/spanien/barcelona/forum/14467.aspx/spanien/barcelona/forum/14467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-12 11:13
Så Özil riskerar att hamna i Madrid fast han drömmer om Barcelona bara för att Pep inte får tummen ur röven och en ledning som inte vet hur man planerar en försäsong med värvningar/försäljning av spelare.

Lysande förutsikter för denna säsong, verkligen!
Barcelona Espanaboy
2010-08-12 11:01
Det var fel Hleb som gjorde mål igår. Tyvärr var det inte Aliaksandr som gjorde de två målen utan Vyacheslav.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-12 11:00
Poulsen är inte garanterat inköpt för att ersätta Mascherano, snarare för att ersätta Lucas om denne försvinner till Palermo.
Även om argentinaren vill lämna så tror jag intresset för honom till summan 250 miljoner får de flesta, för att inte säga alla, klubbar att titta åt annat håll.

Kom igen, Poulsen startspelare i Liverpool?, som att gräva sin egen grav...
Barcelona basaric
2010-08-12 11:00
Tror knappast att Mascherano som är en av Liverpools viktigaste spelare lämnar klubben för att sitta på Barcelonas bänk.

Han vill lämna Liverpool, men jag tror att han går till en klubb där han vet att han kommer platsa bland dom första elva.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 10:59
Smogen

Du minns säkert hur tongångarna var under valkamanjen? Pep skulle få mer att säga till om när det gäller värvningar. Jag misstänker nu att det var skitsnack. Varför såldes tex Chygro? Antagligen för att man behövde pengar till värvningen av Cesc. Visst, man försökte värva Cesc som uppenbarligen var Peps önskan. Han eller ingen sa Pep. När inte den värvningen blev av känner Rosell att han i alla fall måste värva ett någorlunda stort namn för att tillfredställa fansen. Han presenterar namn som Özil, Robinho och kanske även Maschearno, men Pep vill inte ha någon av dem. Han nöjer sig med det han har när han inte fick Cesc. Lite underligt kan tyckas men det är sådan Pep är, på både gott och ont.

Rosell raljerade över vilken stor tränare Pep var under valkampanjen och basunerade ut man tänkte lägga upp ett kontraktförslag över 6 år. Vad gör Pep? Jo, han vill endast binda upp sig för ett år. Detta för att han givit sitt ord tidigare till Laporta att forsätta minst en säsong.

Jag vet inte, men fortsäter den här farsen (som det ser ut som åtminstone) är jag rädd för att Rosell pushar Pep till att lämna efter denna säsong. Kan inte tränare, sportdirektör och president dra åt samma håll misstänker jag att Pep hellre skiter i det.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-12 10:57
Synd om Real köper Özil som det ryktas om.. Det hade varit en perfekt värvning för oss nu när det inte blev nåt med Cesc, kommer trots allt inte kosta oss så värst mycket. Men, men..
Barcelona Smogen
2010-08-12 10:49
Nu när Pool köpt Poulsen (lycka till med honom) känns det som att Mascherano kommer allt närmare Barcelona. Personligen tror jag han skulle varit en fantastiskt bra värvning om han bara varit si sådär 15 cm längre, men som backup till Busquets blir han nog perfekt ändå. Jag hoppas mer och mer på en värvning.
Barcelona ★Sami★
2010-08-12 10:47
basaric
Det var det jag mena:) Om ni ser länktipset. Så är Sandro Rosell intresserad av Robinho och vill byta bort Zlatan mot han.

Men Guardiola är väl inte så förtjust i Robinho? Tror ni på det hära ryktet?

En annan sak Poulsen klar för Liverpool. Mascherano i Barca dom sista dagarna?
Barcelona basaric
2010-08-12 10:34
"Silly Season" stänger aldrig, men däremot stänger fönstret den 31:a.
Barcelona ★Sami★
2010-08-12 10:31
Någon som vet när Silly Season stängs?
Barcelona älskabarcelona
2010-08-12 10:05
Är vi där igen nu ? Har inte tidningarna något att skriva om och istället hittar man på massa skit? Eller är det Guardiola som verkligen vill bli av med alla spelare . Det känns som att truppen kommer minska för varje år med Guardiola . Istället för att köpa spelare innan det är försent så sitter man och funderar på att bli av med spelare !. Försvinner Zlatan och har man inte köpt in spelare innan månadens slut så är jag upp till 100% på att vi inte kommer klara utmaningen i CL . Va säker på att skador kommer drabba oss . Då kommer vi vara tvunga att ställa upp med unga spelare på dom stora matcherna . Det känns som att Guardiola håller på ta självmord .
Barcelona Smogen
2010-08-12 09:56
Rambla

Har svårt att tro på ett byta av Zlatan - Robinho. Innan Villa köptes hade jag kunnat tro på det mer men nu skulle det kännas rätt konstigt. Visserligen tror jag Robinho skärpt sig ganska ordentligt senaste året och skulle säkert göra sig värdefull för Barcelona men vore ju totalt vansinne att gå emot Pep på ett sådant sätt.
Real Madrid Hassan
2010-08-12 09:53
Barcelonito

Speciellt nu när Poulsen är klar för Liverpool. Tror att Pep skulle göra ett riktigt kap med att skaffa in Mascherano.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-12 09:40
Det är nog tidsfråga innan Mascherano blir klar för Barca. Agenten säger att Mascherano vill spela för Barca och att allt är i Barcas händer nu och att det blir ganska lätt ekonomiskt.

Mascherano säger att han vill byta land och tackar Liverpool för allt dom har gjort för honom.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 09:18
Ämne: Ur Zlatan synpunkt t....Ja om han nu blir kvar. Allas vår Sandrusco sägs jobba på en deal där Zlatan byts mot Robinho. Trots att Pep klart och tydligt tidgare sagt att han inte är intresserad av Robinho med tanke på dennes attityd utanför planen. Vi ska alltså knyta till oss Robinho och för att få honom har det kostat en Eto'o och Ibra. Låter ju alldeles lysande. :/

Jag hoppas att detta bara är den vanliga skit som pressen i Barcelona varit så angelägna att sprida de senaste veckorna.

Har Cáceres återvänt från sin semester och börjat träna? Jag har inte sett några uppgifter om det.
Barcelona Smogen
2010-08-12 09:02
Ur Zlatan synpunkt tycker jag det var en riktig intressant match Zlatan spelade igår. Jag hoppas att Pep såg hur Zlatan spelade. Han rörde sig över extremt stora ytor, rörde sig nästan konstant, jobbade på bra i defensiven och lirade en hel del tiki-taka spel.
Han spelade exakt så som skulle göra honom riktigt bra i Barca.

Som Zero Pulse skrev lite längre ned, han verkar helt klart ha lärt sig något under sin säsong i Barcelona, för så här har han aldrig spelat i landskaget innan.

Ska bli mycket intressant att följa Zlatan i början av säsongen.
Barcelona Smogen
2010-08-12 08:47
nej, TV4 ägda kanalen, canal+ anser det vara viktigare att visa en repris på matchen ajax-vitesse...
lyckligtvis visar däremot TV4 sport matchen.
Dahla
2010-08-12 08:42
Än så länge så är det endast tv4sport som visar cupfinalen.
Länktips: tvmatchen.se/
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-12 05:46
Vet någon ifall supercup matchen visas på Canal+?
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-12 02:06
Grabbar, något mer om Özil eller?
Zero Pulse
2010-08-12 01:35
Zlatan hit och Zlatan dit. Och innan jag fortsätter här så vill jag bara påpeka att jag håller på AC Milan och inte på Barcelona. Men, jag tänker ge lite cred till Barcelona angående Zlatan...

- Zlatan spelade idag en av sina bästa matcher för Sverige. Gnällde sen inte på plan och sprang som aldrig förr. Det där med att han inte skall gnälla är kanske ett tecken på mogenhet, men att han nu börjar springa?! Detta MÅSTE vara Barcelona i ett nötskal.

"Spring och slit för laget annars är det bänken som gäller. För INGEN är större än laget."

Som en milanista så erkänner jag nu att ni är bäst på detta.

Tack för ordet.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-12 00:51
För mig så känns hela grejen med Barcelona och Zlatan som ett dåligt förhållande där båda parterna är för envisa för att göra slut. Zlatan är en magisk spelare, det behöver vi inte diskutera om, men när en magisk spelare används på fel sätt så är det så slöseri på bra resurs.

Samma princip kan använda i de här fallen: Hur bra hade Ronaldinho varit som striker? Hur bra hade Messi varit som CM? Hur bra hade Xavi varit som högerback osv.

När en spelare används på fel sätt , och det finns inget sätt att fixa det för att det rubbar hela laget, då är det kanske bäst att gå isär, även om man tappar pengar.

Slutsatsen av det jag vill ha sagt är det här:
Zlatan förtjänar att vara i ett lag där han får spela där han vill spela, och Barcelona förtjänar en spelare som kan göra nytta. Bäst att gå isär?

---------

Kudos till personen som skrev om Mesut Özil :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-12 00:35
el Flaco

Jag är medveten om att han har ännu inte anslutit sig till truppen, men frågan är väl om Guardiola vågar chansa med Miño i en sådan viktig match. Personligen har jag inte sett så mycket av Miño, men har läst och hört att han är en talang.

Valdes har väl deltagit i en eller två träningar inför matchen mot Mexico med det spanska landslaget, han kommer även att delta i två till innan lördagsmatchen.

I och med Pintos skada så tror jag på att Guardiola startar med Valdes.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 00:28
H.Alavi/

Grejen är den att Valdés har precis kommit tillbaka från semestern och har inte tränat en enda gång med laget under försäsongen. Som allra bäst kommer han hinna med två träningspass, på torsdagskväll och på fredagmorgon. Nej, jag tror som sagt på att Miño får chansen.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-12 00:27
Jag tror Messi Zlatan Iniesta Valdes Puyol kommer lira på lördag.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-12 00:26
Vad talar för att Valdes sitter på bänken mot Sevilla? Blir en målvakt verkligen så trött efter 45 min (idag) eller är det så att det är alla resor finns i Guardiolas tankar?

Om Valdes känner att han kan spela så får han jätte gärna göra det istället för Miño som jag anser bör få chansen i några CDR matcher, men dock inte i en match där en "stor" titel står på spel inför ligastarten.
Barcelona Espanaboy
2010-08-12 00:06
Godnatt, barcaamigos. Hörs imorgon. Adiós!
Barcelona el Flaco
2010-08-12 00:06
Ämne: Kanske Miño får fört....
Jag räknar med att Miño kommer stå mellan stolparna på lördag. Han går före Oier i B-laget och känns som lagets tredje målvakt bakom Valdés och Pinto.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 00:03
Kanske Miño får förtroendet trots allt? Hur mycket jävelskap ska ske inför den här säsongen är det tänkt? Först en idiotiskt och meningslös landskamp borta i Mexiko och nu en skadad målvakt. Kan man ha mer oflyt?
Andre_D
2010-08-12 00:02
Synd att Silva missa det läget i slutet :/
Annons: