/spanien/barcelona/forum/14472.aspx/spanien/barcelona/forum/14472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-08-11 18:33
basaric/

Nej, jag vet att det inte var tanken att Asenjo skulle värma bänken under merparten av året, men på grund av De Geas framfart under våren så befinner sig Atlético i den sitsen i nuläget.

Ska bli intressant att se om hur dels klubben väljer att hantera detta och dels om både De Gea och Asenjo lyckas blomma ut ordentligt. Något säger mig dock att en av de måste lämna för att få mer kontinuerligt med speltid.
Barcelona basaric
2010-08-11 18:29
"Atletico Madrid har ju lätt ligans bästa andra målvakt" Vem är den första då?
Barcelona basaric
2010-08-11 18:28
el Flaco

Tror knappast att Atletico köpte Asenjo för att bänka honnom, skadorna började komma då han skrev på för Atletico och De Gea fick chansen och gjorde det bra ifrån sig, dock så tror jag inte att det blir han som vaktar Atleticos mål nu när säsongen drar igång.
Barcelona el Flaco
2010-08-11 18:24
Ämne: Atlético Madrid har ....
"Atlético Madrid har ju lätt ligans bästa andra målvakt i Asenjo".

Håller med, men samtidigt hoppas jag att Asenjos utveckling inte bromsas ner för mycket nu när han har blivit bänkad av den ännu yngre De Gea. I Atléticos fall kan det nästan vara lite negativt att ha två nästan lika jämnbra målvakter, framför allt när bägge två är unga.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-11 18:23
Pinto är typ en extra-back. Han spenderar ju mer tid utanför boxen än i... :P
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-11 18:16
Atlético Madrid har ju lätt ligans bästa andra målvakt i Asenjo. Valencias Moyà är också väldigt duktig.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-11 18:08
Espanaboy//

Dudek då?

Hade Dudek varit första målvakt i ett La liga lag så hade han varit top 5.
Barcelona Barcelona!!
2010-08-11 18:00
Espanaboy
Tror också Sverige vinner idag, Zlatan gör nog ett mål :)
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 17:53
Har fotbollsträning fram till 20.45, så missar tyvärr en halvlek av Zlatans comeback i landslaget. Tror han gör två mål, vilket jag tror avgör matchen. Vad tror ni? Bra för hans självförtroende om han kommer hem till Barca med mål i bagaget.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 17:48
I Pinto tycker jag att Barca har ligans bästa backup-keeper. Han blev ju utsedd till ligans bästa målvakt säsongen 2005/2006.
Barcelona Espanaboy
2010-08-11 17:44
Jag tycker att dom ska ge JDS nummer 17. Inte nummer fyra, som många snackar om. Hans bror GDS hade nummer 17, och jag tycker det skulle vara coolt om JDS ärvde brorsans nummer i Barca. Isåfall kan Pedro ta nummer 18, som han hade i VM. Milito kan då ta nummer 4.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 17:43
Ja okej, du verkar ha betydligt bättre koll på Chelsea än vad jag har. Var absolut inte menat som något påhopp utan jag bara ställde mig frågan om Chelsea är påväg neråt - för som mindre insatt kan man lätt tro det.

Nu återstår det väl att se om de kan ro hem guldet i år, men jag köper dina resonemang och kan tycka att Chelsea skött sina "olje pengar" betydligt sundare än t.ex City.

Sagt från en som egentligen inte gillar klubben :)
Barcelona BBarCeLiSTAA
2010-08-11 17:36
1.70-ligan// Förlåt om jag hakar på off-topic men måste bara säga ifrån. Chelsea strödde pengar omkring sig i början av Roman-eran men med ett långsiktigt mål: att bli självförsörjande. Chelsea har heller aldrig värvat någon riktig crack, Crespo och Shevchenko kommer nära men ändå inte, utan har speciellt sedan 2006 värvat komplement spelare till positioner som behöver förstärkas.

Att klubben nu gör sig av med en drös spelare som inte presterar för lönechecken är klart hälsosamt som klubb och ett stort steg mot att bli självförsörjande. Ungdomsakademin var en av Romans stora satsningar för framtiden och kommer ha en större del av lagbygget i år. Missförstå mig rätt, ingen av ungtupparna kommer kunna gå in och ersätta Ballack, Deco, Belleti eller Carvalho (J. Cole är redan ersatt) rakt av - men det är klart mycket sundare ur ett ekonomiskt perspektiv.

Någon eller ett par värvningar är också att vänta, brasilianske Ramires är i stort sett klar om hans arbetstillstånd går igenom.

Du nämner också åldern som ett problem för Chelsea, men det är just det man har tagit itu med i sommar. Du tänker troligtvis på Terry, A. Cole, Lampard, Drogba och Anelka som alla är runt eller över 30-strecket, men alla dessa herrar (undantag Anelka möjligtvis) presterar fortfarande på topp-nivå.

Att sedan dra vilda spekulationer ur en försäsongsmatch (nåja "supercupen") utan att troligtvis ens knappt sett matchen känns bara urbota dumt. När Chelsea växlade upp spelade de bra, men du får också ha i åtanke att VM-spelarna haft en lång semester och bara tränat i dryga 2 veckor.
Barcelona basaric
2010-08-11 17:33
Alleke letar efter världens smartaste fotbollspelare.. man blir tårögd.

länktips.
Delarocha
2010-08-11 17:15
Vadå typiskt Real Madrid att skriva en artikel om de andra lagen i Ligan och sedan ha fel på fakta. Jävlar vad självgoda de är va.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-11 16:55
"Serie A och UEFA Europa League är två av höjdpunkterna. TV4 Sport direktsänder också toppmatcher från Superettan, Damallsvenskan, The Championship och Holländska ligan."

CDR kommer inte att sändas på Tv4Sport.
2010-08-11 16:50
Alex.K

Ingen aning faktiskt, någon annan får svara på det. Jag har iaf inte läst eller hört något som tyder på att CDR sänds av Tv4Sport, jag trodde att C+ skulle även ta över rättigheterna till CDR.
Real Madrid Alex.K
2010-08-11 16:49
H.Alavi - Magico!

Har inte TV4 sport fortfarande rättigheterna till Copa del Rey? Om de inte har det vilken kanal kommer sända den då?
2010-08-11 16:46
Tv4Sport visar även returmatchen mellan Barcelona - Sevilla på Camp Nou.

Den 21 augusti sparkas den igång. Det är nog också den sista matchen från Spanien som Tv4Sport sänder.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-11 16:38
Rambla.

De glömde Quini också. En spelare som har vunnit Pichichi-utmärkelsen 5 gånger i la liga. Jag är inte förvånad... han har ju spelat i Barcelona.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-11 16:36
Hehe vi har uppnått en till trippel, de tre senaste inläggen har hamnat om Madrids redaktion/fans/spelare

Lite kul tycker jag, håller med er alla tre :)
Barcelona Rambla~
2010-08-11 16:32
Ikoner: David Villa, Sebastian Eguren

Sen när blev Eguren en ikon för Sporting? Hur kan man glömma att ta med Luís Enrique. Maränger alltså. :P
Barcelona älskabarcelona
2010-08-11 16:31
Folket i Madrid forum är så sjuk pinsama! . Fram tills igår satt dom och onanera åt tanken av att ha Maicon i laget . Idag hittar dom på massa bullshit : "Nej han e för gammal vad ska man med han till? Ne Ramos skulle tvingas till mittbacksrollen . Vi e så glada att han inte kom" . Är det nån som e glad för att han inte gick till Madrid så är det Barca och Inter fansen och ingen annan . Är det nån som är gammal och är på väg mot slutet av karriären så är det just den spelaren ni köpte idioter . Grattis till han och specielt grattis till Chelseas 8 milj!
Barcelona Criff
2010-08-11 16:19
Madridistas lär sig aldrig, dem har snackat om sin trippel nu i 7 års tid, och har alltid totalt misslyckats.
Att dem aldrig lär sig att hålla truten och bara jobba.
Usch det där Real komplexet är lite sådär halvt kräkmedel..
Barcelona Poysson
2010-08-11 16:09
Ämne: Ärligt hur många är ....
Det är inte muslimer, det är Iranier...det kryllar av dem runt hela Svenskafans.
Barcelona westinho
2010-08-11 15:59
Den enda värvning jag på allvar tror kommer ske nu är Mascherano. Jag säger inte att jag önskar att det händer, men jag tycker det låter troligast.

Liverpool behöver pengar, Mascherano vill gärna till Barcelona, Inter har gett upp honom och Hodgson vill ha Hleb. Hleb + 10 miljoner och så är Mascherano en Barcelonaspelare.

Med tanke på att Barcelona spelar så många matcher under en säsong så vore det kanske inte helt fel med en rutinerad backup som Masken till Busi. Rotation är nyckeln till framgång.
Barcelona VizzlA^^
Ärligt hur många är muslimer på det här forumet?:), en intressant fråga bara. Verkar vara en hel del iaf.
Barcelona 1.70-ligan.
Off topic, men visst känns det äntligen som Chelsea är på väg neråt? Namn som Ballack, Joe Cole och Carvalho har lämnat, vad har egentligen kommit in?

Dessutom är många tongivande spelare en bit över 30-strecket. De håller inte många säsonger till.

Lägg där till att de föll med 3-1 mot United i häromdan.. Nog för att jag inte har nån vidare koll på laget, men om de inte agerar snart så tror jag de får satsa på att nå CL-plats istället för guld :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 15:36
Hyder,

Intressant det du skriver. Jag är ändå fortfarande för Özil då jag tycker det är ett betydligt billigare alternativ än Cesc och jag bara känner på mig att det skulle bli en succé!

Men troligen kommer han inte att komma. Hur blir det då med Cesc? Nej, jag tror klubben väntar på honom istället, då jag tror att han kommer nästa säsong. Särskilt om ryktena att Wenger gör sin sista säsong som tränare stämmer.

Kanske är det lika bra att låta JDS och Thiago få lasta av Xavi/Iniesta i år. Då finns det ändå en hyfsad bredd på det offensiva mittfältet då Pep även har Keita, Adriano (ja, även Messi och Dani Alves) till sitt förfogande.

Jag är ytterst tveksam till att klubben gör två värvningar till i sommar, och då är det viktigaste att det köps in en ny Toure! Vi behöver en renodlad DM till, jag hoppas Pep inser det. Min personliga önskning hade varit Capoue, men hur troligt är det egentligen?
Vi har redan en ung jättetalang på den positonen. Det är Busi som är Peps framtidsspelare på den positionen och då känns det inte som han vill Ha Capoué. Jag tror det blir en äldre, rutinerad DM som kan lasta av Busi istället. Eller jag hoppas. För vi måste ha en DM till i mina ögon.

Barcelona Davids3
2010-08-11 15:33
Ämne: Jag vill se JDS med ....
Ramadan mubarak min vän :)
Annons: