/spanien/barcelona/forum/14459.aspx/spanien/barcelona/forum/14459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Essienesque
2010-08-15 00:35
Pep lämnar en alltmer fundersam efter varje match känns det som... Varför dessa ständiga byten mellan positioner? Abidal från vänsterback, till mittback. Spelar med en vänsterback som anfallare, Bojan till höger samtidigt som Messi ligger centralt?

Visst att det är praktiskt att han spelare som kan spela på flera positioner ifall det skulle behövas, men att exempelvis Maxwell inte vet om han kommer spela anfallare eller back innan en match måste tyckas märkligt..
Real Madrid MadridistaN,
2010-08-15 00:31
Ämne: Pep suger kraftigt......
Egentligen har jag inget emot det du skrivit så jag inte är cule, men du måste skämta. Har du snabbt glömt vilka titlar han gett er klubb?!

Gå och sov.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-15 00:26
Måste bara skriva av mig, Vad f*n tänker guardiola på när han ställer 18-årige Sergi Gómez mot Fabiano/Kanouté, Gómez gjorde inte bort sig men vore inte det ultimata att flytta in Abidal och spela Maxwell vänsterback och Adriano/Jeffrén Vänsteranfallare.
Barcelona Rambla~
2010-08-15 00:24
1.70

Nej, Pep har inte sagt någonting. Han sa ju igår på presskonferensen att Maschearno, Capoue är namn som media skrivit om. Själv ville han inte säga något alls med hänsyn till de som har hand om det här med värvningar för att inte försvåra deras arbete. Det är media, katalansk, som påstår att Pep sagt nej till Masken.
Atlético addeh
2010-08-15 00:22
Oriol Romeu skötte sig ypperligt i den defensiva mittfältsrollen idag. Väldigt lugn och säker i varje passning och vid varje situation. Spanjoren har potential att bli något riktigt stort.

Trots hans stabila insats idag känner jag fortfarande att han är för ung för att ta steget upp till A-laget.
Barcelona C.Andrés
2010-08-15 00:17
Vad hade folk förväntat sig med en trupp bestående till stor del av reserver och ungdomsspelare mot Sevillas A lag på deras hemmaborg? Tyckte det var roligt att Sevilla vann och hoppas ärligt att dom tar det hela,vore ett litet lyft för spansk fotboll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-15 00:14
Om det inte värvas någon spelare innan fönstret stänger, då hoppas jag att man ifrågasätter Pep även i Spanien.
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-08-15 00:06
Tycker det bara känns skönt att Sevilla slog Barca ikväll. Hade varit så ofantligt tråkigt om ett tröttkört B-betonat barca hade åkt till Sanchec Pizuan och slagit ett Sevilla med alla sina spelare friska. Hade ju annars varit katastrof för den spanska ligan. Jag menar, släng in Iniesta, Xavi, Pique,Puyol Villa och kanske Pedro till detta lag med Ibra och Leo på banan så hade det naturligtvis sett helt annorlunda ut.

En annan grej som känns rätt bra är att det kanske var en liten varningsklocka för pep som ringde, b-lagspelarna kanske inte är riktigt redo än för den stora scenen. Dock är det inte rättvist att bedömma dem då det är så många som startar samtidigt.

Avslutar med : Ses på Campen Sevilla :)
Barcelona Frodo
2010-08-15 00:04
Det verkar som att lynchmobben är ute efter Pep här. Visst ska han inte vara immun mot kritik men det börjar gå till överdrift tycker jag. Canteran var inte det stora problemet idag. Vid de två sista målen var det veteranerna som gjorde bort sig och det var rookiemissar de gjorde.

Ha i åtanke att det var ett nykomponerat lag mot ett Sevilla med fullt manskap. Vad trodde ni? Att vi skulle köra över ett topplag som Sevilla på deras hemmaplan? Angående Zlatan kan det ju vara så att han hade känningar då han satt med ispåsar när han utgick. Han spelade landskamp häromdan och det kan ju vara därför han inte spelade 90 min. Dessutom slet han oerhört mycket under sina 50 min vilket kan vara en anledning till att Pep inte ville bränna ut honom.

För övrigt tyckte jag att JDS skötte sig bra och är att räkna med. Vi hade bra kontroll på matchen när han spelade och det var skönt att se. Gomez hade ett bra driv och kunde spela sig ut ur backlinjen men var osäker i positionsspelet. Romeu gjorde det bra i första men tröttades ut i andra. En säsong i Segundan kommer att göra honom gott.

Slutligen vill jag passa på att berömma Maxwell som jobbar stenhårt och gör ett bra jobb oavsett var han spelar.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-08-15 00:04
Är kanske lite sen, men den där matchen mellan Real Madrid och Bayern var fan i mig ingen cup, utan en hyllning till Beckenbauer då han inte riktigt fick något välförtjänt avsked efter att ha slutat i Bayern.

Hetfield- Megan Fox is a dude

Hade Pep tänkt lite och satt BOJAN i mitten och MESSI på högra kanten när Messi klev in istället för Zlatan så Barcelona nog satt dit något mål till. Visst, Pep vann trippeln med Barcelona sin första säsong, men han har också gjort många stora fel som tyvärr inte går att blunda för. Han är inte en av världens bästa tränare taktiskt, än.
AndreD
2010-08-15 00:02
Barca4eva

Förra året var han faktiskt bra, det kan jag erkänna. Men trippelsäsongen var han rent utsagt bedrövlig.
Barcelona Denyo
zlatan kan fortfarande vara sliten efter asien tunern det kan vara anledning till att pep byte ut honom,
plus att kommer ni ihåg efter att efter matchen mot skottland så fick han käningar i knät..
så han kanske kände att 1 halvlek räckte för idag. Zlatan kommer bli riktigt bra i år tror jag! hatten av för honom!
Barcelona Rambla~
Barca4eva

Du måste försöka förstå att Zlatan tog slut. Därför blev han utbytt. I kväll så rörde han sig en hel del, pressade försvarare väldigt bra. Inte så konstigt att han fysiskt tar slut.
Atlético addeh
2010-08-15 00:00
AndreD

Nu känns det mer som du har ett personligt hat emot Abidal, för han är inte i närheten utav en sådan dålig passningsspelare som du får det att låta som.

Abidal har aldrig varit någon Dani Alves i offensiven, men alltid klockren i defensiven. Det var just i defensiven jag tyckte han kändes osäker idag.
Barcelona Rambla~
2010-08-15 00:00
Hur länge har laget varit hemma nu? En vecka va? Hm, om ens det. De kom 8-9 augusti.

Märkte ni hur nästan hela laget tog slut fysiskt i andra halvlek? Det är inte annat att förvänta sig när de just kommit hem från ett fuktigt och varmt Kina.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 23:58
Det verkar som att Maxwell är bäst när han får vara yttermittfältare/anfallare istället för vänsterback, då slipper han fokusera på det defensiva.

Med risk för att bli tjatig, men jag är oerhört besviken på Bojan idag. Om pojken ska räknas som Barcelonas framtid så får han visa glimtar av det, men idag så spelade han som ett lik. Han har potentialen, men hans kropp är inte lämpad för att utnyttja det.
Han är alldeles för tam och bräcklig, han måste lägga på ett par kilo som Messi.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 23:54
Rambla,

Är det så? Har inte förstått att Pep har sagt det.
Barcelona Barca4eva
Nu var vi ju tvungna att ställa upp med det här laget, jämfört med C.d.R förra året, så jag är inte arg över det...men förstår ändå ej varför Ibra byttes ut =(

AndreD

Själv tycker jag att Abidal ibland är bättre offensivt än defensivt...
AndreD
addeh

Jag tycker det är som vanligt när Abidal slår bort varannan passning. Säsongen 08/09 måste han ha haft 5% i passningsprocent. Har aldrig gillat honom. Hans defensiv täcker iaf upp för hans dåliga offensiv.
Barcelona Rambla~
2010-08-14 23:53
Abidal är nog beroende av att de ordinarie spelarna är på planen för att han ska känna sig trydd. Åtminstone får man det intrycket. Jag är inte orolig, han kommer att förbättra sig. Annars är jag väldigt possitivt överraskad av Maxwell. Jag trodde verkligen inte att han hade så mycket spring i sig.
2010-08-14 23:53
Som 1.70-ligan. skriver så sjunger tyvärr Gaby Milito på sin sista vers, hoppas guardiola får tummen ur röven och ger Cáceres en chans, killen har potential att bli en världsback
Barcelona Rambla~
2010-08-14 23:51
Ämne: Abidal var ju grym s....
Masken är körd ja, Pep har tackat nej till honom. Troligtvis så förhandlar man med andra spelare i det tysta. Spelare media inte har fått nys om ännu. Ja, om det nu är så att man tänker ta in fler spelare.
Atlético addeh
Rambla

Det var oroväckande att se Abidal såpass stel och osäker som han var idag. Det hör inte till vanligheten att han varken slår bort passningar eller tappar markering. Men som du sa, hoppas det bara är lite semester kvar i benen på fransmannen och inget annat som spökar
Barcelona L.A.M Nr 10
1.70-ligan

Milito tror jag håller några år till. Tycker han kan vara kvar ett par år till för att sen lämna plats åt alla mittbackstalanger(sjukt många har vi). Då kan han flytta hem till Argentina.
Barcelona Trixja
2010-08-14 23:50
Klart de är kul att vinna tittlar, men helt ärligt så personligen tycker jag man ska se Supercupen som en träningsmatch. Inte dra för stora växlar
AndreD
2010-08-14 23:47
elbraco

Han snackade också om "Barcelonas enda förlust förra säsongen som kom mot Sevilla" Enligt honom ledde Sevilla med 3-0 och Barca var "nära att vända men kom bara upp till 3-2"

Edit: Roligaste var när han sa: "Miño har spelat i barca sedan....så blev han tyst i 5 minuter och sa inget.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 23:46
Abidal var ju grym så sent som i våras. Milito sjunger väl snart på sista versen dock.. snälla Pep, låt Caceres stanna och värva in någon etablerad spelare till innan fönstret stänger!

Länktips! En artikel från idag.. skitsnack? Troligen. Men än är inte masken helt körd.
Barcelona Rambla~
2010-08-14 23:43
DM1982

Håller med fullständigt. Du kan även lägga till Alves på den listan. Han såg väldigt ringrostig ut vilket inte är så konstigt i och för sig. Vad har han, en veckas försäsong i kroppen och dessutom en jobbig resan från Kina till USA och sen tillbaka till Spanien.

Det går i alla inte att klandra ungdomarna. De gör så gott de kan och har faktiskt kontroll på det till halvtid. Jag tycker JDS och Romeu tillsammans med Keite höll upp spelet förvånansvärt bra.

Jag är dock lite orolig över Miltio och Abidal. Vi får hoppas att det är fitness det handlar om och inget annat.
2010-08-14 23:42
Måste bara säga att jag är otroligt imponerad av Jonathan Dos Santos, för några säsonger sen när några sa att han var bättre än Giovani så skrattade jag, men det är fan sant och dessutom så är han enligt mig bättre än Thiago också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-14 23:40
Nästa vecka är det ordinarie lag som gäller! Sevilla har CL-kval att tänka på också.

Positivt var att Zlatan nätade igen och enligt inlägg härifrån spelade han bra(såg ej första halvlek).

Dani Alves är kul och se när han är på humör. Var nog den bäste idag. Varningen i slutet var ju bara löjlig. Det roliga är att linjemannen står precis brevid och går på filmningen:).
Annons: