/spanien/barcelona/forum/14457.aspx/spanien/barcelona/forum/14457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bojan#11
2010-08-14 18:36
Jo visst vi får isf hoppas på att maxvell klarar av pivote rollen som Busi och Yaya hade gjort :)

Om du vill/tror att han kommer spela där :)
Vi får se, själv tror jag J2S :)
Barcelona Bashir
2010-08-14 18:28
Reglerna är tydliga och har funnits där i alla år. Ska man nödvändigtvis rita startelvor måste de motiveras grundligt. Det gäller för alla, oasvett hur befogad du anser att din elva är. Slut på diskussionen!/ Red
Barcelona L.A.M Nr 10
Heywood Jablome

Härligt inlägg. Skulle också känna mig nöjd med en värvning av en defensiv mittfältare. Backlinjen känns spikad, hoppas där att Caceres stannar.
Om Ibra är kvar är anfallet också klart.

Då återstår endast mittfältet. Keita är en utmärkt reserv för Xaviniesta, främst på Don Andrés position då han inte har de bästa speluppläggen som krävs för att ersätta Xavi. Sen anser jag att JDS samt Thiago kan klara av att hoppa in ibland. JDS är 20 och borde börja slussas in i A-laget nu.

Som pivote är Sergio dock ensam och enligt mig bör Oriol Romeu få ett år i segundan innan han är redo. Det ryktades förut om Senna, det hade varit perfekt då han kan spanska ligan plus att han kanske bara har två år kvar, och då kan man börja spela med Oriol Romeu.
Barcelona basaric
Ämne: Jag hade välkomnat M....
Och vem hade du då bänkat? Busquets? Iniesta?
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-14 18:23
Bojan#11

Om han bryter mot reglerna får väl admin säga till honom eller är du en slags polis?

Tycker inte alls startelvan var omotiverad, det var en spelare han satte på annan position än vad den brukar spela.

Vad jag har för mig så kan Max spela som pivote.

My bad såg nu att admin varnat honom, det är väl bättre att de tar hand om dessa människor som bryter mot reglerna än att alla ska sitta och hacka på en person som tex gör en omotiverad startelva blir sånt tjaffs och låg nivå då. Bara att blunda för det och fortsätta diskutera det man gjorde innan :)
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
Bashir

Anledningen till att vi inte vill se att någon sitter och gör liknande startelvor, är för att andra hakar på. Fem minuter senare så är hela forumet fyllt av massa sträck och namn, för att dem tycker att det är kul att rita startelvor och se vem som gör det snyggast...
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
Jag hade välkomnat Mascherano eller Özil med öppna armar.
2010-08-14 18:22
Jag hoppas att dos Santos spelar på pivotepositionen i kväll. Hade varit intressant att se.

westinho. My bad, det är han.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-14 18:21
Nej, en 18-mannatrupp räcker inte om man ska slåss om 3 titlar. Thiago och JDS kan inte riktigt spela under en längre period om vi får skador. De kan, men resultat skulle inte räcka för vinster mot storlag.

Vet inte hur ledningen har lyckats med att tappa så många spelare, men dom får snart se till att vi har 21 spelare i truppen plus Thiago och JDS och ett par andra juniorer.
Barcelona Bashir
2010-08-14 18:18
Pinsamt. Inte undra på man hellre håller till i Barcelonafootballblog. Inte direkt att jag gjorde drömelvan av önskemål ha ha. Tror nog tankar kring start elva erbjuder mer än snack om özil
Barcelona Bashir
2010-08-14 18:15
Första gången någon jag gör en elva. Dessutom knappast omotiverat med tanke på läget i laget. Och ja maxwell som pivote tror inte han kommer gå bort sig. Tiden visar
Barcelona westinho
2010-08-14 18:14
Ämne: Jag tog en titt på t....
Jeffren är A-lagsspelare.
Barcelona Bojan#11
2010-08-14 18:09
Ämne: Trolig elva borde va....
Maxwell som pivote ?
Hur tänkte du där ?!

Btw läs forumreglerna
"omotiverade startelvor"
Barcelona Bashir
2010-08-14 18:05
Håll dessa troliga elvor för dig själv. Omotiverade startelvor är inte tillåtet och kan leda till spärr. Du är varnad. /Mod
2010-08-14 18:02
Jag tog en titt på truppen och såg följande:

Vi har två målvakter: Valdés, Pinto
Vi har sex försvarare: Dani Alves, Eric Abidal, Maxwell, Piqué, Puyol, Milito.
Vi har fyra mittfältare: Xavi, Iniesta, Busquets, Keite
Vi har 5 anfallare: Messi, Villa, Pedro, Bojan, Zlatan.

* Adriano kan spela på fem olika positioner och få därför en egen kategori.

18 spelare har vi som kommer att få rejält med speltid. Värvar vi inget kommer resterade av platserna att fyllas av b-lagsspelare. Dos Santos, Muniesa, Jeffren, Thiago m.m.

Räcker det den här säsongen?

Försvarsspelet känns spikat. Anfallet känns spikat. Men på mittfältet har vi fyra spelare. Xaviniesta är vi beroende av. Keite gör ett bra jobb och Busquets är vår defensiva man. Jag hade känt mig säkrare inför säsongen med en värvning. Jag föredar en defensiv spelare framför en offensiv. Kan inte Iniesta eller Xavi spela kommer vi kunna stänga matcherna med två defensiva mittfältare. Keite för mig är ingen som är van eller har kapaciteten att spela på ett defensivt mittfält i Barcelona.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-14 17:05
el Flaco

Tackar! Alltid där för att hjälpa, uppskattas. :)
Barcelona el Flaco
2010-08-14 17:00
Gud är störst! - Pep el rei!/

Matchen börjar kl. 21.30. Det katalanska och spanska sidan brukar vara mer uppdaterad än den engelska.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-14 16:58
Börjar matchen 21.30 eller 22.00 ikväll? Det står olika på olika hemsidor jag har kollat in.
Barcelona el Maestro!
2010-08-14 16:45
Guardiola säger att "there will be no Excuses" angående matchen mot Sevilla i kväll.
Han menar på att han inte kommer att skylla på han saknar spelare i fall det blir förlust. Mycket klokt sagt, tycker jag.

Den dagen som cirkus Mourinho uttrycker sig lika ödmjukt som Pep vill jag gärna att ni talar om det för mig.
Jag kommer ihåg när Inter mötte Barca på Camp Nou i gruppspelet. Barca saknade Messi och Zlatan. Reslutet blev 0-2 till Barca. Inter saknade Wesley Sneijder. Gissa vad Mourinho sa då. Han sa att vi saknade minsann Wesley Sneijder som är väldig viktig för oss.
Vi har inte hört Pep nämna eller skylla på att han saknade Iniesta i dubbelmötet mot Inter senare.

Att aldrig hitta på ursäktar/bortförklaringar är en dygd. Det är inte alla som har den förmågan att se saken på det sättet.

Blir det förlust ikväll så är det Sevilla som förtjänar att vinna. Det är inte frågan om att det är på grund av att Barca saknar spelare. De spelare som tas ut av Pep litar han på. De ska kunna göra jobbet annars är det motståndarlaget som vinner på grund av det är ett bättre lag helt enkelt.
Barcelona thiago alcantara
2010-08-14 16:12
är diego klar för wolfsborg eller?
Atlético addeh
2010-08-14 16:07
el Flaco

Säkerligen lär det bli en del överraskningar i startelvan. Svårast att lista ut är vem som kommer spela i den defensiva mittfältsrollen. Oriol är den enda renodlade pivotén i truppen, men har dessvärre inte tränat med laget under försäsongen. Jonathan spelade på positionen under hela försäsongen och gjorde det med bravur. Dessutom finns även Keita som själv uttalat sig om att han är villig att spela i den positionen om Míster vill så.

Det ska bli högintressant att se hur Pep resonerar kring detta. Jag tror dock Jonathan kommer få chansen som pivoté, samtidigt som Keita spelar ett steg längre upp i banan.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 16:01
tarrak

Du har rätt, blandade ihop. Du förtjänar detta.
Barcelona tarrak
2010-08-14 15:58
Ämne: En sak att notera är....
Man blir inte cuptied av ligaspel, så det har ingen betydelse om han spelar imorgon.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-14 15:56
tikitaka

Nej, tyvärr. Vore kul och se hur studion kommer att vara i C+. Men vi får väl vänta till ligan drar igång. Matchen visas bara på Tv4sport.

Matchens kommentator kommer då vara Hussfelt. Förhoppningsvis bara Hussfelt och inte... ja ni vet.
Barcelona Nesto
2010-08-14 15:55
tikitaka
Matchen visas i tv4 Sport. Sändningen startar 21.30
Barcelona tikitaka
2010-08-14 15:53
Visas inte matchen även på Canal + ?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 15:52
Barcelona Barca4eva
2010-08-14 15:46
Längtat som fan =,)
Barcelona el Flaco
2010-08-14 15:44
Att gissa sig till hur Pep kommer ställa upp sin startelva är i stort sett omöjligt även om samtliga startspelare tillgängliga och idag är det väl svårare än någonsin. Jag räknar med en och annan "guardiolada" ikväll.
Atlético addeh
2010-08-14 15:31
För övrigt underbart att vakna upp och veta att det är match ikväll. Ända sedan VM-finalen har man längtat enormt efter "riktiga" matcher, som betyder någonting. Riktigt skönt att säsongen drar igång.

Ska bli intressant att se hur Pep formar laget ikväll. Backlinjen känns spikad, där Dani Alves troligtvis börjar på bänken. I övrigt är det öppet, bara Guardiola om någon vet. Hoppas både Jonathan & Thiago får speltid åtminstone.
Annons: