/spanien/barcelona/forum/14456.aspx/spanien/barcelona/forum/14456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-14 19:41
Podemos

Hehe, Pep har varit väldigt tydlig med att vilja köpa många andra spelare. Inte många av de har gjort succè...

Dessutom tror jag inte Masch är tänkt som startspelare, däremot kommer han spela ganska mycket matcher.
Real Madrid Podemos^
2010-08-14 19:36
Pep ville köpa Masch redan förra säsong, han sa det öppet och väldigt tydligt men då sa Rafa nej.

Jag tror att Pep har en väldigt klar idé om hur han vill använda Mascherano.

Och nej man köper inte Argentinas lagkapten och sätter honom på bänken.
Atlético addeh
2010-08-14 19:33
Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9

Ingen här inne har påstått att Busquets skulle platsa i något annat storlag. Frånsett Barcelonas spelmodell så tycker inte jag att Sergio är världens bästa pivoté. Jag tycker Essien är den mest komplette spelaren på den positionen.

Det du måste förstå är att i Barças spelsystem passar Busquets som handen i handsken. Det handlar inte om något annat.

PS: Gå på dina svenska lektioner istället för att hänga här och prata en massa strunt.
AndreD
2010-08-14 19:31
Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9

Han platsar i världens bästa klubblag och i världens bästa landslag men inte någon annanstans? Intressant.
Barcelona el Maestro!
2010-08-14 19:30
Ämne: Asså helt räligt ni ....
Han är en startspelare i världens bästa landslag och i Barca. Han har petat bort Toure. Det säger allt om Busquets.
AndreD
2010-08-14 19:29
Nesto

33 assists på två säsonger i Bremen alla tävlingar inräknade.

Edit: Inklusive vm.
Barcelona westinho
2010-08-14 19:28
Ämne: Asså helt räligt ni ....Well, vi vann båda mötena mot er förra säsongen + ligan och kom nästan till final i CL med Busquets som DCM. Kom tillbaka när du lärt dig stava.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 19:26
Du syftar på det pep sa igår eller? Att han är nöjd med truppen , men inte utelsuter att någon köps?
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2010-08-14 19:25
Asså helt räligt ni sålde en spelare (yaya toure) som är 100 ggr bättre än rtäbenet busquets och sen säger ni att han är bäst sluta aså han skulle inte platsa i något annat storlag.

men jag är glad att ni sålde toure för det blir bara lättare för oss i ligan.

se det inte som ett påhopp men ville vara veta vfr ni tycker att busquets e bättre.
Barcelona Sam
2010-08-14 19:22
Snarare så att Pep inte vill köpa.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 19:21
Har varit borta hela dagen och ser när jag skrollar igenom här att Mascherano är uppe på tapeten igen.. något nytt där, eller är läget oförändrat att Hodson inte vill sälja?

Härligt med match ikväll, länge sen man såg en tävlingsmatch med Barca nu! :)
Barcelona Nesto
2010-08-14 19:16
basaric

33 assist? Träningar inräknat då eller?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 19:16
Essienesque

Du har missuppfattat hela saken. Det finns betydligt bättre DM ute i världen, men ingen av de kan göra samma sak som Busquets gör i Barcelonas spelmodell. Ingen påstår att Busquets är bättre än Essien, De Rossi osv.

Ser du skillnaden?
Barcelona Essienesque
2010-08-14 19:09
Ok, noterat. Busquets är tillsammans med Messi, Pique, Iniesta och Xavi de i Barcas trupp som inte skulle kunna petas utav några andra i världen.. Finn ett fel...
Barcelona basaric
2010-08-14 18:59
Ämne: Essienesque

Du lä....
Kan bara instämma.
Atlético addeh
2010-08-14 18:59
Essienesque

Du läste korrekt. Ingen spelare i världen petar Busquets i nuläget. Ta en titt på westinho's inlägg, tyckte han fick med allt bra där.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-14 18:55
Ämne: Ämne: Kan hål....
Du tror inte att man utvecklas en eller två nivåer genom att ge stenhårt på träning där du tränar ihop med världens bästa spelare?

Om du har spelat fotboll så VET DU att man ger 200% om man inte är given på en plats för att få speltid där med utvecklas du OCH KOMMER att få tid på planen för säsongen är lång med x antal matcher så kom igen.

Vad ska vi ha? Spelare över 30 eller Hlebs som backup till våra startspelare?
Vet inte hur länge du följt Barca men minns du Iniesta? Han spelade inte ALLT för mycket när tex Deco spelade utan han fick göra inhopp och var grym då.

Kan lova dig att han gav allt på träningarna för att bli så bra som han blev då han fick chansen och ja han var väl rätt ung han med.
Barcelona basaric
2010-08-14 18:54
Att ta in Mascherano som en back-up till Busquets är inte alls så smart enligt mig.. inte för att jag tycker att Javier är dålig på något sätt.. men jag tror att han skulle kosta en hel del, plus så ska han få en bra lön..det är darför jag tycker att vi borde satsa på spelare som Senna.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-14 18:49
Ämne: addeh

Men tror du....
Senna skulle vara ett bra alternativ till pivote rollen men då försvinner inte Hleb som skulle ingå i en byteshandel.

Och Mascherano vill ju till Barca säger han väl?
Visst har bara läst från olika sidor och så men jag kan inte tro att ALLA har tagit dessa ord från luften.

Men kan hålla med om att Senna skulle vara ett grymt alternativ som skulle kunna sitta på bänken mesta dels av tiden och rotera då och då.
Atlético addeh
2010-08-14 18:49
basaric

Om nu Mascherano skulle värvas, så hoppas jag han får förklarat för sig hur läget är. Dock tror jag redan han vet att det skulle bli mindre speltid än den han får i Liverpool.

Javier har flera år uttalat sig om önskan att spela i samma klubb som vännen och världens bästa fotbollsspelare, Lionel Messi. Dessutom tror jag han vill vinna titlar, precis som alla andra professionella fotbollsspelare.

Helt ärligt, vem skulle tacka nej till att få spela i en klubb som Barcelona?
Barcelona westinho
2010-08-14 18:47
Ämne: addeh - Ingen spelar....
Ingen spelare i världen bänkar Busquets i Barcelona. Vem ska göra det? Så som vi spelar nu finns det ingen som kan göra ett bättre jobb. Han har den spelstilen Pep vill att en DCM i Barcelona ska ha.

Essien är grym, Touré är grym, Mascherano är grym ja. Men ingen av dessa passar in i Barcelona lika bra som Busquets.
Barcelona basaric
2010-08-14 18:47
Ämne: Kan hålla med om att....Förstår inte du att spelare som Özil behöver spela konstant för att utvecklas? Killen gjorde en hel del mål förra säsongen, han bidrog med 33 assist och har grymt VM bakom sig.. och du tror att Barcelona kan köpa Özil som är endast 21 år gammal bara för att använda honom om Iniesta går sönder?

Kom igen nu.. visst är vi världens bästa lag men så mäktiga är vi nog inte.
Barcelona Essienesque
2010-08-14 18:44
addeh - Ingen spelare i världen bänkar Busquets i nuläget? Kom igen nu....
Barcelona Ronaldinhoism
2010-08-14 18:44
Kan hålla med om att Mascherano som trupp spelare skulle vara bra, vi behöver lite styrka på mittfältet men även bredd! J2S är inte lika stark som varken Masch eller Busi men väldigt duktig med fötterna lite mer än spelande mittfältare inte någon riktigt hård, jag kanske har fel så rätta mig.

Ang Özil som har en billig prislapp då hans kontrakt går ut nästa säsong skulle vara grym utifall Xavi skulle gå sönder och back up för Iniesta som har lite skadeproblem men även ger Pedrito konkurans om vänsterytter platsen (om nu inte Villa gör det, vet inte hur Pep tänker om Z stannar) för att båda ska utvecklas både Pedro och Özil.
Barcelona basaric
2010-08-14 18:41
addeh

Men tror du att en spelare som Mascherano skulle gå ifrån att vara en av Liverpools viktigaste och bästa spelare till att sitta på Barcelonas bänk bara för att Pep ska kunna använda honnom i sitt rotation-system? Han startar ju i princip varje match med Liverpool och nu ska han helt plötsligt till Barcelona bara för att sitta och värma bänken större delar av säsongen.

Det finns ingen plats för spelare som Mascherano och Özil i Barcelonas trupp, det gör verkligen inte det, men däremot finns det plats för spelare som Senna (?) som skulle acceptera att han blir bänkad och som skulle förstå sin roll i Barcelona.
Såna spelare är mer än välkommna, så länge vi inte spenderar allt för mycket på dom.
Atlético addeh
2010-08-14 18:36
basaric

Jag tror inte Heywood ville se Mascherano bänka varken Busquets eller Iniesta, utan mer ha argentinaren som en truppspelare. Nu pratar jag endast för mig själv, men jag kan tänka mig att han resonerar i samma banor. Ingen spelare i världen bänkar Busquets eller Iniesta i nuläget, inte ens Mascherano.
Barcelona Bojan#11
2010-08-14 18:36
Jo visst vi får isf hoppas på att maxvell klarar av pivote rollen som Busi och Yaya hade gjort :)

Om du vill/tror att han kommer spela där :)
Vi får se, själv tror jag J2S :)
Barcelona Bashir
2010-08-14 18:28
Reglerna är tydliga och har funnits där i alla år. Ska man nödvändigtvis rita startelvor måste de motiveras grundligt. Det gäller för alla, oasvett hur befogad du anser att din elva är. Slut på diskussionen!/ Red
Barcelona L.A.M Nr 10
Heywood Jablome

Härligt inlägg. Skulle också känna mig nöjd med en värvning av en defensiv mittfältare. Backlinjen känns spikad, hoppas där att Caceres stannar.
Om Ibra är kvar är anfallet också klart.

Då återstår endast mittfältet. Keita är en utmärkt reserv för Xaviniesta, främst på Don Andrés position då han inte har de bästa speluppläggen som krävs för att ersätta Xavi. Sen anser jag att JDS samt Thiago kan klara av att hoppa in ibland. JDS är 20 och borde börja slussas in i A-laget nu.

Som pivote är Sergio dock ensam och enligt mig bör Oriol Romeu få ett år i segundan innan han är redo. Det ryktades förut om Senna, det hade varit perfekt då han kan spanska ligan plus att han kanske bara har två år kvar, och då kan man börja spela med Oriol Romeu.
Barcelona basaric
Ämne: Jag hade välkomnat M....
Och vem hade du då bänkat? Busquets? Iniesta?
Annons: