/spanien/barcelona/forum/1446.aspx/spanien/barcelona/forum/1446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-02 18:19
@enkos:

Skillnaden mellan dem är att Suarez och Neymar krigade som alla andra.
Medan Messi gjorde, du såg själv matchen.

Vi säger inte att Messi ska spela högerback, dm eller som mittback. Det enda vi önskar är att han Messi (andra kaptenen) lägger samma energi som Suarez, Neymar och Rakitic i presspelet eller när man tar en löpning för laget.

Snälla kolla på senaste matcherna som Messi har spelat. Alla har försvarat honom här inne för vi har tänkt på att han inte är 100% än. Han får fan hjälpa till också.

Det gjorde han föra vårterminen. Han pressade och krigade som Neymar och Suarez och detta lede till 5 titlar av 6.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-02 18:16
Rambla Det går inte att spela vårt bästa spel när Espanyol får göra vad fan man vill utan att domaren gör något. Rätt övertygad att om domaren gjort sitt jävla jobb rätt, så hade vi fått håll på ett Espanyol med några man utvisade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-01-02 18:13
Neymar och Suarez gör sina sämsta matcher och ändå hackar folk på Messi som gjorde och skapade tillräckligt mycket för att vinna matchen men som hans medspelare inte tog vara
Barcelona Skurhink
2016-01-02 18:09
Frodo!
De handlar vell för fan inte om kvalitén på spelare rakt av!

Messi gör Alves Rocketic så sjukt jävla mycket sämre än vad dom faktiskt är!
Det är ett exempel...

Var mer konstruktiv nästa gång du kritiserar. Spärr 48 h!/Mod
Barcelona FCB_Messi
2016-01-02 18:08
Messi är för jävla lat asså . Det kan vem som helst erkänna . Han krigar inte som suarez t.e.x.. Han är inte bra på presspelet heller . Alltid för långt ifrån sin gubbe. Han måste springa mer !! Vad är problemet !!
Barcelona Barça-MeTi
2016-01-02 18:08
grabbar man kunde tro att man kollade på en jävla MMA match, allt verkade vara tillåtet av hor domarn, fyfan
Barcelona Rambla~
2016-01-02 18:07
Liunil Masse På vilket sätt har jag fel? För att jag inte spyr över domaren? Jag anser att denna match borde ha vunnits oavsett domarens oduglighet. Dessutom, utvisningar på motståndarnas spelare garanterar inte vinster. Bollen ska ändå in i mål och det misslyckades tyvärr spelarna med idag.
Barcelona Mido
2016-01-02 18:06
Om Messi tänker vara så lat som för 2 säsonger sedan då är det lika bra att säga hejdå till alla titlar eller så måste LE våga bänka honom.
Barcelona Frodo
2016-01-02 18:06
@Skurhink:
Om du tycker att Alexis är bättre än Messi är det nog dags att fundera på om fotboll är din sport. Men jag gissar på att du trollar.
Barcelona Rambla~
2016-01-02 18:02
När man fokuserar på att en spelare som Messi ska ta stort defensivt jobb och stå för djupledslöpningar, har man verkligen inte förstått det här med fotboll och hur den spelas av Barcelona. Då är det hög tid att välja en annan sport.
Barcelona Liunil Masse
Rambla Du har ofta rätt i mycket men inte nu. Espanyol skulle ha minst två man utvisade. Det är skillnad på fysisk kamp och att gå emot reglerna som Espanyol-spelarna gjorde väldigt många gånger utan kortutdelning. Hade Barca gjort lika många fouls som Espanyol, så hade vi avslutat matchen med 8 man. Alla vet det.
Barcelona Skurhink
Freeyminde... Spärra mig? För vad? Att jag inte tycker vi är bättre över en säsong med Messi istället för Alexis som ett exempel?
2016-01-02 18:01
@Rambla~:

Tycker fan synd om Busi. Han är den enda som spelar dirty tillbaka när barca spelarna blir våldtagna av båda domarna och motståndarna. Så fort Busi får chans smäller han på tillbaka mot dem som terrorisera halva laget.

Han är dessutom den som pratar med domarna varje match.

Frågar du mig så ska han ha kaptensbindan. Andra kapten ska vara Masken.

Iniesta och Messi gömmer sig...
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-02 17:59
Rambla Fattar inte heller varför han tar ut Raktic när vi behöver fysiska spelare.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-02 17:57
Ibland önskar man att Barca spela i PL just pga domarna där jämfört med Spanien. Det är så rättvist där och allt är så professionellt. Här i Spanien hejar domarna på Real och trots alla matcher vi blir rånade så fortsätter samma jävla Domare få vara kvar utan att ett skit händer. Vad hände med linjedomaren som blev mutad, inget ord om det längre? Jag är besviken på Messis inställning till den här matchen, men än mer besviken på den här domaren som tydligt ville förstöra för oss. Vi hade vunnit matchen enkelt om en normal domare dömt.
Barcelona Rambla~
2016-01-02 17:57
Det är knappast pga domaren vi tappar poäng i kväll. Är man inte mer distinkta i sina klara lägen vinner man inte sådana här matcher. När det dessutom bara är Busquets som är beredd att ta den fysiska kampen, ja förutom Rakitic men honom tar Lucho sk ut i sitt obligatoriska byte i 70m, så vinner man verkligen inte dessa matcher. Så onödigt, så bortkastat.
Barcelona Ali G
2016-01-02 17:56
Med Messi på plan spelar vi med en man mindre! Ingen rörelse, inga löpningar inget defensiv hemjobb. Det var en sekvens i andra halvlek där Neymar tar sig förbi tre spelare och lägger den till Messi, vad gör Messi då? Lägger ännu ett tamt avslut mitt på mål. Samma sak var det mot Valencia.

Suarez vilken miss! Andra matchen i rad han missar öppet mål. Så onödig poängtapp som kommer straffa oss när Ligan avgörs.

Barcelona Zamboza
3 kryss senaste 4 matcherna är inte bra alls. Är bara orolig att det ska straffa sig i slutet av säsongen. Usel insats, samtidigt som domaren vägrade ge Espanyol som spelade över gränsen hela tiden rött kort. Messi må ha varit inblandad i en hel del men han sänker laget i mitt tycke. Jag såg vid ett flertal tillfällen när både Iniesta och Sergi Roberto går upp och sätter press när Messi oberörd står centralt på mittfältet. Sen hjälper det inte heller för Suarez som får springa ännu mer för att jaga boll, och nej jag vill inte sälja Messi. Däremot ska man kunna kritisera spelare oavsett om det är Messi eller någon annan.

Det var en sån dag när inget stämmer. Dem enklaste passningarna sitter inte, samtidigt som man tappar bort bollen väldigt lätt.
@Federer:
Frågan är var är mod nånstans? Är han också arg över matchen. Nu får någon tar tag i den här skunken. Bara för att vi kritiserar Messi så önskar han att vi ska sjunga sälj honom till City.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Messi måste springa mycket mer, det funkar inte så här. Det påverkar hela laget.
Barcelona enkos
2016-01-02 17:55
Ni som tyckte att Real är borta från titel får nu tänka om. Vi slås inte bara mot Real, vi slås mot hela ligan alla domare och förbundet. .
Barcelona Frodo
Domaren utförde sin plan till punkt och pricka. Det var väldigt tydligt vad han var ute efter. Trist, men det var väntat efter Reals uttåg i CdR att saker och ting skulle bli betydligt svårare för oss i ligan.

Om man samtidigt ska vara självkritisk så kan man undra varför våra försvarare är bolldrivare med flera bolltapp som följd. Bollen går fortare än alla spelare så man borde ha ökat bolltempot istället för att kladda 4-5 touch på bollen innan passen slås.
Barcelona Shanghai
Någon som kan spanska? Simeone: “Veo la próxima Liga peligrosamente preparada para el Real Madrid.” #GonzalezGonzalez
2016-01-02 17:54
Sitter här och bara tänker på Messi's gå fotboll. (Medan domaren var köpt). Sitter här och tänker på Messi's parkering från mitt cirkeln till Espanyol's straffområde. Sitter här och tänker på Neymar och Suarez positionsbyte genom hela matchen (medan Messi bara stod samma plats och vill ha bollen på fötterna. Sitter här och undrar om Messi ens kör löpning på träningarna (för att man ser att hela laget springer, pressar, jobbar hem, springer på djupet och krigar för varandra varje match. Lägger jag fokusen fel. Varför stör jag mig inte på domaren lika mycket?
Barcelona Skurhink
2016-01-02 17:53
Argumentera istället! -Han är bra i cl från semi och framåt! -jo det är sant!
Barcelona Corazon
Jag skiter i om dom krossar dom på onsdag det är liga poängen jag vill ha. Cupen är två matcher. Så korrupt domare. Fattar inte att grabbarna visar mer hjärta i stundens hetta.
Barcelona Barça-MeTi
på onsdag kräver jag att Barca knullar upp hor Espanyol ordentligt utan kondom eller glidmedel hårt ska dem få. jävla smuts lag
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-02 17:52
Vi har dem nästa match. Då ska laget döda dem
Barcelona Shanghai
2016-01-02 17:51
Vi tappar nästan alltid poäng mot smutsiga Espanyol. Inget ovanligt, de kommer döda sig i CdR mot oss. Roliga är att Espanyol, Valencia och Sevilla i varenda match mot oss springer som hästar och krigar om att det är deras sista dag i livet.
Barcelona enkos
2016-01-02 17:51
Hiöippas våra spelare ger sig själva en ordentligt örfil och krossar horor på 8nsdag
Annons: