligastarten.

Förresten, det verkar som att det finns ett litet hopp trots allt att Caceres blir kvar. Det skulle vara så bra och då är backuppsättningen spikad. Frågan är om styrelsen hinner med att hitta en ny klubb åt honom?
Barcelona Rambla~
2010-08-13 23:26
Hetfield

Jag nämnde tidigare att jag kan nöja med att Pep fasar in en hel del canteranos i truppen, de som han tror mest på och då acceptera att vi inte kan slåss om titeln i slutändan. Men att inte kunna ta några beslut, vela runt hela tiden, gör mig så oerhört irriterad. Tror du så jävla mycket på talangerna så visa det då och ge dom ett a-lagskontrakt.

Nej, istället ska det analyseras in i det sista till den 31:a augusti. Zlatan då? Klubbens dyraste värvning någonsin kan han inte visa sitt stöd för och samtidigt ta slut på alla spekulationer därmed. När det gällede Deco, Ronaldinho och Samu kunde han minsann klargöra utan att tveka att han inte räknande med dom. Varför inte göra det samma nu?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 23:24
Pep säger ju dock inte att det inte blir fler köp. Man får väl bara hoppas att hans halva meningar betyder att det kommer köpas in någon.. men för fasen, tala klarspråk!

Börjar bli orolig för att det ekonomiska läget är sämre än vad vi vet om. Annars ser jag inte varför man inte får tummer ur och breddar truppen?!
Real var nära oss redan ifjol, i år är dom.. ännu närmare. Barca hade ett försprång men väntar in Madrid.
2010-08-13 23:19
Rambla

Den där jävla Cesc :P Om han hade sagt : "Nej, min plats är i Arsenal, oavsett vad Barcelona säger" från dag 1 , då hade Rosell antagligen tänkt "jaha, who's next?".

Men nej, han har ju givetvis inga testiklar. Han måste vara ängeln som är älskad av allt och alla. Usch.

Jag är läskigt orolig nu, om vi inte förstärker truppen så är jag rädd att Mourinho kommer att vinna racet, inte pga. att Real är bättre, utan pga. att de kan och har råd med att rotera.

Om vi ska vinna titlar i år då gäller det att:
* Nyckelspelare håller sig friska under hela säsongen

* Messi gör ännu en magisk säsong, och Xavi klarar av att köra alla matcherna och samtidigt prestera

* Puyol håller sig frisk och skadefri, man börjar se lite tecken på trötthet.

Ska vi verkligen chansa och hoppas på ännu en säsong utan "storskador"? Är det verkligen metoden Pep vill gå på? Jag förstår inte heller hela resonemanget med "jag vill ha en liten trupp så att alla får spela". Vad f*n är detta, scouterna?

Och sist men inte minst, lägg ner med att försöka mjölka ut pengar ur Zlatan, det finns ingen klubb (inte ens City!) som kommer att betala mer än 40 miljoner för Zlatan. Om ni vill bli av med honom så sälj honom för 30-35 och slicka såren istället för att behålla en gnällig spelare på bänken.
Barcelona ★Sami★
2010-08-13 23:16
Rambla~
Cesc-gate för, där slösade de bort ca 2 månader. Bara att hålla med. Men nu fick vi inte Fabregas. Varför inte satsa på Özil som vill verkligen hit. Hur kan Pep tacka nej. Till en sån grym spelare. Fattar inte det!
Barcelona Rambla~
2010-08-13 23:10
Hetfield

Jag tycker nog att kritik verkligen är befogad nu. Det är en ruskigt dåligt planerad försäsong och framför allt mercado. Det kan vi mest tacka Cesc-gate för, där slösade de bort ca 2 månader. Pep vill ha in en världsspelare som verkligen gör skillnad till truppen. Det är ju jättebra kan man tycka, Pep vill förstärka truppen. Fast får han inte honom tjurar han istället och vägrar ta in någon annan. Finns inte behovet av att förstärka helt plötsligt eller vad är det frågan om?

Det var samma sak förra sommaren. jag litar på de unga spelarna. Stod han för det påståendet under säsongen? Inte riktigt va, utan istället brände han ut Iniesta innan nyår och lät vissa spelare knappt vila. Speciellt Xavi och Alves. Om han nu litade så fullt ut på ungdomarna, varför fick knappt Bojan och framför allt Jeffren knappt spela under första halvan av säsongen? Till slut var han tvungen att slänga in Bojan när Zlatan var helt under isen.

Näh fan, jag börjar bli trött på det här.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 23:04
Tro mig, det blir inga fler köp. Och inget ligaguld då heller. Vad är problemet? Är ekonomin så usel?
2010-08-13 23:00
Jag börjar också störa mig på deras "det är lugnt, vi har all tid i världen" approach. Tror de på allvar att vi kan utmana Real Madrid med Thiago/JDS osv.? Come on, de har all potential i världen, men att lita på de är bara naivt och korkat.

Köpet av Adriano var klockrent på alla sätt, där måste jag hylla Rosell. När man köpte Adriano så lyckades man täppa en hel del hål, på båda kanterna (HB och VB).

Suck, väck mig om två veckor.
Barcelona Rambla~
2010-08-13 22:54
Pep säger att han litar fullt ut på canteran. Bra så långt, men i nästa skede säger han också att de inte har bestämt om några blir upplfyttade och vilka i så fall det rör sig om. Det är ingen brådska menar han. Samma jävla visa varje försäsong. Ingen brådska? Nej Pep, det är ju väldigt gott om tid kvar, nästan hela två veckor till ligan startar. Han vill heller inte uttala sig om Zlatans situation utan säger bara att han har haft en bra försäsong och att allt ser mycket bättre ut än förra sommaren.

Jag börjar störa mig rejält på Pep när det gäller de här sakerna. Enligt honom är det lugna puckar, inga beslut behöver tas utan allt ordnar sig. Simma lugnt liksom. Det är också oerhört dåiigt av honom att inte med bestämdhet kunna säga att Zlatan blir kvar, att han vill ha honom kvar. Vad fan sänder det uf för signaler? Sluta vara så velig för i helvete!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 22:54
Men nu är pep tränare, alltså platsar han inte :P
Jag förstår vad du menar!
Barcelona Espanaboy
2010-08-13 22:53
Nästa gång Chygrynskj klipper håret(om han nu gör det) så borde man hänga in hans långa hår i en liten glasbur på Barcamuseumet på Camp Nou, som en hyllning till hans långa coola hår :p!
Barcelona Espanaboy
2010-08-13 22:44
Ämne: Espanaboy,

Sergio....
Bara för att Pep inte vill satsa på Yaya betyder inte det att han inte platsar.
Barcelona basaric
2010-08-13 22:40
Espanaboy

Menar du att spelare som Pedro, Pique, Busquets inte vill spela hela tiden?

Jag tror knappast att Messi hade tackat nej till en längre semester, precis som du säger så deltog han i två vänskapsmatcher under sin semster, han åkte även till Haiti innan han skulle iväg med Barcelona på deras turne till Asien, efter det var det dags att för honnom att återförenas med det Argetinska landslaget för mötet mot Irland, och nu ska han med till Andalusien.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 22:33
Espanaboy,

Sergio Busquets var Peps första val hela säsongen, så nej Yaya Toure passar uppenbarligen inte i vår startelva.
Barcelona Abbe.
2010-08-13 22:32
Ämne: Om ni är uttråkade s....
Målrik match, minst sagt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 22:30
Barca sägs vara intresserade av den 17 årige supertalangen Romelu Lukaku från Anderlecht, enligt Sport. Killen är född 1993. Även Real är intresserade
Barcelona Espanaboy
2010-08-13 22:28
Ämne: Espanaboy

Silva ....
Platsar inte Yaya i vårt lag? Det är det dummaste jag har hört. Han startade ju flera matcher förra säsongen. En riktig kämpe, som Barca gjorde allt för att behålla.
Dessutom skriver jag INTE att dom KAN. Jag skriver NOG, och det menar jag med om något lag nu kan det.
Barcelona westinho
2010-08-13 22:25
Ämne: westinho

Kan det ....
Kanske det kanske. JAG tror inte Pep kommer använda honom som mittfältare då vi inte har några mittfältare på kanten, och Adriano är en kantspelare. Samtidigt så är det svårt att veta hur den gode Pep tänker och tycker :).
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-13 22:24
Ämne: Orättvist mot Messi ....
Vad spelar det för roll? Messi vill spela hur mycket och när som helst, han deltog bland annat i två vänskapsmatcher under sin ledighet. Sen så kom spanska landslagspelarna tillbaka igår till Ciutat Desportiva, Messi kom tillbaka för snart 2 veckor sedan.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-13 22:22
westinho

Kan det vara så att hans kvaliteter mycket väl kan duga för att han ska kunna spela som mittfältare? Kanske så vissa tänker. I don't know... :P
Barcelona el Flaco
2010-08-13 22:21
Ämne: När är Peps presskon....
Den har redan ägt rum för ett par timmar sen. Pep sade bl.a. återigen att han litar på spelarna från den egna akademin, men att han är samtidigt öppen för en eventuell nyförvärv.

Han valde dock att inte yttra sig om de spelarna som har ryktats vara på väg till Barça de senaste dagarna: "Jag gör inte klubben någon tjänst om att säga att jag tycker om den och den spelaren".
Barcelona basaric
2010-08-13 22:18
Orättvist mot Messi att dom spanska landslagspelarna inte behöver delta i matcherna innan säsongen drar igång.. Messi spelade nog mest matcher för FC Barcelona förra säsongen och han spelade endast 2 matcher mindre än Xavi och grabbarna.

Barcelona westinho
2010-08-13 22:16
Ämne: Backlinjen är ganska....
Har jag missat något eller? Vad jag vet kan Adriano spela på båda ytterbacksplatserna samt båda ytterkantsplatserna. Att han kan spela på mittfältet i ett tremannamittfält har jag inte hört något om.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-13 22:09
Backlinjen är ganska given. Mittfältet hoppas jag består av JDS, Keita och Adriano. Anfallet med Messi, Bojan och Zlatan.

Tänker man efter är detta en bra elva. Vi ska kunna ta en vinst. Men oavgjort borta på Sanchez Pizjuan är definitivt godkänt.
Tar vi ett kryss och samtidigt gör mål så är det väldigt stor chans att vi tar säsongens första titel.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 22:07
När är Peps presskonerens? :)
Barcelona westinho
2010-08-13 21:58
Jag tror Barcelona kommer starta med Messi-Ibra-Nolito i anfallet. Både Bojan och Jeffren kom hem sent från Finland med u21. Därför tror jag båda de två börjar på bänken och Nolito som varit med under försäsongen får förtroende.

På mittfältet känns både Keita och JDS säkra. Den tredje som kniper en plats där tror jag är Sergi Roberto.

Backlinjen och målvakten känns ganska lätt att lista ut.
Barcelona Frodo
2010-08-13 21:55
Espanaboy

Silva och Yaya som är ManC bästa spelare platsar inte i vår startelva. Så att säga att deras startelva håller samma klass som våran stämmer inte riktigt. Däremot har de en bra bredd med sina 40 spelare eller vad det nu är...

Bayern spelade ut Real i den första halvleken i en träningsmatch som pågår just. Casillas var omänsklig i målet och är den enda anledningen till att det står 0-0. Real spelade kontringsfotboll med längre bollar mot Ronaldo och Higuain. Undrar om de fortsätter i den linjen likt föregående säsonger?
Annons: