/spanien/barcelona/forum/14468.aspx/spanien/barcelona/forum/14468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-08-12 23:27
Tror inte Villa fått så mycket sömn, han ser redigt trött ut i klippet :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-12 23:21
Ämne: Fyfan vad härligt at....
Tar runt 12 timmar resa över Atlanten från Mexico till Spanien, då matchen tog slut runt 12 spansk tid, och de satte sig väl på planet fort som möjligt så är det ingen "chock" att de vart hemma så snabbt, då de även fått sömn i deras sköna första klass flygplatser så har de även fått sin vila för att hinna med en lättare träningspass ikväll.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 23:20
Wenger's mama is a ho!

I said it too. :P
Barcelona el Flaco
2010-08-12 23:19
Ämne: Lol, är det någon hä....
Hleb who?

*Rycker på axlarna*
Barcelona Rambla~
2010-08-12 23:18
Barcelona midfielder Xavi Hernandez called Arsene Wenger’s mama a ho. He added that he has personally transfused blood with transfer target Cesc Fabregas, to make sure that he had not only Barca DNA in his veins, but Xavi’s DNA.

“It is important that Arsenal understand the parentage of their coach,” said Xavi. “I didn’t even realize it was her as I was driving from my late-night passing practice at the Camp Nou yesterday. I was stunned. I can’t believe that Cesc would want to play for a man whose mother is a ho. I wouldn’t. He will come in January.”

Ding! That took less than a minute to make up. If that were posted on say, tribalfootball.com, the comments would be filled with Arsenal fans talking about how Xavi needs to shut it, Barca is skint, classless, etc, etc.

Kxevin i sitt esse. Snacka om att göra narr av arsenalfansens intellekt. :D
Barcelona Messidinho_10
2010-08-12 23:18
Fyfan vad härligt att se dem på träningen hur fan hann dem komma hem så snabbt?? Tänkte nu på xavi o dem.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-12 23:17
Lol, är det någon här inne som vill behålla Hleb? Det känns som att 99 % av Barcelona fansen är beredda på att skicka iväg honom.
Barcelona Sam
2010-08-12 23:17
Rambla~

Dock är det troligt att i Hlebs fall att han kommer kräva ersättning för bägge åren med tanke på att han vill stanna, givetvis kan han begära mer men ser det som ganska osannolikt. Men du har helt klart rätt det är förhandlingsbart. Dock undrar jag vad dessa två årslöner skulle gå upp i för summa.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 23:13
Sam

Han har väl 2 år kvar på kontraktet? Vilket skulle innebära två årslöner. Jag tror inte det är ett tvång utan allt är en förhandlingsak. Jag tror ju tex inte att Henry fick €12m för att bryta sitt kontrakt då han hade ett år kvar.
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 23:10
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Ett sånt lyft?
Det är inte tänkt att han ska vara ett lyft för A-laget. Det är mer en spelare för framtiden, typ som Barcas K9.
Sir Alex brukar sällan slå fel på grund av den långa erfarenheten han har. Jag har läst lite om honom och killen verkar vara en talangfull spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 23:07
Men, om ryktet från Ole stämmer, borde inte affären bli officiell när som helst då..?
Barcelona Sam
2010-08-12 23:05
Rambla~

Jag har för mig att man betalar ut den inkomst han egentligen skulle generera genom fullfölja hela kontraktet. Därefter rivs det.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 23:03
petersays

Har aldrig hört talas om killen.

Sam

Det beror ju på vad Hleb kräver. Kan man förhandla ner det till att endast behöva betala en årslön? Det handlar väl om vad för deal, sign on bonus, han får och om han får det, av den klubb han hamnar i.
Barcelona petersays
2010-08-12 23:03
Ämne: Ämne: Det här....
Måste erkänna att jag aldrig hört talas om spelaren innan. Han kommer ju från portugisiska tredjedivisionen. Kan det verkligen vara ett sådant lyft? Måste säga att jag är väldigt nyfiken på att se honom spela iaf.
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 23:00
Ämne: Det här med Bébé til....
Spontant känns det som om sir Alex gör det igen. Han har värvat en spelare med stor potential. Billigt tror jag dessutom.
Barcelona Sam
2010-08-12 22:59
Hypotetiskt talat, vad skulle det kosta att riva Hlebs kontrakt?
Barcelona tikitaka
Tjena, någon här som har köpt biljetter från hemsidan och skrivit ut direkt därifrån? Isåfall behöver jag lite hjälp, hade varit riktigt schysst. Har haft problem med det nu i veckor.. :/
Barcelona el Flaco
BlueRed: "Liverpool har inte vunnit ligan sen neandertalarna lärde sig göra upp eld".

Lol! That's cold.
Barcelona Klint
2010-08-12 22:58
Precis som petersays skriver. Vi blir av med Hleb och bara det är värt några miljoner.
Barcelona petersays
2010-08-12 22:57
Ni missar alla det absolut viktigaste i den här dealen:
Vi blir av med Hleb för gott!!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:57
Kloka resonemang här nedan. Masken är välkommen, om det nu stämmer!
Barcelona petersays
2010-08-12 22:56
Det här med Bébé till United. Nån som vill prata om det?
Barcelona Rambla~
2010-08-12 22:55
Som jag ser det är det en win win-situation. Busi får konkurrens och måste vara helskärpt om han vill vara startman. Skulle han bli petad innebär det att Mascherano spelar riktigt bra. Skulle han istället inte vara förstavalet lär han i alla fall stå ut en säsong. Börjar han istället gnälla (det känns inte som hans stil, utan han verkar vara en krigare som knyter näven) är det ju bara att skeppa iväg honom till en annan liga. Förslagsvis Serie A.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-12 22:54
Espanaboy

Liverpool har inte vunnit ligan sen neandertalarna lärde sig göra upp eld.
Zlatan vill spela CL.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-12 22:51
Fattar inte varför så många är emot att Mascherano kommer. Okej han är ingen Xavi när det kommer till passningar, men det är inte hans uppgift på plan heller.

Är så trött på många som tror att för att man ska spela i Barcelona så måste man vara världsmästare på att slå passningar oavsett position, det var bl.a. därför guardiola blev farligt förälskad i chygrynski, alla vi vet hur det gick med Ukrainaren.

Som någon nämner Touré var inte så stark när det gäller passningar(Han är en underbar spelare), busquets som många här inne tror är Guds gåva till fotbollen är inte heller så passningssäker.

Om Mascherano kommer blir det perfekt, om busuqets inte har någon konkurrent då är jag 90% att han kommer bli för bekväm och tro han är untouchable, det är ej bra
Barcelona Sam
2010-08-12 22:51
Jag är inte alls orolig för passningsspelet från Mascheranos sida. Jag är mer orolig för hans fysiska spel som inte kommer gå hem hos domarna i primeran. Titta bara på Zlatan, Henrys första säsonger, helt sinnes hur de inte ens fick andas på motspelarna förens domarna hade visslan i munnen.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 22:47
Ni överdriver något enormt när det gäller Mascheranos dåliga passningspel. Slår Busquets något annat än små nätta sidledsspass?

Mascherano har bra funktionell teknik och ska inte ha några problem med att klara av ett enkelt och snabbt passningspel. Han behöver inte stå för några svåra Rafa Marquez kross.
Barcelona Smogen
Läste återigen intervjuvn Pep gjorde innan försäsongen. Missade det här fantastiska citatet tidigare.

"Not even drunk I would have believed two years ago that Pedro and Busquets would win a world cup, a trophy I don't have."

lol!
Barcelona 1.70-ligan.
Lusnos,

Alltså Zlatan kommer att stanna, var så säker.
Barcelona el Maestro!
Ämne: Nu verkar Balotelli ....Det är sant.
Jag tror att de tar Zlatan också om han går med på det. Det är bara det att det är Zlatan som inte vill lämna Barca just nu.
Han vill vinna Champions League och den bästa chansen har han i Barca. Det vet han om. Vinner han den titeln då sticker han fort som attan till Premier League!
Annons: