/spanien/barcelona/forum/14441.aspx/spanien/barcelona/forum/14441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Peshmerge
2010-08-17 16:47
Real madrid köper så många spelare för att kunna slå Pep inte laget Barca. Fyra El Clasico segrar för Mister Pep och två säsonger har dem inte kunnat besegra Barca.

But.."Perez and Mourinho want to try and make the impossible possible,the possible easy, and the easy elegant."
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-17 16:44
Nicholas (red)

Har jag fel?
Man köpte väl knappast Kaka för 70 miljoner bara för att han är en "bra" fotbollsspelare, man köpte väl antagligen honom för att höja statusen och sälja ett par tröjor.

Just my 2 cents.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 16:42
jag bryr mig inte om real o deras värvningar. Men känns som att barca är för passiva, det är bara o va ärliga vi har inte truppen för att vinna trippeln. så tunt
Real Madrid Nicholas (red)
2010-08-17 16:41
Hetfield// Det går bra att läsa mellan raderna ser jag. Och avseende begreppet pinsamt så blir det inga associationer med ditt nyss postade inlägg?

Rambla// Det hade varit trevligt.
2010-08-17 16:40
addeh

Snygg, säljer tröjor och spelar hyfsat bra fotboll :P
Barcelona Riiio!!
2010-08-17 16:39
Haha panik asså... luuugna bara.
Som "1.70-ligan" nämnde innan så är det uppenbart och skönare o värva Fabre nästa år, DET är en Världsklass spelare som redan spelat på absolut högsta nivå ett par säsonger ;)

Finns en spelare också... han heter Diego, spelade i Werder Bremen tidigare. Va "wow världens bästa offensiva mitt" osv osv, stack till Juve... Gick sådär kan man säga och Juve är inte ens något storlag enligt mig längre (ok tog kanske i där men ni hajjar)... och senast ville de byta bort honom mot Dzeko så han lirar i superlaget Wolfsburg haha.

Ser av någon anledning exakt samma framtid för mister Özil =)
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 16:39
saknar txiki redan:(
Barcelona Frodo
2010-08-17 16:38
Armin [VdV 23], RobertHansson16

Självklart är Mourinho bra och hans prestation med Porto tror jag att alla känner till. Men han är inte någon som gör allt till guld.

Han tog inte Chelsea till final i CL trots enorma satsningar från den klubben under hans tid där. Avram Grant (!) gjorde det däremot när Mourinho avgick/sparkades. Med andra ord var en tränare som Avram Grant en straffmiss från Terry att vinna CL med Chelsea. Samtidigt gör nu Ancelotti (som tidigare har 2 CL-titlar med Milan) stor succé med en smalare och billigare trupp med Chelsea. Ancelotti vann ligan och FA-cupen med Chelsea föregående säsong samtidigt som han spelar en mer anfallsglad och positivare fotboll med Chelsea.

Det är ingen som förnekar att Mourinho är bra men han är inte felfri och gör allt till guld som vissa försöker säga. Han söker ofta rampljuset mer än spelarna och det gör att hans legend blir större på något sätt samtidigt som många andra tränare håller en låg profil och gör sitt jobb i det tysta.

Sen kan jag inte svara för de andra här i forumet men jag har hellre Pep än Mourinho.
Atlético addeh
2010-08-17 16:37
Hetfield

Vilken mall? :P
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-17 16:36
Att det var Real som utvecklade Sneijder var lite väl löjligt sagt.

Rambla

Ja jag tror nog Adriano kan slå sig in i det brasilianska landslaget. Om det är någon position som Brasilien haft problem med är det vänsterbacksplatsen. Om han gör en bra säsong i Barca så kan allt hända.
2010-08-17 16:34
Nicholas (red)

Pinsamt att du ens är "red", hur kan du påstå något sådant? Sneijder var inte ens hälften så bra i Real som han är idag.

Give me a f*cking break. Ni köper bara stjärnor sen kastar ni bort deras talanger så fort de inte passar in i mallen.
Jag vet inte hur ni har mage att ta åt er äran för Sneijder.
Atlético addeh
2010-08-17 16:34
Mojito

Co-sign på hela inlägget. :D

Ska bli intressant att se hur det blir med Kaká när han kommer tillbaka också. Jag menar, de vill väl inte ha en utav världens bäst betalda spelare på bänken?

Som jag ser det har Real satt sig själva i en jobbig situation. De kan inte förvänta sig att samtliga mittfältare kommer hålla käften och vara nöjda med en plats på bänken varje match.
Real Madrid Raulraulraul
2010-08-17 16:33
Ämne: Äh, känner jag Mouri....
Så ska vi inte babla om Mou, Pep vann CL tack vare Messi, han har själv sagt att utan Messi hade han varit långt borta typ? Mou is the best, Mou is the special one!
Barcelona basaric
2010-08-17 16:33
Mojito

Klockrent, verkligen.
Real Madrid Armin [VdV 23]
2010-08-17 16:32
Rambla
Ah, tyckte väl Sneijder var skapligt grym första säsongen i Real, men i längden har du nog rätt. Tror dock inte VdV lämnar men vi får se hur det blir med just det.

Sedan ber jag om ursäkt Addeh om mitt inlägg kom lite ur syfte där, men jag förklarade senare vad jag verkligen menade så, aja.

AndreD
Det är en riktigt grym statistik ändå.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 16:31
Nicholas (red)

Jaså det säger du? Då kanske de för omväxlings skull skulle ta och behålla dessa världsspelare de enligt dig utvecklar istället för att hela tiden vilja ha in nya.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-17 16:30
Äh, känner jag Mourinho rätt kommer han använda Özil som extra vänsterback, ungefär som han använde Sami som extra högerback i Inter...

Özil passar bäst i lag med rakare spel och omställningar. Grattis till Real och deras 6:e värvning för säsongen. Har för mig att de flesta maränger ville ha lite kontuinitet och en ny vänsterback. I stället fick de, ja typ allt annat.

Real är ungeför som Milan (Laudrup, Raducioiu, Papin på bänken) på tidigt 90-tal, värvar allt och alla, inte för att de behöver dem, men för att ingen annan ska få dem.
Lönenivån måste vara überhög i den klubben..?!?

Roligt med skillnaden på Pep och Mou, den ena säger ja till varenda spelare, den andra säger blankt nej :D
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 16:29
Det är ju ganska uppenbart att Cesc är spelaren barca vill åt. Vad ska man med Özil och göra då liksom?

Jag tycker det var sunt beslut att inte bry sig om tysken.
Barcelona Rambla~
2010-08-17 16:29
Ämne: Så ni Barca fans häv....
En gång med Porto när alla andra lag hade dåliga säsonger. Wow liksom.

Pep är en bättre tränare än Mourinho. Det kommer han att visa denna säsong.
Atlético addeh
2010-08-17 16:28
Armin [VdV 23]

"Om du verkligen tror Özil gjorde sitt namn under VM så föreslår jag att du tittar på annat än La Liga och PL"

Formulerar du dig på det sättet betyder det att Özil redan var ett namn innan mästerskapet, vilket inte stämmer. Folk som dagligen följer Bundesliga kanske hade koll på vem han var, men allmänhet visste knappast många vem han var.
AndreD
2010-08-17 16:27
Armin [VdV 23]

Özil gjorde 33 assist på två säsonger I Bremen alla tävlingar inklusive VM.
Barcelona Rambla~
Armin [VdV 23]

Jag ville komma fram till att ha gjort en bra säsong i Bundesliga innebär inte per automatik att han lyckas överallt. Det gjorde tex inte de spelarna jag nämnde. De gick bättre för dem när de väl lämnade Real Madrid.
Real Madrid Nicholas (red)
Rambla// Real Madrid utvecklar världsspelare. Se bara på Sneijder.

1.70-Ligan// Avseende Real Madrid och det omfattande förstörandet av spelare: Vilka syftar du främst på?
Barcelona Rambla~
2010-08-17 16:25
Andreas

Vad tror du, kan Adriano slå sig in i det brasilianska landslaget på sikt? Han har satt upp det som mål läste jag.
2010-08-17 16:24
addeh

Han sa att Özil är en Diouf typ som bara var bra ett VM, men så är inte fallet, Özil var riktigt bra i Bremen och jag ville bara påpeka detta. That is all ;-)
Atlético addeh
2010-08-17 16:23
Armin [VdV 23]

Då förstår jag inte vad du överhuvudtaget ville komma fram till med ditt inlägg? Explain.
Real Madrid RobertHansson16
2010-08-17 16:22
Så ni Barca fans hävdar alltså att mourinho behöver dom bästa lagen för att lyckas, hur kommer det sig då att han vann champions league med Porto!?! Är ni avunsjuka att Real har fått världens bästa tränare eller? Kolla igenom hela Mourinhos karriär så ska ni få se att han har lyckats storslaget med mindre lag också. Väx upp.
Barcelona basaric
2010-08-17 16:22
Vad är det ni inte förstår? Hade Barcelona velat ha Özil så hade vi haft honom långt innan Madrid ens kunde visa intresse.. men det finns ingen plats för Özil i Barcelonas startelva, hur svårt ska det vara för er att förstå det?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-17 16:21
Tror ni verkligen det är Mourinhos val alla köp, det är Perez envishet att han MÅSTE ha något som Barcelona har haft intresse för, låt marängerna värva hur många dom vill, de gäller att spela ihop laget också inte bara köpa och köpa. Real madrid påminner mig om Fifa 10 karriär.
2010-08-17 16:20
Addeh

Jag sa bara hur många assists han gjorde och hur han presterade i ett U21 EM, jag förstår inte hur du kan tolka just det så hyperboliskt.
Annons: