/spanien/barcelona/forum/14466.aspx/spanien/barcelona/forum/14466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2010-08-29 14:41
Varför inte satsa på en nia.. som Torres eller nåt liknande
Barcelona Nesto
2010-08-29 14:40
Hetfield

Precis eller rubriker som "Zlatan frälser Barça ännu en gång" Efter att Zlatan gjort sista målet i en 5-0 vinst typ
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-29 14:37
Det bästa är ju att få slippa artiklar som är ungefär såhär "Barcelona vinner med 6-0- Zlatan på plan."

Det allra bästa är ju att slippa folk som skiter i klubben och följer Zlatan. Usch på sånt, äcklar mig.
Barcelona Barca-nist
2010-08-29 14:34
Vi har inte Zlatan kvar snälla fokusera er på de som är kvar och släpp killen.

Man ser att det är kaos i Milans forum redan efter några tim, så skönt och slippa Zlatanister!
Barcelona Nesto
2010-08-29 14:33
älskabarcelona

Tror knappast Man City låter Tevez lämna. Han är en given startspelare och betyder allt för mycke för deras anfall.
Suarez vill säkert vara kvar och spela CL med Ajax och om man nu kan köpa honom så är priset säkert riktigt högt.
Har svårt att se Valenica sälja Mata efter Villa&Silva lämnat.
Robinho som absolut inte trivs i england är väl det troligaste alternativet. Kanske det bästa också. Ett lån+köpoption vore hur bra som helst- vill man inte ha honom eller hittar man någon bättre så är de bara att lämna tillbakahonom. dessutom vet han hur den spanska fotbollen spelas sen tidigare och har alla egenskaper för att lyckas. Sen hur gnällig han är vet jag inget om, för mig verkar han som en glad, rolig samba pojke som gillar att dansa i omklädningsrummet, Sen att han gillar att festa är väl en självklarhet eftersom han är från brasilien..
Atlético addeh
2010-08-29 14:32
Ämne: Även om det fortfara....Jag håller med, det var längesedan jag var såhär taggad inför en ligastart. Det bara kryper i mig för tillfället.

För övrigt verkar det faktiskt som de största Zlatanisterna redan försvunnit till Milan-forumet.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-29 14:31
Se länktips.. Tror inte på det, men hade inte blivit förvånad om Zlatan har sagt något sånt haha
Barcelona Rambla~
2010-08-29 14:29
Ämne: Det här "seny&q....
Hur kan du veta att detta blev dåligt för klubben redan på förhand? Om vi bortser från det ekonomiska då. För hur de väljer att presentera den här affären i böckerna vet varken du eller jag.
Barcelona tarrak
2010-08-29 14:28
Även om det fortfarande är lite för mycket Zlatan-jidder för min smak, får man väl passa på att göra comeback i forumet. Antar att detta bara är ett snabbt övergående efterskalv efter svenska gullegrisens fall från piedestalen.

Det ska bli så otroligt skönt att äntligen få se lite riktig tävlingsfotboll att jag knappt kan sitta still. Kan inte minnas när jag var så här taggad senast. Visca el Barca!
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-29 14:27
Det här "seny" som det pratas om är nog väldigt bra för truppen och är säkert en stor nyckel till Barcelonas framgångar. Däremot borde Barca förstått att han absolut inte klarar av detta. Jag menar, han om någon är egoistisk och skapar problem. Plus då att han absolut inte passade in i själva spelet.

Nej, bland de sämsta köpen i världshistorien. Jag förstår om jag verkar tjatig men jag kan inte släppa hur dåligt detta blev både för klubben och för Zlatan själv.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-29 14:02
Vem hade ni viljat se i Barca som ersättare till Zlatan nu ?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-29 13:48
!--TEMP_B--!Ämne:!--TEMP_/B--! hahah kul om milan i....

Återvänder han så ska inte Milan betala hans lön.. Lånet gäller bara till nästa säsong

Barcelona el Maestro!
2010-08-29 13:46
Ämne: Någon som kan förkla....Skillnaden mellan Alves och Zlatan är glasklar.
Alves är anpasslig(läs smart). Han har förmågan att underordna sig chefen(läs tränaren).
Sen gör ju Alves ett hästjobb i varje match. Du kan väl inte ha missat det.
Håller dock med om du syftar på att Alves är gnällig på plan när domar går emot honom. Han är speciell på sitt sätt, han också.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-29 13:45
Ämne: seny = att sälja Ron....
Att sälja Ronaldinho gjorde att Messi tog det sista ultimata steget till att bli den megastjärnan han är idag = 8 titlar på 2 säsonger.
Att sälja Eto'o var ett misstag, men vi vann ligan med poängrekord + semifinalplats i CL (fullt godkänd då det är OMÖJLIGT att vinna trippeln 2 år i rad, så bra är ingen).
Att sälja Toure och Zlatan ger oss förhoppningsvis mer arbetsro, då vi slipper Toures och Ibras gnällande agenter. (Plus att Guardiola ville ha kvar Toure, men det vart för sent).

Så denna Seny är inte så korkad som du tror.
Atlético addeh
2010-08-29 13:42
Du har nog inte riktigt förstått innebörden av seny. Hetfield förklarade bra i sitt inlägg varför just de fyra spelarna försvann ifrån klubben.
Barcelona HugoBoss
2010-08-29 13:42
Seny = Att sälja Makelele, Sneijder, Robben och Raul.
Barcelona Sam
2010-08-29 13:41
Hur kan folk försvara försäljningen av Ronaldinho? Bara säsongen senare vinner vi allt som går att vinna. Ja fail kan man kalla det..................
Atlético addeh
2010-08-29 13:40
Såg det ut som jag var ironisk med mitt inlägg? Nej.

Jag menar inte att Toivonen är någon spelare för startelvan, om det var det du trodde. Mer som ett alternativ att slänga in, någon med lite tyngd där framme. Herregud ni behöver inte gå i taket. :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-29 13:40
Men kan korkade idioter läsa texten rätt?
Ronaldinho spelade knappt fotboll under de sista månaderna. Pep ville inte få bort Toure, Toure ville ha mer speltid och Pep ansåg att Busquets är bättre. Toure var dessutom snabb med att sälja stjärten till Man C när de viftade med pengarna.
Pep ville ändra på spelet, och Eto'o ville ha en megalön och långt kontrakt.
Zlatan är en fågelskrämma.

There you go.

----------

Ingen påstår att Pep är oskyldig, men man måste komma ihåg att det här är hans andra år som tränare i A-laget. Alla stora tränare får stå ut med felköp, nu har Pep lärt sig att inte spendera pengar på spelare som laget inte behöver.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-08-29 13:38
seny = att sälja Ronaldinho, Eto, Toure, Zlatan etc...

fattar inte, korkade "katalaner".
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-29 13:37
Ämne: Ämne: Ska vi ....
Ööööh NEEEJ !
Atlético Sportuga
2010-08-29 13:36
Ämne: Ska vi nu värva en e....
Öööh skojar du ?
Atlético Sportuga
Någon som kan förklara följand då för mig...Zlatan & Etoo "jobbiga typer" får gå...och så värvar man Mascherano ??? Gnälligare spelare får man leta efter, han om någon kan inte stava till Moral !
Atlético addeh
Ska vi nu värva en ersättare till Zlatan vore ju faktiskt Ola Toivonen ett superbt alternativ. Han kan spela både centralt, på kanterna och säkerligen även göra ett bra jobb som mittfältare. Han är dessutom en riktigt bra huvudspelare. Just an idea. :D
Atlético Sportuga
2010-08-29 13:34
Ämne: Hetfield- Megan Fox....
du har en poäng där

men med det sagt, så tror jag ni kommer klara er rätt bra ändå ;)
Atlético Sportuga
2010-08-29 13:32
Ämne: PEP - FAIL

haha, ....
It takes two to tango...

Spelare & tränare kommer inte överns, spelare får gå ingen ovanligt som sagt, men är inte Pep liiite väl gnällig han tyckte ju inte om Etoo heller
Barcelona Smogen
2010-08-29 13:31
Denyo

jag behövde skriva av mig lite och för ovanlighetens skull orkade jag inte läsa igenom tidigare inlägg.

peace, over and out
Real Madrid Sergio the machine
2010-08-29 13:31
Hetfield- Megan Fox is a dude
Det tycker kanske ni barcelona fans. Ingen av er känner zlatan han gnällde aldrig på pep eller barcelona tills affären var klar. Ni försöker göra det till zlatans fel men vi alla har sett att pep nästan bara klarar av katalaner och spanjorer. Chygrinsky Zlatan Hleb Toure alla dessa är stora spelare men pep klarade inte av dem.
Barcelona Smogen
2010-08-29 13:30
Ayaz -

Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jo, håller med er, det är skönt att slippa Raoila och Zlatan på grund av det gnäll som riskerat att följa Barcelona under säsongen.
Men samtidigt skadar denna affären Barcelona på ett annat sätt. Hade Rosell varit stenhård i förhandlingarna hade han sänt en signal till andra klubbar när det gäller förhandlingar. Nu visar han istället att man kan få Barcelonas nya ledning att vika ned sig rätt rejält om man sätter lite tryck på dom.
Hade jag varit president för en klubb och Rosell ringt efter detta för att försöka förhandla om en spelare hade jag nu tänkt "gött, här har vi chansen att mygla till oss en hel del pengar.".

Helt annat än om Rosell haft lite "balls" och bett Galliani fara o flyga när han kom med sitt patetsika försök till att värva Zlatan...som lyckades.

Den här affären kommer med andra ord skada Barcelona i framtida förhandlingar också...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-29 13:29
PEP - FAIL

haha,
nej, jag såg inte så mycket av matchen mot Milan.
Men nu pratade vi väl ändå om hur situationen uppstod och vem av Zlatan och Pep som har rätt eller fel - alltså inte hur Zlatan presterar i en träningsmatch utan hur han presterade i våras.

Men du har rätt, jag är pinsam och avgår härmed.

Antar att du själv kommer dra på en Röd-Svart tröja i kväll då du tydligt inte sätter klubben före enskilda spelare...
Annons: