/spanien/barcelona/forum/14475.aspx/spanien/barcelona/forum/14475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-08-13 12:10
De har inte lagt 1 miljard. Hans lön blir 1 miljard på 4 år.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-13 12:09
Vadå nu hänger jag inte med har araberna lagt 1miljard på Zlatan?? ISÅFALL SÄLJ !!!
Barcelona Espanaboy
2010-08-13 12:05
Citys araberägare kan ju inget om fotboll. Att lägga en miljard på Zlatan, som har haft en halvknackig säsong bakom sig säger en hel del. Har för mig att dom la 200 miljoner kronor för Lescott förra säsongen. 200 miljoner kronor för en urusel back! Men allt handlar ju bara om pengar i City! Att köpa problembarnet Balotelli kommer bara skapa ännu större problem i City. Alla spelare vill ju spela i City för pengarnas skull. Dom är ju inte med i Champions League ens.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 12:02
Denyo,

Hur kan du tycka att Mascherano är ett överflödigt köp, men inte Özil?
Vi har bara en renodlad DM, men på den offensiva mittfältspositionen har vi redan har världens två bästa offensiva mittfältare, två jättetalanger plus keita och adriano.

Nej, en DM måste köpas. Jag hade helst sett Capoue, men Mascherano är också helt okej, minst sagt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-13 11:54
Rambla & addeh

The Sun är en skittidning, men faktum kvarstår att Man C vill ha Zlatan. Både Mancini och schejkerna vill höja aktierna och intresset för laget, Zlatan har statusen för att kunna göra båda. Zlatan är en opportunist och tillräckligt pengarkåt för att nappa på deras bud, om de erbjuder något saftigt.

Frågan är bara vad Barcelona väntar på, det börjar dra ihop sig och vi har fortfarande inte hittat en kreativ mittfältare, eller möjligen ännu en anfallare (om nu Ibra lämnar).

Jag håller tummarna att Sandro förhandlar i smyg, annars så hittar ni en väldigt orolig culé här. Det är charmigt att Pep vill ha ett lag där det är få spelare så att alla får plats, men det är inte Special Olympics där alla får priser oavsett om man vinner eller inte.

Real Madrid har lyckats täcka de flesta positionerna med intressanta och lovande spelare, lägg till att de har en mästare till tränare. Detta kan bli tufft.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-13 11:52
Strålande införrapport! Kudos Klint!

Barcelona el Flaco
2010-08-13 11:51
Ämne: Tror Guardiola måste....
Med tanke på att Werder Bremens talesman har gått ut och sagt att det finns någon överenskommelsen om Özil och att Barça inte hade lagt ett bud på spelaren så finns det nog inget Pep kan göra. Enligt Bremens talesman hade det inte ens förekommit några samtal klubbarna emellan. Allt var bara påhitt från medierna.

Don't believe the hype.
Barcelona Denyo
2010-08-13 11:43
Zlatan kommer inte gå han kommer vara kvar han kommer vara magisk och alla Zlatan hatare kommer få se vilken säsong han kommer att göra:)

Angående özil så precis som du säger älskabarcelona hoppas jag verkligen att han agerar snabbt!
Mascherano där emot är överflödigt köp visst ger mer bredd men som jag sa tidigare hur
Många matcher den här säsongen om han nu kommer tror ni han blir utvisad?
Barcelona el Flaco
2010-08-13 11:40
Ämne: Sergio Garcia verkar....
Sergio García är den största olycksfågeln som finns. Levante, Zaragoza och Real Betis har alla åkt ner till Segundan med honom i laget. Får hoppas att denna trenden håller i sig om Sergio García nu går till Espanyol.
Barcelona el Maestro!
2010-08-13 11:33
Sergio Garcia verkar vara på ingång till Espanyol. Jag måste säga att jag är glad för hans skull. Killen har inte lirat i La Primera ett bra tag. Vore syn om han blir kvar i Segundan.
Syn också om Nina som lär se favoriten lira i ett annat lag;-.
Barcelona C.Andrés
2010-08-13 11:29
Özil eller Gourcuff in vore inte heller helt fel inför säsongen. Dock så tror jag att det kan vara negativt för JDS/Thiagos utveckling och chanser till spel i a-laget,så ställer mig ändå lite tveksam:O
Barcelona älskabarcelona
2010-08-13 11:26
Tror Guardiola måste agera lite snabbt nu ,innan det är försent !
Atlético addeh
2010-08-13 10:53
Rambla

Precis. Att det sedan är The Sun som ljuger ihop det gör inte saken bättre. Falskare tidning får man leta efter.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 10:49
Jag har en känsla av att Caceres stannar i klubben. Har inte hört några rykten på klubbar som han ska vara påväg till på väldigt länge nu.. hoppas han stannar, vi har en utmärkt back-backup i honom :)
Barcelona Pep the King
2010-08-13 10:30
The Reporter
Haha okej. Där blev man knäckt då:) Men ska bli intressant se vad som händer. Allt kan hända på slutet av Silli Season. Nån Bomb kommer det bli.
Barcelona Rambla~
2010-08-13 10:17
Ämne: "Budet på Zlata....Det näms ju inte. Det där är bara kontraktsförslaget Zlatans agent fått.

Så City förhandlar med Zlatan utan tillstånd av Barcelona? Intressant.

addeh:

Jag tror att du har rätt. Varför inte ljuga ihop en rimlig summa de erbjuder honom i lön istället för att dra till med mer än dubbla lönen. Hur trovärdigt är det liksom.
Atlético addeh
2010-08-13 10:17
Rambla

TheSun är nog den minst trovärdiga tidningen som någonsin existerat. Förmodligen är allt skitsnack enbart för att få ihop en bra artikel som locka många läsare.

Att Manchester City skulle vara intresserade utav Zlatan stämmer nog. Men jag tror inte ens dem skulle vilja punga upp dem summorna för Ibra, tyvärr.
Barcelona The Reporter
2010-08-13 10:09
Pep The King

Har för mig att Zlatan sänkte sin lön när han kom till Barca :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 10:09
"Budet på Zlatan - en miljard"

.. Hur mycket får Barca då?
Barcelona Pep the King
2010-08-13 10:00
Zlatan är pengakåt han kommer lämna.
Barcelona Rambla~
2010-08-13 09:53
Vem är bänkad? Säsongen har inte startat ännu. Zlatan riskerar att bli bänkad ja, för forsätter David Villa producera som tidigare kan Zlatan få svårt att ta en startplats. Fast det kan också bli så att Villa spelar till vänster med Zlatan i mitten. Tiden får utvisa hur Pep har tänkt sig det.

Här är originalkällan från The Sun. Snacka om att de ljuger ihop saker bara för att få till en trovärdig artikel.

* Zlatan och Pep talar inte med varandra

* Zlatan är upprörd över att ha bänkats i våras och bråkat med Pep över sättet Barca spelar

Det finns tydligen ingen hejd på lögnerna. Samma skittidning som ljög ihop saker Puyol skulle ha sagt om Arsenal.
Barcelona zsson
2010-08-13 09:42
Ämne: Vilka sjuka pengar. ....
Är han bänkad ??
Barcelona Rambla~
2010-08-13 09:20
Vilka sjuka pengar. Inte ens City kan vara så galna, eller?

Skulle det stämma, så skicka Ibra till England och kräv Tevez i utbyte annars ingen deal. Vi blir av med ett eventuellt problem under säsongen med en gnällande bänkad Ibra. Samtidigt som vi får ett alternativ som kan spela på alla positioner i anfallet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-13 08:54
Kommer Mascherano, vilket jag tror att han gör, så kommer Pep kunna använda honom i en "Alonso-roll" bredvid Busquets och Xavi i vissa matcher. Antingen när Iniesta lirar till höger eller när han är skadad.

Keita får dock inte glömmas. Han är en mycket viktig lagspelare i truppen.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-13 08:17
Se länktips. Sanning eller skitsnack? Galna pengar det snackas om..
Barcelona älskabarcelona
2010-08-13 08:15
Om nu mascherano kommer . Tror ni att Guardiola ger sig på Özil också eller ? På tal om Mascherano . Jag har skrivit innan ett par gånger att jag vill så gärna se han i Barcelona . Han är otrolig bra på att läsa spelet och står alltid rätt . Otrolig bra på att vinna bollarna tillbaka. Hans brist är dock att han är lite övertänd och det kan leda till onödiga frisparkar och kort .
Barcelona Gaucho!
2010-08-13 08:06
Ämne: Enligt Sportbladets ....
Tror faktiskt att det stämmer, har läst ungefär samma artikel på ett antal sidor.
Peshmerge
2010-08-13 02:46
Enligt Sportbladets Silly Season så är Marscherano klar för Barcelona. Hur mycket sanning ligger i detta nu må tro ?

(länk)
Barcelona emilio___
2010-08-13 00:35
fan ja hoppas barca köper özil. pep är bästa tränaren någonsin, men ibland borde ledningen ta och värva vad de tycker som behövs.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-13 00:30
Frodo

När Torres är frisk så är han magisk. Torres har tyvärr ända sen Atletico de Madrid tiden dragits med småskador som har förvärrats nu när han får möta 1.90 m långa mittbackar som siktar på benen istället för på bollen.

Jag tror att Torres skulle vara bäst i Serie A, det är lite av en mix mellan charmiga la liga och organiserade England.
Annons: