/spanien/barcelona/forum/14458.aspx/spanien/barcelona/forum/14458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2010-08-15 13:06
Helt okej match av våra cantoranos igår. Man får inte glömma att det är lättare för spelare som Thiago, Dos Santos eller Romeu att göra mycket bättre ifrån sig när man har Iniesta, Xavi och resten av A lags spelarna. Sen lägg till en mycket viktig faktor i vårat spelsystem, mittbackarnas uppspel är nästa det viktigaste vi har, hur ska våra mittfältare få bollen om inte mittbackarna kan spela upp dom och Milito är ingen mästare på att spela upp bollen på ett bra sätt, man märker det tydligt när Xavi o Iniesta spelar att dom får lite större problem när Milito spelar som mittback. Annars tycker jag att våra " valpar" skötte sig bra. Även om Pep ibland gör konstiga beslut så kan man inte kritisera han, det finns inte många tränare som har ett sånt förtroende för klubbens produkter som våran Pep. Sevilla får det jävligt tufft på Camp Nou, dom kommer inte bara möta vårat a-lag utan det laget som vann VM åt spanien.
Barcelona A.Gaudi
2010-08-15 12:52
Får väl se om Özil hinner spela CL kvalet eller inte. ifall han spelar det lär han stanna där säsongen ut, kanske att han går nånstans i vinter. men om han går som free agent måste han ju komma till barca ifall klubben vill det, han är ju trots allt ett barca fan främst.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-15 12:29
Özil blev rejält upprörd när Bremen nobbade Reals bud. Han skriver väl snart på för marängerna...
Barcelona ★Sami★
2010-08-15 11:27
Håller med Navas. Det kommer bli tufft:)
Atlético addeh
2010-08-15 11:16
BlueRed & Heywood

Stämmer in i kören. Sevilla-publiken var helt fantastisk igår, det är bara applådera dem.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-15 10:44
Några korta saker som jag tänkte under o efter matchen-

1) Alves såg väldigt pigg ut första halvleken men han försvann helt i 2:a. Hela kantspelet försvann under 2:a, eftersom Maxwell orkade inte längre springa upp o ner. Han spelade vänsteranfallare på pappret, men täckte hela tiden neråt också. Kantspelet försvann pga kondition.

2) JDS och Thiago har mycket kvar vad det gäller fysik och rutin. Båda var bra på det offensiva men inte tillräckligt på det defensiva. JDS såg i vissa stunder inte veta vart han ska springa. Thiago har tappat bollen ett par gånger sjukt lätt. Tänk att Bojan ser fysiskt ut jämfört med de två, så förstår ni min poäng.

3) Det var fel att låta Bojan spela hela matchen. Han var sliten och dessutom trivdes inte mycket på kanten. Pep skulle byta in Jeffren typ i 70 min mot Bojan för att få pigga ben, samt för att få fart på kanten. Jeffren är ju snabb och är mer naturlig kantspringare.

4) Det tredje målet kom 2 minuter efter det att Guardiola gjorde ett byte i backlinjen. Adriano kom in istället för Milito och Abidal flyttade centralt. Det är typiskt att släppa sådana mål då. Det tar ju tid för mittbackarna att hitta sina nya positioner och komma överens om vem som gör vad. Men jag klantar inte Pep för det förstås. Det är saker som händer.

5) Mina barn spelar en match e.m som är viktigare att vinna än Barcas match. D
Barcelona Boixos Nois 81
2010-08-15 08:03
Ämne: Glöm inte att Abidal....
Precis vad har det med Barcelona att göra?
Hela laget var ju emot tränaren
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-08-15 02:51
Busquets who?

Vad har det med Barcelona att göra?
Barcelona Busquets who?
2010-08-15 02:41
Glöm inte att Abidal är en av gängledarna i det franska landslaget som skämde ut sig. Abidal, Evra, Ribery och Gallas, de tuffa grabbarna från förorten, som förstörde hela landslaget inifrån.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-15 02:06
BlueRed. Magic! Ja, det måste jag också göra. Det hade varit fantastiskt. Den som säger att spansk läktarkultur suger borde göra ett studiebesök på Sánchez Pizjuán
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-15 02:01
Heywood Jablome

Låter ännu bättre när det är såhär! (Länktips)

Det här är varför jag ska ner till Sevilla och se dem live den här säsongen. Ja, ett stort plus att man får se ett riktigt bra lag spela fotboll också. :)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-15 01:51
Såklart att vi kan förlita oss på våra canteros, men inte utan våra stjärnspelare. De behövs på plan. I behövde vi någon mittfältare som kunde få bollen i rullning. Sevilla kom mer och mer in i matchen efter att i första halvlek varit totalt uddlösa.

I länktipset: Sevillas hymn. Väldigt skön.
Barcelona David - barca
2010-08-15 01:38
Någon som kan länka någonstans man kan ladda ner matchen?
Barcelona Cúles
2010-08-15 01:29
Klart vi kommer vinna på hemmaplan, Sevilla lär inte stå en chans.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-15 01:27
Kolla länktips för en av de klockrenaste videorna jag sett Barcelona göra.

Vi var 10 centimeter från att lyckas då (Toures "hands").

Byt ut Inter mot Sevilla och ni ser att inget är omöjligt. 2-0 nästa vecka med världsmästarna på plan, Villas debut, kan det bli bättre? :)
Barcelona Messidinho_10
2010-08-15 01:25
Jag ser framemot David Villas debut nästa vecka, tror han kommer sänka Sevilla på egenhand när han får smörpassningarna från Xavi Iniesta Messi :P
Barcelona true_barca_fan
2010-08-15 01:23
Gonzalo Gerardo Higuaín

Vi kommer förmodligen starta med den riktiga startelvan då får du se hur enkelt vi krossar Sevilla.
Barcelona basaric
2010-08-15 01:19
Gonzalo Gerardo Higuian

För att Barcelona har 8-0 mot Sevilla på Camp Nou dom senaste 2 säsongerna.. och man är knappast sämre lag det här året.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-15 01:14
En säsong i Segunda kommer vara otroligt nyttig för B-lagsspelarna.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-08-15 01:14
true_barca_fan

Inte för att vara spydig eller dryg men hur fan har man "bra läge inför returen" med en 3-1 torsk i ryggen?
Barcelona true_barca_fan
2010-08-15 01:12
Vi spelade mycket bra trots 3:1 förlust. Barca har bra läge inför returen och jag är helt säker på att vi kommer att vända detta underläge.
elbraco
2010-08-15 00:55
Ämne: 4 startspelare är fa....
Håller med, denna förlusten är inget att haka upp sig på. Blev mest glad över första halvlek, andra viker vi väl nere oss lite väl mycket men det är sånt som händer, inget lag eller spelare är perfekt(a). Tror ändå på hemmavinst med 2-0 +.
Barcelona Rambla~
2010-08-15 00:53
4 startspelare är faktiskt B-lagspelare och resten är bänkspelare. Möta ett starkt Sevilla ute efter blood är knappast det lättaste att möta, speciellt inte på Sánchez Pizjuán. Det är en sak att ha förväntningar men det finns och något som heter att vara realistisk. Själv var jag förvånad att de klarade av första halvlek så starkt som de gjorde. När Sevilla lade in en annan växel i andra halvlek såg man ju att det är klasskilland när det handlar om rutin och även fysik.
elbraco
2010-08-15 00:52
Ämne: addeh

Har inget p....
Skriver det ngn annan skrev, han var bra senast i våras innan skadan, men det kanske är en smaksak :)
Barcelona Frodo
2010-08-15 00:44
Essienesque

Jag syftade på två vänsterfotade mittbackar i mittlåset.
AndreD
2010-08-15 00:41
addeh

Har inget personligt hat mot Abidal. Han är en rolig kille som är viktig för sammanhållningen i laget, men som spelare sticker han inte ut. Han har blivit bättre med passningspelet men från 07 till 09 fick jag nästan hjärtklappningar varje gång han fick bollen.
Barcelona Essienesque
2010-08-15 00:38
Frodo - Att ha två vänsterfotade backar i backlinjen borde väl ändå ses som det optimala?
Barcelona Frodo
2010-08-15 00:35
FC Barcelona en Mi Corazón

Han kanske tänker att han inte vill spela med två vänsterfotade mittbackar i backlinjen. Det kanske är obetydligt för fans men det är småsaker som tränare måste ta hänsyn till...
Barcelona Essienesque
2010-08-15 00:35
Pep lämnar en alltmer fundersam efter varje match känns det som... Varför dessa ständiga byten mellan positioner? Abidal från vänsterback, till mittback. Spelar med en vänsterback som anfallare, Bojan till höger samtidigt som Messi ligger centralt?

Visst att det är praktiskt att han spelare som kan spela på flera positioner ifall det skulle behövas, men att exempelvis Maxwell inte vet om han kommer spela anfallare eller back innan en match måste tyckas märkligt..
Real Madrid MadridistaN,
2010-08-15 00:31
Ämne: Pep suger kraftigt......
Egentligen har jag inget emot det du skrivit så jag inte är cule, men du måste skämta. Har du snabbt glömt vilka titlar han gett er klubb?!

Gå och sov.
Annons: