/spanien/barcelona/forum/14474.aspx/spanien/barcelona/forum/14474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 23:10
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Ett sånt lyft?
Det är inte tänkt att han ska vara ett lyft för A-laget. Det är mer en spelare för framtiden, typ som Barcas K9.
Sir Alex brukar sällan slå fel på grund av den långa erfarenheten han har. Jag har läst lite om honom och killen verkar vara en talangfull spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 23:07
Men, om ryktet från Ole stämmer, borde inte affären bli officiell när som helst då..?
Barcelona Sam
2010-08-12 23:05
Rambla~

Jag har för mig att man betalar ut den inkomst han egentligen skulle generera genom fullfölja hela kontraktet. Därefter rivs det.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 23:03
petersays

Har aldrig hört talas om killen.

Sam

Det beror ju på vad Hleb kräver. Kan man förhandla ner det till att endast behöva betala en årslön? Det handlar väl om vad för deal, sign on bonus, han får och om han får det, av den klubb han hamnar i.
Barcelona petersays
2010-08-12 23:03
Ämne: Ämne: Det här....
Måste erkänna att jag aldrig hört talas om spelaren innan. Han kommer ju från portugisiska tredjedivisionen. Kan det verkligen vara ett sådant lyft? Måste säga att jag är väldigt nyfiken på att se honom spela iaf.
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 23:00
Ämne: Det här med Bébé til....
Spontant känns det som om sir Alex gör det igen. Han har värvat en spelare med stor potential. Billigt tror jag dessutom.
Barcelona Sam
2010-08-12 22:59
Hypotetiskt talat, vad skulle det kosta att riva Hlebs kontrakt?
Barcelona tikitaka
Tjena, någon här som har köpt biljetter från hemsidan och skrivit ut direkt därifrån? Isåfall behöver jag lite hjälp, hade varit riktigt schysst. Har haft problem med det nu i veckor.. :/
Barcelona el Flaco
BlueRed: "Liverpool har inte vunnit ligan sen neandertalarna lärde sig göra upp eld".

Lol! That's cold.
Barcelona Klint
2010-08-12 22:58
Precis som petersays skriver. Vi blir av med Hleb och bara det är värt några miljoner.
Barcelona petersays
2010-08-12 22:57
Ni missar alla det absolut viktigaste i den här dealen:
Vi blir av med Hleb för gott!!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:57
Kloka resonemang här nedan. Masken är välkommen, om det nu stämmer!
Barcelona petersays
2010-08-12 22:56
Det här med Bébé till United. Nån som vill prata om det?
Barcelona Rambla~
2010-08-12 22:55
Som jag ser det är det en win win-situation. Busi får konkurrens och måste vara helskärpt om han vill vara startman. Skulle han bli petad innebär det att Mascherano spelar riktigt bra. Skulle han istället inte vara förstavalet lär han i alla fall stå ut en säsong. Börjar han istället gnälla (det känns inte som hans stil, utan han verkar vara en krigare som knyter näven) är det ju bara att skeppa iväg honom till en annan liga. Förslagsvis Serie A.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-12 22:54
Espanaboy

Liverpool har inte vunnit ligan sen neandertalarna lärde sig göra upp eld.
Zlatan vill spela CL.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-12 22:51
Fattar inte varför så många är emot att Mascherano kommer. Okej han är ingen Xavi när det kommer till passningar, men det är inte hans uppgift på plan heller.

Är så trött på många som tror att för att man ska spela i Barcelona så måste man vara världsmästare på att slå passningar oavsett position, det var bl.a. därför guardiola blev farligt förälskad i chygrynski, alla vi vet hur det gick med Ukrainaren.

Som någon nämner Touré var inte så stark när det gäller passningar(Han är en underbar spelare), busquets som många här inne tror är Guds gåva till fotbollen är inte heller så passningssäker.

Om Mascherano kommer blir det perfekt, om busuqets inte har någon konkurrent då är jag 90% att han kommer bli för bekväm och tro han är untouchable, det är ej bra
Barcelona Sam
2010-08-12 22:51
Jag är inte alls orolig för passningsspelet från Mascheranos sida. Jag är mer orolig för hans fysiska spel som inte kommer gå hem hos domarna i primeran. Titta bara på Zlatan, Henrys första säsonger, helt sinnes hur de inte ens fick andas på motspelarna förens domarna hade visslan i munnen.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 22:47
Ni överdriver något enormt när det gäller Mascheranos dåliga passningspel. Slår Busquets något annat än små nätta sidledsspass?

Mascherano har bra funktionell teknik och ska inte ha några problem med att klara av ett enkelt och snabbt passningspel. Han behöver inte stå för några svåra Rafa Marquez kross.
Barcelona Smogen
Läste återigen intervjuvn Pep gjorde innan försäsongen. Missade det här fantastiska citatet tidigare.

"Not even drunk I would have believed two years ago that Pedro and Busquets would win a world cup, a trophy I don't have."

lol!
Barcelona 1.70-ligan.
Lusnos,

Alltså Zlatan kommer att stanna, var så säker.
Barcelona el Maestro!
Ämne: Nu verkar Balotelli ....Det är sant.
Jag tror att de tar Zlatan också om han går med på det. Det är bara det att det är Zlatan som inte vill lämna Barca just nu.
Han vill vinna Champions League och den bästa chansen har han i Barca. Det vet han om. Vinner han den titeln då sticker han fort som attan till Premier League!
Barcelona Espanaboy
2010-08-12 22:46
Ämne: El Maestro,

Preci....
Fördelen för Barca är att Torres kommer hem till sitt hemland. Hemma är alltid hemma. Barca är den enda klubben han kan komma till i Spanien, om han vill vinna titlar. I Atletico kan han inte vinna titlar och i Real skulle han aldrig vilja spela i, för att det är Atleticos största rival och fiende.
Fördelen för Liverpool. Premier League är den enda stora ligan som Zlatan inte har vunnit och givtvis vill han vinna den också.
För övrigt: Torres ryktades till Barca innan VM och landslagskompisen Villa blev klar. Zlatan har ju ryktats till Premier League. Eftersom båda har haft struliga säsonger som skador, tappat formen osv, så skulle nog en klubbyte vara bra för båda två. Vad tror ni? Barcafans, Liverpoolfans, Zlatanfans mf. Fram med era åsikter!
Barcelona Rambla~
2010-08-12 22:44
Vad jag kan minnas har Mascherano aldrig vunnit en titel i Liverpool. De förlorade ju finalen 2007 mot Milan. Fa-cupen och CL 2005 då fanns han inte i klubben.

Olé är väl en av sydamerikas största tidningar? Oavsett vilket, det här går inte att ta på allvar ännu. Det har denna sommar med all tydlighet visat oss.

Jag hade gärna sett att man värvat Özil, men detta endast om Pep är med på det. Inga fler värvningar som han ej står bakom tack. Då får det vara.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-12 22:42
Nu verkar Balotelli vara i princip klar för CITY!

City köper allt och alla och då blir det nog ingen Zlatan i city.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:37
Det ska även tilläggas att Toure faktiskt inte var världens bästa passningspelare heller. Lär få folk på mig för det, men jag tycker inte han var det. Hände ofta att han slog bort pass.

Missförstå mig inte, han har en fantastisk teknik, men någon större passningspelare var han inte
Barcelona Abbe.
2010-08-12 22:34
Vet inte vad jag ska tro. Jag har lite agg mot honom sedan tidigare, det är inte min favoritspelare direkt. Det faller sig ganska naturligt då att jag inte vill se Mascherano spela för Blaugrana. Som någon skrev tidigare idag, hans bristande kunskaper i passningsspelet riskerar att göra sig än tydligare i Barça-tröjan.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-12 22:32
15 + Hleb är ett väldigt bra pris tycker jag. Mascherano är bland de bästa i världen på sin position.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:29
Hetfield,

Med tanke på att Mascheranos pris från början var 30 mille så tycker jag inte det är särskilt galet alls.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:27
El Maestro,

Precis, och av det jag sett av han i argentinas landslag klarar han av det galant. Dessutom kan hans bollerövrande egenskaper vara till stor nytta. Världens bästa backup? :D

Espanaboy,

Ingenting är omöjligt, men du kan glömma direkt att Zlatan byt mot Torres. Det är inte FM! Ser ingen fördel med en sådan affär heller för den delen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-12 22:27
Även om jag aldrig har gillat Masken så är det bättre än inget. Vi behöver en DM. Sergio kommer också få grymt med konkurrens vilket gör att han säkert kommer höja sig.

Sen har jag för mig att han spelat som högerback i Liverpool. Men det är jag verkligen inte säker på. Men kan han spela mittback så behövs det nog ingen mer värvning.

Annons: