/spanien/barcelona/forum/14447.aspx/spanien/barcelona/forum/14447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Espanaboy
2010-08-16 20:25
Jakobsson
Tror faktiskt inte att många ser på Depor som ett skitlag. Tung förlust i Filipe, som tyvärr kan sänka er tabellplacering. 10:e plats?
Barcelona Espanaboy
2010-08-16 20:22
Ämne: Luis Enrique fortsät....
addeh
Betyder det att Barca kan flytta upp Carmona från B-laget om han skulle göra bra ifrån sig där?
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-16 20:20
I England får man tre matchers avstängning om man får ett direkt rött kort.

Jag vill att Muniesa ska stanna kvar i a-truppen och slussas in sakta men säkert. Jag tror att han kommer att bli en värdefull spelare för FC Barcelona i framtiden.

Vem led inte med honom när han blev utvisad?
Barcelona Espanaboy
2010-08-16 20:20
Äntligen har man skaffat Canal+, som sänder världens bästa liga!
Atlético addeh
2010-08-16 20:11
Luis Enrique fortsätter rusta upp inför säsongen. Nu har Barça B gjort klart med mittfältaren Carlos Carmona, som förra säsongen höll till i Recreativo Huelva.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-16 19:53
Jakobsson

Nu pratar vi inte om Gago, vi pratar trots allt om en av la masias bästa spelare, och kanske Barcelonas framtida mittback. Ni kommer inte att ångra er, av det jag har sett av Muniesa så påminner han mycket om Maldini (båda är även vänsterfotade).
Atlético addeh
2010-08-16 19:51
Ämne: Cole får 3 matchers ....
Han måste vara fullt nöjd med sin debut i Liverpool-tröjan.
Deportivo Jakobsson
2010-08-16 19:47
Jojo, jag förstår vad du menar men samtidigt så måste du sätta dig i Deportivos-skor. Deportivo kan inte vinna ligan och man är inte heller i Europa längre. Därför så kan man inte acceptera små misstag och bli en farmarklubb till en större klubb. Självklart vill även Depor också framåt igen och att få spela i Europa League för oss är som att vinna Champions League för er. Inte lika stort så klart, men du förstår min poäng.

Men Muniesa tror jag knappast gör bort sig. Jag tror dock att han inte kommer att komma då han är en viktig kugge i Enriques Segunda lag?
elbraco
2010-08-16 19:43
Cole får 3 matchers avstängning!?
Det Det var väl knappt ens gult kort enligt PL-mått mätt?
2010-08-16 19:36
Jakobsson

Jag menade inget illa, jag menar bara att det är mer ödesdigert att göra bort sig i Barcelona (t.ex: i CL) än Deportivo som harvar i mitten.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-16 19:35
Ja jag fattar inte vad dom tänker med.. Det är inte så att han är dyr heller
Barcelona AIMAR-10
2010-08-16 19:33
Asså vad fan är felet på Pep egentligen???? Varför inte bara knyta till sig Özil innan madrid tar honom. En riktigt bra spelar som vi absolut skulle ha nytta av i framtiden istället för och köpa honom direkt så dyker madrid upp och det ser ut som om han går till dom.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-16 19:24
Jakobsson.

Av det jag har sett av Muniesa så är det en framtidsförsvarare för FC Barcelona. Han hade nog mått bra av spela lite mer regelbundet, men i framtiden kommer han att representera FC Barcelona.

Många tycker om honom och efter hans debut och utvisningen i den sista omgången för två säsonger sedan väntar många på att han ska få sin revansch.
Deportivo Jakobsson
2010-08-16 19:19
Ämne: Rambla

Äh, Deport....
Ha råd att göra några misstag? Nej du, något sådant har inte Deportivo råd med. Ni kanske ser oss som en liten pissklubb, men Deportivo är en anrik spansk klubb som hör hemma på den övre halvan av ligan, inte den nedre. Därför så accepteras inte halvdana spelare som kommer till Depor för att försöka imponera på någon annan klubb. Kommer någon spelare till Deportivo på lån så förväntas han att ge 100% för klubben och inte ha tankar på att han t.ex. ska slå sig in i sin riktiga arbetsgivares förening.

Misstag accepteras inte. Om det är så att Muniesa fortfarande har långt kvar till a-lagsnivå, så ser jag hellre att man lånar/värvar in någon annan som kan ersätta Filipe.
Atlético addeh
2010-08-16 18:46
Jag har delade meningar om vinterfönstrets vara eller icke vara. Av den enkla anledningen att man har möjligheter att köpa in ersättare om någon nyckelspelare skulle vara borta gör att det ibland kan vara välbehövligt.

Å andra sidan, kan jag tycka att ett lag ska rusta upp ordentligt inför en säsong att köp mitt i inte ska behövas.

Sett till Barcelonas situation just nu, så är jag glad att vinterfönstret finns. Som jag tidigare skrev, en värvning á la Albertini är inte helt omöjlig i vinter om det inte händer något under sommaren.
Barcelona ★Sami★
2010-08-16 18:38
Barcelona borde värva Del Nido. En riktig Maffia!
Barcelona Rambla~
2010-08-16 18:37
Ämne: Vinteruppehållet är ....
Det roliga var ju att han fick panik när fick nys om att det ryktades att Maxwell var på ingång.

Han var jobbig, speciellt när man inser att han själv ännu inte hade betalt hela beloppet för Filipe.
2010-08-16 18:31
Vinteruppehållet är väl mest om ett lag tappar ett par nyckelspelare så ska de kunna ersätta de.

Rambla

Lendoiro hoppades väl antagligen på att flera klubbar skulle slåss om Filipe, när han insåg att få var intresserade så tänkte han "låt oss mjölka Barcelona".

No thanks brotha.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 18:28
petersays

Är helt med på din linje. Stäng fönstret sista juli tom. Vinterfönstret borde absolut slopas helt och hållet.
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 18:27
Ämne: Jag delar oron som m....Oj, vad vi kommer att sakna Laportas engagemang kring klubben och hans ständiga inlevelse vid varje vinst och förlust.

Rosell har vi inte sett så mycket av ännu av naturliga skäl då han nyligen tillträtt . Men Laporta var helt hängiven. Han missade väl inte en enda match om han inte var bortrest för att delta på möte eller så.

Kommer ihåg till och med att han anklagades för att han försummade sin familj i samband med skilsmässan. Visa hävdade att han gav all sin till klubben.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 18:27
Ämne: Rambla

Äh, Deport....
Ja det kanske hade varit en bra erfarenhet för honom men jag är pissed på Lendoiro hur jävla löjlig och oresonlig han var vid förhandlingarna om Filipe. Han begärde oresonliga summor för honom trots att Filipe bönade och bad att han skulle få gå. Titta nu hur det slutade när han väl fick gå. Lite normalare summor för att uttrycka det milt.
Barcelona petersays
2010-08-16 18:26
Efter gårdagens match i PL satt jag och några kompisar och snackade lite löst om Silly Season och kom egentligen överens om några åsikter.

1. Sommarens transferfönster är för långt. Visst, det är mästerskap varannat år, men ändå. Jag tycker inte att det är ok att ligorna drar igång medan fönstret är öppet. Man borde kunna korta ned det till mitten av augusti och anspassa ligastarten efter det. Känns inte ok att många spelare går ut på plan och fortfarande inte är säkra på var de kommer tillbringa säsongen.

2. Borde man kanske inte skippa vinterns transferfönster helt? Min kompis snackade om att det bara är en ursäkt för rika klubbar att "köpa sig i form". Funkar det inte kan de värva. Klubbarna behöver inte ha framförhållning. Dessutom rycker det sönder lagbyggen. Vore bättre att tvinga dem använda den trupp de startar säsongen med. Alla lag har reserver, ungdomsakademier mm som de kan tillgå om någon a-lagsspelare skadas eller är ur form.

...sedan snackade vi monarki och kom fram till att den som är äldst i landet automatiskt borde bli kung också, men det hör inte hit.
2010-08-16 18:21
Rambla

Äh, Deportivo är perfekt för en spelare som Muniesa. De har inga större ambitioner så Muniesa har råd att göra ett par misstag.

Mojito

Det är väl snarare så att Rosell vill göra "debuten" på Camp Nou. Ja, det är lite löjligt, men han vill nog få lite spotlight på sig innan han försvinner in i skuggan igen.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 18:14
Depor vill ha antingen Muniesa eller Planas. Båda är vänsterbackar även om Muniesa först och främst är mittback.

Att de bara har mage att komma krypande nu och be om spelare efter fiaskot med Filipe. Fetknoppen Lendoiro ska inte ha någoting att hämta från La Masia.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-16 17:51
Jag delar oron som många har ang avsakanden av spelarköp. Och även att situationen för Caceres och Hleb inte verkar lösas.
Ju längre man väntar med både köp och försäljningar, desto mindre ekonomiskt blir det.
Men klubbarna runt om i världen har nog insett att Barca är bra på att ge bort sina spelare...

Håller med Rambla~ om teorin kring hur Pep resonerar. Både spelidén och det faktum att laget är en mer influerat av la Masia idag gör att det är svårt för spelare utifrån att anpassa sig. Drömmen om Barcelona har de flesta, men verkligheten de möts av är lite annorlunda.

Visst, canteranos i all ära, jag kan förstå Pep som litar på de yngre förmågorna. Men faktum är att de saknar spetskomptensen som krävs för att ha en positiv verkan på laget och matcherna, och om det är för många B-lagsspelare på plan samtidigt känner jag en stor oro. En eller två (i olika lagdelar) kan funka men inte fler.

Till sist ett par tankar kring Rosell. Skulle inte han bli "folkets president"? Hört väldigt lite från honom mer än när han hackat på ekonomin eller Laporta. Som den oppurtunist han är (i mina ögon) valde han också bort att åka till Sevilla. han insåg väl att en förlust låg nära till hands, och ville inte bli förknippad med en motgång...
Barcelona ★Sami★
2010-08-16 17:49
1.70-ligan.

Härligt! Bra nyheter. Vill verkligen inte se Özil i Real Madrid. Özil väntar på Barca:) Det är hans lag.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 17:47
Bremens spordirektör går ut och säger att ingenting har hänt sedan man nobbade reals senaste bud.

Dessutom var Özil med på Werder Bremens lagfoto för kommande säsong.
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 17:13
Ämne: el Maestro,

Det s....Okej, då är jag med.
Interspelarna tar rubbet.
Messi tar skyttekungmedaljen i turneringen. Han gjorde sammanlagt åtta mål.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-08-16 16:57
el Maestro!

På alla andra står det klubben. På han står det Holland. Det är ändå CL:s bästa spelare som ska utses.

Men så överdrivet kul var det kanske inte.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 16:56
el Maestro,

Det stod vilket klubblag alla andra spelare representerade, men på Robben stod det Holland.
Annons: