/spanien/barcelona/forum/14443.aspx/spanien/barcelona/forum/14443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
amnesia
2010-08-17 19:54
sitter folk verkligen fortfarande o snackar om fabregas?
Barcelona el Flaco
2010-08-17 19:49
Enligt Werder Bremens talesman hade man inte fått ett bud från Barcelona och det hade inte ens förekommit diskussioner klubbarna emellan. Det här med att Özil var nära Barça och att allt som fattades var Peps godkännande var nog bara påhitt från medierna.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-08-17 19:48
Clichy #22//

"Fast iofs så sa Arsenal direkt från början att man inte var intresserade av att sälja eller ens inleda förhandlingar, så om Barcelona hade lyssnat då hade man inte förlorat sån massa tid"

Sant, men eftersom Cesc själv ville gå och eftersom Barcelona visste detta ville klubben ändå göra ett försök. Hade inte Cesc själv velat gå hade nog Barça avskrivit honom omgående.
Barcelona Lucho
2010-08-17 19:39
Nu har man tagit det officiella lagfotot och där finns både Zlatan och Caceres med men ingen Hleb...

Kollar man kommentarerna på Sport och MD så är folk numer överlag positiva till att Zlatan stannar och det verkar också spegla sig i artiklarna på bägge tidningar. Intressant med tanke på hur missnöjda alla var tidigare under sommaren. Det svänger fort med andra ord.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-17 19:32
Vet ni vad som är lustigt med hela Özil affären? När vi var "nära" på att värva honom så sa marängerna att Özil är medioker och överskattad.

Värst vad snabbt det vänder.

---------

el Flaco

Du måste väl rulla runt som en hundvalp nu när Özil är klar för Real :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-17 19:26
Hm först värvar Real Madrid Culén Mourinho (om han inte hycklade vid slutet av 90 talet då han deklarerade sin kärlek för Barca då, imorgon och för alltid. Sen så värvar de Pedro Leon, hedersmedlem i en Barca Penya någonstans i Spanien (minns inte vart). Och nu värvar de Özil som vart culé sedan han var 13-14.

Jaja, synd att Özil gick till huvudstaden, hade hoppats på att han skulle ta sig till Barca, men men det kommer bli kul att se på Real spelarna gnälla som förra året :)
Barcelona el julio
2010-08-17 19:15
En fråga:

Är det någon här inne som tror att det är en tillfällighet att Villa pratar om Ibra och att det inte blir några problem att spela ihop. Att han själv dessutom nämner att han kan spela på en kant...

el julio
Barcelona Giggity
2010-08-17 19:10
Well, jag ser hellre att Real vinner varenda silly-season (som de har gjort de senaste åren) medan vi fortsätter behålla vår identitet och fortsätter vinna titlar.
Men jag håller med Duda, det är verkligen tråkigt att vi missar Özil.
Barcelona Duda
2010-08-17 19:09
Sorgligt, verkligen sorgligt. En av världens största talanger, en Cule, en spelare som vi kunde fått på rea pris... till Real?

Bara hålla tummarna för att Pep och co vet vad dom sysslar med!
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:56
Smogen

Troligt för hur Pep är som person och hans filosofi. Han anser tex att en era inte får vara för lång. Dessutom, vinner man en triplete och tillsammans 6 titlar under sin första säsong blir det svårt att matcha det i framtiden.
Spanien Clichy #22
2010-08-17 18:56
★Sami★//

Fast iofs så sa Arsenal direkt från början att man inte var intresserade av att sälja eller ens inleda förhandlingar, så om Barcelona hade lyssnat då hade man inte förlorat sån massa tid.

Hade Fabregas varit till salu hade han nog kommit i sommar, men hade ni faktiskt velat ha honom om han hade visat sig vara en spelare som tvingar igenom en försäljning och överger den klubb han är älskad i?
Barcelona Smogen
2010-08-17 18:48
Rambla~

Varför skriver du att det är "troligt" att han lämnar nästa säsong? Är det vad du personligen tror eller grundar du det i något mer? Enda anledningen jag hört till att han kan lämna är väl om det skiter sig med Rosell?
Barcelona Smogen
2010-08-17 18:43
Jag var förbannad i ett år över att vi värvade Hleb istället för Arshavin, men sen kom Pedro och nu har jag nästan glömt hela grejen.
Hoppas på samma sak nu med Özil (fast att det går lite snabbare) och Thiago eller JDS kommer fram och dominerar på mittfältet.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:37
Ämne: Det känns som att Pe....
Nej långt ifrån. Det går inte att stanna i en klubb som Barca under en hel karriär. Han skrev bara på för ett år nu. Troligtvis så lämnar han efter denna säsong. Italien känns mest troligt då. Dessutom så är det inte alls säkert att han fortsätter tränarkarriären under någon längre period. Han kan mycket väl dra sig tillbaka i några år för att sen komma tillbaka till en annan roll inom organisationen.
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 18:36
Rambla~
Ok Fabregas hade haft en mun att öppna och säga. Jag vill lämna Arsenal eller stanna i Arsenal. Så hade Barca inte förlorat så jävla mycket tid på han. Men tyvärr han är tyst som en mus! Sorry om jag blir arg.

Dagarna går och inget händer. Vart är Rosell lever han? Mat väntar. Ha det bra
Sevilla bateni
2010-08-17 18:36
Rambla~

Haha, ingen aning. Ingen vet riktigt hur det ligger till. Enligt Del Nido själv så ska Sevilla få alla pengar och företaget skulle hota med rättegång om det blev så...
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:31
Sami

Pep anser inte att Özil är tillräckligt bra helt enkelt. Skratta inte, men det är så han resonerar och vi får acceptera det. Rättare sagt, han tycker knappast att Özil är dålig men anser inte att det är mödan värt att värva honom då han har en helt annan plan. Jag kan tänka mig att han räknar med Cesc nästa sommar. Om det blir så är en annan fråga. Tills dess så tror Pep att vi klarar oss med JDS, Thiago och de andra mittfältarna vi redan har. Plus att Messi och Pedro i nödfall också kan spela som offensiv mittfältare. Så tror jag det ligger till.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-17 18:28
Det känns som att Pep har varit rätt gubbe på rätt plats. Inte självklart att han hade haft lycka någon annanstans. Förmodligen blir han inte tränare för Barcelona i hela sin tränarkarriär, så det märks väl...
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 18:24
Rambla~

Hahaha:)jag som ville ha Özil till Barca. Jag fattar inte!? Varför vill inte Guardiola ha Özil? Özil är juh för fan Cule.
Özil kommer säkert sänka Barca framför näsan på Pep:(
Barcelona The Reporter
2010-08-17 18:20
Jag tycker att det är bra att han gick till Real även fast jag skulle vilja ha honom i Barca. Nu blir det problem i real mellan spelare och tränare :) Vem ska petas nu`? Vad händer med Canales? Var Di Maria ett onödigt köp ?
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:19
Ämne: Kommer hem och läser....
Byt namn, du kan inte heta Sami (Khedira). :P
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 18:18
Kommer hem och läser att Özil är klar för Real. Fan också!!:(
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:17
bateni

Jag gillar del Nido skarpt, han står alltid på sig. Verkligen en karaktär den lilla mannen. Fast har han hela beslutsrätten när det gäller Fabiano i och med att han är delägd med andra grupper/företag?
Sevilla bateni
2010-08-17 18:12
Ämne: bateni

Ja, Mourin....Tror herr Perez vet att opinionen är på Mourinhos sida, så om Mou blir kickad så är det nog hej då för Perez också. Portugisen är Perez sista chans för upprättelse, så han gör ju allt Mou begär..

Tror risken för en övergång av Fabiano är ytterst liten, för följande anledningar;

Mourinho vill (bortsett från Di Maria I Guess) inte betala överdrivet mycket för nyförvärven längre (därför Silva nekades, och Pedro Leon värvades för ENDAST 6 milj. Euro, eller ngt liknande). Därför man genast, så fort sommaren började, struntade i Navas.

Vad det gäller Fabiano så står Del Nido fast på 18 milj. Euro. Och Real är ju ute efter en anfallare(ja, de behöver det också..ehm), och det finns inte så många "billiga" anfallare kvar på marknaden, därav köpet av Özil (vilket gör att CRonaldo flyttas upp). Det är så Mourinho har tänkt - gissar många på.

Med andra ord, same old story om era ärkefiender; ny tränare, ny filosofi, nya spelare...

Dessutom så förhandlar Fabiano med Sevilla om ett förlängt kontrakt:)
Atlético addeh
2010-08-17 18:08
Ämne: addeh

Jag läste e....
Förmodligen syftade han inte på sopan Domenech i det fallet. Hur som helst, Abidal är en världsback som självklart ska spela landslag så länge han håller. No doubt.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:03
addeh

Jag läste en intervju där Abidal står till tränarens förfogande enligt honom själv. Jag antar att inte syftade på Domenech då. :P
Barcelona älskabarcelona
2010-08-17 18:01
Abidal var inte med på lagfotot idag ?
Barcelona Rambla~
2010-08-17 18:00
bateni

Ja, Mourinho får vad han pekar på av Floren. Frågan är hur länge? Det gäller att visa upp inte bara resultat gissar jag. Underhållning står också högt i kurs hos cirkusdirektör Perez. Förrersten, finns risken att Fabiano blir nästa "offer"?
Real Madrid Pierre13
2010-08-17 18:00
FcB - I Motgång Och Framgång!

Och du känner alla spelare i klubben personligen? eller läste du på FM vilka som har favoritklubb real madrid?
Sevilla bateni
2010-08-17 17:57
Ämne: Nu ska vi inte vara ....
Det är faktiskt helt rätt, de ingick inte i planerna när ligan avslutades i våras. Portugisen blev såpass imponerad av Khedira under VM att han personligen bad om tysken efter mästerskapet.

I själva verket hade Real redan gjort klart med en och annan spelare när ligan avslutades, men Mourinho satte stopp för dom nyförvärven. Och allt har skett efter hans önskningar. T.ex. var Silva i princip klar för Real tills Mourinho sa att han inte ville ha honom, och istället föredrog Pedro Leon...
Annons: